Θεατρικές Παραστάσεις

Ανταπόκριση θεατρικής παράστασης: Ο ένατος γάμος της γηραιάς Κυρίας

 
   Όταν πας να δεις μονόλογο, παίζεις πάντα με δύο πιθανότητες. Η μία είναι να αρχίσεις να μονολογείς ο ίδιος και να απορείς γιατί διάλεξες να έρθεις στο συγκεκριμένο και όχι σε μια θεατρική παράσταση με περισσότερους ηθοποιούς, για να έχεις μια ποικιλία βρε αδερφέ και να ασχολείσαι με τον καθένα και αντ' αυτού κοιτάς συνέχεια αυτόν τον ένα ηθοποιό, την κάθε λεπτομέρεια του ταβανιού, σκηνικού, τις φάτσες-κεφάλια καθενός θεατή και την ώρα, η οποία πάντα κολλάει και δεν λέει να προχωρήσει και υπενθυμίζεις στον εαυτό σου να μην το ξανακάνεις.
 
enatos01
 
   Η δεύτερη πιθανότητα είναι να μαγευτείς από το κείμενο και την ερμηνεία του ηθοποιού και να κυλήσει η ώρα δίχως να το καταλάβεις, βγαίνοντας από την αίθουσα κυριολεκτικά άλλος άνθρωπος. "Ο ένατος γάμος της γηραιάς Κυρίας" ανήκει στη δεύτερη κατηγορία. Ναι, καλά διάβασες. Σπάνιο μεν, πραγματικότητα δε. Το κείμενο από μόνο του είναι υπέροχο και εξυπνότατο. Μαζί με μια σπουδαία ερμηνεία εκτοξεύεται και γίνεται τέλειο. Αυτά τα δύο είναι υπέρ αρκετά και δεν θα χαλαστείς από το λιτό σκηνικό. Άλλωστε δεν θα μπορούσε να είναι και κάτι άλλο, γιατί σε τραβάει τόσο πολύ η ερμηνεία που ακόμα και αν κλείσεις τα μάτια σου, η φωνή της ηθοποιού διαγράφει όλα τα συναισθήματα, που δεν χρειάζεται καν να βλέπεις το πρόσωπό της ή το που είναι ή τι φοράει, ακόμα και τι κάνει πάνω στη σκηνή. Απλά σε ταξιδεύει! Πού; Στην ιστορία της φυσικά. Στον πρώτο έρωτα της ζωής της, στους οχτώ γάμους που έκανε στη συνέχεια, στον άνθρωπο που κατέληξε να είναι η ίδια, περνώντας διάφορες δυσκολίες της ζωής, που όμως τη δυνάμωσαν και την έκαναν ένα “τέρας” και όλα αυτά την ώρα που ετοιμάζεται, έστω και αργά, να παντρευτεί για ένατη φορά αλλά επιτέλους τον πρώτο της έρωτα. Βέβαια η τραγική ειρωνεία είναι πως ο πρώτος της έρωτας έχει φύγει από τη ζωή εδώ και αρκετά χρόνια τώρα, αλλά αυτό δεν είναι εμπόδιο για την πάμπλουτη και δαιμόνια γηραιά κυρία. Στις τελευταίες ετοιμασίες που κάνει για το γάμο δεν σταματά να δίνει εντολές για τις μετοχές της, να μιλά ειρωνικά για τους φτωχούς απλούς ανθρώπους και να διεκδικεί επάξια τον τίτλο του “τέρατος” που της έχουν δώσει. Μα μέσα στην αναπόληση της ζωής της και στο τώρα της καταλαβαίνουμε πως το μόνο που ζήταγε τελικά ήταν αγάπη. Μια αγάπη που στερήθηκε και την έκανε το “τέρας” που είναι. Μια σύγχρονη κακιά μάγισσα του παραμυθιού, που αντί για ξόρκια έχει λεφτά, οπότε και δύναμη για να μπορεί να πραγματοποιεί όσα επιθυμεί. Ακόμα και ένα γάμο, έχοντας δίπλα της ένα φέρετρο με ένα πτώμα.
 
enatos02
 
   Τι γίνεται όμως με την αληθινή αγάπη; Τον έρωτα; Καλώς ή κακώς αυτά ούτε η κακιά μάγισσα τα είχε ποτέ, όσα ξόρκια και αν χρησιμοποιούσε... ούτε η γηραιά κυρία με όσα λεφτά και αν πρόσφερε. Μπορεί όλοι να υποκλίνονται μπροστά της και να κάνουν ό,τι ζητήσει, μα είναι από φόβο, ούτε καν σεβασμό. Η γηραιά κυρία δεν είναι τίποτε άλλο από μια απεγνωσμένη προσπάθεια για να μιλήσει η συγγραφέας Λεία Βιτάλη για τον καιρό μας και όλα όσα βιώνουμε. Και το κατάφερε επάξια, παίρνοντας μια αντί-ηρωίδα, μια κακιά μάγισσα της πραγματικής ζωής, που έδινε διαταγές και εξαγόραζε ό,τι ήθελε και την έκανε απλή χωριατοπούλα, που το μόνο μου ήθελε ήταν αγάπη.
 
Λένα Βασιλείου
 
Συγγραφέας: Λεία Βιτάλη
Σκηνοθεσία: Άσπα Κυρίμη
Σκηνικά - Κοστούμια: Ιουλία Σταυρίδου
Φωτισμοί: Βαγγέλης Μούντριχας
Μουσική επιμέλεια: Αθηνά Καψετάκη
Φωτογραφίες: Νικόλας-Αύγουστος Γκέσκερ
Ερμηνεύει η Σοφία Σεϊρλή
Θέατρο Αγγέλων Βήμα
 
enatos03

Θεατρικές Παραστάσεις