Θεατρικές Παραστάσεις

loogoo

Ανταπόκριση θεατρικής παράστασης: Ο δρόμος περνά από μέσα

 
   Στη μέχρι τώρα πορεία μου στα θέατρα των Αθηνών, με μόνιμους συντρόφους την καλή μου διάθεση και την τράτα μου, δεν είχα καταφέρει να συναντήσω τον Ιάκωβο Καμπανέλλη. Ούτε και θα ήταν δυνατόν κάτι τέτοιο βέβαια, με την απόλυτη έννοια της λέξης, καθώς έχει φύγει εδώ και χρόνια. Μιλάω προφανώς για τα έργα του, που έχουν αφήσει τη δική τους ιστορία στο σανίδι. Όταν λοιπόν τελικώς κανονίσθηκε αυτό το ραντεβού, ήμουν βέβαιος για ένα πράγμα. Ότι θα έπαιρνα μια ιδέα για το πώς ήταν το θέατρο παλιά. Μη με ρωτήσετε γιατί, ούτε και ξέρω. Οι υποψίες μου πάντως δικαιώθηκαν με την ανάγνωση των ηθοποιών. Το όνομα Πέρης Μιχαηλίδης με έκανε να νιώσω ότι είχα δίκιο στις προβλέψεις μου.
 
dromos2048
 
   Κατηφόρισα γοργά λοιπόν προς το Θέατρο Μικρό Χορν, αυτή τη βροχερή μέρα του Φεβρουαρίου, αλλά αντ’ αυτού βρέθηκα μπροστά σε ένα νεοκλασικό κτήριο. Ο ιδιοκτήτης βρισκόταν μέσα του και κάπνιζε αρειμανίως. Δίπλα του η οικονόμος του σπιτιού, απ’ όσο μπόρεσα να καταλάβω τουλάχιστον, γερασμένη αλλά παρά ταύτα λαμπερή. Μπροστά τους, ένα νεότερο ζευγάρι, κουβαλούσε κάτι κούτες. Αργότερα έμαθα ότι ήταν οι συνεργάτες του ιδιοκτήτη, ο οποίος, ευρισκόμενος σε αναζήτηση πόρων, δέχθηκε να συνεργαστεί μαζί με το ζεύγος των αντικέρ, βάζοντας το νεοκλασικό και τα, μεγάλης αξίας η αλήθεια είναι, έπιπλά του ως κράχτη, ώστε να αποφύγει το γκρέμισμα και τη δημιουργία ενός μοντέρνου «τέρατος» και οι φιλόδοξοι επαγγελματίες να αποκομίσουν τεράστια έσοδα. Οι σκέψεις βέβαια δεν ήταν τόσο ειλικρινείς από όλους. Βλέπετε, το ζευγάρι επί της ουσίας εποφθαλμιούσε το νεοκλασικό, αλλά λογάριαζε χωρίς τον ξενοδόχο! Και όχι, δεν ήταν ο ιδιοκτήτης, ούτε η οικονόμος, ούτε καν ο εξ αλλοδαπής ερχόμενος ανιψιός του, ο οποίος και ήρθε περιμένοντας να διευθετήσει κάποια «λεπτά» ζητήματα που αφορούσαν το μερίδιό του από το κτήριο. Κανείς από αυτούς δεν μπορούσε να κινήσει τα νήματα της καταστροφής, της ίντριγκας, μέσα από έναν ποταμό αμετροέπειας, παρά μόνο το ίδιο το κτήριο!

   Ναι, καλά διαβάσατε. Το κτίριο (με «ι» από το κτίσμα, αφού πλέον ξεκαθαρίσαμε ότι δεν υπάρχει κτήτωρ επί της ουσίας, αλλά ιδία βούληση) έχοντας τόσα χρόνια γίνει μάρτυρας κάθε σκοτεινής ιστορίας της οικογένειας, έχοντας περάσει από πολέμους, διαμάχες, αλλαγές πολιτευμάτων, έχει επιλέξει ότι η μόνη φασαρία που αποδέχεται και κατά κάποιον τρόπο επιζητά, είναι η μουσική των σκουληκιών που σιγοτρώνε τα έπιπλα, καθώς οι νεκροί που κυκλοφορούν δεν κάνουν καμία φασαρία. Απλά μένουν στο σπίτι τους. Η κατάληξη λοιπόν θα βρει όλους τους εμπλεκόμενους διαλυμένους, με το νεοκλασικό να επιβάλλει το δικό του θέλω. Να το αφήσουν στην ησυχία του!
 
dromos2047
   Μια ατμοσφαιρική παράσταση με τους χαρακτήρες να είναι καρικατούρες εποχής, με τα κουστούμια να δένουν απόλυτα, τη μουσική να είναι ένας έξτρα ηθοποιός στο σανίδι (μετά, ως συνήθως, διάβασα για το συνθέτη, οπότε δεν εξεπλάγην), τη σκηνοθεσία να είναι άριστη. Οι Ρούλα Πατεράκη, Πέρης Μιχαηλίδης, Πάρις Θωμόπουλος, Κωνσταντίνα Κλαψινού, Αλέξανδρος Βάρθης ήταν απολαυστικοί! Πραγματικά δεν ξέρω ποιον να ξεχωρίσω. Το Μιχαηλίδη με το στακάτο και πεντακάθαρο λόγο του; Την Πατεράκη που ήταν η απόλυτη οικονόμος (και όχι μόνο;) Το Θωμόπουλο που με έκανε να θέλω να πάω στο εξοχικό του; Το Βάρδη με τον αέρα του νεόπλουτου ταξιδευμένου; Ή μήπως την Κλαψινού με το σκέρτσο και την έμφυτη τσαχπινιά και φινέτσα; Θα μπορούσα να πω και να γράψω πάρα πολλά, αλλά φαίνεται ότι κι εμένα με κυρίευσε αμετροέπεια. Βλέπετε, το κτίριο θέλει την ησυχία του και μάλλον του τη διαταράσσω. Οπότε, για να μην χρονοτριβώ (μήπως και δεν με πάρει χαμπάρι και ξεφύγω από τη μήνη του), σας αφήνω να πάτε να τα ανακαλύψετε όλα ιδίοις όμμασι. Μην του πείτε πάντως ότι σας έστειλα εγώ, μπας και γλυτώσω από την οργή του. Πείτε πως ενδιαφέρεστε για κάποια αντίκα. Κάποια από τις μουσαντένιες, των άλλων, όχι τις δικές του. Αλλιώς θα πιάσει κι εσάς!

Νάσος Κονίτσας
 
dromos2049

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ:
Σκηνοθεσία: Χρήστος Σουγάρης
Σκηνικά: Ελένη Μανωλοπούλου
Κοστούμια : Χριστίνα Κωστέα
Μουσική: Στέφανος Κορκολής
Φωτισμοί : Γιάννης Δρακουλαράκος
Επεξεργασία κειμένου: Στέργιος Πάσχος και Χρήστος Σουγάρης
Επιμέλεια κίνησης : Νατάσσα Σαραντοπούλου
Βοηθός σκηνοθέτη: Σίλια Κόη
Β’ βοηθός σκηνοθέτη: Νικόλας Ιωακειμίδης
Βοηθός Σκηνογράφου: Κατερίνα Κανελλοπούλου
Βοηθός Ενδυματολόγου: Ρενάτα Γκίκα
Φωτογραφίες: Πάτροκλος Σκαφίδας
Σχεδιασμός Γραφιστικών: Θωμάς Παπάζογλου
Casting: Ready 2 Cast
 
dromos2050
 
ΠΑΙΖΟΥΝ:
Ρούλα Πατεράκη
Πέρης Μιχαηλίδης
Πάρις Θωμόπουλος
Κωνσταντίνα Κλαψινού
Αλέξανδρος Βάρθης
 
INFO:
Συμπαραγωγή της Loopa production και του Από Μηχανής Θεάτρου
Ημέρες και ώρες παραστάσεων:
Τετάρτη: 19:00
Πέμπτη, Παρασκευή και Σάββατο : 21:00
Κυριακή: 18:00
Διάρκεια: 90΄
 
ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ:
Σάββατο και Κυριακή: 20 €
Μειωμένο(Φοιτητικό/Ανέργων/ΑμεΑ): 17 €
Τετάρτη, Πέμπτη και Παρασκευή:18 €
Μειωμένο: (Φοιτητικό/Ανέργων/ΑμεΑ) 15 €
Ατέλεια (Πέμπτη): 5 €
Προπώληση εισιτηρίων:
https://www.viva.gr/tickets/theater/theatro-mikro-xorn/o-dromos-perna-apo-mesa/
Τηλέφωνο κρατήσεων 2111826479 και 2105232097
Υπεύθυνος Επικοινωνίας:Αντώνης Κοκολάκης
 
Θέατρο Μικρό Χορν
Αμερικής 10 Κολωνάκι
Τηλ.: 2111826479
210 5232097

Θεατρικές Παραστάσεις