Θεατρικές Παραστάσεις

Herr (ο Κος) Κόλπερτ

“Herr (ο Κος) Κόλπερτ”
στο θέατρο Αθήναιον
herrthursday1   Η μαύρη κωμωδία “Herr (ο Κος) Κόλπερτ” του David Gieselmann παρουσιάζεται στο θέατρο “Αθήναιον” από την Τρίτη 23 Οκτωβρίου, σε σκηνοθεσία Αχιλλέα Ψαλτόπουλου. Ένα έργο ανατροπών, που η τάξη με το χάος συνεχώς ανταγωνίζονται για το ποιο θα επικρατήσει.

   Πρόσκληση σε γεύμα, χωρίς να υπάρχει έτοιμο φαγητό. Ένας φόνος, που ίσως και να μην έχει γίνει. Μία παράνομη σχέση, που ίσως και να μην υπήρξε. “Ήταν λάθος μας να έχουμε καλεσμένους τη μέρα του πρώτου μας φόνου” λέει ο Ραλφ, αστειευόμενος, στη γυναίκα του, με τους καλεσμένους παρόντες. Ένα αστείο για να γίνει πιο ενδιαφέρουσα η βραδιά ανάβει τα αίματα και οδηγεί σε ακραίες καταστάσεις. Ο Ραλφ, φυσικός, μελετητής της θεωρίας του Χάους και υπέρμαχος του. Ο Μπάστιαν, αρχιτέκτων, υπέρμαχος της τάξης και του καθωσπρεπισμού και αρκετά οξύθυμος. Η Σάρα, που συζεί με τον Ραλφ και η Έντιτ, σύζυγος του Μπάστιαν, αν και η κάθε μία τείνει προς την πλευρά του συντρόφου της, έχουν μία πιο μετριοπαθή στάση. Η χαλαρότητα του χαρακτήρα και των ηθών του Ραλφ συγκρούεται με την ευπρέπεια και την, κάπως υπερβολική, σοβαροφάνεια του Μπάστιαν. Μία συνεχής σύγκρουση μεταξύ τάξης και χάους. Ένας ατυχής διανομέας της κοντινής πιτσαρίας, λόγω λάθος παραγγελίας, βρίσκεται στη μέση της σύγκρουσης αυτής.

   herrthursday2Αυτό είναι το περιβάλλον μέσα στο οποίο εκτυλίσσεται η ιστορία του έργου. Μία μαύρη κωμωδία, η οποία πραγματεύεται, σε δεύτερο επίπεδο, την ανία και την μελαγχολία του σύγχρονου ανθρώπου λόγω της ρουτίνας της καθημερινότητας. Ένα κινηματογραφικό έργο γίνεται μείζον θέμα συζήτησης ανάμεσα στον Ραλφ και τη Σάρα με το ερώτημα “Γιατί κάποιος να κουβαλάει μαζί του όπλο;” να τους ακολουθεί και στη συνέχεια της ιστορίας, κάτι που μας δείχνει την έλλειψη άλλων ενδιαφέροντων και συναρπαστικών στιγμών στην καθημερινότητα τους. Αυτή είναι και η πρώτη σκηνή του “Herr (ο Κος) Κόλπερτ”. Λόγω ανίας, αποφασίζουν να παίξουν ένα παιχνίδι στους καλεσμένους τους, ελπίζοντας σε ένα ενδιαφέρον βράδυ. Με την άφιξη τους, ο Μπάστιαν και η Έντιτ δείχνουν απευθείας την διαφορετικότητα τους και, αρχικά, αντιπάθεια προς το χιούμορ των οικοδεσποτών τους, οι οποίοι προσπαθούν να τους πείσουν ότι υπάρχει στο σπίτι τους το πτώμα του κυρίου Κόλπερτ, προϊστάμενου της Σάρας και της Έντιτ. Η Έντιτ, θέλοντας να ακολουθήσει την παιχνιδιάρικη διάθεση του Ραλφ, αποκαλύπτει τη δήθεν παράνομη σχέση της με τον κύριο Κόλπερτ. Μία επινόηση όμως που βγάζει εκτός εαυτού το σύζυγο της. Με συνεχείς ανατροπές για το αν έχει γίνει φόνος ή όχι και αν η παράνομη σχέση ήταν πραγματική, συνεχίζει το βράδυ τους με ένα παιχνίδι ρόλων και μία λάθος παραγγελία πίτσας, λόγω της οποίας μπαίνει στην ιστορία και ένας διανομέας. Τελικά τα πράγματα ξεκαθαρίζουν, όσον αφορά την παραγγελία, αλλά τα υπόλοιπα θέματα παραμένουν ανεξιχνίαστα. Υπάρχει τελικά φόνος και πτώμα; Ποια θα είναι η κατάληξη αυτής της ιστορίας; Για να μην προδοθεί η πολύ ενδιαφέρουσα, λόγω των συνεχών ανατροπών, εξέλιξη του έργου, η συνέχεια επί σκηνής.

   Σε μία λιτή σκηνή, με τα απολύτως απαραίτητα για το έργο, παρακολουθούμε μία κωμωδία παρεξηγήσεων και ανατροπών, που δεν αφήνει κανέναν αδιάφορο. Με το κόκκινο να κυριαρχεί στα χρώματα, ταιριαστό για μία μαύρη κωμωδία που πραγματεύεται ένα φόνο. Ένας πίνακας μαρκαδόρου με εξισώσεις ηλεκτρομαγνητισμού και θεωρητικής φυσικής, δηλώνει την ιδιότητα του οικοδεσπότη. Ένα μικρό έπιπλο μπαρ, ένα τραπέζι με τέσσερις καρέκλες και ένα μπαούλο αντίκα, που μπορεί να κρύβει, αλλά μπορεί και όχι, ένα πτώμα, συμπληρώνουν τα σκηνικά. Ένας ωραίος συνδυασμός παλιού και μοντέρνου. Πολύ ταιριαστά με την παράσταση και το ύφος της. Όπως και οι μουσικές επιλογές που ακούγονται κατά τη διάρκεια της, ώς επί το πλήστον νέα κομμάτια αλλά και διασκευές παλαιότερων, αρκετά χαρούμενα. Ήσσονος όμως σημασίας για το θεατή, άν και ωραίες επιλογές, λόγω των δρώμενων που παρακολουθεί επί σκηνής που μονοπωλούν την προσοχή του.

   herrthursday3Ένα πολύ ενδιαφέρον έργο, δοσμένο πολύ ωραία, με το κατάλληλο ύφος από τους ηθοποιούς. Χωρίς υπερβολές στις εκφράσεις τους, εκτός από τις σκηνές που χρειαζόταν. Ο Ραλφ ήταν χαλαρός, με τις απαραίτητες δόσεις κυνισμου και ειρωνίας, και ο Μπάστιαν σφιχτός, με οξύθυμα ξεσπάσματα και με κάποιες δόσεις φασιστικής συμπεριφοράς, ειδικά απέναντι στην Έντιτ. Είδαμε την Έντιτ να μεταμορφώνεται κατά τη διάρκεια της παράστασης, από καταπιεσμένη σύζυγος σε δυναμική και ανεξάρτητη γυναίκα και τη Σάρα να παλινδρομεί μεταξύ προκλητικότητας και ευπρέπειας, και μεταξύ αυταρέσκιας και μελαγχολίας λόγω ανίας. Ο διανομέας, άν και στην αρχή έδειχνε φοβισμένος, στη συνέχεια απέκτησε αυτοπεποίθηση και έναν πιο κυρίαρχο ρόλο. Μία μαύρη κωμωδία με καλά ερμηνευμένους ρόλους.

   Εν κατακλείδι, το “Herr (ο Κος) Κόλπερτ” είναι μία πολύ καλή παράσταση, και σαν έργο αλλά και σαν απόδοση. Μία πολύ καλή πρόταση, με γέλιο αλλά και μελαγχολία και προβληματισμό, για την ανία και την έλλειψη έντονων εμπειριών του σύγχρονου ανθρώπου και τους δρόμους στους οποίους οδηγείται. Ένα έργο που θα σας θυμίσει ίσως σε κάποιες στιγμές το ύφος από ταινίες του Άλφρεντ Χίτσκοκ, του Κοουέντιν Ταραντίνο και του Νίκου Νικολαΐδη.
 
Δημήτρης Σταυρόπουλος
 
Συντελεστές:
Μετάφραση: Ερμής Συμεών
Σκηνοθεσία, Μουσική Επένδυση, Φωτισμοί: Αχιλλέας Ψαλτόπουλος
Σκηνικά, Κουστούμια: Έλλη Χρυσίδου
Γραφιστικά: Ελίνα Ζαρίφη Trebanal Creative
Φωτογραφίες: Μάκης Κανάκης
Βοηθός Σκηνοθέτη, Χειρίστρια Κονσόλας: Νατάσα Κοντελετζίδου
Κατασκευές: Μπάμπης
Παίζουν:
Μπάστιαν: Σταύρος Βαφειάδης
Σάρα: Αλεξάνδρα Κασιούμη
Ραλφ: Στράτος Μούρκος
Pizza Boy: Χρήστος Μυλωνάς
Έντιτ: Ελευθερία Τσάκουρη.
Παραστάσεις κάθε Κυριακή στις 19:30, Δευτέρα και Τρίτη στις 21:15
μέχρι την Κυριακή 28 Απριλίου 2013
Τιμές εισιτηρίων:
Γενική είσοδος 16€
Φοιτητικό, άνεργοι, πολύτεκνοι, εκπαιδευτικοί, συνταξιούχοι, κάρτα πολιτισμού: 12 € Group (πάνω από 20 άτομα) 10€
Κάρτα μέλους Αθήναιον 10€
και Το εισιτήριο της παρέας (από 4 άτομα και πάνω) 10€
Βας. Όλγας 35 – Θεσ/νίκη Τ.Κ. 546 41, Τηλ.: 2310 832 060, Φαξ: 2310 832 063

Facebook Comments

Θεατρικές Παραστάσεις