Θεατρικές Παραστάσεις

loogoo

Ανταπόκριση από το Ηρώδειο: Η θυσία του Αβραάμ

 
   Όλοι έχουν ακούσει την ιστορία της θυσίας του Ισαάκ από τον ίδιο του τον πατέρα. Στο Ηρώδειο, ένα πολύ ατμοσφαιρικό χώρο, είχαμε την ευκαιρία να δούμε από κοντά, ηθοποιούς, μουσικούς και χορευτές να φέρνουν στο σήμερα τη «θυσία του Αβραάμ».
 
avraam995

   Προσπαθώντας να μας βάλει στο κλίμα, ο σκηνοθέτης επέλεξε να ξεκινήσει την παράσταση με παραδοσιακούς χορούς από την Κρήτη πριν πάρουν όλοι οι θεατές τις θέσεις τους. Ήταν ένας διαφορετικός και πιο ευγενής τρόπος, ώστε να κάτσουν όλοι και να προετοιμαστούν για την έναρξη της παράστασης σε σχέση με το αγχωτικό τρίτο κουδούνι. Με τον ίδιο όμορφο τρόπο τέλειωσε και η παράσταση δίνοντας την αίσθηση κρητικού γλεντιού.

   Η σκηνή, πολύ όμορφα στημένη, χωριζόταν σε πέντε σημεία προσοχής, με πιο εντυπωσιακό μία υπερυψωμένη εξέδρα στο κέντρο της. Το όλο στήσιμο της παράστασης ήταν έτσι ώστε κανένας ηθοποιός να μην έχει οπτική και σωματική επαφή με τους υπόλοιπους ηθοποιούς και μουσικούς. Έδινε την αίσθηση πως ο κάθε ηθοποιός δεν αλληλεπιδρούσε με τους άλλους και ήταν αυτόνομος από την υπόλοιπη παράσταση, στο οποίο βοήθησε και το κείμενο, καθώς οι διάλογοί του ήταν διαδοχικοί μονόλογοι ανάμεσα, κυρίως, στον Αβραάμ και τη Σάρα και έπειτα στον Αβραάμ και τον Ισαάκ. Σε ένα τόσο μεγάλο θέατρο, σαν το Ηρώδειο, είναι δύσκολο να παρουσιάσεις μία παράσταση βασισμένη στην εκφραστικότητα του προσώπου και τις λεπτές κινήσεις του σώματος και το αποτέλεσμα ήταν πολύ στατικό αφού οι ηθοποιοί δεν έφευγαν από τη θέση τους παρά για να κάνουν δύο βήματα και να πλησιάσουν το μικρόφωνο.
 
avraam998

   Κάποια ευχάριστα διαλλείματα από το μονότονο διάλογο ήταν ο Γρηγόρης Βαλτινός, ως αφηγητής, το τραγούδι από τον Ψαραντώνη και τη Νίκη Ξυλούρη σε παραδοσιακούς τόνους, η μουσική ορατορίου που ένωνε την κρητική πλευρά του έργου με τη θρησκευτική, και ίσως ο πιο εντυπωσιακός Λευτέρης Ελευθερίου, που βρισκόταν πάνω στην εξέδρα και ερμήνευε στα ιταλικά Σε κείμενο του Luigi Grotto. Το ιταλικό κείμενο εμφανιζόταν μεταφρασμένο στα ελληνικά με υπέρτιτλους, οι οποίοι όμως δεν ήταν καλά συγχρονισμένοι με τη φωνή του Ελευθερίου και δημιουργούσαν μια σύγχυση, αν όμως το κείμενο σου ήταν οικείο, η ερμηνεία του έφτανε για να καταλάβεις ακόμα και την παραμικρή λεπτομέρεια. Ο Γρηγόρης Φρέσκος, στο ρόλο του Ισαάκ, έδινε μια ευχάριστη νότα στην παράσταση καθώς η ερμηνεία του θύμιζε περισσότερο τραγούδι παρά πεζό λόγο. Οι Νικήτας Τσακίρογλου και Δέσποινα Μπεμπεδέλη στο ρόλο του Αβραάμ και της Σάρα ήταν αυτό που όλοι περιμέναμε.

   Μεγάλο ενδιαφέρον είχαν και τα κοστούμια, καθώς όλοι ήταν μαυροντυμένοι εκτός από τον αφηγητή, τον άγγελο και τον Ισαάκ, που φόραγαν λευκά. Όλα τα κοστούμια πολύ απλά, αν εξαιρέσεις τους χορευτές που φόραγαν παραδοσιακές στολές, ήθελαν να τονίσουν ακόμα περισσότερο το λόγο και όχι να τον υπερκαλύψουν. Αξιοπρόσεκτες ήταν και οι ιταλικές μάσκες που πάντρευαν το κρητικό με το ιταλικό στοιχείο.
 
avraam999

   Τέλος, «Η θυσία του Αβραάμ», του Ηλία Μαλανδρή, με την επιλογή των κοστουμιών, της μουσικής, του τραγουδιού αλλά και της στατικότητας, ήθελε να δώσει έμφαση στο κείμενο και αυτό κατάφερε.
 
Σοφία Κοτσαλάρα
 
Συντελεστές:
Σκηνοθεσία και επιμέλεια κειμένου: Ηλίας Μαλανδρής
Σκηνικά-Κουστούμια: Άννα Μαχαιριανάκη
Μετάφραση ιταλικού κειμένου: Σωτήρης Τσιμπίδας
Λυρική μετάφραση προλόγου και χορικών: Δρ Φώτιος Αποστολός
Σχεδιασμός Φωτισμών: Γιώργος Χαραλάμπους (Azad)
Διδασκαλία χορών: Γιώργος Φραγκάκης
Κινησιολογία: Βάσια Αγγελίδου
Ιταλικές μάσκες: Κούλα Γαλιώνη
Φωτογραφίες: Γιούλη Γεωργαντίδου
Ηχοληψία: Δημήτρης Μπουρμπούλης
Βοηθός σκηνοθέτη: Χριστιάννα Μαvτζουράνη
Δημόσιες σχέσεις - επικοινωνία: Χρύσα Ματσαγκάνη
 
Ερμηνεύουν:
Ο Νικήτας Τσακίρογλου (Αβραάμ)
& η Δέσποινα Μπεμπεδέλη (Σάρα)
Χρυσάνθη Γεωργαντίδου (Άντα)
Χριστιάννα Μαντζουράνη (Ταμάρ)
Νίκος Τσεργάς (Σιμπάν)
Κωνσταντίνος Φερεντούρος (Σώφερ)
Γρηγόρης Φρέσκος (Ισαάκ)
Σόλο Λύρα ο Ηλίας Τουσούνης
ο Λευτέρης Ελευθερίου (σε κείμενα Luigi Grotto)
Στον ρόλο του αφηγητή ο Γρηγόρης Βαλτινός.
 
Μουσικοί:
Βιολί: Βασίλης Ραψανιώτης
Τσέλο: Μιχάλης Πορφύρης
Τυμπάνια: Στράτος Σαμιώτης
Μουσική Ορατορίου:
Χρήστος Λεοντής
Αντώνης Παπαγγελής
Παραδοσιακή μουσική:
Ψαραντώνης
Νίκη Ξυλούρη στον ρόλο του Άγγελου
Συμμετέχει η Χορωδία Βυζαντινής Μουσικής «Τέττιξ», υπό την διεύθυνση του πρωτοψάλτη Γιώργου Ναούμ.
 

Θεατρικές Παραστάσεις