Θεατρικές Παραστάσεις

Ανταπόκριση Θεατρικής Παράστασης: 'Ο Απατημένος Σύζυγος'


   Για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά το Σύγχρονο Θέατρο Ροντίδη επιλέγει να παρουσιάσει μία κωμωδία του Μολιέρου. Μετά την περσινή επιτυχημένη παρουσίαση του “Φιλάργυρου” ήρθε η σειρά του “Απατημένου Συζύγου". Για τη χειμερινή θεατρική περίοδο 2012-2013, λοιπόν, θα έχετε την ευκαιρία να το παρακολουθήσετε στο θέατρο Ρο, όπως είχα την τύχη να κάνω εγώ.
 
 
apatsyz   Το έργο είναι μία κωμωδία του Μολιέρου, κατά κόσμον Jean Baptiste Poquelin, και η δημιουργία του χρονολογείται το 1668. Ο αυθεντικός τίτλος του έργου είναι “George Dandin ou le Mari confondu” και στη χώρα μας είναι εξίσου γνωστό με τους τίτλους “Ζωρζ Νταντέν” ή “Ο Αμήχανος Σύζυγος". Είναι η πικρή ιστορία ενός πλούσιου μεσήλικα ο οποίος ερωτεύεται μία κόρη αριστοκράτη, η οποία τον παντρεύεται λόγω της πίεσης των γονιών της και της περιουσίας του. Θεωρείται ότι είναι η εξέλιξη του πρώτου έργου που σώζεται από το Μολιέρο, της “Ζήλιας του Μουτζούρη”, μιας και το τρίτο μέρος του “Απατημένου Συζύγου” έχει ίδια πλοκή με το προγενέστερο έργο και η σύζυγος έχει το όνομα “Ανζελίκ” και στα δύο έργα.
 
apatsyz2   Η σκηνή άδεια τελείως με εξαίρεση ένα “παράθυρο” που χρησιμοποιήθηκε σε μία σκηνή, προς το τέλος του έργου, το οποίο εμφανίστηκε όσο ήταν αναγκαίο και εξαφανίστηκε όταν τελείωσε ο ρόλος του. Η εναλλαγή των σκηνών καθοριζόταν από τους ηθοποιούς και από κάποια, λίγων δευτερολέπτων, μουσικά διαλείμματα με κλειστά φώτα, τα κομμάτια των οποίων προέρχονταν από τον χώρο της ηλεκτρονικής μουσικής και ήταν σύγχρονα και χορευτικά. Με την επαναφορά της δράσης, από την αρχή κάθε σκηνής, γινόταν ευδιάκριτο το μέρος στο οποίο διαδραματιζόταν από τις αντιδράσεις και τα λόγια των χαρακτήρων.
 
   Ένας λόγος που επέβαλε την απουσία σκηνικών είναι οι έντονες κινήσεις των ηθοποιών. Η σκηνοθεσία και σκηνογραφία είχε στηριχθεί σε κινησιολογία και εκφραστικότητα βγαλμένη από κωμωδίες του βωβού κινηματογράφου με έντονα κυνηγητά και επιθετικότητα. Γέμιζε η σκηνή από τους χαρακτήρες του έργου οι οποίοι έτρεχαν, σπρώχνονταν και χτυπιόντουσαν ασταμάτητα. Ειδικά ο καημένος ο Νταντέν έτρωγε ξύλο από τους πάντες!
 
apatsyz3   Παρόλα τα έντονα στοιχεία στις εκφράσεις και τις κινήσεις των ηθοποιών, η παράσταση κρατήθηκε σε ένα πολύ καλό, ποιοτικά, επίπεδο, αποφεύγοντας τη γελοιοποίηση του έργου. Το κείμενο και η ιστορία δεν άλλαξαν από το κλασικό έργο, με μόνη αλλαγή το φύλο του αγγελιοφόρου, που κανονικά είναι άνδρας και στην περίπτωση αυτή είναι γυναίκα. Αλλά πρόκειται για έναν πολύ ιδιαίτερο και απολαυστικό χαρακτήρα. Παρά τα ιδιαίτερα στοιχεία που ανέφερα παραπάνω ότι είναι έκδηλα, τα συναισθήματα και το ύφος κάθε σκηνής δεν αλλοιώθηκαν καθόλου, καταφέρνοντας να ταιριάξουν ωραία με μία κλασική κωμωδία. Όπως και το τραγούδι της παράστασης, που ερμήνευσαν όλοι οι ηθοποιοί μαζί στο τέλος με ένα διασκεδαστικό χορευτικό που συμπλήρωνε τους στοίχους.

   Είναι μία ωραία παρουσίαση της κλασικής κωμωδίας του Μολιέρου, με μία πιο σύγχρονη ματιά και με σκηνοθεσία και σκηνογραφία κωμωδίας παρεξηγήσεων παλιού κινηματογράφου, ένα από τα ελάχιστα έργα όπου στο τέλος δεν επικρατεί ή δεν δικαιώνεται το καλό και ένα έργο χωρίς ηθική κάθαρση...

Δημήτρης Σταυρόπουλος

Συντελεστές:
Σκηνοθεσία και προσαρμογή παράστασης: Γιώργος Ροντίδης
Σκηνογραφία: Νίκος Καλαϊτζίδης,
Κοστούμια: Ελένη Δημοπούλου
Στίχοι: Γιώργος Ροντίδης,
Μουσική: Βαγγέλης Παρασκευάς,
Μουσική επιμέλεια: Άρης Βέβης,
Χορογραφίες: Κατερίνα Αντωνιάδου
Παίζουν οι : Στέφανος Καλλιανίδης, Θωμαή Μωϋσίδου, Χρήστος Παπαμηνάς, Μαρία Φωτιάδου, Έρη Ρέζα, Άρης Βέβης, Αργυρώ Τόλιου.
 
Πληροφορίες:
Οι παραστάσεις λαμβάνουν χώρα στο θέατρο Ρο, Αριστοτέλους 23, 2ος όροφος.
Κάθε Σάββατο τις 21:00 και κάθε Κυριακή στις 20:30
Τιμές εισιτηρίων: 10€ η γενική είσοδος και 8€ για ανέργους και πολύτεκνους.
Τηλέφωνο για κρατήσεις θέσεων: 2310 261584 & 2310 274570

 

 

Θεατρικές Παραστάσεις