Θεατρικές Παραστάσεις

loogoo

Ανταπόκριση θεατρικής παράστασης: Η Λαίδη Μάκβεθ του Μτσενσκ

 
   Υπάρχουν κάποια πράγματα στη ζωή που δημιουργούν τεράστια προβλήματα. Πράγματα που καθορίζουν την πορεία της και την ποιότητά της, ακόμα και την διάρκειά της θα έλεγα. Στη σημερινή εποχή βέβαια και στον «πολιτισμένο κόσμο» (ό,τι κι αν αυτό σημαίνει), οι περιπτώσεις που δεν εξαρτώνται από εμάς είναι λίγες. Τα παλιά τα χρόνια όμως η ζωή ήταν πολύ διαφορετική.
 
makveth2045
   Δεν ήταν όλοι οι άνθρωποι κύριοι του εαυτού τους. Δουλεία, γάμοι με συνοικέσιο, ήταν κάποια από τα θέματα που πριν λίγα χρόνια δεν θεωρούνταν κάτι το περίεργο, κάτι το κακό, αλλά μια καθημερινότητα. Και στις περισσότερες των περιπτώσεων η δυστυχία ήταν το φυσικό επακόλουθο. Πολλές φτωχές κοπέλες παντρευόντουσαν έναν πλούσιο, κατά πολύ μεγαλύτερό τους, άνδρα, είτε για να διασφαλίσουν την επιβίωσή τους, είτε γιατί έτσι τις διέταξαν. Έτσι ήταν τότε τα πράγματα. Θα μου πείτε τώρα, ότι ακόμα και σήμερα σε πολλές περιοχές έτσι παραμένουν, απλά στον «πολιτισμένο κόσμο» (Θου, Κύριε) ο μεγαλύτερος άνδρας λέγεται «επιχειρηματίας» και η φτωχή κοπέλα «μοντέλο» ή insta influencer, persona κλπ-κλπ. Τι πράγματα είναι αυτά που λέτε; Θα σας μαλώσω! Πώς σας ήρθαν τέτοιες σκέψεις χρονιάρες μέρες; Αλλά θα δώσω τόπο στην οργή για μια φορά. Να μην ξαναγίνει όμως.

   Την εποχή της Ρωσίας του δεκάτου ενάτου αιώνα, η σκληρή πραγματικότητα επέβαλε στις κοπέλες να ακολουθούν τους ταγούς των γονέων ή/και των αναγκών. Η Κατερίνα Ισμαήλοβα είναι δέσμια των καταστάσεων, μόνιμα καταπιεσμένη από τον κατά πολύ μεγαλύτερο άνδρα της και την πεθερά της, κλειδωμένη και απομονωμένη σε μια «χρυσή φυλακή», όπου έχει τα πάντα αλλά και τίποτα. Ο ερχομός του Σεργκέϊ έρχεται να φέρει τα πάνω κάτω, να της ξυπνήσει αρχέγονα συναισθήματα και να την ωθήσει σε πράξεις που δεν θα μπορούσε να φανταστεί ποτέ ότι θα μπορούσε καν να σκεφτεί κι όμως θα πράξει με χαρακτηριστική ευκολία. Βλέπετε, εκείνες τις εποχές για τις περισσότερες γυναίκες, το διαζύγιο δεν ήταν μέσα στις επιλογές τους. Ίσως και γι’ αυτό η παγκόσμια λογοτεχνία του δεκάτου ογδόου αιώνα και έπειτα μας έχει προσφέρει φοβερές ιστορίες με παράνομους έρωτες, που προσπαθούσαν να ξεφύγουν από την καταπίεση και να ανοίξουν τα φτερά τους προς την ευτυχία. Με το τέλος βέβαια να μην δικαιώνει τους ερωτευμένους, αλλά να αφήνει ένα μεγάλο μήνυμα για εμάς τους υπόλοιπους. Ο έρως ήταν, είναι και θα είναι η κινητήρια δύναμη του Σύμπαντος.
 
makveth2046
   Η Μαρία Σκαφτούρα σε αυτή τη διασκευή μας τα κοινωνεί όλα αυτά με έναν τρόπο άμεσο, κρατώντας βέβαια με μεγάλη άνεση και τα ηνία του έργου, μέσω του ρόλου της Κατερίνας Ισμαήλοβα, την οποία και υποδύεται με επιτυχία. Μας μεταφέρει τον πόνο της ηρωίδας, το δισταγμό της, αλλά και το συναίσθημα της λύτρωσης που νιώθει, όταν τα πράγματα παίρνουν τον δρόμο τους στο μονοπάτι χωρίς γυρισμό. Ο Άγγελος Ανδριόπουλος καταλυτικός, γεμάτος ενέργεια και πάθος, σε έκανε να νομίζεις ότι μόλις ήρθε από την απέραντη Στέπα για να κερδίσει την αγαπημένη του, αλλά και την κοινωνική καταξίωση, κάτι που ήταν και ένα από τα ζητήματα που ετέθησαν στην παράσταση. Πολύ καλές οι ερμηνείες και των υπολοίπων ηθοποιών (Γιάννης Παπαϊωάννου, Μαρία Σωτηριάδου, Άντα Γιαννουκάκη, Βασίλης Τσιάκας, Αγάπη Παπαθανασιάδου), με αυτή της πεθεράς – γατούλας να προκαλεί και μια μικρή παύση γέλιου, μέσα σε ένα δυνατό δράμα που παρακολουθήσαμε στον όμορφο χώρο του Vault. Ένα θέμα με τη ΔΕΔΔΗΕ μάλιστα, βοήθησε στο κλίμα της παράστασης, αφού για τεχνικούς λόγους που δεν οφείλονταν στο χώρο, η θερμοκρασία ήταν αρκετά χαμηλή. Είχαμε και τη Δήμητρα με το δικό της, ιδιαίτερο τρόπο να μας «απειλεί» για τη χρήση κινητών, οπότε το αίμα μας είχε «παγώσει» από νωρίς.

   Φεύγοντας με την τράτα μου, η παγωνιά απλώθηκε και στο υπόλοιπο κορμί και ήρθε κι έδεσε. Η παράσταση όμως κάθε άλλο παρά ψυχρή ήταν. Και προτείνεται ανεπιφύλακτα.

Νάσος Κονίτσας
 
makveth2047
 
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ
Σκηνοθεσία: Ένκε Φεζολλάρι
Διασκευή: Μαρία Σκαφτούρα
Σύμβουλος δραματουργίας: Κάτια Σωτηρίου
Πρωτότυπη μουσική: Γιώτα Κοτσέτα- Αλέξης Αλεβιζάκης
Σκηνικός χώρος- κοστούμια: Γιώργος Λυντζέρης
Φωτισμοί: Σεμίνα Παπαλεξανδροπούλου
Βοηθός σκηνοθέτη: Άντα Γιαννουκάκη
Φωτογραφίες: Ελπίδα Μουμουλίδου
-Το ομώνυμο τραγούδι της παράστασης ερμηνεύει η Σοφία Παπάζογλου
-Η διασκευή στηρίχτηκε στο βιβλίο του Νικολάϊ Λέσκοφ με τίτλο «Η λαίδη Μάκβεθ του Μτσενσκ» που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Ροές σε μετάφραση Άννας Ραδίτσα
Παίζουν: Μαρία Σκαφτούρα, Άγγελος Ανδριόπουλος, Γιάννης Παπαϊωάννου, Μαρία Σωτηριάδου, Άντα Γιαννουκάκη, Βασίλης Τσιάκας, Αγάπη Παπαθανασιάδου
 
makveth2048
 
*Η ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΕΙΝΑΙ ΑΚΑΤΑΛΛΗΛΗ ΓΙΑ ΑΝΗΛΙΚΟΥΣ
*ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΕΝΑΡΞΗ ΤΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ ΔΕΝ ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ Η ΕΙΣΟΔΟΣ ΣΤΗΝ ΑΙΘΟΥΣΑ
 
INFO!
Η Λαίδη Μάκβεθ του Μτσένσκ
 
ΓΙΑ ΤΗ ΣΤΗΛΗ ΘΕΑΜΑΤΩΝ:
ΗΜΕΡΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ:
Από τη Δευτέρα 16 Δεκεμβρίου, έως την Τρίτη 25 Φεβρουαρίου, για 20 παραστάσεις.
Κάθε Δευτέρα και Τρίτη στις 21:00
ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 80' (χωρίς διάλειμμα)
 
ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ:
Γενική είσοδος: 15 ευρώ
Προπώληση viva : 12 ευρώ : https://www.viva.gr/tickets/theater/polyxoros-vault/i-laidi-makveth/
Φοιτητές / ΑμΕΑ / Κάτοχοι Κάρτας Ανεργίας (ΟΑΕΔ): 10 ευρώ
 
Πολυχώρος VAULT THEATRE PLUS
https://vaulttheatre.gr
FB Page: http://www.facebook.com/VAULTTheatreGr1
Instagram : vault.theatre.plus (https://www.instagram.com/vault.theatre.plus/?hl=el)
Μελενίκου 26, Γκάζι, Βοτανικός
Πλησιέστερος σταθμός μετρό: Κεραμεικός (8' περίπου με τα πόδια)
Πληροφορίες-κρατήσεις: 213 0356472 / 6949534889

Προπώληση viva.gr : https://www.viva.gr/tickets/venues/polyxoros-vault/
(για τηλεφωνικές κρατήσεις 11:00 - 14:00 και 17:00 - 21:00)

Θεατρικές Παραστάσεις