Θεατρικές Παραστάσεις

loogoo

Ανταπόκριση θεατρικής παράστασης: Το κόψε-κόψε

 
   Λες «ωραίο απόγευμα σήμερα για θέατρο», απλά για να ξεγελάσεις τον εαυτό σου. Η φίλη μας η Σούζη έχει προβλέψει καταιγίδες, άρα η τράτα μένει κλειδωμένη. Δεν είμαστε για τέτοια. Καβαλάω τη σκούνα λοιπόν και βουρ για το θέατρο ΜΠΙΠ, όπου παίζεται το έργο του Θανάση Τριαρίδη «Το κόψε-κόψε» ή «Όταν οι γκοτζίλες εξανθρωπίζονται». Από τον τίτλο δεν έχω καταλάβει και πολλά, δεν έχω διαβάσει και τίποτα για το έργο από πριν, κοινώς, πάω ανίδεος. Το εύκολο παρκάρισμα στην Κυψέλη με παραξένεψε ευχάριστα, αλλά ένα άλλο γεγονός μου προκάλεσε διάφορα συναισθήματα. Ακριβώς έξω από το θέατρο κι ενώ αναμέναμε όλοι μαζεμένοι την ειδοποίηση για να μπούμε στο θέατρο, ένα ψηλό παλικάρι με μαύρα και κουκούλα άρχισε να βρίζει το συγγραφέα για αυτά που λέει για τον Κολοκοτρώνη (!!!), πέταξε φέιγ βολάν στο χώρο υποδοχής και αποχώρησε.
 
kopse1989
 
   Οι μισοί μιλούσαν για Χρυσαυγίτη, οι άλλοι μισοί είχαν μείνει άφωνοι. Πριν περάσουν όμως πέντε λεπτά, μια κοπέλα με ντουντούκα περπάτησε προς το μέρος μας λέγοντας διάφορα πράγματα με τη βοήθειά της. Μπήκε στον χώρο υποδοχής, ανέβηκε τη σκάλα και άρχισε να λέει διάφορα πράγματα. Και σας το περιγράφω όπως το έζησα, διότι εγώ προσωπικά (και πολλοί άλλοι απ’ ό,τι κατάλαβα) δεν κατάφερα να ακούσω τίποτα. Η κακή ποιότητα του ήχου της ντουντούκας συν το γεγονός ότι πολλοί είμασταν έξω από τον χώρο του θεάτρου, λόγω μικρής χωρητικότητας, δεν μας άφησαν να ακούσουμε σχεδόν τίποτα. Συνάμα εμφανίστηκε και μια τρίτη κοπέλα ντυμένη στα πράσινα και κρατώντας φωτόσπαθο…
 
kopse1986 
   Δεν σας κρύβω ότι είχα πλέον αρκετούς προβληματισμούς. Και η αλήθεια είναι ότι οι περισσότεροι ούτε λύθηκαν, ούτε απαντήθηκαν. Παρακολουθώντας την παράσταση έμεινα απόλυτα ικανοποιημένος από την ερμηνεία της Κέλλυς Νικηφόρου και της Ιωάννας Αγγελάκη, οι οποίες ήταν λαμπερές και πειστικότατες. Ακούγοντας δε και μια φωνή απ’ το υπερπέραν που απαντούσε στις πρωταγωνίστριες, κατάλαβα ότι και το act έξω από το θέατρο ήταν κομμάτι της παραστάσεως. Και βλέποντας εν συνεχεία την εξέλιξή της, το κατάλαβα απόλυτα.

   Με τη φράση «κόψε – κόψε» ο συγγραφέας θέλει να μας παρουσιάσει την πορεία του κόσμου (;) τα κακώς κείμενα της ιστορίας (;;), να βγάλει κάποια απωθημένα σχετικά με τις πρακτικές των ανθρώπων ανά τους αιώνες (;;;). Δεν ξέρω. Αυτό πάντως που μας παρουσίασε ήταν ένα τεράστιο ανάθεμα σε θρησκευτικά εμβατήρια, σε δημοτικά τραγούδια, σε εθνικούς ύμνους, σε κάθε τι που υμνεί τη βία ως μόνο τρόπο επικράτησης και επιβίωσης. Βίντεο να γράφουν κείμενα που δεν προλάβαινες να διαβάσεις (παρόλες τις φιλότιμες προσπάθειές μου), με φωτογραφίες από ολοκληρωτικά καθεστώτα (ΕΣΣΔ, Κίνα, κτλ) και τους ηγέτες τους που επέβαλαν τα θέλω τους πνίγοντας τους αντιπάλους στο αίμα (Στάλιν, Χίτλερ, Μάο) ή ακόμα και του πλανητάρχη Μπους του νεότερου. Αναφορές στον Κολοκοτρώνη και την Τριπολιτσά, στο Διονύσιο Σολωμό και τον Ύμνο εις την Ελευθερία, αναφορές ακόμα και στους πρόσφυγες (sic), να στηλιτεύει και εν πολλοίς να κοροϊδεύει κάθε τραγούδι, κείμενο ή ιστορία μιλάει για βία και νίκες που στήθηκαν στα πτώματα.
 
kopse1987
   Συμπέρασμα έχουμε λοιπόν; Δεν ξέρω. Για μένα η παράσταση αυτή είναι μια δήλωση κατά της βίας γενικότερα. Ούτε προτείνει κάτι άλλο, ούτε αναφέρει εναλλακτικές. Δεν ξέρω αν στη συζήτηση που ακολούθησε έγινε κάτι τέτοιο, αλλά εγώ σας μιλώ για την παράσταση και μόνο. Η οποία παρεμπιπτόντως τελείωσε με το κοινό ανεβασμένο στη σκηνή, ύστερα από εντολή – παρότρυνση των ηθοποιών. Ούτε εκεί είδα κάποιο νόημα, αλλά ΟΚ.

   Με το νόημα συμφωνώ, όπως όλοι άλλωστε. Θεωρώ όμως ότι χρειαζόταν κάτι παραπάνω απ’ αυτό. Στην παράσταση ακούσαμε ακόμα και το «You’ll never walk alone», στο οποίο ο συγγραφέας προσπάθησε να κολλήσει τον τρόμο και τη βία. Ότι δεν θα περπατήσεις ποτέ δίχως τρόμο. Σαν συνειρμός θα μπορούσε να σταθεί. Ως οπαδός της Liverpool όμως και με όλη την καλή διάθεση του κόσμου, θα του συνιστούσα να ψάχνει λίγο περισσότερο τα τραγούδια που χρησιμοποιεί και τι έχει τραβήξει η ομάδα της οποίας οι οπαδοί το τραγουδούν (απόσπασμα που ακούστηκε στην παράσταση). Δικαίωμά του να χρησιμοποιεί ό,τι νομίζει, δικαίωμα του κόσμου να κρίνει αν οι συνειρμοί στέκουν.

Νάσος Κονίτσας
 
kopse1988
Σκηνοθεσία και σκηνικό περιβάλλον (φώτα - μάσκες - κοστούμια):Παναγιώτης Γεωργούλας
Video Προβολές / Ήχος: Πάνος Σακκάς
Παραγωγή Teaser: Ηλίας Τουφεξίδης & Πάνος Σακκάς
Φωτογραφίες: Χριστίνα Μπράτουσκα
Ερμηνεύουν: Κέλλυ Νικηφόρου & Ιωάννα Αγγελάκη
Επικοινωνία: Γιώτα Δημητριάδη

Παραστάσεις: Κυριακή 6 Οκτωβρίου 2019 Ώρα: 19:00.
Κυριακή 13 Οκτωβρίου 2019 Ώρα: 19:00.
Κυριακή 20 Οκτωβρίου 2019 Ώρα: 19:00.
Κυριακή 27 Οκτωβρίου 2019 Ώρα: 19:00.
Κυριακή 3 Νοεμβρίου 2019 Ώρα: 19:00.
Κυριακή 10 Νοεμβρίου 2019 Ώρα: 19:00
Διάρκεια: 55 λεπτά
Facebook
 
kopse1985
Τιμές εισιτηρίων: Γενική είσοδος 10 ευρώ/ μειωμένο 5 ευρώ
Προσφορά προπώλησης: 8 ευρώ μέσω της σελίδας στο facebook
Τηλέφωνο κρατήσεων : 6988010741(10:00 - 14:00 )
2130344074 (Μετά τις 17:00 )

Απαραίτητη η κράτηση λόγω περιορισμένου αριθμού θέσεων
Θέατρο ΜΠΙΠ: Αγίου Μελετίου 25 – Κυψέλη, Αθήνα
 

Θεατρικές Παραστάσεις