Θεατρικές Παραστάσεις

loogoo

Ανταπόκριση συγκλονιστικής παράστασης: Ο Αμερικάνος


   Πάει ο παλιός ο χρόνος... Γεμάτος νέες εμπειρίες και παραστάσεις. Γεμάτος εικόνες αλλά και θεατρικές παραστάσεις. Αφού λοιπόν μια χρονιά γεμάτη θέατρο πέρασε, η επόμενη για να πάει καλά έπρεπε να ανοίξει με θέατρο. Και όταν έχεις τη μυστική συνταγή για να παρακολουθήσεις καλό θέατρο (δεν σας τη λέω, αλλά την έχω), όλα είναι πολύ πιο εύκολα. Καβαλάω τη σκούνα μου λοιπόν, λόγω και του χιονόνερου που πέφτει ασταμάτητα από τον Αττικό ουρανό και κατευθύνομαι στο κέντρο της πόλης, στον όμορφο χώρο του θεάτρου Φούρνος. Παρκάροντας στα σκοτεινά στενά κοντά στη Μαυρομιχάλη, αντικρίζω πέντε εμποροπλοιάρχους της περιοχής που κατευθύνονται κι αυτοί στο καπηλειό που κατηφόριζα κι εγώ. Λίγο πριν τρεις αχθοφόροι έκαναν την ίδια διαδρομή, ξοδεύοντας μέχρι τελευταίας δεκάρας το σημερινό μεροκάματο, που με τόσο κόπο απέκτησαν. Στην πόρτα στάθηκε ο καπετάν Γιάννης, με κοίταξε με βλέμμα αψύ και ολίγον περιπαικτικόν, δίχως να μου δώκει περισσοτέραν σημασίαν, και απεύθυνε το λόγον εις τους συνδαιτυμόνας του.
 
amerikanos2054
«Α! Δεν σας είπα και ένα γιουλτζή που πήρα απ’ το Βόλο» είπε.
«Επήρες κανέναν επιβάτη απ’ το Βόλο»; Ηρώτησεν εις των φίλων του.
«Δεν ηθέλησε να ξεμπαρκάρει, έμεινε μες στη σκούνα. Του είπα να τον πάρω μ’σαφίρη στο σπίτι και δε θέλησε».
«Και για πού πάει»;
«Έως εδώ, κατά το παρόν. Τον ηρώτησα, δεν ηθέλησε να μου πει».
«Και τι δουλειά έχει εδώ»;
«Τι άνθρωπος είναι»;
«Πώς σου φάνηκε»; Διεσταυρούντο αι ερωτήσεις των πλοιάρχων.
«Είναι άνθρωπος που έχει ξουραφισμένο το μουστάκι και τα γένια κι έχει αφημένες μόνον τρίχες αποκάτ’ απ’ το σιαγόνι και το λαιμό. Μου φάνηκε σαν Εγγλέζος, σαν Αμερικάνος, μα όχι πάλι σωστός Εγγλέζος, ούτε σωστός Αμερικάνος. Τα ολίγα λόγια που μου είπε ρωμέικα, τα είπε μ’ έναν τρόπο δύσκολο και συλλογισμένο, όχι και πολύ ξενικό, σαν να ήξερε μια φορά ρωμέικα και τα ξέχασε. Τις πλειότερες φορές συνεννοηθήκαμε με κάτι λίγα ιταλικά που ξέρω κι εγώ».
«Σου είπε τ’ όνομά του»;
«Στα χαρτιά τον επέρασα ως Τζων Στόθισον, με αμερικάνικο πασαπόρτι».
 
amerikanos2055
 
   Ο Αμερικάνος του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη εμφανίστηκε μπροστά μου, στη γλώσσα στην οποία γράφτηκε! Ένα γοητευτικό κράμα καθαρεύσουσας, εκκλησιαστικής, αρχαίας και δημοτικής γλώσσας, η οποία θα μπορούσε και από μόνη της να με μαγέψει. Όχι όμως. Ο συνονόματος Θανάσης Σαράντος ήθελε το δικό του μερτικό από τον θαυμασμό μου, καθώς και των υπολοίπων. Και τον κέρδισε με την αξία του, το μπρίο του, το αεράτο στυλ αλλά και την καταλυτική συμμετοχή του Λάμπρου Πηγούνη και του μουσικού επί σκηνής Κωνσταντίνου Ευαγγελίδη, ο οποίος και κατάφερε να φερει εις πέρας τα σχέδια των δύο προαναφερόμενων, κάτι το οποίο δεν λες και εύκολο. Σκηνοθεσία, φωτισμός, συναίσθημα… ναι, ήταν κι αυτό διάχυτο στο χώρο. Όλα συνέτειναν σε ένα εκπληκτικό αποτέλεσμα. Ένα θρίαμβο! Ένιωσα λες και ήμουν θεατής σε ζωντανή παράσταση του «Θεάτρου της Δευτέρας», όταν ιερά τέρατα της ελληνικής σκηνής έδιναν ρεσιτάλ ερμηνείας. Τέτοιο ρεσιτάλ απόλαυσα σήμερα. Ο Θανάσης Σαράντος μας κοινωνεί τη δύσκολη γλώσσα του Παπαδιαμάντη με μια αφοπλιστική άνεση, κάνοντάς μας να ξεπεράσουμε σε δευτερόλεπτα την αρχική «παγωμάρα» της επαφής με μια γλώσσα τόσο δύσκολη. Στο ρόλο του αφηγητή, μας ταξιδεύει στον κόσμο του Παπαδιαμάντη με μεγάλη σιγουριά, την οποία μαρτυρά το μόνιμο χαμόγελο που κοσμεί τα χείλη του. Περνώντας από όλους τους ρόλους, μας βάζει μέσα στο κλίμα της εποχής, της ιστορίας, των χαρακτήρων.

   Δεν έχω να πω κάτι περισσότερο. Δεν είναι τυχαία ο δέκατος (!!!) χρόνος παραστάσεων και το θέατρο να είναι ασφυκτικά γεμάτο. Οι παραστάσεις που μένουν είναι λίγες. Εγώ στη θέση σας θα έκλεινα θέση άμεσα. Με τα λίγα που ξέρω από θέατρο. Αν η χρήση της γλώσσας που διαβάζετε ανωτέρω σας κουράζει, μην κάνετε τον κόπο. Όλη η παράσταση είναι σε αυτή την, μαγική κατά κάποιους, κουραστική κατά άλλους, ελληνική γλώσσα. Το λες και μάθημα ελληνικών. Εγώ το λέω εμπειρία ζωής. 
 
Νάσος Κονίτσας
 
amerikanos2056
 
Συντελεστές
Σκηνοθεσία-Ερμηνεία-Φωτισμοί: Θανάσης Σαράντος
Μουσική σύνθεση: Λάμπρος Πηγούνης
Μουσικός επί σκηνής: Κωνσταντίνος Ευαγγελίδης
Σκηνική επιμέλεια: Λίνα Μότσιου
Φωτογραφίες: Μαριλένα Σταφυλίδου, Τάσος Θώμογλου
Παραγωγή: εταιρεία θεάτρου Ηθικόν Ακμαιότατον
fb page: Ηθικόν ακμαιότατον theater and film company https://www.facebook.com/ithikonakmaiotaton/?ref=br_rs
Trailer παράστασης: https://youtu.be/fOF20NZCGa
Υπεύθυνη επικοινωνίας: Μαρίκα Αρβανιτοπούλου
Το πιάνο είναι χορηγία του Μουσικού Οίκου Φίλιππος Νάκας.
 
Τιμή εισιτηρίου: 15€, μειωμένο 12€ (φοιτητικό/μαθητικό, ομαδικό άνω των 65), ατέλειες, ανέργων, ΑΜΕΑ 8€
Τιμή προπώλησης viva: 12€ https://www.viva.gr/tickets/theater/theatro-fournos/o-amerikanos-tou-alexandrou-papadiamanti/
και στο ταμείο του θεάτρου Φούρνος.
 
Θέατρο Φούρνος
Μαυρομιχάλη 168, Νεάπολη Εξαρχείων,114 72
Για τηλεφωνικές κρατήσεις και πληροφορίες παραστάσεων:
210 6460748
 
Μετρό & Λεωφορεία:
Μπλε γραμμή: Μετρό Αμπελόκηποι (15’ απόσταση με τα πόδια)
Έπειτα μπορείτε από κει να πάρετε τα εξής Λεωφορεία:
Α7, Β5 (κατεβαίνετε στάση Ιπποκράτους)
Κόκκινη γραμμή: Μετρό Πανεπιστήμιο (12’ απόσταση με τα πόδια)
Έπειτα μπορείτε από την στάση Ακαδημία να πάρετε τα εξής Λεωφορεία:
230, 025, 026 (κατεβαίνετε στάση Λασκάρεως)

Θεατρικές Παραστάσεις