Θεατρικές Παραστάσεις

Ανταπόκριση θεατρικής παράστασης: Ένας ράφτης για τις κυρίες

 
   Το κλασσικό θεατρικό έργο του George Feudeau μεταφέρεται στον Τεχνοχώρο “Εργοτάξιον” με ξεκαρδιστικά αποτελέσματα. Ο γιατρός Μουλινώ είναι παντρεμένος με την Υβον για μόλις έξι μήνες. Ένα βράδυ ξεχνά τα κλειδιά του και καταλήγει να κοιμηθεί σε ένα παγκάκι στην είσοδο του σπιτιού του. Παρόλο που ο μπάτλερ του προσπαθεί να τον καλύψει, η γυναίκα του ανακαλύπτει ότι δεν έχει κοιμηθεί στο κρεβάτι του. Ο γιατρός είχε ζητήσει ξεχωριστές κάμαρες από την αρχή του γάμου του, δίνοντας έτσι στον εαυτό του την ελευθερία να βγαίνει και να μπαίνει από το σπίτι κατά τη διάρκεια της νύχτας. Η γυναίκα του κοιμόταν και κανένας δεν τον υποψιάζεται. Η Υβόν εκμυστηρεύεται στη μητέρα της το συμβάν και αυτή την πείθει ότι όντως ο γιατρός την απατά. Το σπίτι του γιατρού επισκέπτεται η Σουζάν, η ερωμένη του γιατρού, παριστάνοντας την ασθενή, ενώ ο άντρας της Ωμπέν περιμένει απ' έξω.
 
raftis2
 
   Παράλληλα, ο φίλος του γιατρού Μουλινώ Μπασινέ, επιθυμεί να νοικιάσει ένα διαμέρισμα στην πεθερά του γιατρού. Ο Μουλινώ θεωρώντας ότι το διαμέρισμα αυτό θα είναι ιδανικό για να βρίσκεται με την ερωμένη του, το νοικιάζει ο ίδιος και δίνει ραντεβού με τη Σουζάν εκεί. Ο σύζυγος της Σουζάν όμως, που την ακολουθεί παντού υποψιάζεται την απιστία και έτσι ο γιατρός Μουλινώ υποδύεται το ράφτη, μια και ο προηγούμενος ενοικιαστής του διαμερίσματος ήταν μια μοδίστρα. Το διαμέρισμα επισκέπτεται και η ερωμένη του Ωμπέν, Ρόζα, η οποία είναι γνωστή και πρώην ερωμένη του γιατρού και γυναίκα του Μπασινέ. Και μέσα σε όλα αυτά μια παλιά πελάτισσα της μοδίστρας εμφανίζεται και επιμένει να της επιδιορθώσει το φόρεμα ο νέος μόδιστρος, ο γιατρός Μουλινώ δηλαδή.
 
   Το έργο είναι γραμμένο στα τέλη του 19ου αιώνα και βασίζεται στην τεχνική με τις πόρτες. Η χρήση της πόρτας στη θεατρική σκηνή δεν έχει μόνο σκηνογραφικό ρόλο αλλά και δραματουργικό, καθώς δίνει τη δυνατότητα εισόδου και εξόδου από την σκηνή. Παράλληλα σηματοδοτεί την έκπληξη, την ανατροπή και την αγωνία. Στο Ράφτη Κυριών η φάρσα έχει τον κύριο ρόλο, ο γρήγορος ρυθμός και οι ανατροπές και οι πικάντικες ατάκες συντάσσουν ένα έργο διαχρονικό. Μία φαρσοκωμωδία που σατιρίζει την απιστία και τους κανόνες της κοινωνίας, διαχρονικά φαινόμενα που καθρεφτίζονται σε όλες τις εποχές και όλες τις κοινωνικές τάξεις.
 
raftis3
 
   Η παράσταση ανεβαίνει για δεύτερη χρονιά στον Τεχνοχώρο “Εργοτάξιον”, μια εναλλακτική σκηνή άμεσα προσβάσιμη από το μετρό στάση Δάφνης, που δίνει την ευκαιρία σε μικρούς θιάσους και νέους καλλιτέχνες να εκφραστούν. Η σκηνοθεσία – διασκευή και μουσική επιμέλεια του έργου είναι της Έφης Μεράβογλου και η μετάφραση του Βασίλη Ντόντου.
 
Έφη Τσιμπούκη

Συντελεστές της παράστασης
Σκηνοθεσία-Μουσική επιμέλεια-διασκευή: Έφη Μεράβογλου
Παιζουν: Βασίλης Ντόντος, Μυγδαλιά Ανδρέου, Σόνια Πουλή, Γιώργος Κάλτσας, Χριστίνα Μούζη, Λευτέρης Καλανδράνης, Κωνσταντίνα Βάρδα, Άκης Κουμπής, Ανδριάνα Σταυριδοπούλου
Χειρισμός ήχου: Αριστέα Ανύση
Χειρισμός φώτων: Στάμπυ Πουλαντζά
Φωτογραφίες: Αριστέα Ανύση
Κατασκευή σκηνικών: Επιπλομεταμορφώσεις
Χορηγοί: Μ.ΜΠΟΝ (Ανδρομάχης48, Χαροκόπου,Καλλιθέα)
Οπτικά ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΑΝΤΩΝΗΣ Σ. (Χρυσοστόμου Σμύρνης 52, Υμηττός)
 
raftis4

Facebook Comments

Θεατρικές Παραστάσεις