Θεατρικές Παραστάσεις

Ανταπόκριση ΜΟΝΑΔΙΚΗΣ παράστασης: Ξύπνα Βασίλη

 
   Ο Βασίλης Βασιλάκης είναι ένα διαχρονικό σύμβολο… Είναι ο απόλυτος κακομοίρης Έλληνας, που η τύχη δεν του χαμογελά ούτε για να τη βγάλει φωτογραφία. Εργατικός, τίμιος, άνθρωπος που δεν θα πει ποτέ όχι στην παραπέρα εκμετάλλευση από τον εργοδότη του, ο Βασίλης αποτέλεσε για γενιές ολόκληρες ένα μοτίβο ανθρώπου που συγκίνησε μέσα από ταινίες και παραστάσεις, για να προσγειωθεί ξανά στο σήμερα, μέσα από τη σκηνοθετική ματιά του Άρη Μπινιάρη, ο οποίος μάλιστα διασκεύασε το κείμενο του αθάνατου Δημήτρη Ψαθά, μαζί με τη Θεοδώρα Καπράλου. H τελευταία έχει αναλάβει και τη δραματουργική επεξεργασία. Ο ίδιος μάλιστα ο σκηνοθέτης είναι ο άνθρωπος που χειρίζεται την κάμερα επί σκηνής…
 
ksypnav559 
   Κι επειδή βλέπω εκεί έξω αρκετά πρόσωπα με χαρακτηριστική τη γκριμάτσα της απορίας επάνω τους, να πω τούτο εδώ. Η παράσταση αποδίδεται με τη βοήθεια της κάμερας! Είναι ένα τηλεοπτικό/κινηματογραφικό πέρασμα του θεατρικού. Στη σκηνή, απέναντι από τις θέσεις των θεατών, υπάρχει ένας τοίχος με μία πόρτα στο κάτω μέρος του. Επάνω στον τοίχο προβάλλεται η παράσταση. Αυτό που είδαμε ήταν οι ερμηνείες των ηθοποιών μέσα από το μάτι της κάμερας. Και αυτό που είδαμε ήταν κάτι που, προσωπικά εγώ τουλάχιστον, δεν έχω ξαναδεί. Δεν ξέρω αν έχει χρησιμοποιηθεί τέτοια φόρμουλα στο παρελθόν, το βέβαιο όμως είναι πως ο Μπινιάρης έκανε το κομπλάν και μας εξέπληξε ευχάριστα όλους. Δεν σας κρύβω πως θεωρούσα ότι αυτό που έβλεπα ήταν μόνο ο πρόλογος και πως μετά θα εξελισσόταν «κανονικά» η παράσταση. Εννοείται πως διαψεύστηκα και εννοείται πως με αυτό τον τρόπο δόθηκε μία άλλη πνοή στο σκηνικό χωρίς σκηνικό.

   Το μουσικό τρίο μας αναγγέλλει την απαρχή. Ένας κοντραμπασίστας, ένας βιολιστής και ο απαραίτητος αφηγητής. Τρεις πράξεις, έξι εικόνες και σπατσάραμε. Κάπου εκεί ξεκινούν οι απανωτές εκπλήξεις. Μετά το σοκ με τον τρόπο αναπαραγωγής, εξακολουθούμε να σοκαριζόμαστε με τις ερμηνείες και την εν γένει σκηνοθεσία. Τρελή διδασκαλία ηθοποιών, απόλυτα συντονισμένες ατάκες και σειρές από ατάκες, φοβερές εντάσεις και ένας θίασος που έχει κουμπώσει τέλεια. Δεν ήταν λίγες οι φορές που, συνεπαρμένος από το μεγαλείο των αποδόσεων των ηθοποιών, δεν έδινα την απαραίτητη προσοχή σε κάποιες λεπτομέρειες στην εξέλιξη του έργου. Η επέμβαση στο κείμενο έχει να κάνει με σκηνές που γνωρίζουμε πολύ καλά από την ταινία, καθώς και το τελείωμα. Όταν ο Βασίλης μπαίνει στο τρελοκομείο, ανοίγει την πόρτα. Κι εκεί πλέον γίνεται έγχρωμος, γίνεται πραγματικός. Όλη η πρότερη πλοκή σερβιρίστηκε μαυρόασπρη και ήλθε ακόμα πιο κοντά στην κινηματογραφική κληρονομιά του δημιουργήματος του Ψαθά.
 
ksypna562
   Ο Βασίλης εμφανίζεται στο πάρτι που κάνει η οικογένειά του, για να εγκαινιάσει τη συνεργασία της με τον εκδοτικό οίκο Φαρλάκου. Παρακολουθεί το τέλειο μουσικοχορευτικό θέαμα που «παρέχουν» συγγενείς και «φίλοι», οι περισσότεροι άσπονδοι. Και κάπου εκεί ο σκηνοθέτης αφήνει τους ήρωες του κειμένου, δίνοντάς μας τροφή για σκέψη και χώρο για κουβέντα μετά την παράσταση. Μια εκπληκτική πραγματικά προσπάθεια, ένα υπέροχο θέμα και ένα έργο που εκτιμώ ότι θα συζητηθεί ιδιαίτερα αυτό το Χειμώνα. Επιτρέψτε μου να μην γράψω για τον κάθε ηθοποιό ξεχωριστά, δεν υπάρχει κανένας λόγος. Ήταν όλοι τους απίστευτοι ερμηνευτικά και έκαναν το κοινό να γελάσει αβίαστα, να προβληματισθεί και κάπου να συγκινηθεί.

   Προφανώς πρόκειται για μία παράσταση που προτείνουμε ανεπιφύλακτα και σας προτρέπουμε μάλιστα να πάτε, ιντριγκάροντάς σας με την ασπρόμαυρη προσέγγιση και ένα κείμενο που είναι κομμένο και ραμμένο να προκαλεί το θαυμασμό. Ο κόκορας του λαχείου και το λαχείο του κόκορα και μια ολόκληρη ηθογραφία που παρελαύνει μπροστά στα μάτια μας. Δεν έχω ιδέα τι προμηνύουν τα μαύρα και τα κόκκινα κοράκια, ξέρω όμως ότι η επανάληψη του ποιήματος ήταν απλά μια επική σκηνή, μια επική στιγμή και μαζί το επιστέγασμα σε μία παράσταση που κάνει τη διαφορά από τα αποδυτήρια.
Κώστας Κούλης
 
ksypnav557
 
Ταυτότητα Παράστασης:
Διασκευή: Θεοδώρα Καπράλου
Σκηνοθεσία: Άρης Μπινιάρης
Σκηνικά- Κοστούμια: Πάρις Μέξης
Μουσική: Φώτης Σιώτας
Φωτισμοί: Στέλλα Κάλτσου
Βοηθός Σκηνοθέτη: Δώρα Ξαγοράρη
 
Διανομή (με αλφαβητική σειρά):
Γιώργος Γάλλος, Ελισσάβετ Κωνσταντινίδου, Ηρώ Μπέζου, Άρης Μπινιάρης, Γιώργος Παπαγεωργίου, Στέφανος Πίττας, Κωνσταντίνος Σεβδαλής, Λυδία Τζανουδάκη, Έλενα Τοπαλίδου, Αινείας Τσαμάτης
 
Μουσικοί επί σκηνής: Φώτης Σιώτας, Δημήτριος Τσεκούρας
 
ksypnav558
 
Φωτογράφος παράστασης: Πάτροκλος Σκαφίδας
 
Λήξη παραστάσεων: 3/2/2019
ΕΘΝΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ-ΣΚΗΝΗ «ΝΙΚΟΣ ΚΟΥΡΚΟΥΛΟΣ», Αγίου Κωνσταντίνου 22-24 , τηλ. 210.5288170-171, 210.7234567 (μέσω πιστωτικής κάρτας), στο www.ticketservices.gr και στο tickets.public.gr
 
Ωρες λειτουργίας ταμείων κτιρίου Τσίλλερ
από 19/9/2018 έως 14/10/2018 Τετάρτη – Κυριακή 9:00 – 16:30
από 17/10 Τετάρτη έως Κυριακή 9:00 – 21:00
 
Ημέρες και ώρες παραστάσεων
Τετάρτη, Κυριακή στις 18:00
Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο στις 21:00
 
ksypnav560
 
Τιμές εισιτηρίων:
Τετάρτη, Πέμπτη ενιαία τιμή 15€
Παρασκευή ενιαία τιμή 13€
Σάββατο, Κυριακή ενιαία τιμή 18€
Ειδικές τιμές: Φοιτητικό-Νεανικό 10€ (κάθε Πέμπτη)
Ανω 65 ετών 10€ (κάθε Τετάρτη)
Κάρτα ανεργίας 5€ (κάθε Τετάρτη και Πέμπτη)

ΑΜΕΑ 5€ και συνοδός 5€ (καθημερινά & Σαββατοκύριακο)
Πολύτεκνοι 10€ (καθημερινά & Σαββατοκύριακο)
 
 
ksypnav561
 
 

Facebook Comments

Θεατρικές Παραστάσεις