Θεατρικές Παραστάσεις

loogoo

Ανταπόκριση εξαιρετικής παράστασης: Ζητείται ψεύτης

 
Θεός σχωρέστην Ελλάδα… Το κονιάκ τέλος!

   Ο Θεόδωρος δεν άντεχε άλλο τη ζωή του εφημεριδοπώλη. Δεν ήταν δυνατόν να ξεποδαριάζεται για ένα μεροκάματο κι αυτό μισό… Τα μάτια του κοιτούσαν μόνιμα τον ουρανό. Πώς το λέγαν κι οι κουτόφραγκοι… Ο ουρανός είναι το όριο! Να, κάτι τέτοιο έπρεπε να κυνηγήσει. Στο κάτω-κάτω… στο κάτω-κάτω, έχει και εξαιρετικές δεξιότητες. Την εξής μία. Λέει ψέματα με αριστοτεχνικό τρόπο! Εάν αυτό δεν ΤΟ διαπιστευτήριο για την είσοδο στα μεγάλα σαλόνια και τη στελέχωση των μεγάλων γραφείων, τότε ποιο είναι;

   Η τύχη δεν αργεί να του χαμογελάσει… Μετά από έναν τυχαίο καυγά στο λεωφορείο, καταλήγει έξω από το σπίτι του βουλευτή Θεόφιλου Φερέκη, ο οποίος ζητά ιδιαίτερο, κάτι εντελώς μοδάτο για την εποχή και απελπιστικά χρήσιμο, μια και ο Φερέκης μπορεί να υποσχεθεί μεν, αδυνατεί να πει ψέματα μετά δε… Κι αυτό για ένα βουλευτή είναι κατάρα. Ο Θεόδωρος εμφανίζεται στη ζωή του Φερέκη, διαπιστώνει αλαφιασμένος ότι με εκείνον είχε τσακωθεί στο λεωφορείο, το ξεπερνά με τη μία, πλην όμως εξαιρετική, δεξιότητά του και τα φέρνει όλα δυο τούμπες. Γίνεται ο άνθρωπός του! Είναι όμως κι άλλοι στο γύρο. Η φιλοδοξία του ενός και η σύζυγος του άλλου έχουν κάνει τα σχέδιά τους. Κι όταν οι άνθρωποι κάνουν σχέδια… μαντέψτε ποιος ξεκαρδίζεται…
 
ziteitai

   Ο Ψαθάς ζωγράφισε πάνω στο χαρτί. Ο Δαλιανίδης έκανε εκπληκτικά πράγματα στο φιλμ. Η ταινία θεωρείται από τις κλασσικότερες όλων των εποχών στη χώρα μας και αυτό έχει να κάνει κυρίως με την ερμηνεία του πιο αγαπημένου μου Έλληνα ηθοποιού, του Ντίνου Ηλιόπουλου. Πήρε το ρόλο και τον έκανε κάτι εξωγήινο. Όποιος κι αν έκανε κάτι σε αυτό το μοτίβο, πάντα θα υπήρχαν κάποιοι να συγκρίνουν. Στην ταινία του 2005, ο Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος έκανε κάτι δικό του. Εν έτει 2019 απολαμβάνουμε στο ρόλο του ψευτοθόδωρου τον Αλέξη Γεωργούλη. Που αυτός κι αν έκανε το δικό του…

   Η καλή μέρα φαίνεται από το πρωί. Μεγάλο θέατρο το Παλλάς, τεράστια σκηνή, ακριβή παραγωγή. Σκηνικά, κοστούμια, πολυμελής θίασος… Ο Πέτρος Ζούλιας φρόντισε να κάνει μία εμπνευσμένη μεταφορά. Θα σταθώ πρώτα στο κείμενο. Δεν έχω ιδέα αν ευθύνεται ο δημιουργός ή αν έχει ασχοληθεί άλλος με τη διασκευή, θα πρέπει να πω όμως ότι είναι αριστουργηματική η απόδοση! Έχουν προστεθεί πράγματα, τα οποία δίνουν χώρο στους πρωταγωνιστές και δη στο Γεωργούλη και έχουν αφαιρεθεί πράγματα που θα έδιναν την εντύπωση ότι το θεατρικό πάει να πατήσει ακριβώς πάνω στην ταινία. Κατά συνέπεια, οι ηθοποιοί παίζουν τους ρόλους μεν, αλλά είναι όλα δοσμένα με έναν άλλο αέρα, θυμίζουν και κάτι άλλο. Είναι απίστευτη η δουλειά που έχει γίνει με το κείμενο, θα πρέπει να βραβευθεί για την πρωτοτυπία και τον τρόπο μεταφοράς.

   Ο Αλέξης Γεωργούλης είναι ένας μοναδικός Θεόδωρος Πάρλας. Κι αν αυτά τα γράφω μετά την πρεμιέρα, φανταστείτε πως θα είναι όταν δέσει κι άλλο το όλο πράγμα. Είναι άψογα κουμπωμένος στο ρόλο, δείχνει το πόσο έχει δουλέψει και όλα αυτά τα ντύνει με τη δική του, καταδική του ερμηνεία. Ο Γιώργος Παρτσαλάκης μεταφέρει τον υπέροχο τρελοκομειακό του χαρακτήρα και εδώ, κάνοντας ένα Φερέκη που μικρός κοιτούσε αφίσες του Παρτσαλάκη και μονολογούσε «Όταν μεγαλώσω, έτσι θέλω να γίνω»! Είναι απολαυστικός, είναι ένας κήπος αντιδράσεων και προσφέρει απλόχερα ατάκες και χειρονομίες. Το ζει, είναι ολοφάνερο.

   Η Ναταλία Δραγούμη υποδύεται τη σύζυγο Φερέκη και φροντίζει να μας πείσει ότι ΕΙΝΑΙ η κυρία του κυρίου. Μπορεί στο τέλος να δεσπόζει το «Πριτς», η Δραγούμη όμως παίζει με χαρακτηριστική άνεση και γεμίζει τη σκηνή, αφού πλέον η τελευταία δεν χορταίνει να τη φιλοξενεί. Ο Αργύρης Αγγέλου… Τι να γράψω γι’ αυτό το φαινόμενο… Τον είχα λατρέψει στο “Mamma Mia”, μία από τα ίδια και εδώ. Ο τρόπος που παίζει, που μιλά, που κινείται… Έξοχος σε όλα του! Θα έλεγα πως και τον τηλεφωνικό κατάλογο να του έδιναν να απαγγείλει, θα μας είχε ξετρελάνει το ίδιο. Πολλά μπράβο στην Αποστολία Ζώη, η οποία στην πρώτη της θεατρική εμφάνιση παίζει με όμορφο και εντελώς δικό της τρόπο την πέτρα του σκανδάλου Πίτσα Κίτσα.

   Αυτό που συγκίνησε παρά πολύ ήταν η επιλογή των πανέμορφων ελληνικών τραγουδιών που στόλιζαν τα τελειώματα και τις αρχές κάθε σκηνής. Ακούσαμε πολλές αθάνατες μελωδίες, που μας κάνουν και θαυμάζουμε δημιουργούς και ερμηνευτές ακόμα, πολλά πολλά χρόνια μετά. Είναι μία παράσταση που θα τη χαρείτε, θα τη χειροκροτήσετε με ενθουσιασμό, θα την προτείνετε παντού. Και όταν θα δείτε να κάνει το ζογκλερικό ο Γεωργούλης… ποιο ζογκλερικό; Να πάτε να δείτε το έργο, ορίστε μας!

Κώστας Κούλης
 
Σκηνοθεσία: Πέτρος Ζούλιας
Σκηνικά: Μαίρη Τσαγγάρη
Κοστούμια: Αναστασία Αρσένη
Μουσική: Γιώργος Ζαχαρίου
Μουσική Επιμέλεια: Άκης Δείξιμος
Χορογραφία: Φώτης Διαμαντόπουλος
Φωτισμοί: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Βοηθός σκηνοθέτη: Παύλος Σαχπεκίδης
 
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ:
Γιώργος Παρτσαλάκης
Ναταλία Δραγούμη
Αργύρης Αγγέλου
Αποστολία Ζώη
και στον ρόλο του Ψεύτη ο Αλέξης Γεωργούλης
 
ΠΑΙΖΟΥΝ ΑΚΟΜΑ ΑΛΦΑΒΗΤΙΚΑ:
Κορίνα Αλεξανδρίδου
Παναγιώτα Βιτετζάκη
Γιώργος Δεπάστας
Στεφανία Δράκου
Γεωργία Καλλέργη
Χρύσα Κλούβα
Βαγγέλης Κρανιώτης
Ιωάννης Κοντέλλης
Πατρίκιος Κωστής
Βασίλης Λέμπερος
Δημήτρης Μακρής
Δημήτρης Μαχαίρας
Μάνος Πατέλης
Γιώργος Τσουρουνάκης
 
Η προπώληση έχει ξεκινήσει από την www.viva.gr
 
ΠΡΕΜΙΕΡΑ 15 ΜΑΡΤΙΟΥ 2019 στο Θέατρο Παλλάς
Για ομαδικές κρατήσεις επικοινωνήστε στο 210-3639343 (εσωτ. 2)
Διεύθυνση Επικοινωνίας-Προβολή: Μαργαρίτα Δρούτσα

Θεατρικές Παραστάσεις