Θεατρικές Παραστάσεις

Ανταπόκριση υπέρ-παραγωγής: Ο άνθρωπος που γελά

 
Οι πολίτες δεν διοικούν την πολιτεία. Οι πολίτες είναι ζεμένα άλογα…

   Ο Γκουίνπλεν είναι ένας πάμφτωχος σαλτιμπάγκος που περιδιαβαίνει τους δρόμους της Μεγάλης Βρετανίας, παίζοντας μπροστά από διάφορους φτωχούς πολίτες, που έχουν πληρώσει μία πένα για να το δουν. Του «σχήματος» ηγείται ο Ursus, παρέα με το Homo, το λυκάνθρωπο-βιολιστή κολλητό του. Μαζί τους το κορίτσι που έσωσε μωρό ο ίδιος ο Γκουίνπλεν, ο οποίος μάλιστα ήταν πολύ μικρός τότε, η Ντέα, μια πανέμορφη κοπέλα με αγγελική φωνή, η οποία είναι τελείως τυφλή. Οι δυο νέοι ερωτεύονται και η Ντέα ζει και αναπνέει για τον άνθρωπό της, ο οποίος έχει ένα θεματάκι. Το στόμα του είναι σκισμένο πέρα για πέρα, έχει χαράξει στο πρόσωπό του ένα απαίσιο «χαμόγελο», προϊόν βασανισμού φυσικά και του έχει χαρίσει το θλιβερό προσωνύμιο «Ο άνθρωπος που γελά».
 
gela1955

   Στο Λονδίνο θα τραβήξουν την προσοχή της δούκισσας Ζοζιάνας, νόθου παιδιού του βασιλιάς της Αγγλίας και – φυσικά – αδελφή (ανεπίσημη έστω) της τωρινής βασίλισσας. Η Ζοζιάνα συμπεριφέρεται ως πλούσια της εποχής της. Θεωρεί πως μπορεί να κάνει τα πάντα, να πράξει οτιδήποτε της κάνει κέφι, να το τραβήξει στα άκρα και να μην έχει καμία μα καμία επίπτωση. Θεωρεί πολύ φυσιολογικό το να παίζει με τις ζωές των ανθρώπων και να μην της κάνουν ούτε παρατήρηση. Για κάτι που ένας κακομοίρης θα πλήρωνε στην κρεμάλα, η δούκισσα το πολύ πολύ να το σκεφτεί μια φορά ακόμα… πριν το ξανακάνει.

   Δεν αργεί να προσέξει τον Γκουίνπλεν και να σαγηνευτεί από την τερατώδη «ομορφιά» του. Η διαστροφή σε αυτές τις τάξεις είναι προϊόν εργοστασιακής κατασκευής. Ο άμοιρος νέος οδηγείται σε άλλους τόπους, εντελώς ξένους σε κείνον. Μέχρι που αποφασίζει ότι δεν είναι ένα άλογο ζεμένο στην άμαξα, αλλά ένα λιοντάρι. Το οποίο προλαβαίνει δεν προλαβαίνει να κάνει αυτά που πρέπει πριν σημάνουν μεσάνυχτα και μεταμορφωθεί ξανά σε άλογο…
 
gela1956

   Ο Βίκτωρ Ουγκώ δημοσίευσε το πιο πολιτικό του έργο το 1869, δύο χρόνια πριν την εξέγερση της Παρισινής κομμούνας. Αυτό που ήθελε να δείξει και αυτό που είδαμε εμείς καθόλη τη διάρκεια της παράστασης, είναι αυτό που βιώνουμε κάθε μέρα παντού, σε κάθε χώρα, ανεξαρτήτως «πολιτεύματος». Οι πλούσιοι στέκουν ψηλά, είναι «οι απάνω», απολαμβάνουν πολύ ειδικών προνομίων και ο νόμος απλά τους κοιτά, από κάτω προς τα πάνω. Το αντίθετο ακριβώς ισχύει για όλους εμάς τους υπόλοιπους, τους «αποκάτω». Ο νόμος δεν μας χαρίζεται σχεδόν ποτέ και εδώ αναφερόμαστε σε παραπτώματα τα οποία είναι μόλις το ένα χιλιοστό αυτών που διαπράττουν οι πλούσιοι. Δεν υπάρχει δημοκρατία γιατί – απλούστατα – δεν υπάρχει ισονομία. Ναι, τόσο απλό είναι. Δυστυχώς…
 
gela1957

   Το έργο του Ουγκώ διασκευάστηκε σε μιούζικαλ το 2006. Η παράσταση που παρακολουθήσαμε είχε όλα τα στοιχεία του μιούζικαλ. Πρόζα, τραγούδι, χορός. Ο θίασος και η ορχήστρα που έπαιξαν, φρόντισαν να επικοινωνήσουν με τον πλέον άρτιο τρόπο το λιμπρέτο. Πέρα από την ορχήστρα, που έπαιξε «δίσκος», οι ηθοποιοί ήταν τόσο άψογοι που θα ήθελα πολύ να μάθω πόσο έλιωσαν στην πρόβα, στην ανάλυση των κινήσεων και το συγχρονισμό των στομάτων τους. Ακόμα και οι αναστεναγμοί τους ακούγονταν στον ίδιο χρόνο. Η εισαγωγή μας προϊδέασε για το τι θα επακολουθήσει, δείχνοντας πως όσο υπάρχει τάλαντο, πολλή δουλειά και σωστή καθοδήγηση, πάντα θα εντυπωσιαζόμαστε από το αποτέλεσμα. Ήταν όλοι τους υπέρ-άψογοι και αποτελούν μεγάλη εξτραβαγκάνζα για όποιον πάει να δει την παράσταση.
 
gela1958

   Ο Αιμιλιανός Σταματάκης υποδύεται τον Γκουίνπλεν. Ο συγκεκριμένος καλλιτέχνης ανήκει στους πλέον αγαπημένους μου από τότε που τον είχα δει στο “Jesus Christ Superstar”, που, στο ρόλο του Ιησού, μας είχε κάνει να παραμιλάμε με τη φωνάρα του. Εδώ είχε και πολλή πρόζα και ήταν εξίσου εντυπωσιακός. Παραμένει ένα καταπληκτικό λαρύγγι και συγκινεί κάθε φορά που βρίσκεται στη σκηνή. Στο τελείωμα του έργου είναι πραγματικά καταιγιστικός και φάνηκε ότι όλο αυτό ήλθε από μέσα του. Είναι ένας ολοκληρωμένος καλλιτέχνης, ο οποίος προορίζεται για πολύ μεγάλα πράγματα. Η Εβελίνα Παπούλια υποδύεται τη δούκισσα Ζοζιάνα. Τι να πρωτοπώ για αυτή την υπέρ-καλλιτέχνιδα… Απίστευτη ερμηνεία και απίστευτη φωνάρα! Τι βιμπράτο είναι αυτό; Μας ξετίναξε! Ανταποκρίθηκε σε ένα ρόλο καθόλα σουρεάλ με τρόπο που έδειξε το βάθος της δουλειάς της, την ευφυία της και την θεαματική τεχνική της.

   Ο Σπύρος Τσεκούρας υποδύεται τον Ούρσους. Πολύ μεγάλος ηθοποιός. Μεγάλη στόφα. Ήταν συγκινητικός, ήταν χείμαρρος και πέρασε ακόμα και το κωμικό στοιχείο, δείχνοντας το μέγεθος της δουλειάς που έχει ρίξει. Από τις παρουσίες που θα συζητηθεί πολύ, ο καλλιτέχνης αυτός έπλασε και έπιασε το χαρακτήρα με μοναδικό τρόπο. Η Μαρία Δελετζέ, η οποία υποδύεται τη Ντέα… Τι πλάσμα είναι αυτό, αγαπητοί μου; Τι πανέμορφο κορίτσι, τι αδαμάντινη φωνή! Μια τέλεια σοπράνο απογειώθηκε στο RΕΧ εκείνο το βράδυ και μας πήρε μαζί της στο φεγγάρι… Θέλω οπωσδήποτε να την ακούσω να αποδίδει διαφόρων «ειδών» τραγούδια σε μια συναυλία τύπου “An evening with Dea”. Ή κάπως έτσι…
 
gela1959

   Ο Κώστας Κορωναίος κλέβει την παράσταση ως Μπαρκιλφέντρο. Είναι κάτι σαν κονφερασιέ, είναι το πασπαρτού για όλες τις πόρτες, είναι ένας απίστευτος μπαλαντέρ και φάνηκε να το διασκεδάζει πολύ. Εντυπωσιακότατος σε όλα του, όπως και ο Δαυίδ Μαλτέζε στο ρόλο του Λόρδου Ντέιβιντ. Ήταν τόσο καλός, ήταν τόσο πειστικός που μας έκανε όλους να θυμώσουμε μαζί του. Στην αρχή αυτά, γιατί μετά τη «μεταμόρφωση» μας πήρε όλους με το μέρος του.

   Εκπληκτικά – και λίγα λέω – τα κοστούμια της Νίκης Ψυχογιού, η οποία μεγαλούργησε σε τούτη εδώ την παράσταση. Πολλά μπράβο αξίζουν επίσης στους φωτισμούς του Νίκου Σωτηρόπουλου. Πρόκειται για μία χορταστική παράσταση, με πολλά μηνύματα, το εξής ένα. Στο τέλος της ημέρας είμαστε όλοι άνθρωποι. Μόνο που δεν το θυμόμαστε όλοι…

Κώστας Κούλης
 
gela1960
 
Συντελεστές:
Ντορέτα Πέππα Μετάφραση
Έλσα Ανδριανού Διασκευή - Λιμπρέτο
Θοδωρής Αμπαζής Σύνθεση, Σκηνοθεσία
Κωνσταντίνος Ζαμάνης Σκηνογραφία
Νίκη Ψυχογιού Κοστούμια
Αγγελική Στελλάτου Χορογραφία
Νίκος Σωτηρόπουλος Φωτισμοί
Ελεάνα Τσίχλη Βοηθός Σκηνοθέτης
Μελίνα Παιονίδου Μουσική διδασκαλία
Κωνσταντίνος Καρδακάρης Γ΄βοηθός σκηνοθέτη
Βιβή Σπαθούλα Δραματολόγος παράστασης

Διανομή: Θανάσης Ακκοκαλίδης, Νέλλη Αλκάδη, Αλέξανδρος Βαρδάξογλου, Θανάσης Βλαβιανός, Τζωρτζίνα Δαλιάνη, Μαρία Δελετζέ, Πάρις Θωμόπουλος, Κώστας Κορωναίος, Θοδωρής Κοτεπάνος, Ελίτα Κουνάδη, Δαυίδ Μαλτέζε, Ελένη Μπούκλη, Παναγιώτης Παναγόπουλος, Εβελίνα Παπούλια, Αρετή Πασχάλη, Αιμιλιανός Σταματάκης, Λυδία Τζανουδάκη, Σπύρος Τσεκούρας, Βαγγέλης Ψωμάς
 
gela1961
 
ΘΕΑΤΡΟ REX - ΣΚΗΝΗ «ΜΑΡΙΚΑ ΚΟΤΟΠΟΥΛΗ»
Τιμές εισιτηρίων
* Ειδικά προσαρμοσμένη τιμολογιακή πολιτική λόγω ανακατασκευής
 
Σάββατο, Κυριακή & επίσημες αργίες
Πλατεία 18€
Θεωρεία – Ά Εξώστης (Β’ Ζώνη) 15€
Β΄ Εξώστης (Γ’ Ζώνη) 5€
 
Τετάρτη & Πέμπτη
Γενική Είσοδος 15€
Παρασκευή
Γενική Είσοδος 13€
 
Η παράσταση έχει αγγλικούς υπέρτιτλους.
Για το επικοινωνιακό υλικό της φετινής θεατρικής σαιζόν επιλέχτηκαν εικόνες έργων από τη Συλλογή του Εθνικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης (ΕΜΣΤ).
 

Θεατρικές Παραστάσεις