Θεατρικές Παραστάσεις

Ανταπόκριση θεατρικής παράστασης: Οι Παίκτες του Νικολάι Γκόγκολ

 
Οι Παίκτες του Νικολάι Γκόγκολ
Από τον θίασο «Μοντέρνοι Καιροί» σε ελεύθερη διασκευή Κώστα Νταλιάνη

   Η Τσαρική Ρωσία συναντά το Σικάγο της ποτοαπαγόρευσης του ’30 στην παράσταση του Κώστα Νταλιάνη Οι Παίκτες στον πολυχώρο Beton7. Μια ευχάριστη προσέγγιση του κείμενου του Ρώσου δραματουργού για την αρχαία τέχνη της απάτης. Το ερώτημα του ποιος εξαπατά τελικά ποιον είναι πάντα επίκαιρο και πάντα εμπεριέχει ανατροπές.

   Στην δική μας περίπτωση οι ανατροπές βρίσκονται όχι μόνο στην εξέλιξη της ιστορίας αλλά και στη σκηνική της απόδοση. Όλοι οι ρόλοι υποδύονται από γυναίκες ηθοποιούς και μεταφέρονται στην εποχή του γκανγκστερικού Σικάγο. Ομολογουμένως, μια πολύ εύστοχη μεταφορά, καθώς ο τζόγος, οι λαμογιές και οι προδοσίες ήταν συχνό φαινόμενο εκείνης της εποχής. Αυτό δεν σημαίνει όμως ότι η εξαπάτηση υπήρχε μόνο στην Ρωσία του 19ου αιώνα ή στην Αμερική του 1930. Φυσικά και το θέμα αυτό παραμένει διαχρονικό και πλαισιώνει την καθημερινότητά μας.
 
paiktes01
   Ωραία υποκριτική, με αρκετές δόσεις καρικατούρας από όλες τις γυναίκες ηθοποιούς, από τα τσιράκια των μεγάλων αφεντικών μέχρι το παιδί για τα θελήματα της λέσχης. Άλλο ένα σημείο εξαπάτησης, το να βλέπουμε εφτά γυναίκες να υποδύονται τους «μάτσο» γκάνγκστερ εκείνης της περιόδου με το αντίστοιχο ντύσιμο, τις αντίστοιχες επιδείξεις αρρενωπότητας, τα παρατσούκλια των μαφιόζων, τις δωροδοκίες.

   Το λιτό σκηνικό και η λιτή μουσική ήταν επίσης εναρμονισμένα με τη συγκεκριμένη εποχή. Ενδιαφέρουσα επίσης ήταν και η φωτιστική συνθήκη κατά τη διάρκεια της χαρτοπαιξίας. Με μόνο ένα σποτ, το οποίο έκανε μια πολύ ωραία αντανάκλαση πάνω στην πράσινη τσόχα, τονιζόταν το πέρασμα του χρόνου.

   Τέλος, σημαντικό στοιχείο της παράστασης, τόσο σκηνικά όσο και δραματουργικά είναι το θέμα του θεάτρου μέσα στο θέατρο. Αν εξετάσουμε το έργο σχηματικά θα δούμε ότι πρόκειται για μια αναπαράσταση τρίτου βαθμού. Αρχικά, από θεματικής πλευράς, έχουμε το μοτίβο της διαφθοράς, έτσι όπως το συνέγραψε ο συγγραφέας. Σε δεύτερη ανάλυση έχουμε το μοτίβο της απάτης από τις ηθοποιούς, καθώς το κείμενο είναι γραμμένο για να ανεβεί στη σκηνή, άρα έχουμε υποκριτές να μας διηγούνται μια ιστορία για την υποκρισία. Σε τρίτο επίπεδο, ο βασικός υποκινητής της ιστορίας είναι η ηθοποιός της οποίας ο ρόλος είναι να υποδύεται έναν ηθοποιό, άρα έχουμε ένα πρόσωπο που υποκρίνεται δύο φορές. Έτσι καταλήγουμε να έχουμε μια άπατη μέσα σε μια απάτη μέσα σε μια απάτη.

   Οι ηθοποιοί, τα κατεξοχήν πρόσωπα του ψέματος και της απάτης, γίνονται οι κύριοι φορείς της δράσης, δηλώνοντας την έμφυτη θεατρικότητα της τέχνης του ληστή. Η υποκριτική επί σκηνής παραλληλίζει έντεχνα τα προσχήματα και την προσποίηση των απατεώνων.

Άννα Φωτοπούλου
Θεατρολόγος
 
Συγγραφέας: Νικολάι Γκόγκολ
Διασκευή – Σκηνοθεσία: Κώστας Νταλιάνης
Σκηνικά - Κοστούμια: Η Δημιουργική Ομάδα των Μοντέρνων Καιρών
Μουσική Επιμέλεια –Σχεδιασμός Ήχου: Μάριος Τσάγκαρης
Ερμηνεύουν οι ηθοποιοί: Εβίτα Παπασπύρου, Ηλιάνα Παναγιωτούνη, Αγγελική Λυμπεροπούλου, Φάνια Νταλιάνη, Μαρία Κολοκυθά, Ματίνα Τζοβέννου, Ελένη Αυγούστη.
Φωτογραφίες: Κατερίνα Αρβανίτη
Βίντεο: Αλέξανδρος Καραΐσκος
Μοντάζ: Κωνσταντίνος Ξενάκης
Φωτισμός: Κώστας Νταλιάνης
Υπεύθυνος Φωτισμού και Ήχου: Γιώργος Ζιώγαλας
 
Διάρκεια Παράστασης: 1 ώρα και 20 λεπτά, χωρίς διάλλειμα
Τιμές εισιτηρίων: Γενική Είσοδος: 10 Ευρώ Άνεργοι - Φοιτητικά : 5 Ευρώ
Τηλέφωνα επικοινωνίας:210. 3470. 670, 693. 2454.812
Email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
 

Θεατρικές Παραστάσεις