Θεατρικές Παραστάσεις

Ανταπόκριση εξαιρετικής παράστασης: Ένας ανεπαίσθητος πόνος

 
   Σάββατο… η Φλώρα ετοιμάζει με επιμέλεια το πρωινό στο κήπο. Οι κινήσεις της νωχελικές. Διαισθάνεσαι ότι απολαμβάνει την ιεροτελεστία. Στο κήπο όμως βρίσκεται και ο Έντουαρντ, ο σύζυγός της, χωμένος μέσα στην εφημερίδα του. Δεν δίνει σημασία σε τίποτα παρά μόνο σε αυτή. Η Φλώρα προσπαθεί να ανοίξει κουβέντα, μιλά περί ανέμων και υδάτων, αλλά μάταια. Μέσα σε λίγα λεπτά αντιλαμβάνεσαι το χάος στη σχέση αυτών των δυο. Δεν υπάρχει ζεστασιά, συντροφικότητα. Δεν υπάρχει φλόγα μέσα τους. Ζουν μια μονότονη ζωή χωρίς εκπλήξεις και ανατροπές μέχρι…
 
ponos1957

   Μέχρι να εμφανιστεί μια σφήγκα και να βγάλει από το λήθαργο τον Έντουαρντ. Του ξυπνά βάρβαρες αντιδράσεις και μπαίνει στη διαδικασία να τη σκοτώσει με το χειρότερο τρόπο. Βοηθός του η Φλώρα που εκστασιάζεται με την όλη ιδέα (τι κάνει η βαρεμάρα θα μου πείτε) και το σχέδιο μπαίνει σε εφαρμογή. Η «κακιά» σφήγκα εξολοθρεύεται και η αρρωστημένη ηρεμία ξαναγεμίζει τον κήπο. Όμως, ο Έντουαρντ δεν έχει ικανοποιήσει την μαυρίλα που τον περικλείει και βρίσκει επόμενο στόχο. Το γέροντα που στέκεται κοντά στο σπίτι του και πουλά σπίρτα.

   Ο Έντουαρντ κατασκοπεύει το γεράκο προσπαθώντας να βρει αποδείξεις στις εικασίες του. Πιστεύει πως ο γεράκος δεν πουλάει σπίρτα αλλά κατασκοπεύει όλα όσα γίνονται στο σπίτι του. Αποδείξεις βέβαια δεν υπάρχουν, οπότε με τη βοήθεια της Φλώρας τον παρασύρει στο σπίτι για να τον ανακρίνει. Ο γέροντας όμως δεν μιλά, δεν απαντά σε καμία ερώτηση, με αποτέλεσμα ο «ανακριτής» να βγάλει τα εσώψυχά του στη φόρα. Θρυμματίζεται μπροστά μας σε χίλια κομμάτια καθώς προσπαθεί να οριοθετήσει τις σκέψεις του και να εκμαιεύσει πληροφορίες. Ο ρόλος του θύτη γυρνά σε ρόλο θύματος, με τη Φλώρα να κινεί τα νήματα.
 
ponos1956

   Η Χριστίνα Χριστοφή σκηνοθετεί και αφήνει «παράθυρα» ανοικτά για πολλές ερμηνείες στο έργο αυτό που γράφτηκε το 1958 από το Χάρολντ Πίντερ και προοριζόταν για το ραδιόφωνο. Πολλά συγχαρητήρια στη Μαρία Μπρανίδου που στήριξε τόσο όμορφα το ρόλο της Φλώρας. Μου άρεσε ο τρόπος που ενσάρκωνε την ηρωίδα. Τόσο ζωντανά, τόσο ανθρώπινα, τόσο γυναικεία. Ο Δημοσθένης Φίλιππας, πήρε το ρόλο του Έντουαρντ και τον έπλασε μοναδικά, δίνοντας ένταση στο χαρακτήρα και πολλές φορές κατάφερε να μας περάσει ανάμεικτα συναισθήματα. Ο Έντουαρντ είναι ξεκάθαρα ο άνδρας προς αποφυγή. Μονοκόμματος, μονόχνοτος, γκρινιάρης και με μεγάλη ιδέα για τον εαυτό του. Στροβιλίζεται στα θέλω και τις ανάγκες του και αδιαφορεί για τη συμβία του. Ο Κωσταντής Μιζάρας, ο γεράκος με τα σπίρτα, μας εντυπωσίασε με τη βουβή αλλά τόσο «ομιλητική» του στάση. Έγινε ο τοίχος για να συγκρουστεί ο Έντουαρντ.

   Η παράσταση είναι καθηλωτική και μπορεί να δώσει πολλές ερμηνείες και να ανοίξει πολλά «μέτωπα» ερωτήσεων.

Μαίρη Ζαρακοβίτη

Ταυτότητα Παράστασης
Μετάφραση: Αλέξης Αλάτσης
Σκηνοθεσία: Χριστίνα Χριστοφή
Σκηνικά/Κοστούμια: Μυρτώ Κοσμοπούλου
Φωτισμοί: Γιάννης Ζέρβας
Μουσική: Stratum 3
Φωτογραφίες: Χρήστος Καλαϊτζής
Βοηθός σκηνοθέτη: Ευαγγελία Καπογιάννη
Επικοινώνια/Δημόσιες σχέσεις: Γιώτα Δημητριάδη
Παίζουν (με σειρά εμφάνισης): Δημοσθένης Φίλιππας, Μαρία Μπρανίδου, Κωσταντής Μιζάρας
 
Θέατρο ΜΠΙΠ, Αγίου Μελετίου 25 & Κυκλάδων, Κυψέλη, 2130344074
Παραστάσεις: Δευτέρα και Τρίτη στις 21.00 (για λίγες παραστάσεις)
Είσοδος: 12 ευρώ, 8 ευρώ μειωμένα (άνεργοι και φοιτητές), 5 ευρώ οι ατέλειες.
Διάρκεια: 80 λεπτά
 

Θεατρικές Παραστάσεις