Θεατρικές Παραστάσεις

loogoo

Ανταπόκριση θεατρικής παράστασης: Terror

 
   Από τη στιγμή που εισέρχεσαι στην αίθουσα παύεις να είσαι θεατής! Από τη στιγμή που θα κλείσουν την πόρτα, παύεις να βαυκαλίζεσαι πως βρίσκεσαι εδώ για την ψυχαγωγία σου και μόνο. Κοιτάζεις το τετράπτυχο που σου έδωσαν λίγο πριν μπεις… Στη μία πλευρά ένα κεφαλαίο «Α», μεγάλων διαστάσεων, στην άλλη πάλι ένα «Ε» εξίσου μεγάλο. Αθώος… Ένοχος… Οι οδηγίες είναι σαφείς. Μετά το πέρας της δίκης καλείσαι να δώσεις τη δική σου ετυμηγορία. Θα γίνει καταμέτρηση και θα αποφασίσεις για τη μοίρα του κατηγορούμενου.
 
terror1942 
   O επισμηναγός Λαρς Κοχ είναι ένας από τους πιο επίλεκτους πιλότους της γερμανικής πολεμικής αεροπορίας. Στέλεχος-υπόδειγμα, κοφτερό μυαλό, με περγαμηνές που τον γκρουμάρουν ακόμα και για τη μεγάλη βαθμίδα, οικογενειάρχης, σοβαρός άνθρωπος. Όταν λαμβάνει ένα σήμα να σηκώσει το Eurofighter του και να βρεθεί πολύ κοντά σε ένα αεροπλάνο της πολιτικής αεροπορίας, το οποίο βρίσκεται στα χέρια αεροπειρατών και το οποίο φιλοξενεί στα σπλάχνα του 164 ανθρώπους, η λογική του ταξιδεύει ακόμα πιο γρήγορα. Τι θα συμβεί; Τι έχει στο μυαλό του ο ελέγχων το αεροπλάνο; Οι πιλότοι περιμένουν οδηγίες από την κεντρική διοίκηση και ο Κοχ ρωτά και ξαναρωτά. Το αεροπλάνο κατευθύνεται προς το γήπεδο της Μπάγιερν, στο οποίο διεξάγεται ο ποδοσφαιρικός αγώνας Γερμανίας – Αγγλίας, με εβδομήντα χιλιάδες κόσμο να παρακολουθεί. Το παιχνίδι χοντραίνει…

   Τα δύο Eurofighter καραδοκούν. Το Allianz Arena αποτελεί το στόχο του Airbus της Lufthansa. O Kox ζητά νέες οδηγίες. Η διοίκηση αντιμετωπίζει το απόλυτο δίλημμα. Τι θα γίνει με τους θεατές; Τι θα γίνει με τους επιβάτες; Προλαβαίνει να εκκενώσει το γήπεδο; Προλαβαίνει να κάνει κάτι άλλο; Αν το αεροσκάφος συντριβεί μέσα στο στάδιο, θα θρηνήσουν δεκάδες χιλιάδες οικογένειες… Ο πιλότος αποφασίζει μόνος του. Παίρνει το νόμο στα χέρια του. Ανατινάζει το αεροσκάφος και παίρνει στο λαιμό του και τη συνείδησή του εκατόν εξήντα τόσες ψυχές και τις παντοτινές κατάρες των αγαπημένων τους. Με το που προσγειώνεται, συλλαμβάνεται. Και εμείς βρισκόμαστε στο δικαστήριο, να παρακολουθούμε την ακροαματική διαδικασία, αποτελώντας μάλιστα το ορκωτό τμήμα, τους ενόρκους. Η εισαγγελέας, ο δικηγόρος υπεράσπισης, ο πρόεδρος, ο μάρτυρας υπεράσπισης, ο μάρτυρας κατηγορίας… Το υπέρτατο ερώτημα. Είχε δικαίωμα να το κάνει; Είναι αθώος ή ένοχος επειδή θυσίασε αθώους πολίτες για να σώσει περισσότερους αθώους πολίτες; Ο νόμος ερμηνεύει όπως πρέπει; Το ηθικό είναι τίμιο και το ανάποδο; Ο καλός σκοπός αγιάζει τα μέσα και τα πολυβόλα;
 
terror1943

   Ο Γιώργος Οικονόμου έχει κάνει μια θαυμάσια παράσταση, βασισμένος στη μετάφραση της Ευαγγελίας A. Νάνου και την υπέροχη διασκευή της πανταχού παρούσας Μιρέλλας Παπαοικονόμου. Οι ηθοποιοί στέκονται καταπληκτικά στη σκηνή. Και οι έξι τους! Ο τρόπος έκφρασης και έκφανσης, τα παγωμένα βλέμματα, οι διαπεραστικές ματιές, οι εντάσεις… Όλα είναι τέλεια προσεγμένα, όλα έχουν δουλευτεί σε βαθμό που πλέον η παράσταση δεν είναι πια παράσταση. Παρακολουθούμε μία κανονικότατη δίκη. Είμαστε μάρτυρες μίας κοινωνικής κατάστασης, η οποία πιέζει το μυαλό μας, την αισθητική μας, το είναι μας, τη σκέψη μας τώρα και για πάντα. Το δίλημμα μετατρέπεται στο ερώτημα της χιλιετίας. Ο επισμηναγός είναι ήρωας ή χασάπης; Ποιος θέτει τους κανόνες, ποιος θεσπίζει και ποιος αποφασίζει για το έγκλημα και την όποια τιμωρία; Τι είναι αυτό που χωρίζει το ανδραγάθημα από το ειδεχθές;

   Στο τέλος κληθήκαμε να υψώσουμε τη γνώμη μας. Ογδόντα ένας ένορκοι αποφάνθηκαν… και εξήντα πέντε… το αντίθετο… Όχι, δεν θα σας πω την έκβαση. Έτσι κι αλλιώς, κάθε βράδυ το διακύβευμα θα είναι διαφορετικό, οι απόψεις θα διίστανται με διαφορετική αναλογία και το αποτέλεσμα θα ποικίλει. Ομολογώ πως είναι μία από τις πιο ενδιαφέρουσες παραστάσεις που έχω δει, θα την ξανάβλεπα πολύ άνετα και δυο και τρεις φορές και την προτείνω ανεπιφύλακτα. Όσο και όσες πάτε και περάσετε όπως εγώ, κάντε ένα κόπο και πείτε το. Να σημειώσω εδώ πως κατά τη διάρκεια της ψηφοφορίας, ο επισμηναγός απευθύνεται στο δικηγόρο του, με τον οποίο κάτι «συζητά». Έξοχο δείγμα σκηνοθετικής οξύνοιας και δυναμικής που δεν φείδεται ενεργειών, προκειμένου να εμφανίσει το πραγματικό ως γεγονός και το γεγονός ως παρυφή της ζωής.
 
terror1944

   Και μια και εστιάζουμε σχεδόν σε όλα σε αυτή τη μαγευτική παράσταση, πάμε να δούμε και δυο πραγματάκια που με έκαναν να έχω κάτι να σκέφτομαι στη διαδρομή επιστροφής στη βάση μου. Ο επισμηναγός, κατά την πιστοποίηση των στοιχείων του, αναφέρει πως γεννήθηκε το 1981 και πως είναι τριάντα ενός ετών. Το 2012 όμως δεν συνάδει με το έτος αναφοράς των τεκτενομένων, το οποίο οριοθετείται ένα χρόνο μετά. Εκπληκτικό ρακόρ, το οποίο με ξετρέλανε και κάπου δεν με άφηνε να σκεφτώ κάτι άλλο. Ναι, είμαι σχολαστίκα και ναι, ασχολούμαι με την τρίχα, σε αυτή την περίπτωση όμως έχω κάθε λόγο να το κάνω. Τρικ που εντυπωσιάζει; Θα ψηφίσω υπέρ. Το δεύτερο «κόλπο» που μου κόλλησε πάλι… Ο αντισμήναρχος Λάουτερμπαχ μιλά για τα γεγονότα κρατώντας το πηλήκιό του. Έτσι κι αλλιώς και οι έξι ηθοποιοί είναι συνέχεια πάνω στη σκηνή. Ο ανώτερος αξιωματικός λοιπόν κρατά ένα πηλήκιο που κανονικά φοριέται από ανώτατο αξιωματικό. Φέρει δύο κλάρες, ενώ ο βαθμός του Λάουτερμπαχ «δικαιολογεί» μία κλάρα. Ναι, εννοείται πως το δίκλαρο προκαλεί πολύ μεγαλύτερη εντύπωση και ψαρώνει με τον καλύτερο τρόπο και ίσως γι’ αυτό να επιλέχτηκε. Ξύπνησε ο σηματωρός μέσα μου και απλά δεν άνθεξα…
 
terror1999

   Πολύ απλά, πάτε και βλέπετε την παράσταση! Συγκλονιστική, απέραντη, πανανθρώπινη. Ένα πολιτιστικό χάρμα.

Κώστας Κούλης
 
terror1945
Ταυτότητα
Σκηνοθεσία Γιώργος Οικονόμου
Μετάφραση: Ευαγγελία A. Νάνου
Διασκευή: Μιρέλλα Παπαοικονόμου
Σκηνογραφία: Κωνσταντίνος Ζαμάνης
Κοστούμια: Νίκος Χαρλαύτης
Φωτισμοί: Αλέξανδρος Αλεξάνδρου
Βοηθός Σκηνοθέτη: Γιώτα Δημητριάδη
Βοηθός Παραγωγής: Αλεξάνδρα Ξυδά
Επικοινωνία: Άρης Ασπρούλης
 
Διανομή
Πρόεδρος Δικαστηρίου: Βασίλης Παλαιολόγος
Μπίγκλερ - συνήγορος Υπεράσπισης: Γιάννης Στεφόπουλος
Λαρς Κοχ - κατηγορούμενος: Στέλιος Δημόπουλος
Κα Νέλσον - εισαγγελέας: Βάσω Καβαλιεράτου
Λάουτερμπαχ - μάρτυρας Υπεράσπισης: Κώστας Ανταλόπουλος
Μάιζερ - μάρτυρας κατηγορίας: Νάνσυ Μπούκλη
 
Promo Team
Οπτική επικοινωνία - Creative concept / design by Saint of Athens
Social & ads by Eproductions
Promo photos by Nikos Zikos

* Το έργο «TERROR» του ΦΕΡΝΤΙΝΑΝΤ ΦΟΝ ΣΙΡΑΧ κυκλοφορεί από τις εκδόσεις «Ηριδανός» σε μετάφραση Ευαγγελίας Α. Νάνου με τον τίτλο «Στον αστερισμό του τρόμου».
INFO
Θέατρο Αθηνών
Βουκουρεστίου 10 | Τηλ.: 2103312343
Παραστάσεις από 21 Οκτωβρίου και κάθε Δευτέρα & Τρίτη στις 21.00
Τιμές εισιτηρίων: 18 ευρώ γενική είσοδος, 15 ευρώ φοιτητικό & άνω των 65 ετών, 12 ευρώ ανέργων & ΑμΕΑ
 

Θεατρικές Παραστάσεις