= Βρεθήκαμε στο Bios - Πεθαίνω σαν χώρα
Θεατρικές Παραστάσεις

loogoo

Βρεθήκαμε στο Bios - Πεθαίνω σαν χώρα

 
«Συγγνώμη… Μπορώ να κάτσω»;

   Μορφασμός αποδοχής, κατέβασμα/νεύμα του κεφαλιού και η νεαρή κυρία κάθεται δίπλα μας. Κάπου την ξέρω; Κάπου την ξέρω. Κάπου την έχω ξαναδεί. Μήπως είναι ηθοποιός; Από τα μεγάφωνα του BIOS ακούγεται κάτι σαν δελτίο ειδήσεων. Πόλεμος, ένοπλη εισβολή… Η νεαρή κυρία βγάζει ένα hi-tech ραδιοφωνάκι, που συμφωνεί και επαυξάνει… Οι πέντε ηθοποιοί, οι οποίοι κάθονταν σε διάφορα τραπέζια μέχρι τότε, σηκώνονται όρθιοι, τρέχουν και χάνονται μέσα στη θεατρική αίθουσα. Πορευόμαστε προς τα εκεί. Μπαίνουμε, καθόμαστε. Ένα τραπέζι και στο βάθος ένα σετ… βαρέλια. Απόψε θα τα βαφτίσουμε τύμπανα. Πίσω τους ο Τιτάνας Νίκος Τουλιάτος. Ο άρχοντας των κρουστών μπροστά στα μάτια μας.

   Τι είναι ο πόλεμος λοιπόν; Το αναγκαίο κακό για να γεννηθούν νέες οικονομίες. Το νόθο παιδί του θανάτου, το χαιρέκακο ανίψι του χαμού. Παίρνει ζωές, δεν δίνει ζωές. Και κάνει τον άνθρωπο ό,τι χειρότερο έχει περάσει από τον πλανήτη. Ναι… Αν πάρεις έναν άνθρωπο από τη δεκαετία του ’80 και του δείξεις σήμερα έναν συνάνθρωπό του να πληρώνει τον λογαριασμό στο μπαρ χρησιμοποιώντας το τηλέφωνό του, θα πάει σοκ! Αν όμως του πεις ότι σήμερα ένας συνάνθρωπός του σκότωσε με ιταμό τρόπο τον διπλανό του, θα σε κοιτάξει ίσια στα μάτια και θα σου γυρίσει την πλάτη του. Είναι κάτι που έχει ξανακούσει…
 
hora2214

   Από την άλλη πλευρά… Πώς είναι μία χώρα που βιώνει έναν πόλεμο; Προφανώς έρχεται αντιμέτωπη με την κατάρρευσή της. Με τα τελειώματά της. «Τη μισώ αυτή τη χώρα. Μου κατέστρεψε τη ζωή». Τι, διαφωνείτε; Δείτε απλά τους ανθρώπους που έχασαν τα πάντα μέσα σε μια μέρα, επειδή ο τάδε «ηγέτης» ήθελε περισσότερη δύναμη, επειδή ο δείνα «αρχηγός» ζήτησε να πιει από τα νερά της Στύγας και να γίνει αθάνατος, «επειδή έτσι». Οι πέντε ηθοποιοί βρίσκονται στη σκηνή και συνοδεύονται από τα χτυπήματα στα βαρέλια και όχι μόνο. Εξαιρετική άσκηση επί χάρτου και επί του πρακτέου. Η ατάκα μετά από την ατάκα, ο συγχρονισμός στην εκφορά, η χορογραφία κινήσεων και στομάτων. Είχα να δω πολύ καιρό παρόμοια δουλειά και πραγματικά εντυπωσιάστηκα. Μα πόσες πρόβες έχουν κάνει; Πόση δουλειά έχει ρίξει ο καθένας τους ατομικά και πόση όλοι μαζί; Είναι ερώτημα για μεγάλη κουβέντα.

   Οι Λίνα Κομνηνού, Συμεών Κωστάκογλου, Δήμητρα Νταντή, Αντώνης Σανιάνος και Αλίκη Στενού μίλησαν, φώναξαν, ούρλιαξαν, έτρεξαν, χτυπήθηκαν, αφηγήθηκαν την πιο μίζερη ιστορία του κόσμου. Τον επιθανάτιο ρόγχο μιας ολόκληρης χώρας. Την εμβάθυνση στο προφητικό κείμενο του Δημήτρη Δημητριάδη, γραμμένο το 1978, για εκείνη τη χωροχρονική σκισμάδα, που σπόρος δεν φύτρωνε σε καμία μήτρα. Καταβροχθίζεις ένα μήλο, φτύνεις τα μέσα του στους έξω και χαράζεις μια γραμμή που προκαλεί βαθιές αμυχές στα πρόσωπα και τις ψυχές. Ήταν όλοι τους τόσο καλοί που θα ήταν εξίσου καλό να έλθουν πολλοί σπουδαστές σχολών υποκριτικής και να δουν αυτό το θέαμα, για το δικό τους καλό (έτσι, για να τριτώσει), για τη δική τους θεώρηση για την τέχνη τους. Τρομερή πειθαρχία, άψογο κούμπωμα και ένα σύνολο ανθρώπων που υποδύονται χαρακτήρες χωρίς όνομα, που λένε γι’ αυτά που φοβόμαστε να σκεφτούμε. Η πανέξυπνη σκηνοθεσία της κυρίας Αλίκης Στενού φρόντισε να περάσει σε πρώτο πλάνο η ανάσα και ο ιδρώτας του, φρόντισε να θορυβηθούμε από τα χτυπήματα στο έδαφος και τα έδρανα. Η ομάδα που λειτούργησε σαν ΟΜΑΔΑ, το υποσύνολο που ήταν πιο ΣΥΝΟΛΟ από κάθε άλλο.
 
hora2215

   Ελπίζω να πάει και την επόμενη σεζόν. Ο κόσμος έχει ανάγκη να δει αυτό το έργο. Έχει ανάγκη να δει την τρέλα του ανθρώπου για δύναμη και εξουσία, που οδηγεί στην πραγματική τρέλα χιλιάδες άλλους ανθρώπους. Φορούσες ένα δαχτυλίδι, νόμιζες ότι τα είχες όλα, μέχρι που αντίκρυσες τις άραχλες οπλές του αλόγου σου. Νάσγκουλ σε φώναξαν. Αναρωτήθηκες τι σημαίνει. Μέχρι που άρχισε να μην ξημερώνει. Εξαιρετική δουλειά, για πολλούς επαίνους.

Κώστας Κούλης

Κείμενο: Δημήτρης Δημητριάδης
Σκηνοθεσία: Αλίκη Στενού
Μουσικός Επί Σκηνής (Κρουστά): Νίκος Τουλιάτος
Σύνθεση Ηλεκτρονικού Ηχοτοπίου: Τάκης Π.
Κοστούμια/Σκηνικά: Σοφία Παπαγεωργίου
Κατασκευή σκηνικών: Αρτοδυναμική Πέλλετ
Κίνηση: Λίνα Κομνηνού
Φωνητική Διδασκαλία: Γεωργία Κατσίβελου
Σχεδιασμός Φωτισμού: Θωμάς Οικονομάκος
Βοηθός σκηνοθέτη: Δήμητρα Νταντή
Φωτογραφίες/Trailer: Κωνσταντίνος Καρδακάρης
Επικοινωνία: Χρύσα Ματσαγκάνη
Παραγωγή: ομάδα ΚΝΟΤ

Ερμηνεύουν (αλφαβητικά) : Λίνα Κομνηνού, Συμεών Κωστάκογλου, Δήμητρα Νταντή, Αντώνης Σανιάνος, Αλίκη Στενού
 
hora2216

Πληροφορίες Παράστασης
Παραστάσεις: Από Τρίτη 3 Μαΐου έως Τρίτη 7 Ιουνίου
Ημέρες & ώρες παραστάσεων
Δευτέρα και Τρίτη στις 21:00

Τιμές εισιτηρίων
Γενική Είσοδος: 12€
Μειωμένο: 8€
Ατέλειες: 5€

Διάρκεια παράστασης 70 λεπτά

Προπώληση εισιτηρίων :Viva.gr https://www.viva.gr/tickets/theater/pethaino-san-xora/
 
hora2217
Bios Πειραιώς 84
@ Bios.Main
Πειραιώς 84, 10435, Αθήνα
http://pireos84.bios.gr/
Πληροφορίες και τηλ. κρατήσεων: 2103425335
 
Joomla Social by OrdaSoft!