Θεατρικές Παραστάσεις

Βρεθήκαμε στο Ηρώδειο - Μήδεια

 
Είναι βαθιά κι αγιάτρευτη πληγή το μίσος της αγάπης
 
   Δεν ξέρω αν υπεύθυνος για το ταξίδι στην Κολχίδα ήταν ο Πελίας, βασιλιάς της Ιωλκού ή η θεά Ήρα. Το σίγουρο είναι ότι ο Ιάσονας πήγε στη Κολχίδα για να βρει και να φέρει το Χρυσόμαλλο Δέρας. Και η Μήδεια, η μάγισσα κόρη του Αιήτη, βασιλιά της Κολχίδας, τον ερωτεύτηκε. Με τη δική της βοήθεια κατάφερε να πάρει το Χρυσόμαλλο Δέρας και - όπως της είχε υποσχεθεί - την πήρε μαζί του στην Ελλάδα. Βρισκόμαστε με τον νου στην Κόρινθο, ενώ οδηγούμαστε στις θέσεις μας στο Ηρώδειο, για να παρακολουθήσουμε μία από τις πιο έντονες παραστάσεις της χρονιάς.
 
mideia2265

   Στο κέντρο της σκηνής υπάρχει ένας σωρός από ξύλινες σκάλες,. Είμαι περίεργη για το πώς θα λειτουργήσει όλο αυτό. Η Μήδεια (Αθηνά Μαξίμου), αφού κάνει ένα πέρασμα, χάνεται μέσα στον ξύλινο σωρό, ενώ η τροφός (Αναστάσης Ροϊλός) εμφανίζεται στη σκηνή. Μιλά ακατάπαυστα, φαίνεται ανήσυχη, καθώς η κυρά της, η Μήδεια, έχει κλειστεί στο δωμάτιό της και κλαίει, ουρλιάζει καταριέται… ποιον; Φυσικά τον Ιάσονα (Αιμίλιος Χειλάκης). Ο κύρης της ετοιμάζεται να παντρευτεί ξανά. Η κόρη του βασιλιά της Κορίνθου μπαίνει στο στόχαστρο και ο ήρωας της Αργοναυτικής Εκστρατείας παρατάει τη Μήδεια, αλλά και τα δύο του παιδιά, για να κυνηγήσει… τον νέο έρωτα; Την εξουσία; Πιθανότατα και τα δύο μαζί. Εκείνη είναι ακόμα ερωτευμένη μαζί του, νοιώθει ότι τελειώνει η ζωή της χωρίς αυτόν και δεν μπορεί να δώσει τόπο στην οργή. Αποζητά εκδίκηση με κάθε τρόπο. Θεωρεί ότι έκανε τα πάντα για κείνον, τον θεωρεί κομμάτι της και δεν είναι διατεθειμένη να τον αποδεσμεύσει. Ο παραλογισμός της γεννά την ιδέα της εκδίκησης. Φαίνεται να ακροβατεί πάνω σε τεντωμένο σκοινί. Από τη μια η αγάπη για τον Ιάσωνα που χάνει, της έχει κομματιάσει την καρδιά και από την άλλη το μίσος. Το μίσος της αγάπης. Που ζητά να χυθεί αίμα για να ικανοποιηθεί. Είναι γνωστή η κατάληξη αυτής της ιστορίας, το μίσος πρωτοστατεί, ζωές χάνονται, ενώ η θύτης δεν είμαι σίγουρη αν τελικά βαθιά μέσα της ικανοποίησε το μένος της.

   Οι ηθοποιοί βιώσαν το απόλυτο χειροκρότημα στο τέλος της παράστασης, καθώς το κοινό είχε μαγευτεί από τις τέλειες αποδόσεις όλων.
 
mideia2266

   Θα σταθώ πρώτα στον Αναστάση Ροϊλό, που υποδύθηκε την τροφό, τον Αιγέα και τον Άγγελο. Ήταν η αποκάλυψη της βραδιάς. Μαγικός σε κάθε ρόλο, απόλυτα δοσμένος στην παράσταση, με έκανε να νιώσω το μεγαλείο της ψυχής του σε κάθε κίνηση. Η Μυρτώ Αλικάκη φώτισε τον χώρο με την επιβλητική της παρουσία, ως κορυφαία του χορού.

   Λάτρεψα τη Γιώτα Νέγκα, ανατρίχιαζα σε κάθε νότα που τραγουδούσε, έδωσε μια αίγλη απροσδόκητη στην παράσταση. Ο Αιμίλιος Χειλάκης, ο Ιάσων ή Κρέοντας ή παιδαγωγός, ακροβατούσε ορχηστρικά σε κάθε ρόλο, μετέφερε άψογα στο κοινό την ψυχοσύνθεση κάθε ήρωα που υποδυόταν. Μας έλειψε λίγο εκείνη η μπάσα πλευρά της φωνής του, αλλά πιθανότατα να μην ήταν συμβατή με τους ρόλους και τον τρόπο που θέλησαν εκείνος και ο Μανώλης Δούνιας να δοθούν στην παράσταση. Τολμηρά τα σκηνικά και τα κοστούμια της παράστασης από την Εύα Νάθενα. Ο τρόπος που χρησιμοποιήθηκαν όμως μέσα στην παράσταση ήταν καταλυτικός για την επιτυχία της. Πολλά μπράβο σε όλους τους ηθοποιούς που αποτέλεσαν τον Χορό. Μάτωσαν για ένα τέλειο αποτέλεσμα. Απίστευτα ταλαντούχοι όλοι τους και ελπίζω να τους δούμε και σε άλλες παραστάσεις το χειμώνα.

   Άφησα τελευταία τη Μήδεια ή αλλιώς Αθηνά Μαξίμου, που πραγματικά ήταν εκθαμβωτική. Έδωσε όλες τις προεκτάσεις του ρόλου τόσο έντονα, τόσο ατίθασα, τόσο ολοκληρωτικά. Μας ταρακούνησε για τα καλά και ίσως το πιο κάτω «παραλήρημα» να οφείλεται καθόλα σε αυτή. Αξίζει όλη μας την αγάπη και τον θαυμασμό. Φεύγοντας από το θέατρο, το μυαλό μου άρχισε να δουλεύει «υπερωρίες». Έτσι συμβαίνει όταν μια παράσταση σε αγγίζει τόσο δυνατά.
 
mideia2264

   Αγαπώ την αρχαία τραγωδία, αγαπώ το θέατρο γενικότερα, καθώς κάθε παράσταση βάζει ένα ακόμα λιθαράκι προς την αυτογνωσία. Μας δίνει ερεθίσματα για να γίνουμε καλύτεροι βάζοντάς μας στις θέσεις των ηρώων και δίνοντάς μας τροφή για σκέψη μετά από κάθε έργο που παρακολουθούμε. Είναι ένα σχολείο για τη ζωή, ένας τρόπος να κατανοήσεις περισσότερο τον εαυτό σου και τους γύρω σου.

   Ο θεατής επιβάλλεται μέσα από την τραγωδία του Ευριπίδη να πάρει ένα μάθημα ζωής. Ακόμα. Όσο και αν πονάμε, όσο και αν αγαπάμε, κανείς δεν είναι κτήμα μας, χωράφι μας και δεν έχουμε το δικαίωμα να αφαιρούμε ζωές για το δικό μας κέρδος, όποιο και αν είναι αυτό ή για τη δική μας ευχαρίστηση. Δεν είμαστε σε αυτή τη γη δικαστές και δήμιοι, είμαστε συνοδοιπόροι που ίσως κάποια στιγμή οι δρόμοι μας χωρίσουν. Η μοίρα ή όπως αλλιώς λέγεται, μπορεί να τα φέρει έτσι που ο έρωτας θα σκορπίσει, θα χαθεί στους πέντε ανέμους. Εμείς συνεχίζουμε το δικό μας ταξίδι, αποχαιρετάμε το παρελθόν και συνεχίζουμε να κάνουμε όνειρα, νέα όνειρα, για το μέλλον. Δεν καταφεύγουμε σε παρανοϊκές συμπεριφορές ή πράξεις.

   Θεωρώ άτοπο τον όρο "εν βρασμώ", ή "θόλωσα" ή ότι άλλο σκαρφίζονται συνήθως οι δικηγόροι υπεράσπισης των θυτών. Το να κάνεις κακό στα παιδιά σου, στη σύζυγο ή στον σύζυγο και σε όποιον άλλον, το έχεις σκεφτεί, δεν πέρασε ξαφνικά από το μυαλό σου. Αν είσαι εν βρασμώ, κάνε τον γύρο δέκα τετραγώνων, φύγε από εκεί και πήγαινε κάπου αλλού. Και σαν φτάσεις εκεί, ηρέμησε, σκέψου. Δεν χωνεύω - και το λέω κόσμια - τον παροξυσμό της ανθρώπινης ιδιοκτησίας. Κανείς δεν είναι κανενός. Δεν δικαιολογείται καμία τέτοια συμπεριφορά και η αλήθεια είναι ότι δεν με ενδιαφέρει όποια και αν είναι η αιτία. Όποιος είδε αυτή την πραγματικά υπέροχη παράσταση ελπίζω να μην στάθηκε μόνο εκεί, αλλά να προχώρησε η σκέψη του σε όλα όσα είδε και άκουσε.

Μαίρη Ζαρακοβίτη
 
mideia2267
ΔΙΑΝΟΜΗ
ΜΗΔΕΙΑ | Αθηνά Μαξίμου
ΙΑΣΩΝ – ΚΡΕΩΝ – ΠΑΙΔΑΓΩΓΟΣ | Αιμίλιος Χειλάκης
ΑΙΓΕΑΣ – ΤΡΟΦΟΣ – ΑΓΓΕΛΟΣ | Αναστάσης Ροϊλός
ΚΟΡΥΦΑΙΕΣ ΧΟΡΟΥ | Μυρτώ Αλικάκη, Γιώτα Νέγκα
ΜΟΥΣΙΚΟΣ – ΜΕΛΟΣ ΤΟΥ ΧΟΡΟΥ | Δημήτρης Καμαρωτός

ΧΟΡΟΣ
Πετρίνα Γιαννάκου
Μάιρα Γραβάνη
Αλεξάνδρα Δρανδάκη
Γιώργος Ζυγούρης
Ελευθερία Κοντογεώργη
Εριέττα Μανούρη
Βασίλης Μπούτσικος
Γιώργος Νούσης
Δάφνη Σταθάτου

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ
Μετάφραση: Γιώργος Μπλάνας
Σκηνοθεσία - Διασκευή: Αιμίλιος Χειλάκης – Μανώλης Δούνιας
Πρωτότυπη Μουσική – Διδασκαλία Χορικών: Δημήτρης Καμαρωτός
Σκηνικά- Κοστούμια: Εύα Νάθενα
Κίνηση - Χορογραφία: Πατρίσια Απέργη
Φωτισμοί: Νίκος Βλασόπουλος
Λογοθεραπεία - αγωγή λόγου: Ηλίας Παπαθανασίου
Βοηθός Σκηνοθετών: Νίκος Τσιμάρας
Βοηθός Σκηνογράφου-Ενδυματολόγου: Δάφνη-Χρυσή Φωτεινάτου
Βοηθός Χορογράφου: Εμμανουέλα Σακελλάρη
Φωτογραφίες παράστασης: NDP
Μακιγιάζ: Σίσσυ Πετροπούλου

Διεύθυνση παραγωγής: Έφη Πανουργιά
Εκτέλεση παραγωγής: Γιάννης Κουλούρης

Υπεύθυνη περιοδείας: Αλεξάνδρα Κούζουνα
Social Media -Διαφήμιση: Renegade Media / Βασίλης Ζαρκαδούλας

Παραγωγή: ΘΕΑΤΡΟΧΩΡΟΣ

Γραφείο τύπου ΘΕΑΤΡΟΧΩΡΟΣ: Μαρία Τσολάκη 
Επικοινωνία παράστασης: Αναστασία Καμβύση 

Τελευταία υπόκλιση
Ωδείο Ηρώδου Αττικού – Παρασκευή 23 Σεπτεμβρίου

Διάρκεια: 100 λεπτά
 
Joomla Social by OrdaSoft!