Θεατρικές Παραστάσεις

Ανταπόκριση Θεατρικής Παράστασης: ''Το τρίτο στεφάνι''

 
3stef

Μία παράσταση που στο 4ο Πανελλήνιο Φεστιβάλ «Δίστομο 2014» απέσπασε τα κυριότερα βραβεία

   Διαχρονικό και πάντα επίκαιρο, «Το Τρίτο Στεφάνι» του Κ.Ταχτσή εγείρει θέματα ελληνισμού, ελληνικών ιδιοτροπιών, κουσουριών, ταμπού αλλά και προτερημάτων.
 
   Ο λόγος του ανατρεπτικού ακόμα και για την εποχή μας Ταχτσή, έδωσε φωνή στους ανήκοντες στη μικροαστική τάξη, υποκλίθηκε στον αγώνα της και αγκάλιασε με αληθινή στοργή τις ψευδαισθήσεις, τις πονηριές και τις ευτέλειές της.
 
3stef2   Η θεατρική προσαρμογή από την Ρουμπίνη Μοσχοχωρίτη ήταν αναμφίβολα ένα γιγαντιαίο εγχείρημα. Το μυθιστόρημα από μόνο του εκτείνεται σε πολλές σελίδες μονολόγων και διαλόγων, απαιτώντας με τον τρόπο αυτό μία προσεκτική –σχεδόν μικροχειρουργική- αφαίρεση σκηνών, έτσι ώστε η σκηνοθέτης να μπορέσει να περιλάβει σε μία και μόνο παράσταση την ολότητά του. Από την άλλη, ο βαθμός δυσκολίας αυξάνεται με το γεγονός ότι η παράσταση είχε υπαίθριο χαρακτήρα, που ως γνωστόν δεν διευκολύνει όπως στο κλειστό θέατρο τη ροή των σκηνών-σκηνικών. Ευτυχώς όμως, το όλο εγχείρημα είχε αίσιο τέλος καθώς συντελεστές και οι ηθοποιοί κατάφεραν να συνθέσουν ένα ιλαροτραγικό έπος δραματικότητας και να αναπτύξουν επί σκηνής τους κραδασμούς που αντηχούν μέσα στους χαρακτήρες του μυθιστορήματος, κραδασμοί που πολλές φορές αποκτούσαν μεγαλύτερη δραματικότητα μέσω της φωνής της Αστέρως Χριστοφίδου, που ανά διαστήματα ερμήνευε με την ανατριχιαστική χροιά της φωνής της κομμάτια εποχής.

   «Το Τρίτο Στεφάνι», αν και με πλασματικά στοιχεία αποτελεί πάραυτα ένα αυτοβιογραφικό μυθιστόρημα που δε στέκεται μόνο στην ψυχαναλυτική σκιαγράφηση των χαρακτήρων, αλλά προχωράει και στη μετατροπή στοιχείων που διαφαίνονται μέσω της καθημερινής κινησιολογίας και συμπεριφοράς σε λογοτεχνικό αριστούργημα. Από την άλλη, χρησιμοποιεί τις ζωές των ηρώων του για να στιγματίσει σημαντικά ιστορικό-πολιτικά γεγονότα που σφράγισαν το πρώτο μισό του 20ου αιώνα.
 
3stef3   Η Εκάβη και η Νίνα, δύο γυναίκες λαϊκής καταγωγής, αφηγούνται μέσω της τεχνικής του μονολόγου την ιλαροτραγική τους ιστορία. Το παρελθόν ενσαρκώνεται τόσο μέσα από φρενήρεις μονολόγους όσο και από την καθεαυτό αναπαράστασή του.
 
   Τέλος, να σημειώσουμε ότι η θεατρική ομάδα «Carpe Diem», αν και η πρώτη φορά που συμμετείχε σε Φεστιβάλ, και συγκεκριμένα 4ο Πανελλήνιο Φεστιβάλ Ερασιτεχνικού Θεάτρου «Δίστομο 2014», απέσπασε αρκετά βραβεία, τα οποία και είναι:

- Πρώτο βραβείο καλύτερης παράστασης
- Βραβείο Β’ γυναίκειου ρόλου στην Ραλλού Γκίκα για την ερμηνεία της στον ρόλο «Ελένη»
- Βραβείο Μουσικής επιμέλειας στον Δημήτρη Ιατρόπουλο
- Βραβείο Κίνησης στην Ιωάννα Βασιλακοπούλου
- Βραβείο κοινού
 
Ingrid-Αμαλία Schenk
 
Η παράσταση θα προβληθεί για μία τελευταία φορά στο Υπαίθριο Δημοτικό Κηποθέατρο Ζωγράφου τις 14 Σεπτεμβρίου , έναρξη 21:00, είσοδος ελεύθερη και στο θέατρο Αργώ 24 και 25 Σεπτεμβρίου, έναρξη 21:00 με εισιτηριο. 
 
Ταυτότητα παράστασης

Διασκευή: Αναστασία Τζέλλου
Σκηνικά – Κοστούμια: Μάρθα Φωκά
Χορογραφίες / Κίνηση: Ιωάννα Βασιλακοπούλου
Μουσική Επιμέλεια: Δημήτρης Ιατρόπουλος
Τραγούδι: Αστέρω Χριστοφίδου
Επιμέλεια Projection – Φωτισμού: Παναγιώτης Λάμπης
Βοηθός σκηνοθέτη Α': Ιωάννα Μπούτα
Βοηθός σκηνοθέτη Β': Βάσω Σακκά
Τεχνικός θεάτρου: Θανάσης Αναστασάτος
Πρόγραμμα-Αφίσα-Φωτογραφίες: Κυριάκος Πανόπουλος
 
Διανομή:

ΕΚΑΒΗ: Μάτα Νάτσιουλα
ΝΙΝΑ: Μαρία Αδαμοπούλου
ΜΑΡΙΑ, ΚΥΡΙΑ ΑΠ’ ΤΑ ΠΑΛΙΑ: Μαρία Καραούλη
ΕΡΑΣΜΙΑ, ΠΟΛΥΞΕΝΗ: Έφη Πετροπούλου
ΜΑΡΙΕΤΑ, ΜΗΤΕΡΑ ΦΩΤΗ, ΒΑΣΙΛΙΣΣΑ, ΓΕΙΤΟΝΙΣΣΑ: Σπυριδούλα Γκέκα
ΑΝΤΩΝΗΣ, ΓΙΑΝΝΗΣ: Διονύσης Σάββας
ΑΡΓΥΡΗΣ, ΑΚΗΣ: Βασίλης Βουτετάκης
ΝΙΝΑ (σε νεαρή ηλικία), Βικτώρια: Αλεξάνδρα Παππά
ΜΗΤΕΡΑ ΝΙΝΑΣ, ΜΗΤΕΡΑ ΓΙΑΝΝΗ, ΚΑΣΙΜΑΤΗ: Ιωάννα Μπούρα
ΠΑΤΕΡΑΣ ΝΙΝΑΣ, ΠΑΤΕΡΑΣ ΒΙΚΤΩΡΙΑΣ, ΠΡΟΕΔΡΟΣ: Ευθύμιος Ντούσικος
ΦΩΤΗΣ, ΘΟΔΩΡΟΣ: Αλέξανδρος Γκιώνης
ΝΤΙΝΟΣ, ΛΙΜΕΝΙΚΟΣ, ΕΙΣΑΓΓΕΛΕΑΣ, ΣΩΤΗΡΗΣ: Γιάννης Χαραλάμπους
ΕΚΑΒΗ (σε νεαρή ηλικία),
ΣΠΙΤΟΝΟΙΚΟΚΥΡΑ: Βίνα Σέργη
ΠΑΠΑΘΑΝΑΣΙΟΥ, ΜΠΑΜΠΗΣ, ΚΑΣΙΜΑΤΗΣ: Γιώργος Μυλωνάς
ΦΡΟΣΩ: Ελεονώρα Γεώργα
ΕΛΕΝΗ: Ραλλού Γκίκα
ΔΗΜΗΤΡΗΣ: Δημήτρης Καπαμάς

Θεατρικές Παραστάσεις