Θεατρικές Παραστάσεις

Ανταπόκριση θεατρικής παράστασης: ''Η αρρώστια της νιότης''


arrwstia3   Η "Αρρώστια της νιότης" (“Krankheit der Jugend“) του Μπρούκνερ Φέρντιναντ σε μετάφραση και σκηνοθεσία της Πέμη Ζούνη, ανεβαίνει για πρώτη φορά στο ΚΘΒΕ στο Νέο Υπερώο της Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών, από τις 30 Απριλίου έως τις 31 Μαΐου. Το έργο του γερμανού θεατρικού συγγραφέα, του οποίου το πραγματικό όνομα είναι Τέοντορ Τάγκερ (Theodore Tagger), αποτελεί ένα από τα γνωστότερα ανά τον κόσμο και αποτυπώνει την ηθική κρίση των νέων την μεταπολεμική επoχή (Α' Παγκόσμιος πόλεμος).
 
   Η σκηνοθεσία της Πέμη Ζούνη έχει ξεκινήσει, ήδη, πρίν αρχίσει η παράσταση, με τους ηθοποιούς να βρίσκονται στην σκηνή, να κουβεντιάζουν χαμηλόφωνα, δίχως να κοιτούν τους θεατές που εισέρχονται. Ντυμένοι νεανικά και μοντέρνα, κρατούν τσιγάρα και ποτά, σε ένα “σκηνικό ανακαίνισης”, σκεπασμένο με λευκά υφάσματα και σκορπισμένα μαύρα βιβλία. Τα σκηνικά λιτά, πλήρως εναρμονισμένα με την μεταπολεμική εποχή. Θα αποκαλυφθούν τα αντικείμενα; Το φόντο παρασκηνιακό και διάφανο, ακόμη ένα πρωτότυπο στοιχείο σε μια θεατρική σκηνή. Η γενικότερη σκηνοθετική επίβλεψη ήταν αρκετά ρηξικέλευθη, διότι ξεκίνησε με απρόσμενο, και όχι κοινότοπο, τρόπο.
 
arrwstia2   Ανάβουν τα τσιγάρα τους, τα φώτα χαμηλώνουν η μουσική είναι απαλή και δραματική όπως θα ταίριαζε σε ένα σκηνικό αγωνίας, αποπροσανατολισμού. Ωστόσο οι ηχητικές επεμβάσεις θα μπορούσαν να ήταν πιό έντονες σε σημεία κορύφωσης ή αλλαγής πράξης. Ξεκινούν την μεταμόρφωση, με απαλές χορευτικές κινήσεις βγάζουν τα μοντέρνα ρούχα και ντύνονται στα λευκά. Το σκηνικό είναι έτοιμο να υποδεχτεί τους επτά χαρακτήρες, οι οποίοι είναι φοιτητές ιατρικής και πλήρως απογοητευμένοι απο τον Α' Παγκόσμιο πόλεμο, που τους δίχασε. Ακόμη η περίοδος αυτή προετοιμάζεται για την άνοδο του Ναζιστικού κινήματος στην Γερμανία και τις συνθήκες εμφυλίου πολέμου (1919-1923), με βίαιες συγκρούσεις μεταξύ σοσιαλιστών, κομμουνιστών και ακροδεξιών παραστρατιωτικών ομάδων. Μετά τον πόλεμο η νέα γενιά είναι σε έξαρση, διχασμένη, ξεσπά σε βδελυρές πράξεις, μεταμορφώνεται.
 
   Οι πρωταγωνιστές είναι φίλοι, ο Φρέντερ, η Ιρένε, η Ντεζιρέ, η Μαρί, ο Πετρέλ, ο Αλτ και η Λούσυ είναι η υπηρέτρια των κοριτσιών. Μια παρέα γεμάτη αντιθέσεις. Η Ιρένε είναι απρόσιτη, αποστειρωμένη. Ο Φρέντερ είναι η ψυχή της παρέας, που κινούσε την πλοκή. Ο Πετρέλ ρεαλιστής. Η Μαρί και η Ντεζιρέ ιδεαλίστριες. Η Λούσυ αθώα, εύπιστη και μελιστάλαχτη. Ο Αλτ διδακτικός, έβγαζε τα συμπεράσματα από τις καταστάσεις. Ολοι αυτοί μαζί ξεσπούν σε επισφαλείς δρόμους και αναρωτιούνται τελικά τί είναι η νιότη μετά τον πόλεμο; Οι σχέσεις τους κλυδωνίζονται αναπόφευκτα, χτυπιούνται, όμως επιβιώνουν μέσα στο καθάριο φώς της νεότητάς τους. Ο έρωτας παίρνει άλλη μορφή είναι ελεύθερος. Παίζουν επικίνδυνα παιχνίδια, δεν τους νοιάζει η ύπαρξή τους. Τα θέματα που τους απασχολούν είναι η οικογένεια, οι ερωτικές σχέσεις με λίγα λόγια το παρόν δεν κοιτούν μακριά. Σε αδρές γραμμές οι ερμηνείες των ανδρών ήταν πιο εκφραστικές, άμεσες, εκδηλωτικές συγκριτικά με τις γυναικείες που ήταν επιφανειακές χωρίς ίχνος αληθοφάνειας.
 
arrwstia   Εν κατακλείδι, η εντύπωση που μου άφησε η παράσταση ήταν αρκετά θετική καθώς εν μέρει συνδέεται με την σημερινή κατάσταση στην Ελλάδα. Πώς επηρεάζονται οι νέοι από την υπάρχουσα οικονομική κατάσταση που επιφέρει και ηθικές, συναισθηματικές, πολιτιστικές μεταπτώσεις; Το χρώμα που χρησιμοποιήθηκε στην παράσταση ήταν το λευκό και όχι άδικα, διότι συμβολίζει την αθωότητα και την αδυναμία ταυτόχρονα. Είναι φωτεινό χρώμα αλλά και ασθενικό. Η υγεία είναι όπλο αλλά οι ίδιοι δεν το χρειάζονται, δεν έχουν μέλλον δεν το σκέφτονται. Επίσης όμως και η αδυναμία (σωματική,πνευματική) είναι όπλο. Μια γενιά αδύναμη να κρίνει, να σκεφτεί, να δράσει, να αντιδράσει υπέρ της και όχι εις βάρος της. Κατ' εμέ είδα μια νέα γενιά εσώκλειστη και εσωστρεφή. Ας αναρωτηθούμε και εμείς σήμερα τί είναι η νιότη; Τα συμπεράσματα δικά σας...
 
Στέλλα Τσαχουρίδου
 
Ταυτότητα παράστασης

Συντελεστές
Μετάφραση- σκηνοθεσία: Πέμη Ζούνη
Σκηνικά-κοστούμια: Γιώργος Ασημακόπουλος
Επιμέλεια κίνησης: Φρόσω Κορρού
Βοηθός σκηνοθέτη: Στέλιος Χατζηαδαμίδης
Β’βοηθός σκηνοθέτη: Όλια Γεωργιάδου
Βοηθός σκηνογράφου: Βασίλης Μπάλτσας
Βοηθός ενδυματολόγου: Χαρά Τσουβαλά
Οργάνωση παραγωγής: Ροδή Στεφανίδου
Διανομή (με αλφαβητική σειρά): Κορίνα Βασιλοπούλου (Ιρένε), Άννα Ευθυμίου (Ντεζιρέ), Ηλέκτρα Καρτάνου (Λούσυ), Άννα Μαντά (Μαρί), Νίκος Μαραγκόπουλος (Πετρέλ), Μιχάλης Συριόπουλος (Φρέντερ), Στέλιος Χατζηαδαμίδης (Αλτ).
 
Ημέρες και ώρες παραστάσεων:
Τετάρτη, Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο & Κυριακή στις 9.00 μ.μ
Διάρκεια: 2 ώρες

Ακατάλληλη για ανηλίκους.
 
Τιμές εισιτηρίων
Κανονικό: 15 €
Εκπτωτικό εισιτήριο (Φοιτητές, Άτομα άνω των 65): 12 €
Πέμπτη στο ΚΘΒΕ: γενική είσοδος 10 €
Τηλ. κρατήσεων: 2315 200200

Facebook Comments

Θεατρικές Παραστάσεις