Θεατρικές Παραστάσεις

loogoo

Ανταπόκριση θεατρικής παράστασης: Κούκλες στην Αθήνα

 
   Τι θέλεις να σου πω τώρα, κύριε διευθυντά μου; Ότι είχα δίκιο όταν σου έλεγα πως δεν είναι καθόλου εύκολο να παρακολουθήσεις και να γράψεις για θέατρο, αν κι εφόσον δεν έχεις γνώση ή/και εμπειρία; Και πως στο πρώτο «δύσκολο» έργο θα τα έβρισκα μπαστούνια; Τα ‘λεγα γω, να πω ότι δεν τα ‘λεγα… Άντε τώρα να προσπαθήσω να εξηγήσω τι δουλειά έχουν στην ίδια παράσταση η Νόρα Χέλμερ, η Έντα Γκάμπλερ, η Μπερνάρντα Άλμπα, η Ιωάννα της Λωραίνης, η Μαρία Μαγδαληνή, η Λυσιστράτη, η Μήδεια; Όλες μαζεμένες σε ένα χώρο, κάποιες μαζεμένες στο ίδιο πρόσωπο. Να διαγωνίζονται για τη next top Nora!
 
koukles1989 
   Τι να περιγράψω; Που παρακολούθησα ένα είδος Big Brother, με τις διαγωνιζόμενες υπό τον απόλυτο (;) έλεγχο ενός άνδρα, με χίλια ή και κανένα ονόματα, που στο πρόσωπό του θα μπορούσαμε να δούμε το σύνολο των ανδρών απέναντι στις γυναίκες; Που οι ίδιες σε κάποιο σημείο της παράστασης αποδέχονται την «ηλιθιότητά» τους, αφού επιτρέπουν στους άνδρες να τις χειραγωγούν;

   Δεν έχω τη δυνατότητα να καταλάβω τη μεγάλη εικόνα που κρύβεται πίσω από την, εξαιρετική η αλήθεια είναι, παράσταση που παρακολούθησα στο Σύγχρονο Θέατρο. Το ζήτημα της απελευθέρωσης των γυναικών, της χειραφέτησης, της ισότητας, λέξεις που έχουν μείνει μόνο λέξεις σε μεγάλο κομμάτι ακόμα και του σημερινού κόσμου, όπου οι γυναίκες είναι κάτι σαν έπιπλο, σαν σκεύος, σαν αναγκαίο κακό. Υποτελείς, πειθήνιες, υπάκουες, έχοντας ένα μόνο λόγο ύπαρξης. Να υπηρετούν.

   Δεν γινόταν να καταλάβω τη σύνδεση του έργου με το «Κουκλόσπιτο» του Ίψεν, διότι απλά δεν έχω ξαναδεί Ίψεν. Ούτε μπορούσα να καταλάβω πότε οι «κούκλες» έπαιζαν το ρόλο τους, πότε έπαιζαν τον «ρόλο» μέσα στο ρόλο, πότε μιλούσαν εκτός έργου σε μας. Διότι μου πήρε και αρκετή ώρα να καταλάβω ότι η παράσταση είναι αυτό που λέμε «διαδραστική». Μάλλον προς το τέλος της μιάμισης ώρας, όπου μας πληροφόρησαν ότι μπορούσαμε να τους κάνουμε ερωτήσεις στο τέλος της παραστάσεως, με τη βοήθεια ενός εντύπου που μας έδωσαν στην αρχή, αλλά λίγοι πρόλαβαν να διαβάσουν στο ενδιάμεσο.
 
koukles1990
   Άρα λοιπόν μην περιμένετε από μένα καμία σοβαρή ανταπόκριση. Ούτε γέλασα από τα τραγελαφικά συμβάντα, ούτε εισέπραξα τη διάχυτη ειρωνεία που γέμιζε τον αέρα του θεάτρου, όταν της το επέτρεπε ο καπνός, ούτε βρήκα καμία λογική στο όλο θέμα. Άκου «χειραφέτηση». Λες και μιλάμε για άβουλα πλάσματα, τα οποία υπακούν στην κάθε εντολή του οποιουδήποτε μαλάκα, όπως ακριβώς μας είπε και ο Νικόλας Ανδρουλάκης (αλλά κι εδώ δεν κατάλαβα ως τι μας μιλούσε. Ως ηθοποιός, ως σκηνοθέτης, ως αυτός που κινεί τα νήματα), όταν με ένα του πρόσταγμα σταματήσαμε να χειροκροτούμε. Ούτε βέβαια να σας πω για τα 140 χρόνια από την πρώτη ανάγνωση του Κουκλόσπιτου ή τη θέση της Νόρας. Εγώ αυτή την ανάγνωση δεν την έχω κάνει ακόμα. Κι αν με θέλετε μόνο για να γράφω για τις εντυπωσιακές, πανέμορφες, ντελικάτες γυναικείες παρουσίες στο έργο (μα όλες), που μιλάει για το φεμινισμό και τη χειραφέτηση, κάνοντάς με να δείχνω ένα σοβινιστικό γουρούνι, να μου λείπει το βύσσινο. Άντε να σας γράψω ότι εντυπωσιάστηκα από το χώρο (απ’ τους καταλληλότερους για παράσταση που έχω συναντήσει) και φοβήθηκα για την ασφάλεια της ηθοποιού που μας υποδέχθηκε κρεμασμένη από το ταβάνι (κι αυτό μπας και γυρίσω το χαρτί από σοβινιστής σε τρυφερός).

   Λυπάμαι κύριε διευθυντά μου, αλλά δια ετούτη την παράσταση δεν θα έχετε ανταπόκριση από μένα, παρά μόνο όταν αποκτήσω την πρέπουσα γνώση για να χειριστώ την κατάσταση. Μέχρι τότε, παίρνω την τράτα μου και φεύγω στο ημίφως. Εσείς μην περιμένετε εμένα, όπου την συναντήσετε στο διάβα σας, μπείτε αμέσως στο παιχνίδι. Έχει πολλές γυναίκες (νάτη η μήνυση), έχει και διαγωνισμό.

Νάσος Κονίτσας

Συντελεστές
Δραματουργία-σκηνοθεσία: Νικόλας Ανδρουλάκης
Κοστούμια: Ελένη Καββάδα
Σκηνικά: Δημήτρης Κωνσταντάρας
Μουσική επιμέλεια: Νόρα Χέλμερ
Φωτισμοί: Master Curator
Επιστημονική συνεργάτης: Αναστασία Τοπαλτζίκη
Βοηθοί σκηνοθέτη: Γιάννης Αξιώτης, Νάσος Τόλιας
φωτογραφίες: Ηρώ Σιδέρη
Επικοινωνία για την καλλιτεχνική συμμορία Ντουέντε: Κωνσταντίνος Πλατής
Παίζουν (αλφαβητικά): Άννα-Μαρία Βέλλη, Ναταλία Δήμου, Άλκηστις Ζιρώ, Ειρήνη Καζαριάν, Χριστίνα-Άρτεμις Παπατριανταφύλλου, Δώρα Σαμψώνα, Βίνα Σέργη, Αντιγόνη Σταυροπούλου, η σοπράνο Αγγελική-Ζωή Καραγκούνη , η χορογράφος Έμιλυ Νικόλα, ο Νικόλας Ανδρουλάκης και σε κινηματογραφική εμφάνιση, η Ράνια Οικονομίδου
 
koukles1988
 
Πληροφορίες
Ημερομηνίες παραστάσεων: Από 02/12 έως 16/12
Ημέρες & ώρες: Δευτέρα & Τρίτη στις 21:00
Τιμές εισιτηρίων: 18, 16 ευρώ, Μειωμένο 12 ευρώ
Διάρκεια: 110’ χωρίς διάλειμμα
Facebook Page: Ντουέντε
 
ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΘΕΑΤΡΟ
Διεύθυνση: Ευμολπιδών 45, Αθήνα 118 54
Τηλέφωνο: 210 3464380
E- mail:Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Site: sychronotheatro.gr
Facebook: Σύγχρονο Θέατρο_official
ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΣΤΟ ΘΕΑΤΡΟ
Μετρό
Το Σύγχρονο θέατρο βρίσκεται σε απόσταση 300 μέτρων από το σταθμό «Κεραμεικός».
http://www.ametro.gr
 
Λεωφορεία
Γραμμές 026, 027, 813, 836, 856, 865, Α16
Στάση “Σίδερα” (επί της Ιεράς Οδού)
http://www.oasa.gr
 
Χώροι στάθμευσης αυτοκινήτων
Στην οδό Τριπτολέμου βρίσκονται δύο κλειστά parking σε απόσταση 50 μέτρων απ’ το Σύγχρονο Θέατρο και στην οδό Μεγάλου Αλεξάνδρου ένα κλειστό πάρκινγκ σε απόσταση 80 μέτρων.
 
Διευκολύνσεις για ΑμεΑ

Θεατρικές Παραστάσεις