= Βρεθήκαμε στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης - Μεφίστο
Θεατρικές Παραστάσεις

loogoo

Βρεθήκαμε στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης - Μεφίστο

 
   Ο Χέντρικ – ή Χέντρρρρρρικ, αν προτιμάτε – Χέφγκεν είναι ηθοποιός. Εμφανίζεται σε διάφορες σκηνές στο Αμβούργο, είναι πολύ καλός σε αυτό που κάνει, αλλά δεν έχει τύχη, μέχρι στιγμής τουλάχιστον. Αμείβεται λιγότερο απ’ ό,τι θα ‘πρεπε, μαθαίνει για συναδέλφους του στο Βερολίνο, που έχουν πολύ λιγότερο τάλαντο, αλλά ζουν και βασιλεύουν και περιμένει να κάνει το επόμενο βήμα του, αναμένοντας παράλληλα το επόμενο «άνοιγμα» της τύχης. Και εκείνο θα έλθει. Κάποια στιγμή θα έλθει.

   Κόκκινη αυλαία, ένα μικρόφωνο, ένα σκαμπό-μίνι ανάκλιντρο. Εισαγωγή αλά μιούζικαλ και η πρώτη οπτική και ακουστική επαφή με τον ίδιο τον καλλιτέχνη. Βαμμένο λευκό πρόσωπο και κόκκινο χρώμα στα χείλη, λευκό πουκάμισο και λυτό μαύρο παπιγιόν γύρω από τον λαιμό. Θα μπορούσε να είναι πράκτορας της ΜΙ6, θα μπορούσε να είναι ο κορυφαίος περφόρμερ της εποχής του. Και όλα αυτά από τα μέσα της δεκαετίας του ’20, μέχρι τη δεκαετία του ’30, προς το τελείωμα, όταν τα σύννεφα του πολέμου σκούραιναν και σκούραιναν.
 
mefisto2215

   Ο κύριος Νικόλας Βαγιονάκης μιλά με ένα σωρό κόσμο, από ηθοποιούς και διευθυντές, μέχρι στρατιωτικούς και αγαπημένες, νυν και πρώην. Μιλά ενώ βρίσκεται μόνος του πάνω στη σκηνή. Ο μονόλογός του, παρά το μινιμαλιστικό περιβάλλον, είναι στην ουσία μία κινηματογραφική παραγωγή. Μία διασκευή σε ένα έργο με μια ντουζίνα χαρακτήρες. Μία οπτική «κατάθεση» ψυχής, η οποία ζωντανεύει όλα τα πρόσωπα που συμμετείχαν τότε. Το μακιγιάζ του βοηθά στο να ταξιδέψουμε, να κατανοήσουμε, να αισθανθούμε. Υπάρχει κάποιος που να χαμογελά χωρίς να φορά μάσκα; Άραγε υπάρχει; Ο κύριος Βαγιονάκης, ο οποίος επίσης έχει σκηνοθετήσει το έργο, θα μπορούσε να καταλάβει μία σκηνή είκοσι φορές μεγαλύτερη από αυτή στην οποία εμφανίστηκε, έτσι όπως άστραψε, έτσι όπως βρόντηξε και έτσι όπως λύγισε και έσπασε σε χίλια κομμάτια, κατά τη διάρκεια της αφήγησης.

   Ο Κλάους Μανν, ο οποίος είχε εγκαταλείψει τη Γερμανία για να ξεφύγει από την οργή του «κινήματος» και του Χίτλερ φυσικά, έγραψε ένα κείμενο που είχε να κάνει με την κατάντια ενός ανθρώπου, όταν εκείνος συνάπτει συμφωνία με τον διάβολο. Μπορείς να νομίσεις ότι τον ξεγέλασες, ότι τελικά τα κατάφερες, ότι έγινες και νέος και πλούσιος, αλλά στο τέλος το αποτέλεσμα είναι ένα και το αυτό. Η ψυχή σου του ανήκει. Για πάντα! Και αυτή τη φορά ο διάβολος εμφανίζεται πραγματικά, πέρα από τα δογματικά παραμύθια και οποιοδήποτε παρόμοιο μύθευμα. Εμφανίζεται με τη μορφή και το κορμί του τρίτου ράιχ. Ο Χέντρικ γνωρίζεται με στελέχη του «κόμματος» και ανεβαίνει στην ιεραρχία. Γίνεται διευθυντής του εθνικού θεάτρου. Και στον κολοφώνα της δόξας του αντιλαμβάνεται πως ποτέ άλλοτε δεν έχει πέσει τόσο χαμηλά. Και ενώ «είναι απλώς ένας ηθοποιός» και ενώ «το θέατρο είναι πολιτική πράξη», διαπιστώνει πως δεν υπάρχει χώρος για εκείνον. Είναι παγιδευμένος σε έναν λαβύρινθο χωρίς έξοδο και τον περιμένει ο θάνατος του ποντικού της ζούγκλας.
 
mefisto2216

   Ο κύριος Βαγιονάκης μας έπεισε όλους για τον χαρακτήρα του, για τον ρόλο του. Είδαμε στα μάτια του τη φλόγα του ανθρώπου που θέλει να προκόψει και τον φόβο του ίδιου ανθρώπου, όταν καταλαβαίνει πως το τέλος είναι κοντά. Χόρεψε, τραγούδησε, έδειξε την πλούσια γκάμα κινήσεων και εκφράσεών του, φόρεσε ένα εντυπωσιακό κοστούμι, χρησιμοποίησε το μακιγιάζ με μοναδικό τρόπο, παριστάνοντας έναν Τζόκερ μίας άλλης εποχής, πολύ πιο θλιμμένο, πολύ πιο προβληματισμένο, με ξεχαρβαλωμένη προσωπικότητα, παρά το αλέγκρο της θέσης ισχύος υπό τις οδηγίες και την επίβλεψη των φασιστών.

   Ίσως αυτή η παράσταση να είναι προφητική. Το έργο σίγουρα είναι. Ο κόσμος μας, όπως τον γνωρίζουμε, είναι τόσο εύθραυστος, αφού ο σύγχρονος άνθρωπος είναι απλά ένας Νεάντερταλ με μοντέρνα όπλα. Ο μονόλογος είναι απλά διαχρονικός. Για το καλύτερο ή για το χειρότερο. Ένα καλλιτεχνικό κομψοτέχνημα, γεννημένο να προκαλεί το μυαλό να κάνει ιδία χρήση. Ευτυχώς…

Κώστας Κούλης
 
mefisto2214

Μεφίστο
Εμπνευσμένο από το έργο του Κλάους Μανν
Κείμενο -μετάφραση: Ειρήνη Δερμιτζάκη
Επεξεργασία κειμένου: Νικόλας Βαγιονάκης
Σχεδιασμός παράστασης – Σκηνοθεσία- Ερμηνεία: Νικόλας Βαγιονάκης
Σκηνικό - Κοστούμι: Εύα Νάθενα
Βοηθός σκηνογράφου: Έλσα Γκογκογλου
Το κοστούμι είναι Sur Mesure by: Takis Giannetos
Χορογραφίες: Νικόλας Βαγιονάκης
Σχεδιασμός φωτισμού: Νικόλας Βαγιονάκης – Παναγιώτης Μπούκας
Επιμέλεια φωτισμού: Παναγιώτης Μπούκας
Μουσική επιμέλεια: Βασίλης Χριστακέας
Στίχοι τραγουδιού "καλωσορίσατε": Γιάννης Κότσιρας
Τρέιλερ παράστασης: Κωνσταντίνος Οικονόμου
Φωτογραφίες παράστασης: Θανάσης Καρατζάς
Δημόσιες σχέσεις: Αντώνης Κοκολάκης

Ημέρες και ώρες παραστάσεων:
Πέμπτη 21:30
Παρασκευή 21:30
Σάββατο 21:30

Προπώληση εισιτηρίων:https://tickets.mcf.gr/?lang=el

Διάρκεια παράστασης: 75 λεπτά

Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης
Πειραιώς 206, (ύψος Χαμοστέρνας), Ταύρος
Τηλ.: +30 210 341 8550
 
Joomla Social by OrdaSoft!