= Βρεθήκαμε στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης - Αινιγματικές παραλλαγές
Θεατρικές Παραστάσεις

loogoo

Βρεθήκαμε στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης - Αινιγματικές παραλλαγές

 
   Η γνήσια αντίδραση, εκτός ρόλου, βρίσκεται σε εκείνο το τρίλεπτο – ή περίπου τόσο – που το κοινό χειροκροτά τους ηθοποιούς. Φαίνεται στα μάτια τους, στο πώς προσπαθούν να κρατηθούν χωρίς μορφασμούς, στο πώς ευχαριστούν. Ο Πυγμαλίων Δαδακαρίδης κρατιέται με δυσκολία να μην κλάψει. Σκουπίζει ελαφρά τα μάτια του. Του έχει βγει όλη η ένταση του έργου, του ρόλου, των συμπρωταγωνιστών του. Πανέμορφη στιγμή, που δύσκολα θα ξεχάσουμε.

   Ένας δημοσιογράφος από τοπική εφημερίδα επισκέπτεται έναν νομπελίστα συγγραφέα, με αφορμή την τρομερά επιτυχημένη κυκλοφορία του εικοστού πρώτου βιβλίου του τελευταίου. Ο δημιουργός έχει τη φήμη μισάνθρωπου, δεν δίνει συνεντεύξεις και το γεγονός ότι είπε ναι και μάλιστα σε ένα μέσον με μικρό τιράζ, αποτελεί από μόνο του έκπληξη. Ο δημοσιογράφος φτάνει στο νησί που ζει απομονωμένος ο συγγραφέας και η συνέντευξη ξεκινά με τις χειρότερες των προϋποθέσεων. Λεπτό με το λεπτό, κουβέντα με την κουβέντα, ανακαλύπτουμε πως όλα ήταν ένα πρόσχημα. Το θέμα του βιβλίου, οι ερωτικές επιστολές ενός ζευγαριού, που μονομερώς επέλεξε να είναι χώρια, είναι το χωροχρονικό σημείο που ξεκινούν να εμφανίζονται οι ανατροπές. Μία προς μία.
 
parallages2214

   Το κείμενο του πολυβραβευμένου Γάλλο-Βέλγου συγγραφέα – και όχι μόνο – Éric-Emmanuel Schmitt, έχει αποδώσει στα ελληνικά η κυρία Εύα Κοτανίδη. Σε ένα σκηνικό που δένει απόλυτα με την ψυχική εικόνα του ερημίτη συγγραφέα και το οποίο επιμελήθηκε παραστατικότατα ο κύριος Κωνσταντίνος Ζαμάνης, έρχονται οι κύριοι Σωτήρης Τσαφούλιας και Πυγμαλίων Δαδακαρίδης, να σκηνοθετήσουν από κοινού και να δώσουν μία παράσταση που είναι γεμάτη χιούμορ, απρόβλεπτα και συγκίνηση. Δεν πήγε ούτε μία στιγμή το μυαλό μου στο τι θα μπορούσε να συμβεί κατά την εξέλιξη. Δεν γίνεται να πάει κιόλας. Είναι οι ανατροπές τόσο από το πουθενά, που απλά απολαμβάνεις το κάθε ξεσκέπασμα. Αιχμή του δόρατος ο κύριος Γιάννης Μπέζος, ο οποίος περνάει στη σκηνή όλα εκείνα που αγαπάμε πάνω του. Είναι ψαρωτικός, είναι ειρωνικά ντελικάτος και ντελικάτα είρων, είναι φωνακλάς, είναι ήπιος, είναι διακόσιες διαφορετικές εκφράσεις και άλλες τόσες αντιδράσεις. Οι γκριμάτσες του είναι απλά απολαυστικές.

   Από την άλλη πλευρά, ο κύριος Πυγμαλίων Δαδακαρίδης είναι τιμιότατος και πειστικότατος στον ρόλο του δημοσιογράφου, που αποκαλύπτεται πως είναι πολλά πολλά περισσότερα. Τρέχει, σταματά, ωρύεται, κρατά την ψυχραιμία του, χάνει την ψυχραιμία του και βγάζει ένα τελευταίο τέταρτο απίστευτης συγκίνησης, με την αρωγή του τεράστιου συμπρωταγωνιστή του φυσικά. Η παρουσία των δύο ανδρών συνοδεύεται από εκείνη της «εκείνης». Αν δεν κάνω λάθος, η κυρία που εμφανίζεται στη σκηνή είναι η Σοφία Καλπενίδου, η οποία αέρινα κινείται μεταξύ των δύο συνομιλητών.
 
parallages2218

   Κάποια στιγμή ο δημοσιογράφος ρωτά τον συγγραφέα. Γιατί επιθυμεί τη μοναξιά; Γιατί δεν θέλει να κάνει συντροφιά με άλλους ανθρώπους; Η σύγκρουση για το αυτονόητο; Ο Αριστοτέλης έλεγε πως μόνο ένας θεός ή ένα κτήνος μπορεί να ζει μόνο του. Ο συγγραφέας βέβαια αναφέρει, κάπου στην αρχή του έργου, το όνομα του Πλάτωνα, ο οποίος θεωρούσε πως ο θεός είναι κατ’ ουσίαν ο νους. Οι δύο χαρακτήρες που «μάχονται» σε αυτή τη σκηνή, σε αυτό το έργο, είναι εκείνος που θα ήθελε πολύ να είναι μισάνθρωπος και εκείνος που ξέρει από πρώτο χέρι πως η μοναξιά είναι αβάσταχτη. Μέσα από ένα μπουκέτο αριστοτεχνικών ερμηνειών, περνά το μήνυμα σε εμάς τους θεατές. Ο μεγαλύτερος φόβος μας είναι να μείνουμε μόνοι μας κάποια στιγμή. Και αυτός ο φόβος μπορεί να γίνει φίλος μας, μπορεί να μείνει για πάντα εχθρός μας. Ξέρετε κάτι; Προτιμώ εκατό φορές να είναι εχθρός μας. Προτιμώ εκατό φορές την υγρασία στα μάτια, λόγω του κενού της ανθρώπινης συντροφιάς. Κάτι που αυτή η τόσο εξέχουσα παράσταση τόσο όμορφα διοχέτευσε στους δακρυγόνους μας. Τόσο μα τόσο όμορφα. Και η πίκρα έχει ζάχαρη σε ένα σημείο της…

Κώστας Κούλης
 
parallages2219

Συντελεστές:
Μετάφραση: Εύα Κοτανίδη
Σκηνοθεσία: Σωτήρης Τσαφούλιας, Πυγμαλίων Δαδακαρίδης
Σκηνογράφος: Kωνσταντίνος Ζαμάνης
Ενδυματολόγος: Άγις Παναγιώτου
Σχεδιασμός Φωτισμού: Λευτέρης Παυλόπουλος
Μουσική σύνθεση: Θοδωρής Οικονόμου
Επιμέλεια Κίνησης: Μπίλιω Μαρνέλη
Βοηθός σκηνοθέτη: Παναγιώτα Παπαδημητρίου
Βοηθός ενδυματολόγου: Εύα Καμπερίδου

Παίζουν :
Γιάννης Μπέζος, Πυγμαλίων Δαδακαρίδης

Παραγωγή: Performing Arts & Entertainment LTD
Διεύθυνση παραγωγής: Τάκης Γεώργας
Επικοινωνία MCF: Μαίρη Καλδάρα

ΗΜΕΡΕΣ ΚΑΙ ΩΡΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ
Τετάρτη με Κυριακή
Από 04/02/2022
Τετάρτη & Κυριακή 7μμ
Πέμπτη & Παρασκευή 9μμ
Σάββατο 6μμ & 9μμ

ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ
Α’ ζώνη: 25€ / Μειωμένο: 20€
Β’ ζώνη: 20€ / Μειωμένο: 15€
 
paralages2215

ΠΡΟΠΩΛΗΣΗ:
TICKETSERVICES.GR:
https://www.ticketservices.gr/event/mcf-ainigmatikes-parallages/
VIVA.GR:
https://www.viva.gr/tickets/festival/theater/enigmatikes-parallages/
MCF. GR
ARTINFO.GR
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ-ΚΡΑΤΗΣΕΙΣ: 2109213310

ΜΕΓΑΣ ΧΟΡΗΓΟΣ MCF
Εθνική Τράπεζα

ΧΟΡΗΓΟΣ MCF
ΔΕΠΑ

ΥΠΟΣΤΗΡΙΚΤΕΣ MCF
PricewaterhouseCoopers
ΣΥΜΜΑΧΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
AthensHeart

ΔΩΡΗΤΕΣ MCF
KARANTZAS AND PARTNERS LAW FIRM
GRUPPO GEMELLO

ΘΕΣΜΙΚΟΙ ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ MCF
Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού της Κύπρου
Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών
Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο Κύπρου
Σπίτι της Κύπρου -Μορφωτικό Γραφείο Κυπριακής Πρεσβείας
Δήμος Αθηναίων
EFFE-Europe for Festivals, Festivals for Europe
LIKE- European Regions and Cities for Culture

ΘΕΣΜΙΚΟΙ ΧΟΡΗΓΟΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΙΜΚ
ΕΡΤ
ΠΡΩΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ, ΔΕΥΤΕΡΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ, KOSMOS
COSMOTETV
FOX NETWORKS GROUP

ΧΟΡΗΓΟΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΙΜΚ
ΤΑΝΕΑ Ιn.gr Αθήνα 9,84 , Tvxs, The TOC.gr
Το Ποντίκι Monopoli.gr, Culturenow.gr Pepper 96,6 fm Athens Voice Radio 102.5, ΣτοΚόκκινο 105,5, overfm 104,9 infowoman, infokinds, infokinds cy
Clickatlife.gr Onlytheater.gr, ΘΕΑΘΗΝΑΙ, noisy art& music social network, The GreekPlayProject, ForFree.gr, tetragwno.gr, mikrofwno.gr, topconsept,
In2life.gr Artandpress.gr Artplay.gr Theatromania.gr Webmusic.gr
Ng radio, Amagi.gr Boemradio.com, Κroma Magazine Theatermag.gr, Sinweb radio tocradio.gr citytag_the Athens guide, street radio, CityKidsGuide.com , travel4kids,kidsproject

Οι θεατές, συμπεριλαμβανομένων των ανηλίκων από δώδεκα (12) ετών και άνω,
εισέρχονται κατόπιν υποχρεωτικής επίδειξης κατά την είσοδο:
[α] πιστοποιητικού εμβολιασμού, σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 10 του υπ.αριθμ 1
σχετικού, ή
[β] πιστοποιητικού νόσησης που εκδίδεται τριάντα (30) ημέρες μετά από τον πρώτο θετικό
έλεγχο και η ισχύς του διαρκεί έως εκατόν ογδόντα (180) ημέρες μετά από αυτόν, σύμφωνα με την παρ. 3 του άρθρου 10 του υπ.αριθμ. 1 σχετικού συνδυαστικά προς:
[γ] αστυνομική ταυτότητα ή δίπλωμα οδήγησης ή διαβατήριο ή άλλο αποδεικτικό ταυτότητας
προκειμένου να διενεργείται έλεγχος ταυτοπροσωπίας προς τα ανωτέρω υπό [α] και [β].

Τα ανωτέρω πιστοποιητικά, υπό [α] και [β], επιδεικνύονται είτε σε έγχαρτη μορφή
(εκτυπωμένα), είτε ηλεκτρονικά μέσω της κινητής συσκευής του θεατή, τα οποία ο ιδιοκτήτης ή
νόμιμος εκπρόσωπος της επιχείρησης (ή εξουσιοδοτημένο πρόσωπο) σαρώνει ηλεκτρονικά μέσω της ειδικής εφαρμογής του άρθρου 33 του ν. 4816/2021 (Α ́ 118) Covid Free GR.

Εναλλακτικά, αλλοδαπός που προέρχεται από τρίτη χώρα (εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης), τα πρόσωπα του προηγούμενου εδαφίου ελέγχουν τα ανωτέρω πιστοποιητικά σε έγχαρτη μορφή.

Οι ανήλικοι θεατές ηλικίας από τεσσάρων (4) έως και έντεκα (11) ετών, προσκομίζουν,
εναλλακτικά, δήλωση αυτοδιαγνωστικού ελέγχου self-test τελευταίου 24ώρου, στην οποία
προβαίνει είτε οιοσδήποτε γονέας, ακόμα και μη έχων την επιμέλεια, είτε κηδεμόνας, σύμφωνα
με την παρ. 3 του άρθρου 10 του υπ. αριθμ. 1 σχετικού. Δεν απαιτείται φυσική παρουσία του
γονέα ή κηδεμόνα.

Οι ανήλικοι θεατές έως και δεκαεπτά (17) ετών δύνανται να προσκομίζουν, εναλλακτικά, δήλωση αρνητικού αυτοδιαγνωστικού ελέγχου (self-test), σύμφωνα με τις παρ. 3 και 4 του άρθρου 9 του σχετ.1.
 
Joomla Social by OrdaSoft!