= Βρεθήκαμε στο Αρχοντικό των Μπενιζέλων - Κληρονομιά
Θεατρικές Παραστάσεις

loogoo

Βρεθήκαμε στο Αρχοντικό των Μπενιζέλων - Κληρονομιά

 
   Εν αρχή ο χώρος. Το αρχοντικό των Μπενιζέλων. Δεν ήξερα, δεν γνώριζα και έτσι έκατσα και έμαθα. Η παλαιότερη κατοικία στην Αθήνα, η οποία πλέον λειτουργεί ως μουσείο. Περιηγηθήκαμε στα δωμάτια της οικείας, η οποία χρονολογείται από τον δέκατο έκτο αιώνα, είδαμε και σκεφτήκαμε πώς θα μπορούσε να είναι η ζωή τότε και εννοείται πως δεν καταφέραμε ούτε μέχρι τους πρόποδες να φτάσουμε. Μάλλον θα πρέπει να επανέλθουμε με τα έργα και τις ημέρες της Οσίας Φιλοθέης, η οποία επιτέλεσε σπουδαίο κοινωνικό και φιλανθρωπικό έργο σε εποχές που δεν ήταν οι ευκολότερες. Και που το πλήρωσε φυσικά. Με τη ζωή της.
 
klironomia2218

   Γύρω στα μέσα του δέκατου ογδόου αιώνα πραγματοποιήθηκε ανακαίνιση στο ιστορικό δίπατο. Κοίτα να δεις τώρα… Είναι πάνω-κάτω η ίδια εποχή που ο Μαριβώ έγραφε την «Κληρονομιά». Ένα έργο βαθύτατα ουμανιστικό, γύρω από την αγάπη, την εμμονή του ανθρώπου να την εννοεί αλλά να μην την εξωτερικεύει, την τραγική ειρωνεία που προκύπτει από το «Ο κόσμος το ‘χει τούμπανο»… O μεγάλος Γάλλος δημιουργός γράφει ένα αριστουργηματικό κείμενο, στα πρότυπα των Σεξπηρικών μοτίβων, ανακατεύει την τράπουλα με υποδειγματικό τρόπο και εμπλέκει έξι χαρακτήρες σε ένα εκπληκτικό γαϊτανάκι. Όλα αυτά γύρω από την περίφημη four letter word των ξένων.

   Ο Μαρκήσιος είναι ένας πολύ πλούσιος άνθρωπος, ο οποίος αποζητά την αγάπη και θεωρεί πως μπορεί να τη βρει στα μάτια και την καρδιάς της, επίσης βαθύπλουτης, Κόμισσας, η οποία μάλιστα τον φιλοξενεί ως καλεσμένο της. Χήρα η εν λόγω, πενθεί ακόμα τον σύζυγό της, αλλά μάλλον δεν θα έλεγε όχι σε μία επανεκκίνηση. Δυστυχώς, υπάρχει ένα θέμα. Ένας θείος του Μαρκησίου, ο οποίος πρόσφατα απεβίωσε, έθεσε όρο στην κληρονομιά του, να παντρευτεί ο Μαρκήσιος την κυρία Ορτάνς, με κίνητρο εξακόσιες χιλιάδες γαλλικά φράγκα. Σε περίπτωση που δεν το επιθυμεί, δίνει στη δεσποινίδα διακόσιες χιλιάδες, λαμβάνει τα υπόλοιπα και πάει όπου θέλει. Η εν λόγω δεσποινίς είναι ερωτευμένη με έναν Ιππότη, θείο εξ αγχιστείας της Κόμισσας. Από κοντά και οι δύο υπηρέτες των δύο πλουσίων, ο Λεπίν για τον Μαρκήσιο και η Λιζέτ για την Κόμισσα, με διάφορες «εμπνεύσεις» για τον χειρισμό του θέματος, όσο και τη δική τους σχέση. Βλέπετε, ο Μαρκήσιος είναι πολύ ντροπαλός. Λαγός τη φτέρη έσειε…
 
klironomia2214

   Πανέμορφο έργο, πανέξυπνα γραμμένο, υπέροχα μεταφρασμένο από τον κύριο Ανδρέα Στάικο, με το επιτελείο των έξι ηθοποιών – μετά από μία άκρως επιτυχημένη σεζόν – να το έχει πλέον στο πετσί του. Μας υποδέχτηκε ο κύριος Γιάννης Νταλιάνης, ο σκηνοθέτης της παράστασης, ο οποίος μάλιστα υποδύθηκε και τον Ιππότη, αντί του κυρίου Γιάννη Σοφολόγη, λόγω καταστάσεων που έπρεπε να αντιμετωπιστούν. Και πέρα από τον εναρκτήριο λόγο, για τον οποίο πραγματικά τον ευχαριστούμε, τον χαρήκαμε και ως Ιππότη. Ανάλαφρος, με υψηλό δείκτη χιούμορ, ήταν ο συνδετικός κρίκος για τους συμπρωταγωνιστές του. Όταν μάλιστα έτυχαν και τα ευτράπελα…

   Ο κύριος Νίκος Νίκας είναι ένας τεράστιος ηθοποιός. Όπου τον έχω δει, έχω φύγει από το θέατρο με το στόμα μου να μην μπορεί να κλείσει, μια και η κάτω σιαγόνα αρνείται πεισματικά να συνεργαστεί. Σε κωμικό ρόλο αυτή τη φορά, είναι άψογος, γλυκύς, με φοβερές ατάκες και κάτι από τη μαγεία του γαλλικού όσο και του ιταλικού θεατρικού κομψοτεχνήματος. Η κυρία Μαριλίτα Λαμπροπούλου στον ρόλο της Κόμισσας, είναι μία γιορτή από μόνη της. Πέρα από το γεγονός ότι είναι μια πανέμορφη γυναίκα, είναι μια ηθοποιός που πραγματικά αλλάζει «περίβλημα» σε κάθε έργο. Είναι η γυναίκα που δεν λέει όχι στον έρωτα, αλλά δεν δέχεται με τίποτα να είναι τόσο μπουμπούνας ο υποψήφιος σύντροφός της. Απλά θαυμάσια η παρουσία της.
 
klironomia2215

   Η κυρία Παρή Τρίκα στον ρόλο της Ορτάνς είναι απολαυστική. Ωραία εκφορά λόγου, πικάντικες γκριμάτσες και υποδειγματική εμφάνιση γενικά. Στο ίδιο επίπεδο και η κυρία Μπίλιω Μαρνέλη στον ρόλο της Λιζέτ. Όμορφη – και οι τρεις κυρίες της παράστασης είναι απλά κούκλες – και εκνευριστική, πειστικότατη στον ρόλο της και έτοιμη και εκείνη να παραδοθεί στον μπέμπη με τα βελάκια. Ο κύριος Γιώργος Κορομπίλης σαν Λεπίν είναι θαυμάσιος, με συνεχή κίνηση, με χιούμορ, με απίστευτες ατάκες και εκείνος, με το θάρρος του γλυκύτατου τρελού, ενώ – εννοείται – δεν ξεχνάμε ότι είναι εκείνος που θα δώσει το τρίτο κουδούνι ήτοι τρίτη κόρνα. Δεν σποϊλάρω. Θα δείτε…

   Βέβαια, πέρα από το έργο και τις ερμηνείες, είχαμε και τα καμώματα του καιρού. Ο οποίος δεν άντεξε και έριξε δυόμισι κιλά σταγόνες, λίγο μετά το ξεκίνημα της παράστασης. Το έσωσαν οι ηθοποιοί, οι οποίοι μας είπαν να «μετακομίσουμε» σε σημεία της σκηνής, ώστε να μην βραχούμε αλλά και να μην ενοχλήσουμε τη δράση. Επιστρέψαμε στις θέσεις μας μερικά λεπτά αργότερα. Ο Νίκας το κανιβάλισε με υπέροχο τρόπο. «Απόψε, που όλα είναι τόσο υπέροχα»! Υπέροχη παράσταση, ελπίζω να τη δω και την ερχόμενη σεζόν, από αυτό τον θίασο. Όλοι τους μοναδικοί!

Κώστας Κούλης
 
klironomia2216

Συνήθως ΔΕΝ κρατώ μία παράγραφο για γκρίνιες, ιδίως όταν πρόκειται για εκδηλώσεις που αλλάζουν χώρο, με όλα τα απρόσμενα – εδώ μας την έκανε ο καιρός – που μπορεί να τύχουν. Θα ήθελα όμως να παρακαλέσω τον κόσμο που έχει αναλάβει τη διοργάνωση να έχει κατά νου το καλό του κοινού, που έρχεται να παρακολουθήσει. Φτάσαμε στο αρχοντικό εννιά παρά κάτι και ακόμα έφτιαχναν τις καρέκλες. Η παράσταση ξεκίνησε με τριάντα λεπτά καθυστέρηση. Αν είχαν ξεκινήσει δεκαπέντε λεπτά πιο νωρίς, θα είμαστε μέσα στο «ακαδημαϊκό» και δεν θα υπήρχε κανένα θέμα. Επιτρέψτε μου τώρα να πάω στην άλλη πλευρά του ποταμού. Κάποια στιγμή ακούω πίσω μου, «Α, η κριτική μου θα είναι αρνητική. Δεν με νοιάζει αν θα μου αρέσει η παράσταση ή όχι. Με τέτοια καθυστέρηση»… Πρώτα απ’ όλα να πω πως όταν κάποιος κάνει τέτοιες δηλώσεις φωναχτά και μόνο για να τον ακούσουν, μου προκαλεί θυμηδία και τίποτα περισσότερο. Μάλλον αυτή είναι η κατάντια των «Ελλήνων κριτικών θεάτρου». Η πολυφωνία είναι τελικά ευχή και κατάρα. «Ανυπόφορο», όπως θα έγραφε κι ο ίδιος ο Μαριβώ…
 
klironomia2217

Μετάφραση: Ανδρέας Στάικος
Σκηνοθεσία: Γιάννης Νταλιάνης
Σκηνικά-Κοστούμια: Άρτεμις Φλέσσα
Φωτισμοί: Γιώργος Αγιαννίτης
Μουσική: Κώστας Λώλος
Ηχητικά: Πάνος Γασπαράτος
Κίνηση: Μπίλιω Μαρνέλη
Φωτογραφία-βίντεο: Πάτροκλος Σκαφιδάς
Hairstyle: Κατερίνα Βασιλείου
Επιμέλεια Μακιγιάζ: Βίνα Ευστρατιάδου
Μακιγιάζ: Χρύσα Ράικου
Βοηθοί σκηνοθέτη: Χρύσα Νταή – Δημήτρης Μπούρας
Υπεύθυνος επικοινωνίας: Αντώνης Κοκολάκης

Παίζουν:
Κόμισα: Μαριλίτα Λαμπροπούλου
Μαρκήσιος: Νίκος Νίκας
Ιππότης: Γιάννης Σοφολόγης
Ορτάνς: Παρή Τρίκα
Λιζέτ: Μπίλιω Μαρνέλη
Λεπίν: Γιώργος Κορομπίλης

ΑΡΧΟΝΤΙΚΟ ΜΠΕΝΙΖΕΛΩΝ (ΟΙΚΙΑ ΑΓΙΑΣ ΦΙΛΟΘΕΗΣ)
Αδριανού 96, Αθήνα (Πίσω από την Μητρόπολη)

Παραστάσεις: Σάββατο 25/6, Κυριακή 26/6
Ώρα έναρξης παραστάσεων: 21.15μμ
Διάρκεια: 90΄

Πληροφορίες - Τηλέφωνα κρατήσεων : 6977292893, 2103248861
Προπώληση εισιτηρίων:
https://www.viva.gr/tickets/theater/i-klironomia-sto-arxontiko-ton-mpenizelon/

Υπεύθυνος Επικοινωνίας: Αντώνης Κοκολάκης
 
Joomla Social by OrdaSoft!