Θεατρικές Παραστάσεις

Ανταπόκριση θεατρικής παράστασης: Το κάλεσμα της Λορίν

 
   Αγαπητέ μου θεατρόφιλε. Για εσένα, που σκέφτεσαι λίγο παραπάνω. Που έχεις ανησυχίες και σου αρέσει να βλέπεις παραστασούλες ψαγμένες, που μιλάνε χωρίς ταμπού, προκαταλήψεις και στερεότυπα, σου έχω παρασταράρα να πας να δεις και να σε βάλει σε σκέψη, όχι μόνο έως ότου γυρίσεις στο ζεστό σπιτάκι σου, αλλά και για την επόμενη μέρα και την επόμενη… και την επόμενη , έως τη στιγμή που θα ανακαλύψεις και τα δικά σου θαμμένα μυστικά και θέλω σου! Λοιπόν, το όνομα της παράστασης λέγεται “Το κάλεσμα της Λορίν” και θα τη βρεις στο θέατρο Αργώ . Πρόκειται για μια παράσταση που θα σε ταρακουνήσει για τα καλά, μια και έχει να κάνει με πράγματα που πνίγονται στους καθώς πρέπει κανόνες της κοινωνίας. Εδώ πάει και η φράση “Άτιμη κοινωνία”, αλλά για να καταλάβεις τι εννοώ περνώ στο παρασύνθημα.
 
lorin01
   Συγγραφέας του έργου είναι μια Ισπανίδα που ακούει στο όνομα Παλόμα Πεδρέρο και η ιστορία ξεκινά με ένα ζευγάρι παντρεμένο, το οποίο ετοιμάζεται να γιορτάσει και να γλεντήσει τις Απόκριες. Ο άντρας το λοιπόν (Πέδρο) μεταμφιέζεται σε Λορίν Μπακόλ, ενώ η γυναίκα (Ρόζα), μετά από παρότρυνση του άντρα, σε Χαμφρέι Μπόγκαρτ. Η γυναίκα εξαρχής είναι διστακτική και δεν πολύ-γουστάρει την ταύτην αποκριάτικη μεταμφίεση. Στην πορεία όμως αλλάζει γνώμη, ντύνεται Μπόγκαρτ και έτσι αρχίζει ένα ερωτικό παιχνίδι μεταξύ τους. Έλα όμως που εκεί που φουντώνει το παιχνίδι, κάπου μπερδεύονται οι ρόλοι περισσότερο και εκείνη τελικά κάνει πίσω; Έτσι, εκεί στο απότομο τέλος παιχνιδιού πέφτουν οι μάσκες θέλοντας και μη. Αρχίζουν τα πως και γιατί από εκείνη και οι απαντήσεις που σοκάρουν από εκείνον. Ξέρω, σε έχω αφήσει λίγο με την απορία, αλλά επίσης γνωρίζεις πως δεν γράφω ποτέ τι γίνεται ακριβώς στην παράσταση και ιδίως το τέλος. Σωστά όμως πήγε το μυαλουδάκι σου, πως το θέμα της παράστασης έχει να κάνει με την ταυτότητα φύλου. Ο Πέδρο εγκλωβίζεται σε έναν φαύλο κύκλο σεξουαλικής καταπίεσης στην προσπάθειά του να προβάλει έναν ψεύτικο εαυτό κοινωνικά πιο αρεστό. Η καταπίεση αυτή οδηγεί σε μεγαλύτερη δυστυχία και ισοπέδωση της προσωπικότητάς του.

   Είναι ένα βαθιά υπαρξιακό θεατρικό έργο και καλεί να επαναπροσδιορίσουμε τις ανθρώπινες σχέσεις μέσα από την ειλικρίνεια και το σεβασμό στη διαφορετικότητα. Την όποια διαφορετικότητα. Μιλάει για το θάρρος να υπάρξεις ως αλήθεια. Για να είσαι αληθινός και ειλικρινής πρώτα με τον εαυτό σου και κατ' επέκτασιν με τους ανθρώπους γύρω σου. Είναι ένα κάλεσμα επιλογής, κάλεσμα ζωής, που επιτάσσει να αποδεχτούμε εμείς οι ίδιοι, αρχικά, τους εαυτούς μας και να διεκδικήσουμε το δικαίωμα να είμαστε αυτοί που είμαστε. Ένα έργο ύμνος στην ελευθερία και την αυτογνωσία και κόλαφος για την καταπίεση που μπορεί να υποστεί η ανθρώπινη ψυχή όταν τα κοινωνικά στερεότυπα και τα προκαθορισμένα πρέπει επικρατούν σε μία συμβατική αλλά χωρίς νόημα ζωή.
 
lorin02
   Και μέσα σε όλο αυτό έρχεται η εξαιρετική σκηνοθεσία της Φένιας Αποστόλου να απογειώσει στο έπακρο το στοιχείο της ταυτότητας. Η δέσμευση της βιολογίας (γυμνά σώματα) σε αντίθεση με τα κοστούμια, τις μάσκες που φοριούνται δηλαδή ανάλογα με το ποιος είναι απέναντι και το ποιος είσαι κάτω από αυτή. Υπέροχες ερμηνείες και από τους δυο ηθοποιούς που σε κάνουν και οι δυο να τους συμπονέσεις και να δικαιολογήσεις μια και τελικά μπερδεύεσαι να καταλάβεις ποιος είναι ο θύτης και ποιο το θύμα! Ή μήπως τελικά το μόνο θύμα είναι αυτός που προσπαθεί να είναι αρεστός; Γιατί, εδώ που τα λέμε, μπορεί η παράσταση να μιλά ξεκάθαρα για τη σεξουαλική καταπίεση, όμως, ειλικρινά, μόνο αυτό καταπιέζει κάποιος; Πόσες φορές πνίγεις θέλω σου για τα πρέπει; Εν κατακλείδι το σύνθημα είναι ένα. “Σε όποιον αρέσουμε, για τους άλλους δε θα μπορέσουμε”! Μάθε να αγαπάς τον εαυτό σου όπως είναι. Με τα καλά του αλλά κυρίως με όλα τα στραβά και ανάποδα γιατί τελικά αυτά κάνουν τη διαφορά!
 
Λένα Βασιλείου
 
lorin03
 
ΤΟ ΚΑΛΕΣΜΑ ΤΗΣ ΛΟΡΙΝ
Σκηνοθεσία: Φένια Αποστόλου
Παίζουν: Ιωάννης Αθανασόπουλος, Βιργινία Ταμπαροπούλου
Σκηνικά - Κοστούμια: Άση Δημητρολοπούλου
Φωτισμοί: Αλέξανδρος Αλεξάνδρου
Θέατρο Αργώ (Β’ Σκηνή)
 

Facebook Comments

Θεατρικές Παραστάσεις