Θεατρικές Παραστάσεις

Ανταπόκριση Θεατρικής Παράστασης: ‘Πίσω από τις κλειστές πόρτες’

 
piso3   Ο σκηνοθέτης Αχιλλέας Ψαλτόπουλος και η Νατάσα Κοντελετζίδου επιμελούνται μαζί το θεατρικό adaptation μιας γαλλικής νουβέλας που γράφτηκε πριν από 15 χρόνια, δίνοντάς του τον τίτλο «Πίσω από τις κλειστές πόρτες». Στόχος του έργου είναι να προβάλει τους κεκαλυμμένους μηχανισμούς στο χώρο του θεάματος και του κινηματογράφου συγκεκριμένα. Πως σ’ ένα χώρο, όπου η επιβίωση του δυνατότερου από κάθε πλευρά υπερισχύει μπορούν να τοποθετηθούν οι φιλοδοξίες ορισμένων ονειροπόλων νέων; Χώρος δράσης το Παρίσι, όπου ένας επιτυχημένος σκηνοθέτης ψάχνει να βρει το πρωταγωνιστικό αστέρι της νέας του ταινίας.
 
   Ο Αχιλλέας Ψαλτόπουλος χαρακτηριστικά αναφέρει στο σκηνοθετικό του σημείωμα πως θέλησαν να χωρίσουν το έργο σε δύο μέρη, μεταξύ των οποίων παρατηρούμε καίριες συναισθηματικές μεταστροφές στους βασικούς χαρακτήρες αλλά και έντονες αλλαγές στη διάθεση της παράστασης.
 
piso   Το κωμικό κλίμα της πρώτης ενότητας στοχευμένα θέλησε να θίξει το ρόλο της οικογένειας στη δημιουργία λανθασμένων προτύπων αλλά και τις ανούσιες και θρυψαλιασμένες φιλοδοξίες της νέας γενιάς, που αποσκοπεί μία θέση στον χώρο της τέχνης. Οι νεαρές ηθοποιοί Δήμητρα Αντωνιάδου, Χριστίνα Καραγρηγορίου και Μαρία Μπουνάτσου διακωμωδούν στο έπακρο την συναισθηματική τραγικότητα των δοκιμαζόμενων στην ακρόαση ηρωίδων κάτι που γίνεται αισθητό και από την ίδια τη φύση των διαλόγων. Όταν η πιο προσγειωμένη (Χριστίνα Γεωργίου) από τις δοκιμαζόμενες μπαίνει στο στούντιο, η πλοκή ξαφνικά παίρνει μία τελείως διαφορετική ροπή και το κλίμα σοβαρεύει απότομα εστιάζοντας στην ενδότερη προσωπική ζωή του σκηνοθέτη.
 
   Οι καταστάσεις και τα μηνύματα ήταν πολύ ξεκάθαρα στο πρώτο μέρος του έργου, τα πράγματα όμως στο δεύτερο μέρος οφείλω να ομολογήσω πως μας μπέρδεψαν, καθώς εστιάζουν σε μία θεματική αρκετά διαφορετικής της πρώτης. Ο νοηματικά επαναλαμβανόμενος σε πολλά σημεία λόγος από τη μία δικαιολογείται, καθώς η αρχική μορφή του έργου είναι μυθιστορηματική. ‘Ενιωσα, όμως, πως μου έλειψαν οι σκηνικές δράσεις. Αν και η ιστορία μπορεί να ιντριγκάρει την προσοχή του θεατή, η μεγάλη σε διάρκεια παράσταση και η υπερβολική χρήση του λόγου ένιωσα πως κάλυψαν την απαιτούμενη από την πλοκή κλιμάκωση, η οποία γίνεται ήδη αντιληπτή αρκετή ώρα πριν η παράσταση τελειώσει.

piso2   Όπως και να ‘χει, όμως, φαίνεται πως τα παιδιά δούλεψαν με όρεξη και τις εντυπώσεις τράβηξε η δυναμική παρουσία του σκηνοθέτη Αχιλλέα Ψαλτόπουλου, βλέποντας τον να συμμετέχει και ως ηθοποιός. Τέλος αν και συνήθως γίνονται εύκολα γνωστά τα κακώς κείμενα του χώρου της σόου μπίζνες, στην παράσταση παρατηρήσαμε πως ενδιαφέρον έχουν οι διαφορετικές προβληματικές που μπορεί να απασχολούν κάποιον άνθρωπο του χώρου του θεάματος κι επίσης πως ένα κείμενο που γράφτηκε πάνω στη νοοτροπία και την ψυχοσύνθεση της γαλλικής νεολαίας, μπορεί τόσο ταιριαστά να δέσει και με τα ελληνικά δεδομένα.
 
Έλενα Σκρέκα

Ταυτότητα της παράστασης
Σκηνοθεσία: Αχιλλέας Ψαλτόπουλος
Κοστούμια-μακιγιάζ: Χριστίνα Καραγρηγορίου
Φωτισμοί: Γιάννης Μπενεβάς
Γραφιστικά: Ελίζα Ζαρίφη, trebanal
Bοηθός σκηνοθέτη: Νατάσα Κοντελετζίδου.
Παίζουν :Δήμητρα Αντωνιάδου, Χριστίνα Γεωργίου, Χριστίνα Καραγρηγορίου, Στράτος Μούρκος, Μαρία Μπουνάτσου και Αχιλλέας Ψαλτόπουλος
 
Πληροφορίες
«Θέατρο ΟΡΑ», Αντ. Καμάρα 3, Θεσσαλονίκη, Τ. 2310232799
Διάρκεια παραστάσεων έως 7 Απριλίου
Παραστάσεις κάθε Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο και Κυριακή, στις 9 μ.μ. (Θα δοθούν μόνον δώδεκα παραστάσεις.)
Eισιτήριο: 12 ευρώ το κανονικό, 8 ευρώ το φοιτητικό και 5 ευρώ το μαθητικό, οι ατέλειες και οι άνεργοι.

Facebook Comments

Θεατρικές Παραστάσεις