Θεατρικές Παραστάσεις

Ανταπόκριση θεατρικής παράστασης: Η σκιά του Μαρτ

 
   Υπάρχουν πράγματα που συμβαίνουν στην καθημερινότητά μας και είναι σοκαριστικά. Μια επίθεση, μια απόπειρα ληστείας, ένας βανδαλισμός, είναι ικανά στη χειρότερη περίπτωση να μας χαλάσουν τα σχέδια ή το λιγότερο να μας γεμίσουν αρνητική ενέργεια, απογοήτευση, παράπονο. Στη θέα ενός θεάτρου που είναι άνω – κάτω, με σπασμένα καθίσματα στα καμαρίνια και τη σκηνή, παραβιασμένες πόρτες και συρτάρια, ο καθένας θα λύγιζε. Και θα ήταν απολύτως ανθρώπινη αυτή η αντίδραση. Υπάρχουν πράγματα που είναι παραπάνω από τη δουλειά. Γι’ αυτό και εξεπλάγην ευχάριστα όταν διάβασα ότι η παράσταση «Στη σκιά του Μαρτ» θα διεξαγόταν κανονικά στο θέατρο Μπέλλος, που την προηγούμενη νύχτα είχε δεχτεί «επίσκεψη» από επίδοξους ληστές…
 
mart2055
 
   Οι Γιώργης Κοντοπόδης, Τζένη Ζαχαροπούλου, Σωτηρία Χρυσικοπούλου, Σταύρος Μπαρίκος όμως, συνεπικουρούμενοι από τους υπόλοιπους συντελεστές της παράστασης, αποφάσισαν να μην μείνουν στη σκιά του βανδαλισμού, αλλά να μας οδηγήσουν σε ένα ταξίδι στη σκιά του Μαρτ. Θέλει μεγάλη ψυχική δύναμη να το κάνεις αυτό, τεράστια ψυχραιμία και τσαγανό, αν καλοσκεφτούμε πως υπάρχει ήδη μεγάλο πρόβλημα σε όλα τα θέατρα λόγω και της έξαρσης του κορονοϊού (άλλο χτύπημα από κει), με τον κόσμο να αποφεύγει τέτοιες εξόδους. Και όχι μόνο το έκαναν, αλλά η απόδοσή τους έφτασε σε πολύ υψηλά στάνταρ. Ο κόσμος ήταν αρκετός, τηρουμένων των αναλογιών και απόλαυσε θέαμα επιπέδου.

   Ένα ψυχολογικό θρίλερ που γράφτηκε το 1947 από το Stig Dagerman και μας αφηγείται μια ιστορία που λαμβάνει χώρα μάλλον στο μεταπολεμικό Παρίσι, κρίνοντας από τη μουσική, σε μια οικογένεια που καλείται να ζήσει με την ανάμνηση του ήρωα νεκρού γιου Μαρτ, το μόνιμο ευνουχισμό του μικρότερου γιου Γκάμπριελ από τη χειριστική μητέρα του Αγγέλικα, με τη βοηθό Τερέζ ως παρατηρητή, συνδετικό κρίκο μεταξύ των αδερφών, αλλά και αντικείμενο του πόθου. Ο Γκάμπριελ προσπαθεί να διαχειριστεί τα συναισθήματά του, τις συνεχόμενες προσβολές της μητέρας του λόγω της δειλίας του και του μαζεμένου του χαρακτήρα, δίχως όμως μεγάλη επιτυχία. Όσο κι αν ο ήπιος χαρακτήρας της Τερέζ τον ηρεμεί, όσο κι αν κάθε ψήγμα υποστήριξής της το γαληνεύει, το ποτήρι θα ξεχειλίσει όταν εμφανιστεί ο κύριος Βίκτωρ και διεκδικήσει το αντικείμενο του πόθου του. Και το ξέσπασμα δεν θα αργήσει και θα είναι σαρωτικό, αδυσώπητο, ανελέητο.
 
mart2056
   Η Τζένη Ζαχαροπούλου είναι η μητέρα που κανένας μας δεν θα ήθελε να έχει. Τόλμησα να την χαρακτηρίσω «μισητότατη» και νομίζω ότι αυτή η λέξη περιγράφει απόλυτα το πόσο καλή ήταν ερμηνευτικά. Κάθε της κίνηση υποδήλωνε την απογοήτευση για το Γκάμπριελ, κάθε της λέξη μας έκανε να την απεχθανόμαστε, να μπαίνουμε στο πετσί του δύσμοιρου γιου, που έκανε το λάθος να ζήσει αντί του αγαπημένου της Μαρτ. Ένας καταλυτικός Γιώργης Κοντοπόδης στο ρόλο του Γκάμπριελ. Ομολογώ ότι στο ξεκίνημα της παράστασης δυσκολεύτηκα να το γνωρίσω. Δεν υποδύθηκε κανένα Γκάμπριελ, πιο πολύ φαινόταν ότι φόρεσε άλλο δέρμα, αυτό που λέμε συνήθως «μπήκε στο πετσί του ρόλου». Κάθε του έκφραση μοίραζε συναισθήματα προς το κοινό, ακόμα και ο ιδρώτας του μας έλεγε πράγματα. Γευόμασταν την απογοήτευσή του, την πίκρα του, νιώθαμε στο λαιμό μας το δίκιο που τον έπνιγε. Η Σωτηρία Χρυσικοπούλου στο ρόλο της Τερέζ και ο Σταύρος Μπαρίκος στο ρόλο του Βίκτωρ, έδεσαν απόλυτα με τους προαναφερόμενους, υποδύθηκαν με πιστότητα τους ρόλους τους, προκαλώντας κι εκείνοι πακτωλό συναισθημάτων που το κοινό με μεγάλη όρεξη εισέπραξε. Η σκηνοθεσία του Αλέξανδρου Λιακόπουλου καταπληκτική, ο φωτισμός και η μουσική ένα ενιαίο σύνολο με τους ερμηνευτές, κουστούμια και σκηνικά έκλειναν ένα επιτυχημένο σετ, ταξιδεύοντάς μας στο μεταπολεμικό Παρίσι. Αν δεν μου έλεγαν τι συνέβη λίγες ώρες πριν, θα έλεγα ότι οι ερμηνείες ήταν καταπληκτικές. Γνωρίζοντας τι ακριβώς συνέβη, τις θεωρώ καθηλωτικές το λιγότερο. Όλοι οι συντελεστές κέρδισαν το σεβασμό μου.

   Θα σας έλεγα να βιαστείτε, μια και τα νέα για την εξάπλωση του ιού, κυρίως όμως για τα μέτρα που θα παρθούν δεν είναι ενθαρρυντικά για εξόδους. Αλλά όχι όλοι σας. Αν νιώθετε έστω κι ένα από τα συμπτώματα, καθήστε σπίτι σας. Μπορεί εσείς να μην είστε από τις ευπαθείς ομάδες, αλλά άλλοι είναι και δεν σας φταίνε σε τίποτα. Η υπεύθυνη στάση του καθενός είναι το πρώτο μέτρο κατά παντός προβλήματος, ιού, επιδημίας κτλ. Η ψυχραιμία το δεύτερο. Αν κάνουμε όλοι αυτό που πρέπει, το θέμα θα λήξει σύντομα. Ας ελπίσουμε μόνο να μην υπάρχουν άλλες «εκπλήξεις». Το θέατρο σε κάθε περίπτωση θα τα καταφέρει, όσο τουλάχιστον βγαίνουν παραστάσεις όπως ετούτη!

Νάσος Κονίτσας
 
mart2079

Η ταυτότητα της παράστασης

Μετάφραση: Μαργαρίτα Μέλμπεργκ
Σκηνοθεσία - Σκηνικό: Αλέξανδρος Λιακόπουλος
Κοστούμια - Φωτογραφίες: Γιάννης Παυλίδης
Μουσική επένδυση: Βασίλης Θεοδώρου
Βοηθός σκηνοθέτη: Ελένη Παρθενιάδου
Επικοινωνία: Νατάσα Παππά

Διανομή

Στον ρόλο της Αγγέλικα η Τζένη Ζαχαροπούλου
Γκάμπριελ ο Γιώργης Κοντοπόδης
Τερέζ η Σωτηρία Χρυσικοπούλου
Βίκτωρ ο Σταύρος Μπαρίκος

mart2080

Ημέρες και ώρες παραστάσεων

Σάββατο στις 21.45
Κυριακή στις 18.15
Από το Σάββατο 7 Μαρτίου 2020 έως την Κυριακή 17 Μαΐου 2020

Διάρκεια παράστασης: 120 λεπτά με διάλειμμα

Τιμές εισιτηρίων

Κανονικό: 15 ευρώ
Μειωμένο: 12 ευρώ (φοιτητικό, ανέργων, ΑΜΕΑ)

Κρατήσεις θέσεων - Πληροφορίες

Τηλ. θεάτρου: 210 3229889

Πρόσβαση στον χώρο

Σταθμός Μετρό «Σύνταγμα» (5 λεπτά)


Θέατρο Μπέλλος
Κέκροπος 1, Πλάκα
Τηλ.: 210 3229889

Email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Facebook Page: https://www.facebook.com/theatrompellos/
Instagram Account https://www.instagram.com/mpellostheatre/

 

Joomla Social by OrdaSoft!