Θεατρικές Παραστάσεις

Ανταπόκριση θεατρικής παράστασης: Ρωμαίος και Ιουλίετα

 
   Το δελτίο τύπου για το «Ρωμαίος και Ιουλίετα» στο θέατρο Πάνθεον τάραξε τα νερά! Δημοσιεύοντάς το για το περιοδικό και με βάση τις συμμετοχές αναρωτιόμουν πώς θα βγουν τα παιδιά στη σκηνή και πώς οι μεγάλοι... Βλέπετε, ο Δημήτρης Λιγνάδης, ο οποίος υπογράφει όχι μόνο τη σκηνοθεσία αλλά και τη διασκευή του έργου, θέλησε να κάνει κάτι το πρωτοποριακό. Να βάλει να παίξουν τους δύο ρόλους δύο παιδιά! Και τα κατάφερε!
 
romaios633
   Ο Γιάννης Τσουμαράκης, δεκαέξι ετών και η Δανάη Βασιλοπούλου, δεκαπέντε, μας πήραν τα μυαλά! Έδειξαν εξαιρετικά δείγματα γραφής, έδειξαν πως έχουν δουλέψει πολύ και πως έχουν και το «θείο χάρισμα» ήτοι τάλαντο. Τα χάρηκα τα δυο παιδιά και ελπίζω να είναι τόσο καλά και στους άλλους ρόλους που θα υποδυθούν. Ήταν το highlight της πρεμιέρας και υποψιάζομαι και όλων των παραστάσεων που θα ακολουθήσουν. Άσε που η φωνή της Δανάης, αυτή η γάργαρη φωνή, με το υπέροχο γέλιο, μας έκανε όλους να αισθανθούμε την παιδική αθωότητα όπως τότε που ήμαστε παιδιά.

   Η παράσταση ξεκινά με τα δυο παιδιά να είναι ντυμένα με «κανονικά» ρούχα και ένα σακίδιο το καθένα στην πλάτη του και να εφορμούν στη σκηνή για να αλλάξουν με τα ρούχα «της δουλειάς». Ευρηματικό, χαριτωμένο και κάτι από «Jesus Christ Superstar”, για όσους και όσες θυμούνται εκείνη την εισαγωγή. Στη συνέχεια οι ηθοποιοί αναλαμβάνουν να μας μπάσουν στο κλίμα του έργου. Ρούχα σύγχρονα, όπλα σύγχρονα, ένας εικοσαμελής θίασος που κινείται πάνω-κάτω στη σκηνή και δυο εκπλήξεις. Ο Στάθης Ψάλτης στο ρόλο της... παραμάνας της Ιουλιέτας και ο Δημήτρης Πιατάς στο ρόλο του πατέρα Λαυρέντιο. Η σκηνή μινιμαλιστική, με διάφορα επίπεδα και σκάλες, σε αντιδιαστολή με τις υπέρ-παραγωγές που είδαμε εκεί πρόσφατα.
 
romaios632
   Θέμα, ευτυχώς, δεν είχαμε με τις καθυστερήσεις που σημειώνονται στις πρεμιέρες και δη στο Πάνθεον. Στο εικοσάλεπτο απάνω το έργο ξεκινούσε και εμείς, οι θεατές, βρισκόμαστε μπροστά από την αναπαράσταση της πιο ωραίας ίσως ιστορίας αγάπης, έτσι όπως έχει εξιστορηθεί από άνθρωπο...

   Δυστυχώς, υπήρξαν διάφορα τεχνικά προβλήματα με τον ήχο. Τα μικρόφωνα των ηθοποιών δεν υπάκουαν όλες τις ώρες. Κάποιες φορές τους ακούγαμε χωρίς αυτά, κάποιες φορές τους ακούγαμε με θορύβους και «παράσιτα». Ήταν ενοχλητικό το θέμα, συνέβη πολλές φορές κατά τη διάρκεια της βραδιάς, είναι κάτι όμως που μπορεί να συμβεί και χρειάζεται τη συγκατάβασή μας. Από την άλλη πλευρά, είδα δύο-τρία πραγματάκια που με έκαναν να μην χαρώ το έργο όσο πρέπει. Πολλή και περιττή βωμολοχία. Αντιλαμβάνομαι πως ένα έργο αποδίδεται από το σκηνοθέτη βάσει μίας πολυσύνθετης διαδικασίας, αντιλαμβάνομαι επίσης πως στο τιμόνι βρίσκεται ο Δημήτρης Λιγνάδης, ο οποίος έχει κάνει πράματα και θάματα στο θέατρο. Θεωρώ όμως ότι, όσον αφορά τη βωμολοχία τουλάχιστον, κάπου παράγινε το κακό και μάλλον δεν προσέφερε και τίποτα στην παράσταση, το αντίθετο μάλιστα... Της στέρησε πράγματα. Ιδίως στη σκηνή της μονομαχίας του Μερκούτιο με τον Τυβάλδο και μετά του Τυβάλδο με το Ρωμαίο...
 
romaios634
   Ο Στάθης Ψάλτης είναι ένας τεράστιος ηθοποιός. Πέρα από την προφανή άνεσή του να παίζει κωμικούς ρόλους, έχει πλειστάκις δείξει ότι μπορεί να κάνει τρομερή δουλειά και στους δραματικούς. Δυστυχώς, στο ρόλο της παραμάνας δεν με κέρδισε. Ήταν σαν να βλέπω το Στάθη Ψάλτη των ταινιών της δεκαετίας του ‘80 να σαρκάζει τον εν λόγω ρόλο. Σαν να ήθελε να τον παρωδήσει. Δεν έχω ιδέα αν θα γίνει αυτό και στις επόμενες παραστάσεις. Απλά το θίγω γιατί μου φάνηκε πολύ κάπως και ήθελα να το μοιραστώ μαζί σας. Η παράσταση βγάζει διάφορα πράγματα προς τα έξω, αυτό όμως που με ενθουσίασε και το τονίζω ξανά και ξανά είναι οι παρουσίες των δύο υπέροχων πιτσιρικάδων πρωταγωνιστών. Τους εύχομαι τα καλύτερα και μόνο. Καλή σεζόν να έχουμε/έχετε!
 
Κώστας Κούλης
 

Θεατρικές Παραστάσεις