Θεατρικές Παραστάσεις

Ανταπόκριση θαυμάσιας παράστασης: Με λένε Έμμα

 
   Ένας γλάρος πεθαίνει… πάνω στη σκηνή… Η νεαρή πρωταγωνίστρια δεν μπορεί άλλο. Το αίμα από τη μύτη την προδίδει. Τα σύνορα τα πέρασε, γυρισμός υπάρχει μεν, είναι οδυνηρός δε. Τα ναρκωτικά τη συντρόφεψαν πολύ καιρό. Ήλθε η ώρα να δει αν μπορεί να κάνει και χωρίς αυτά. Ο δρόμος για το κέντρο αποτοξίνωσης είναι άχρωμος και άγευστος. Ευτυχώς μπορεί να διατηρήσει την ανωνυμία της. Ευτυχώς μπορεί να στριφογυρίσει στο κρεβάτι που θα της δώσουν και να ξεφύγει από την εξάρτηση. Βιάζεται να γυρίσει στη δουλειά της. Βιάζεται να γυρίσει στη σκηνή, στις οντισιόν, στις παραστάσεις. Ένα χαρτί θέλει ότι είναι καλά «πλέον». Ένα χαρτί το ρημάδι…
 
emma1925

   Δυστυχώς τα πράγματα δεν είναι καθόλου εύκολα. Τα βήματα είναι δεδομένα, αλλά η πορεία δείχνει άκρως ανηφορική και δύσβατη. Προφανώς θα έχει βοήθειες από το προσωπικό, αλλά τα περισσότερα (λέγε με «σχεδόν όλα», παιδί μου) θα πρέπει να τα κάνει μόνη της. Κι αυτές οι συνεδρίες… Καλά, πρέπει να σοσιαλιστεί και με τους υπόλοιπους τροφίμους; Δηλαδή τι; Το χαρτί μόνο χρειάζεται, όχι παρέες και κολιτιλίκια. Το χαρτί το ρημάδι…

   Το κορυφαίο έργο του Βρετανού θεατρικού συγγραφέα και σκηνοθέτη Ντάνκαν ΜακΜίλαν, με τον πρωτότυπο τίτλο “People, places and things” αποδίδεται εξόχως έξοχα από το Γιώργο Χατζηνικολάου και σκηνοθετείται με εξίσου έξοχο τρόπο από την Ελένη Σκότη. Η ομάδα Νάμα βρίσκεται και εδώ παρούσα και ντύνει με το δικό της τρόπο ένα τέλειο μοντέλο. Η παράσταση που στην Αγγλία έχει τσακίσει τα βραβεία, ένα σύγχρονο έργο που θα μείνει για πάντα επίκαιρο – δυστυχώς, για το θέμα που πραγματεύεται, πέρα από την αριστουργηματική δομή του – και κατά συνέπεια κλασσικό, παίζεται και στη χώρα μας. Θυμίζουμε ότι το «ζεύγος» έχει κάνει πράματα και θάματα στο ελληνικό θέατρο και πρόσφατα είχαμε τη χαρά και την τιμή να το θαυμάσουμε και αλλού. Με τη λάμψη (κάτι σαν λογοπαίγνιο αυτό) λοιπόν που κουβαλάει αυτή η dream team, εμφανίζει ενώπιόν μας μία παράσταση που θα προβληματίσει όσο λίγες. Θα αποτελέσει τροφή για σκέψη όσο ελάχιστες.
 
emma1926

   Η νεαρή ηθοποιός περνάει από σαράντα κύματα (ή δώδεκα βήματα αν θέλετε, το ίδιο ακριβώς πράγμα σημαίνει) και τσαλακώνεται μόνο και μόνο για να ξανατσαλακωθεί. Πέφτει και σηκώνεται, ξαναπέφτει και σπάει τα μούτρα της, τα κολλάει με κόλλα και πάλι όρθια… Και ξανά στο πάτωμα… Για να σηκωθεί μετά μια και καλή. Όχι, το happy end δεν είναι αυτό που νομίζετε. Η κάθαρση φοράει δερμάτινα και καρφιά και δεν χαρίζεται σε κανέναν. Τουλάχιστον… μας έμειναν οι ακροάσεις.

   Η Μαίρη Μηνά κερδίζει το στοίχημα ως Έμμα (έπονται διάφορα ονόματα). Είναι απόλυτα πειστική, είναι απόλυτα φυσική, στέκεται υπερήφανα στα γόνατά της και δείχνει πόσο τρομερή δουλειά έχει γίνει στην ανάλυση του ρόλου της. Αιχμή του δόρατος η Αλεξάνδρα Σακελλαροπούλου, μία τεράστια ηθοποιός, η οποία μας συγκίνησε απίστευτα με τον τρόπο της, το πάθος της, την άψογη τεχνική της, την αγάπη της για αυτό που κάνει. Σπάει στα τρία πραγματικά και σπάει με τρόπο που ραφές και σκοτίες παραμένουν αόρατες. Θαυμάσιος ο Χάρης Τζωρτζάκης στο ρόλο του, πραγματικά απολαυστικός. Τόσο ανθρώπινος και τόσο θεατρικός και τόσο τεχνίτης… Έδωσε στο χαρακτήρα του μία γλυκύτητα και – όπου έπρεπε – ήταν τραχύς και τόσο κάφρος, όσο ακριβώς θα θέλαμε να είναι. Μας γοήτευσε! Εκπληκτικός και ο Ανδρέας Κοντόπουλος, τον οποίο πρόσφατα θαύμασα και σε άλλη παράσταση, ο οποίος παίρνει το ρόλο του και τον κάνει τον άνθρωπο της γειτονιάς, που ταλαιπωρείται από τη ντρόγκα, αλλά δεν λέει να το αφήσει αυτό το κακό. Ήταν απίστευτα συγκινητικός. Δεν έχω να πω τίποτα λιγότερα από μπράβο σε όλα τα μέλη του θιάσου, τα οποία έδωσαν ρέστα στα μοτίβα που έχουν κληθεί να κουμπώσουν. Οι σκηνές των συνεδριών, τα διάφορα «χορευτικά» που παρακολουθήσαμε, έδειξαν στόφα μεγάλων ηθοποιών.
 
emma1927

   Η σκηνογραφία (όπως και τα κοστούμια) ανήκουν στο Γιώργο Χατζηνικολάου, ο οποίος εδώ μας ξετρέλανε. Τρελή εφευρετικότητα και δείγματα σκηνογραφικής υπέρ-ευφυίας συντροφεύονται από τους ονειρικούς φωτισμούς του Αντώνη Παναγιωτόπουλου, απογειώνοντας την παράσταση. Είναι μία πρώτης τάξεως ευκαιρία να αγαπήσετε το θέατρο, να τολμήσετε να βγείτε από το καβούκι σας, να κάνετε το έργο δώρο στους αγαπημένους σας. Εμείς θα ξαναπάμε. Εσείς;

Κώστας Κούλης
 
emma1928
 
Η ταυτότητα της παράστασης
Μετάφραση: Γιώργος Χατζηνικολάου
Σκηνοθεσία: Ελένη Σκότη
Σκηνογραφία - Κοστούμια: Γιώργος Χατζηνικολάου
Φωτισμοί: Αντώνης Παναγιωτόπουλος
Μουσική Σύνθεση: Στέλιος Γιαννουλάκης
Video trailer: Σταύρος Συμεωνίδης
Βοηθοί σκηνοθέτη: Μαρία Σιαμάτρα, Αφροδίτη Σπυροπούλου
Οργάνωση Παραγωγής: Μαρία Αναματερού
Βοηθός Παραγωγής: Κατερίνα Παππά
Παραγωγή: Ομάδα Νάμα - Λυκόφως Ι.Κ.Ε.
 
emma1929
 
Διανομή
Μαίρη Μηνά: Έμμα
Αλεξάνδρα Σακελλαροπούλου: Γιατρός/Θεραπεύτρια/Μητέρα
Κώστας Ξυκομηνός: Πι/Πατέρας
Χάρης Τζωρτζάκης: Μαρκ/ανσάμπλ
Ανδρέας Κοντόπουλος: Πωλ/ανσάμπλ
Γιάννης Λεάκος: Κόνσταντιν/Φόστερ/ανσάμπλ
Ιωάννα Τζίκα: Λώρα/ανσάμπλ
Μαρίτα Τζατζαδάκη: Τζόντι/ανσάμπλ
Έλενα Βακάλη: Σάρον/ανσάμπλ
Λένα Μποζάκη: ανσάμπλ
 
Τελευταία παράσταση: Κυριακή 21 Απριλίου 2019

Ημέρες &ώρες παραστάσεων: Τετάρτη στις 9:15μ.μ. & Πέμπτη στις 9:00μ.μ.
Σάββατο 6:15μ.μ, Κυριακή 6:00μ.μ
Χώρος: Σύγχρονο Θέατρο
Διεύθυνση: Ευμολπιδών 45
Τηλέφωνο: 210 3464380
Site: www.sychronotheatro.gr
Email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΣΤΟ ΘΕΑΤΡΟ:
Μετρό
Το Σύγχρονο θέατρο βρίσκεται σε απόσταση 300 μέτρων από το σταθμό
«Κεραμεικός»
http://www.ametro.gr
Λεωφορεία
Γραμμές 026, 027, 813, 836, 856, 865, Α16
Στάση «Σίδερα» (επί της Ιεράς Οδού)
http://www.oasa.gr
Χώροι στάθμευσης αυτοκινήτων
Στην οδό Τριπτολέμου βρίσκονται δύο κλειστά parking σε απόσταση 50 μέτρων από το Σύγχρονο Θέατρο και στην οδό Μεγάλου Αλεξάνδρου ένα κλειστό πάρ-κινγκ σε απόσταση 80 μέτρων.
 
Διευκολύνσεις για ΑμεΑ
Το θέατρο είναι προσβάσιμο σε χρήστες/ριες αναπηρικού αμαξιδίου και διαθέτει τουαλέτα ΑμεΑ. Παρακαλούμε κατά την κράτηση ή την αγορά των εισιτηρίων σας να ενημερώνετε τον υπάλληλο των εισιτηρίων, προκειμένου να δίνονται οι κατάλ-ληλες θέσεις στην αίθουσα.

Facebook Comments

Θεατρικές Παραστάσεις