= Βρεθήκαμε στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά - Αμαντέους
Θεατρικές Παραστάσεις

loogoo

Βρεθήκαμε στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά - Αμαντέους

 
Μουσική. Η μεγαλύτερη τέχνη του Θεού…

   Ίσως οι ιστορικοί του μέλλοντος να συμφωνήσουν με εκείνους του παρελθόντος και του παρόντος στο ότι ο Johannes Chrysostomus Wolfgangus Theophilus Mozart είναι η μεγαλύτερη μουσική ιδιοφυία που εμφανίστηκε ποτέ στον πλανήτη. Ο άνθρωπος που ξεχώριζε θέματα στη μουσική μέχρι ένα έβδομο του τόνου, ενώ οι κορυφαίοι των κορυφαίων μαέστρων φτάνουν μέχρι το ένα τέταρτο, το πλάσμα που χρησιμοποιούσε μάλλον το ενενήντα τοις εκατό του εγκεφάλου του αντί του συνήθους δέκα τοις εκατό, είναι το μουσικό φαινόμενο που επηρέασε τους πάντες και τα πάντα κι ας έζησε μόλις τριάντα πέντε χρόνια. Ο Αμαντέους ήταν πραγματικά εξωγήινος, όσον αφορά τη μουσική προσωπικότητά του.

   Όσον αφορούσε τον άνθρωπο Αμαντέους όμως; Ο Πήτερ Σάφερ πήρε ένα φανταστικό γεγονός, τη δήθεν αντιμαχία του Μότσαρτ με τον αρχιμουσικό Αντόνιο Σαλιέρι και έφτιαξε ένα απίστευτο θεατρικό έργο, πλάθοντας ένα μωσαϊκό χαρακτήρων με περισσή έμπνευση. Η υπέρ-οσκαρική ταινία του Miloš Forman στηρίχτηκε στο κείμενο του Σάφερ, που έδωσε του τελευταίου, μεταξύ άλλων, ένα αγαλματίδιο για το καλύτερο σενάριο. Κάποια στιγμή διέρρευσε μία φήμη ότι ο Σαλιέρι είχε δηλητηριάσει τον Μότσαρτ. Η φήμη δεν επιβεβαιώθηκε ποτέ και απ’ όσα διαβάζουμε, οι δύο καλλιτέχνες είχαν τυπικές σχέσεις, με τον έναν να αναγνωρίζει την αξία του άλλου.
 
amadeous2214

   Εδώ όμως, σε αυτό το έργο, τα πράγματα είναι αλλιώς. Ο Σαλιέρι, άνθρωπος άχρωμος και άγευστος, θέλει το κακό του Μότσαρτ. Ματαιοδοξία, ζήλια, πάθος… Η γυναίκα στο πλευρό του Αμαντέους αποτελεί για τον Σαλιέρι κόκκινο πανί. Το μυαλό του Ιταλού έχει γεμίσει με μαύρες σκέψεις. Η εκτέλεσή τους θα γίνει με χειρουργική ακρίβεια.

   Το κουιντέτο εγχόρδων, που βρίσκεται καθόλη τη διάρκειας της παράστασης στη σκηνή, είναι εντυπωσιακό. Παίζει άψογα τις υπέροχες μουσικές του Μότσαρτ και κερδίζει τον θαυμασμό μας από τα πρώτα λεπτά. Εντυπωσιακό επίσης το σκηνικό, που έχει επιμεληθεί η κυρία Όλγα Μπρούμα, η οποία έχει κάνει και τα εκπληκτικά κοστούμια των ηθοποιών. Είναι σχεδόν φουτουριστικό το μοτίβο, ενώ η έννοια του κλασσικού αποτελεί την εσάνς του καινούργιου. Μέσα σε όλο αυτό το πλαίσιο ο Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος στήνει ένα εξαιρετικό θέαμα, βασισμένος στη μετάφραση της κυρίας Έλενας Καρακούλη, η οποία μας δίνει ένα κείμενο Αριστοφανικών χαρακτήρων, με έντονα τα σημάδια της δραματουργίας στην κίνηση και την ομιλία τους. Οι ηθοποιοί που καλούνται να ενσαρκώσουν λειτούργησαν μοναδικά.

   Ο Νίκος Ψαράς είναι ένας υποδειγματικός Σαλιέρι. Ο τρόπος που κινείται, που μιλά, που απευθύνεται, που γελάει, που θυμώνει, που φωνάζει, που τιμωρεί… Πραγματικά επιβλητικός επί σκηνής, υποδύεται με θαυμαστό τρόπο. Είναι ένας ραδιούργος, με ήθος όμως που αργά ή γρήγορα θα φανεί στο προσκήνιο, ένας Ιάγος που έχει όλες τις ανέσεις προκείμενου να φέρει το θύμα του εκεί που θέλει. Το οποίο θύμα του, ο Μότσαρτ δηλαδή… Ο Γιάννης Νιάρρος είναι αποκάλυψη! Δεν είναι μόνο οι υποκριτικές ικανότητες, δεν είναι μόνο το ότι εμφανίζει τον Μότσαρτ εντελώς διαφορετικό στα μάτια μας. Ο ίδιος είναι ένας φοβερός μουσικός και κάνει πράματα και θάματα στο πιάνο που βρίσκεται στη σκηνή. Μας ξετρέλανε και σαν σολίστας.
 
amadeous2215

   Η μοναδική κυρία του θιάσου, η κυρία Μαίρη Μηνά, υποδύεται την Κωνστάνς, την ερωμένη και στη συνέχεια σύζυγο του Αμαντέους. Μία όμορφη γυναίκα, με όμορφο παράστημα, που ήταν απόλυτα πειστική στον ρόλο της. Ένα κορίτσι που ερωτοτροπεί, που θέλει να ευτυχήσει, που βλέπει πως η ζωή της τα φέρνει δύσκολα. Ένας άνθρωπος που αγαπά τον άνθρωπό του, αλλά παρατηρεί πως πρέπει να παλέψει μόνος μάλλον. Γιατί η αφέλεια της αγάπης και η ανασφάλεια για το μέλλον δεν είναι οι καλύτεροι σύμμαχοι. Τραγικό πρόσωπο η ίδια, επιτυγχάνει να συγκινήσει. Από την άλλη πλευρά, την εντελώς άλλη όμως, του ποταμού… ο αυτοκράτωρ! Ο Γιάννης Κότσιφας είναι ένας απίστευτος Ιωσήφ ο Δεύτερος, προσεγγίζει τον ρόλο του με έναν τρόπο σπαρταριστό, κωμικό, συνάμα όμως τόσο τραγικό, αφού όλα του φαίνονται από εντελώς αδιάφορα έως κατά τι αδιάφορα. Τα διάφορα λεκτικά τικ του και οι «ακροβασίες» του είναι πραγματικά για βραβείο. Εξίσου εξαιρετικός ο κύριος Γιώργος Τριανταφυλλίδης στον ρόλο του κόμη Ρόζενμπεργκ, του πανίσχυρου άνδρα που χαίρει της εύνοιας του αυτοκράτορα. Ταχύτατος σε αντιδράσεις και ατάκες, ψαρωτικός και ντελικάτα θεοπάλαβος, καταφέρνει να κάνει τον χαρακτήρα του να λάμψει.

   Ο Γιώργος Τζαβάρας, ο οποίος εκτός από σπουδαίος ηθοποιός είναι και καταπληκτικός μουσικός, υποδύεται τον Βαν Σβήτεν, τον δαιμόνιο διπλωμάτη, πολιτικό και εραστή της μουσικής. Επίσης γκροτέσκος και σκοτεινός, καταφέρνει να βγάλει χιούμορ αλλά και φόβο, με τον εύσχημο τρόπο που τονίζει λέξεις και αντιδράσεις. Όπου τον έχω δει, είναι πάντα πολύ καλός και εδώ ακόμα καλύτερος. Οι κύριοι Βαγγέλης Δαούσης και Βασίλης Ντάρμας είναι απολαυστικότατοι σαν βοηθοί, εξ απορρήτων και «μικρά φτερά» του Σαλιέρι. Οι δύο ηθοποιοί έγιναν αρκετές φορές πηγή γέλιου, με τις εκφράσεις και το όλο στήσιμό τους, τράβηξαν έντονα την προσοχή και αποτέλεσαν επίσης μέρος μίας καλοκουρδισμένης μηχανής που δούλεψε θαυμάσια, με μηχανοδηγό τον Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλο, ο οποίος ανέβηκε στο τέλος στη σκηνή, χειροκρότησε ηθοποιούς, μουσικούς και κοινό και έτρεχε από το ένα μέρος της σκηνής στο άλλο και από κει στις κουίντες, θέλοντας να δώσει όλο τον χώρο του μπιζαρίσματος στους ηθοποιούς και τους μουσικούς.

   Παράσταση από τις λίγες. Έλαμψε ο Πειραιάς με τούτη εδώ την ομοβροντία τάλαντου, σκληρής δουλειάς και άψογου συντονισμού. Θα μπορούσα να γράψω τόσα κι άλλα τόσα, προτιμώ όμως να πάτε να τα δείτε. Μικρή νυχτερινή μουσική, μεγάλης θεατρικής πανδαισίας…

Κώστας Κούλης
 
amadeous2216

Συντελεστές:
Διασκευή - Σκηνοθεσία: Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος
Μετάφραση αρχικού κειμένου: Έλενα Καρακούλη
Σκηνικά - Κοστούμια: Όλγα Μπρούμα
Φωτισμοί: Νίκος Βλασόπουλος
Ενορχήστρωση - Μεταγραφές - Μουσική Επιμέλεια: Δημήτρης Σιάμπος
Βοηθοί Σκηνοθέτη: Αναστασία Στυλιανίδη, Δανάη Μουτσοπούλου
Βοηθός Σκηνογράφου - Ενδυματολόγου: Βάσω Κακοσίμου
Trailer Παράστασης: Χρήστος Συμεωνίδης
Φωτογραφίες Παράστασης: Ελίνα Γιουνανλή
Γραφείο Τύπου & Επικοινωνία Παράστασης: Μαρία Τσολάκη, Ευαγγελία Σκρομπόλα
Διαφήμιση – SocialMedia: RenegadeMedia / ΒασίληςΖαρκαδούλας
Παραγωγή: ΤΕΧΝΗΧΩΡΟΣ

Διανομή:
Σαλιέρι: Νίκος Ψαρράς
Αμαντέους: Γιάννης Νιάρρος
Κωνστάνς: Μαίρη Μηνά
Αυτοκράτορας: Γιάννης Κότσιφας
Ρόζενμπεργκ: Γιώργος Τριανταφυλλίδης
Βαν Σβήτεν: Γιώργος Τζαβάρας
Βεντιτσέλλι: Βαγγέλης Δαούσης, Βασίλης Ντάρμας

Μουσικοί:
1ο Βιολί: Κώστας Καριτζής
2ο βιολί: Αγγελική Ποτήρη
Βιόλα: Ελευθερία Τόγια
Τσέλο: Άρης Ζέρβας
Κοντραμπάσο: Κώστας Πατσιώτης
Sound Design - Μίξεις: Σωτήρης Ζηλιασκόπουλος
 
amadeous2217
ΑΜΑΝΤΕΟΥΣ
του Peter Shafer

Δημοτικό Θέατρο Πειραιά
Κεντρική Σκηνή Δημήτρης Ροντήρης

Πρεμιέρα: Σάββατο 5 Φεβρουαρίου

Μέρες & Ώρες Παραστάσεων
Τετάρτη: 20.00
Πέμπτη: 21.00
Παρασκευή: 21.00
Σάββατο: 17.30 & 21.00
Κυριακή: 20.00
 
amadeous2218
Τιμές Εισιτηρίων:
Διακεκριμένη Ζώνη: 25-30 ευρώ
Α Ζώνη: 20-25 ευρώ
Β Ζώνη: 15-20 ευρώ
Ζωρίς Αρίθμηση- Εξώστης: 10 – 15 ευρώ

Λινκ Προπώλησης:
https://www.viva.gr/tickets/theater/festivalamanteous/

Γραφείο Τύπου & Επικοινωνίας παράστασης:
Μαρία Τσολάκη
Ευαγγελία Σκρομπόλα

Γραφείο Τύπου & Επικοινωνίας ΔΘΠ:
Μαρία Αδαμοπούλου | 210 4143 357 | Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
 
Joomla Social by OrdaSoft!