Θεατρικές Παραστάσεις

loogoo

Ανταπόκριση θεατρικής παράστασης: Edmond

 
   Είσοδος των ηθοποιών στη σκηνή. Ένα κρεβάτι νοσοκομείου. Ο κάθε χαρακτήρας προσπαθεί να ξαπλώσει πάνω του. Σπρώχνει και σπρώχνεται, φιλοδοξεί να φιλοξενηθεί λίγο περισσότερο από τους άλλους και γίνεται όλο και πιο επιθετικός, προκειμένου να επιτύχει μεγαλύτερη ποσόστωση. Ο πρόλογος που φλερτάρει με τον επίλογο. Ο επίλογος που δεν δέησε…
 
edmond2017

   Η Μαριάννα Κάλμπαρη, η σπουδαία σκηνοθέτις και καλλιτεχνική διευθύντρια του Θεάτρου Τέχνης, σε συνέντευξη που μας είχε παραχωρήσει πέρυσι, είχε μιλήσει για το ρόλο του θεάτρου. «Ψυχαγωγεί, παρηγορεί, αλλά ταυτόχρονα είναι και ένα παράθυρο, για να δεις τα πράγματα αλλιώς. Για να δεις την αλήθεια. Να ξυπνήσεις»! Αυτή τη φορά επιστρέφει και μας ανοίγει το παράθυρο ξανά, με ένα κλειστοφοβικό κείμενο και ένα έργο που αποτελεί βίαιο ξύπνημα, αλλά ξύπνημα. Η ιστορία του Edmond, το κείμενο του τεράστιου David Mamet, η ιστορία ενός ανθρώπου που αποφασίζει να εγκαταλείψει τη γυναίκα του και να φύγει από το σπίτι του. Και να περιπλανηθεί στα σοκάκια της πόλης του, «δοκιμάζοντας» τις απολαύσεις, αλλά και τους κινδύνους ενός κόσμου που μέχρι χθες δεν ήξερε ότι υπήρχε. Ή έκανε πως δεν ήξερε…

   Ο ήρωας έρχεται αντιμέτωπος με την απόλυτα επιθετική φύση του, της οποίας την ύπαρξη ίσως να αγνοούσε, ίσως πάλι να τη θυμόταν κατά καιρούς, αλλά να μην τολμούσε να τη βγάλει στην επιφάνεια. Ο «άλλος» Edmond είναι ένας άνθρωπος ικανός για το χειρότερο και μόνο. Η φυλακή και ο εξευτελισμός καραδοκούν, αλλά η τραγική φιγούρα δεν αντιλαμβάνεται περισσότερα από εκείνα που του υπαγορεύει η άρρωστη φύση του.
 
edmond2018

   Ο Γιάννος Περλέγκας υποδύεται τον Edmond και από το πρώτο λεπτό βγάζει την εικόνα ενός ηθοποιού που δούλεψε πάνω στο ρόλο με πρωτοποριακό τρόπο. Είναι πολύ χαλαρός, είναι όμως και πολύ τσιτωμένος, ανάλογα πάντα με την περίπτωση. Βγάζει ακόμα και μαύρο χιούμορ, ενώ περνάει και από το θέατρο του παραλόγου. Με λίγα λόγια, φωτογραφίζει την ίδια τη ζωή, η οποία είναι ένα σύνολο λογικών κα παράλογων, πλεγμένων κατά βούληση. Όσο ώρα κρατά η παράσταση, εκείνος ματώνει. Βρίσκεται συνέχεια πάνω στη σκηνή και γίνεται θύτης, θύμα, κλοτσοσκούφι και αποκούμπι. Στο ρόλο της συζύγου, αλλά και μερικών ακόμα κυριών, η Κωνσταντίνα Τάκαλου, την οποία είχα ξεχωρίσει από την παράσταση «Ιστορίες από το δάσος της Βιέννης». Εξαιρετική παρουσία, θαυμάσια απόδοση των ρόλων και τεράστια άνεση στην πολλαπλή διανομή. Είναι συγκινητική, είναι αθώα, είναι πρόστυχη, είναι ο διάολος ο ίδιος αν χρειαστεί!

   Ο Δημήτρης Πασσάς παίζει πάντα με πάθος και κυριολεκτικά κουμπώνει στο ρόλο του εδώ. Είναι αριστοτεχνικά λογικός, εκρήγνυται με έξοχο τρόπο, χρησιμοποιεί την ένταση της φωνής του έτσι όπως πρέπει, για να χτίσει την ένταση στη σκηνή και μας πείθει ότι ο χαρακτήρας του ξεπερνά όρια και εσκαμμένα, πλάθοντας ένα ρόλο που προσθέτει πολύ στο όλο έργο. Ο Σταύρος Καλλιγάς, με την ερμηνεία του οποίου στο “Sunset Limited” ακόμα να συνέλθω, διαπρέπει και εδώ. Πολλαπλή διανομή και για το συγκεκριμένο ηθοποιό και εκείνος αποδίδει με μοναδικό τρόπο. Είναι γλυκύς, είναι τραχύς, είναι σκωπτικός, είναι πεζός, είναι προσωποποιημένη η αδιαφορία και η απάνθρωπη πλευρά κάθε ανθρώπου. Έχει μελετήσει εκφράσεις προσώπου, τέντωμα μυών και γκριμάτσες, ενώ η άρθρωσή του είναι μοναδική.
 
edmond2019
   Σε υψηλότατο επίπεδο και οι ερμηνείες των υπολοίπων ηθοποιών, οι οποίοι επίσης παίρνουν άριστα στο μοτίβο της πολλαπλής διανομής. Οι Βάλια Παπαχρήστου, Δημήτρης Μαγγίνας, Μαριλένα Μόσχου και Παναγιώτης Ρενιέρης αποτελούν μωσαϊκό της κοινωνίας με την οποία μάχεται ο Edmond και τα καταφέρνουν περίφημα, περνώντας τα μηνύματα μιας παθογένειας με πανάκριβα ρούχα και τζάμια να σταματούν την επαφή. Ο ίδιος ο Mamet αναφέρει πως η κοινωνία είναι άρρωστη και όχι ο άνθρωπος. Με όλο το σεβασμό προς το θεόρατο δημιουργό, τον άνθρωπο που θα ευγνωμονούμε για πάντα για την «Ολεάννα», θα διαφωνήσουμε. Η κοινωνία ΕΙΝΑΙ ο άνθρωπος. Ο άνθρωπος είναι το βασικό της μέλος, μέρος, η κινητήρια δύναμη, ο καταδικός της θεός. Κατά συνέπεια… Το έργο είναι ωδή για τον αντί-ρατσισμό, τον αντί-μισογυνισμό και όλα τα αντί που θα πρέπει να υιοθετήσουμε, αν επιθυμούμε να μην καταντήσουμε σαν τον Edmond. Αν και… ΔΕΝ! Βλέπετε, εμείς οι άνθρωποι τείνουμε να τα κάνουμε ΟΛΑ δύσκολα. Η δύναμη και η δίψα για δύναμη είναι ό,τι χειρότερο μας έχει τύχει, από καταβολής του είδους μας. Και εμείς οι αφελείς, το θεωρούμε ό,τι καλύτερο…

Κώστας Κούλης
 
edmond2021
ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ
Μετάφραση-σκηνοθεσία: Μαριάννα Κάλμπαρη
Σκηνικά-κοστούμια: Χριστίνα Κάλμπαρη
Μουσική: Nalyssa Green
Χορογραφία: Βάλια Παπαχρήστου
Σχεδιασμός φωτισμών: Στέλλα Κάλτσου
Βοηθός σκηνοθέτη: Μαριλένα Μόσχου
Βοηθός σκηνογράφου: Σοφία Αρβανίτη-Φλώρου
Φωτογραφίες: Μυρτώ Αποστολίδου
Μακιγιάζ φωτογράφισης: Αριέτα Θεοδώρου
 
Παίζουν:
Γιάννος Περλέγκας (Έντμοντ), Κωσταντίνα Τάκαλου, Δημήτρης Πασσάς, Σταύρος Καλλιγάς, Βάλια Παπαχρήστου, Δημήτρης Μαγγίνας, Μαριλένα Μόσχου, Παναγιώτης Ρενιέρης.
 
edmond2022
 
Η παράσταση είναι ακατάλληλη για ανηλίκους
Παραστάσεις: 6 Φεβρουαρίου-26 Απριλίου
Ημέρες και ώρες παραστάσεων:
Τετάρτη και Κυριακή 8.00 μμ, Πέμπτη έως Σάββατο 9.15 μμ.
 
Τιμές εισιτηρίων:
Τετάρτη και Παρασκευή: γενική είσοδος 16, μειωμένο 12, ανεργίας 10
Κάθε Πέμπτη: γενική είσοδος 12
Σάββατο-Κυριακή: γενική είσοδος 18, μειωμένο 14, ανεργίας 12
Ατέλειες: 3 ευρώ

Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν
Υπόγειο
Πεσμαζόγλου 5, Αθήνα
 

Θεατρικές Παραστάσεις