Θεατρικές Παραστάσεις

Ανταπόκριση Θεατρικής Παράστασης : Tίποτα Δικό Μου

 

   theaterspyrosnewpne2Το θεατρικό έργο «Τίποτα δικό μου» είναι το τρίτο μέρος της τριλογίας «Big Brum» που γράφτηκε από τον Έντουαρντ  Μποντ για το Big Brum Theatrein-Education. Τα δύο προηγούμενα έργα είναι το «At the Inland Sea» και  «The Children». Ο Edward Bond, σημαντικός θεατρικός συγγραφέας, σεναριογράφος, μεταφραστής και σκηνοθέτης με  έντονη πολιτική ακτιβιστική δράση γράφει το «Τίποτα δικό μου» (Have Ι None, ο τίτλος του πρωτότυπου), το έτος 2000. Και θα πάω να δω ένα πολιτικό έργο, θα αναρωτηθεί κανείς; Η απάντηση είναι «ναι», προτείνοντάς το ανεπιφύλακτα.
 
   Σύμφωνα με τον Μποντ «η πολιτική σκέψη είναι ο πυρήνας του δράματος όπου παρακολουθεί την σχέση ανάμεσα στο άτομο και την πολιτεία», πως το ένα δημιουργεί το άλλο, εξετάζοντας τα βαθύτερα παράδοξα της ανθρώπινης ύπαρξης, αναλύοντας την επικαιρότητα, το τόσο κοντινό μέλλον και πως απειλείται αυτό. Όταν όλα αυτά δίνονται μέσα από μία κωμική νότα θεωρώ πως ενδιαφέρει όλους.
 
   Έτος 2077 σε μια απροσδιόριστη χώρα του δυτικού κόσμου. Η αναμόρφωση των προαστίων έφερε το τέλος των εντάσεων και των αυτοκτονιών που είχαν παρατηρηθεί. Η τάξη και η πειθαρχία είναι πλέον εξασφαλισμένες μέχρι θανάτου. Η οποιαδήποτε «βρωμιά» είναι ασυγχώρητη. Η οποιαδήποτε επίδειξη συναισθηματικής αδυναμίας αφανίζεται ακαριαία. Για τον λόγο αυτόν απαγορεύεται οτιδήποτε θυμίζει το παρελθόν, όπως είναι οι σχέσεις με την πατρική οικογένεια, τα υλικά αγαθά, την Τέχνη κ.ά. Όλοι συμμορφώνονται με το νέο καθεστώς, το υπηρετούν κι έτσι διατηρείται η τάξη. Όποιος αποκλίνει έστω και λίγο από αυτό, είναι επικίνδυνος.

   18 Ιουλίου 2077, στο διαμέρισμα του Τζαμς και της Σάρα σε ένα σπίτι, άσπρο και σχεδόν κενό από πράγματα σαν ένα κλουβί, υπόδειγμα της παρούσας κατάστασης, όπου με έμφαση δόθηκε από την Έλενα Κώτση (σκηνικά κουστούμια) ένα τραπέζι, δύο ξύλινες καρέκλες «η δική σου και η δική μου καρέκλα». Κάθε καρέκλα πρέπει να έχει ένα όνομα. Κάθε επισκέπτης έχει μία καρέκλα με ένα όνομα πάνω. Η αναπάντεχη επίσκεψη του «άγνωστου» άνδρα αποτελεί τεράστιο κίνδυνο ως φορέας αυτού ακριβώς που είναι παράνομο να υφίσταται: ενός παρελθόντος.

   «Ένα σιχαμένο φάντασμα είσαι που κουβαλάει μία μεταδοτική αρρώστια», όπως θα του ‘πει ο Τζαμς. Η καρέκλα γίνεται η αφορμή να ξεκινήσει ένα παιχνίδι εξουσίας και τάξης ποιος κάθεται πού, σε ποιον ανήκει η κάθε καρέκλα και αν πρέπει κάποιος να κάτσει σε αυτήν ή στην άλλη καρέκλα. Πόσο ρεαλιστικά σωματικά και πρακτικά κινησιολογικά απέδωσαν οι ηθοποιοί όλο αυτό το θεατρικό παιχνίδι, θα πρέπει να το δείτε με τα ίδια σας τα μάτια.
 
   theaterspyrosnewone1Η σκηνοθετική γραμμή που ακολούθησε ο Βαγγέλης Οικονόμου, λιτή απλή με καθαρές σωματικές δράσεις  δημιούργησε μία αξιόλογη ανθρώπινη ζωντανή παράσταση υποστηρίζοντας την θεατρική σύμβαση μέχρι το τέλος της παράστασης.

   Mε πόση ειλικρίνεια υποστήριξε ο καθένας τον χαρακτήρα του. Ο Ορέστης Παλιαδέλης (Τζαμς) με πόση τάξη πειθαρχία και ευλάβεια μας έπεισε για το πρότυπο συμπεριφοράς του χαρακτήρα που υποστήριζε. Σχολαστικός με την καθαριότητα, σιχαίνεται την λετσαρία και την κάθε είδους βρωμιά σε ανθρώπους και αντικείμενα. Το μόνο που τον ενδιαφέρει είναι διατήρηση της τάξης. Όλα πρέπει να έχουν μία συνέπεια. Η Αγγέλα Μπολέτση (Σάρα) αποδίδει με ενδιαφέρον και νεύρο τη μεταστροφή,  το «ξύπνημα» της ηρωίδας που επιλέγει την αυτοκτονία. Τέλος, χαριτωμένος, ο Δημήτρης Τσάκας (Γκριτ) σκιαγραφεί με άνεση την αφέλεια την αγαθότητα και την ντροπαλότητα του απρόσμενου ξένου που φέρνει και την ανατροπή στο εν λόγω ζευγάρι.

   Ένα έργο που σας το συστήνω ανεπιφύλακτα, όπου κυριαρχεί έντονα η ανθρώπινη φύση, η νοσταλγία, ο φόβος, η ανησυχία, η ανάγκη για ανθρώπινη επαφή και επικοινωνία. Θα προβληματιστείτε και συνάμα θα απολαύσετε μία ζωντανή παράσταση.
 
Σπύρος Μέλλιος
 
Συντελεστές
Κείμενο: Edward Bond
Μετάφραση: Θεατρική ομάδα ριSκο
Σκηνοθεσία: Βαγγέλης Οικονόμου
Σκηνικά -Κοστούμια: Έλενα Κώτση
Φωτισμοί: Στράτος Κουτράκης
Μουσική επιμέλεια: Βαγγέλης Οικονόμου
Βοηθοί σκηνοθέτη: Έλενα Δαμίγου – Λίλη Λαμπούδη
Βοηθοί φωτιστή –χειρισμός κονσόλας: Μαρίνα Κόντα – Αθηνά Μπανάβα
Σχεδιασμός έντυπου υλικού: Αντώνης Ντεβετζιδάκης
Φωτογραφίες πρόβας: Δήμητρα Σιάχου – Χρύσα Μανδαλιανού
Video –Trailer: Σιδέρης Νανούδης
Δημόσιες σχέσεις & Επικοινωνία: Δέσποινα Ντεβετζιδάκη
Παραγωγή: Αβέρτο Θέατρο -Θεατρική Ομάδα ριSκο
Παίζουν: Αγγέλα Μπολέτση (Σάρα),  Ορέστης Παλιαδέλης (Τζαμς), Δημήτρης Τσάκας –Γιώργος Σαββίδης (διπλή διανομή) (Γκριτ)

Πληροφορίες
Παραστάσεις έως 26 Νοεμβρίου
Studio «Κοιτώνες», Γ’ Κτίριο, του πρώην Στρατοπέδου Κόδρα. (Τέρμα της οδού Σοφούλη, Καλαμαριά.) / Λεωφορείο Νο 5 (ΚΑΛΑΜΑΡΙΑ – ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ), στάση Βερβελίδη
Ημέρες παραστάσεων: Παρασκευή, Σάββατο, Δευτέρα  21.00 και Κυριακή 20.00
Τιμές εισιτηρίων:  10 ευρώ, η είσοδος για τους ανέργους είναι ελεύθερη με την επίδειξη της κάρτας ανεργίας
Κρατήσεις θέσεων: τηλ. 6943 649 009
theaterspyrosnewone3

Θεατρικές Παραστάσεις