Θεατρικές Παραστάσεις

Ανταπόκριση θεατρικής παράστασης: Φαύστα

 
 
   Με ασταμάτητο γέλιο από την έναρξη έως τη λήξη της παράστασης έκανε πρεμιέρα η Φαύστα στο θέατρο Προσκήνιο. Η υπέροχη ερμηνεία της Ελένης Κοκκίδου στον πρωταγωνιστικό ρόλο μάγεψε το κοινό από την πρώτη στιγμή. Λιτό σκηνικό, δεν χρειαζόταν κάτι παραπάνω άλλωστε, μια και τη σκηνοθεσία είχε αναλάβει η Μάρθα Φριντζήλα, με τους ήρωες να μιλάνε σε δεκαπεντασύλλαβο άρτια δοσμένο. Ήταν αρκετά για να κάνουν το κοινό να γελάσει και να κυλήσει η δίωρη παράσταση ευχάριστα. Ένα ζευγάρι που χάνει την κόρη του και μετά από χρόνια την ξαναβρίσκει τυχαία... για να την ξαναχάσει! Τραγική ιστορία που μόνο ο Μπόστ θα μπορούσε να την αποδώσει χαρίζοντας γέλιο.
 
Λένα Βασιλείου
 
faustarev03
 
Ολίγα λόγια για το έργον από τον συγγραφέα:  

faustarev01Eίθισται, προ πάσας παραστάσεως, ο θεατρικός συγγραφεύς νη απολογείται προς το κοινόν, είτε με σύντομο σημείωμα εντός του διαφημιστικού προγράμματος, είτε με φλύαρον διατριβήν εις τας φιλοξένους εφημερίδας. γιο να κάνει κατανοπτήν την “θέσιν” του. Στη Φαύστα θέσις δεν υπάρχει. Το έργο γράφτηκε σε στιγμή κεφιού και ούτε θυμάμαι να με κούρασε, ούτε το θέμα του να με απασχολούσε χρόνια... Το 'γραψα το καλοκαίρι του '63, φιλοδοξώντας να έχω στο συρτάρι κ' ένα έργο που να μην είναι επίκαιρο και να μπορή να παίζεται ανεξαρτήτως εποχής. Την ιδέα την πήρα από μια τραγική ιστορία που είχα δώσει προ ετών ως σκίτσο στον Θεατή, τότε που ένας καρχαρίας στο Κερατσίνι έφαγε κάποιο παιδί που κολυμπούσε. Αυτός στάθηκε ο πυρήνας της Φαύστας, της “απολεσθείς κόρης”. Ποιητική αδεία, ο συγγραφεύς, το παιδί το έκανε κοριτσάκι και το ονόμασε Ριτσάκι, επειδή ήδη το δραματούργημα το είχε αρχίσει σε δεκαπεντασύλλαβο και τον εξυπηρέτει η πρωτότυπος ρίμα (αν του εχρειάζετο αγοράκι, να είσθε βέβαιοι, ότι, κατόπιν ωρίμου σκέψεως, θα το έβγαζε Γρηγοράκη). Αυτή ήταν η μόνη δυσκολία που αντιμετώπισε ο δραματουργός. Στο Κερατσίνι το παιδί εξαφανίστηκε. Στη Φαύστα, το Ριτσάκι ξαναβρίσκεται με τους γονείς του, έπειτα από 20 έτη, βγαίνοντας από την κοιλιά του κήτους που ψαρεύει ο μανιώδης ψαρός πατέρας. Παρ' όλο που κατ' αρχήν το έργο γράφτηκε ως σκηνικό παιχνίδι, στο σημείο αυτό όπου η κόρη αφηγείται για τις χώρες που είδε ταξιδεύοντας χρόνια σ' όλες τις θάλασσες, θα γινόταν πολιτικό με την παρεμβολή μερικών στίχων τρεχούσης επικαιρότητας, και το Ριτσάκι θα έλεγε στους γονείς του γνώμες για το Βιετνάμ. για την Κύπρο και τον Αγιο Δομίνικο, που υποτίθεται ότι γνώρισε παραπλέοντας τις ακτές τους. Ο σκηνοθέτης όμως δεν ήθελε πολιτική και ο συγγραφεύς δεν επέμεινε. Τελικά το Ριτσάκι είπε μερικά ανώδυνα πράγματα για το Θιβέτ και τη Μογγολία και έτσι συγγραφεύς και σκηνοθέτης έμειναν φίλοι. Αυτό το καλό έχει η Φαύστα. Συσφίγγει τους δεσμούς σκηνοθετών και δημιουργών. Επιπροσθέτως έχει τας εξής πρωτοτυπίας και προσόντα: α) Με την παρεμβολήν 17 τραγουδιών γίνεται μιούζικαλ διαρκείας 2 ωρών. β) Αφαιρουμένων των τραγουδιών γίνεται .μονδπρακτον μιας ώρας. γ) Δια της προσθέσεως 30-40 στίχων μεταβάλλεται εις έργον .πολιτικό. και δ) Δια της αφαιρέσεως των πολιτικών αιχμών γίνεται σκηνικό παιχνίδι.. Είναι, δηλαδή, έργον αυξομειούμενον εις διάρκειαν, κατάλληλον δι' όλους τους θιάσους και δι' όλας τας σκηνάς, πράγμα που ουδείς συγγραφεύς κατάφερεν εις την παγκόσμιον δραματογραφίαν. Αισθάνομαι δε ιδιαιτέρως υπερήφανος διότι αυτό που ο Σαίξπηρ και ο Αισχύλος δεν κατόρθωσαν να πραγματοποιήσουν το κατόρθωσα εγώ χωρίς να κουρασθώ πολύ. Έτερον δεν έχω να προσθέσω.
ΜΠΟΣΤ

 

Ταυτότητα παράστασης
Συγγραφέας: Μέντης Μποσταντζόγλου “Μποστ”
Σκηνοθεσία: Μάρθα Φριντζήλα
Σκηνογραφική, ενδυματολογική σύλληψη: Άγγελος Παπαδημητρίου
Πρωτότυπη μουσική: Βασίλης Μαντζούκης
Χορογραφίες: Άννα Αθανασιάδη
Σχεδιασμός Φωτισμού: Περικλής Μαθιέλλης
Μουσική διδασκαλία: Παναγιώτης Τσεβάς
Βοηθοί σκηνοθέτη: Σμαράγδα Κάκκινου, Φένια Τσάμη
Video Production: Άρης Ζάγκλης και Κωνσταντίνος Κοίλαρης
 
faustarev02
 
Διανομή
ΦΑΥΣΤΑ Ελένη Κοκκίδου
ΓΙΑΝΝΗΣ Τάσος Γιαννόπουλος
ΜΑΡΙΑΝΘΗ Κώστας Μπερικόπουλος
ΡΙΤΣΑΚΙ Βαγγέλης Χατζηνικολάου
Κος ΙΑΤΡΟΥ Μενέλαος Χαζαράκης
Κα ΙΑΤΡΟΥ  Γιώργος Γιαννακάκος
ΓΙΟΣ Γιώργος Οικονόμου
ΦΩΝΗ ΑΓΓΕΛΟΥ Αγγελος Παπαδημητρίου

Δημόσιες σχέσεις – Επικοινωνία: Μαρκέλλα Καζαμία (React Communications)
 
Παραγωγή: Αφοι Τάγαρη
Οργάνωση Παραγωγής: Ντόρα Βαλσαμάκη
Χώρος: Θέατρο Προσκήνιο
Στουρνάρη & Καπνοκοπτηρίου 8
 
Πρεμιέρα: Τετάρτη 26 Οκτωβρίου 2016  
Ημέρες και ώρες παραστάσεων:
Τετάρτη στις 19:30,
Πέμπτη και Παρασκευή στις 21:00, Σάββατο στις 18:00 (Λαϊκή Απογευματινή) και στις 21:00, Κυριακή στις 18:30
Διάρκεια: 120’ (με διάλειμμα)

Εισιτήρια: 20 ευρώ, 16 ευρώ (Λαϊκή Απογευματινή μόνο Σάββατο απόγευμα) και 13 ευρώ (μειωμένο για φοιτητές και ανέργους, εκτός Σαββάτου)
TETAΡΤΗ-ΠΕΜΠΤΗ-ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΑΝΩ ΤΩΝ 65 ΕΤΩΝ, 16 ΕΥΡΩ
Κρατήσεις:  210 8256 838
Προπώληση εισιτηρίων:
Viva.gr
Facebook Page: https://www.facebook.com/theatroproskinio/
https://www.instagram.com/tagaris_productions/
 
Πάρκινγκ πλησίον του θεάτρου, επί της οδού Αβέρωφ, με χρέωση 4 ευρώ
 

Θεατρικές Παραστάσεις