Θεατρικές Παραστάσεις

loogoo

Ανταπόκριση θεατρικής παράστασης: Αναφορά του Kafka

 
   Το 1917 δημοσιεύεται μια μικρή σε μέγεθος ιστορία του Franz Kafka, με τίτλο «Αναφορά στην Ακαδημία» (Α report to an Academy). Όπως διαβάζω στο διαδίκτυο, η ιστορία έχει σαν ήρωα τον αφηγητή της, ο οποίος εξιστορεί την «προηγούμενη» ζωή του… Ήταν πίθηκος και μεταμορφώθηκε σε άνθρωπο. Αιχμαλωτίστηκε στη ζούγκλα, στριμώχτηκε σε ένα κλουβί, στάλθηκε με ένα καράβι στην Ευρώπη και αποφάσισε να φέρεται σαν άνθρωπος… περίπου…
 
anaforarev01
   Οι άνθρωποι που μπαίνουν στην αίθουσα αντικρίζουν ένα κλουβί… Πάνω από την πόρτα του υπάρχει μια πινακίδα που γράφει «Ο πίθηκος που έγινε άνθρωπος». Πίσω από το σύρμα βηματίζει ένας άνθρωπος, ο οποίος φορά κάτι σαν φόρμα παλαιστή! Πάει πέρα δώθε, αναπνέει έντονα και κοιτάζει μόνο μπροστά και κάτω του. Κάποια στιγμή αρθρώνει κάτι που μαγκώνει από το γιακά όλο το κοινό. Αμφιβάλω αν κανείς θυμάται τι είπε αλλά… τα χρειαστήκαμε! Για να αλλάξει τελείως ο φωτισμός και το όλο μοτίβο στησίματος του μανεξέιπ και να ελαφρύνει αυτόματα το κλίμα. «Κυρίες και κύριοι»…

   Η θεατρική ομάδα Roswitha επανέρχεται! Έχει παρουσιάσει και πιο παλιά τον εν λόγω μονόλογο και τον έχει πραγματικά σπουδάσει. Ο πίθηκος που τώρα πια είναι άνθρωπος… Που τον πυροβόλησαν κάποτε… Και είπε να γίνει άνθρωπος μπας και γλυτώσει τα δεινά. Και έγινε άνθρωπος… Και διάλεξε μάλιστα να γίνει περφόρμερ. Τώρα πια μπορεί να καμαρώνει ότι έπαιξε στις μεγαλύτερες σκηνές του κόσμου. Παρόλα αυτά… Κάτι δεν πάει καλά… Οι άλλοι άνθρωποι του φέρονται… πώς; Του συμπεριφέρονται σαν να είναι άνθρωπος ή πίθηκος;
 
anaforarev02
   Και μέσα σε όλο αυτό το κοινό. Το οποίο καλείται να συμμετέχει ενεργά. Ο νυν άνθρωπος και πρώην… εχμ, εχμ… όχι άνθρωπος, αναφέρεται στον εαυτό του και το πώς κινείται το σύμπαν γύρω του… ή κάτι τέτοιο. Ρωτά και μας… Ψάχνει να βρει όχι την ελευθερία αλλά τη διέξοδο. Κυνηγάει κάτι ουτοπικό λέτε; Γιατί άραγε δεν ιντριγκάρεται καθόλου από τη λέξη «Ελευθερία»; Γιατί αναφέρεται σε αυτή σαν αναγκαίο κακό; Μα αναγκαίο κακό είναι κι ο πόλεμος! Διάολε, όλα κύκλους κάνουν… Κυρίες και Κύριοι της Ακαδημίας, θα με βοηθήσετε;
 
anaforarev03
   Ο Θοδωρής Σκυφτούλης είναι απλά απολαυστικός. Ακόμα και αν δεν σας αρέσει το αλληγορικό λιμπρέτο, θα σας αρέσει τόσο πολύ εκείνος που δεν θα σας νοιάξει καθόλου. Βγάζει γέλιο και μελαγχολία αβίαστα, η επαφή του με το κοινό είναι επίσης απολαυστική και υπάρχουν σκηνές που πέφτει ΠΟΛΥ γέλιο. Κάποιες ατάκες του, έτσι όπως βγήκαν, θύμισαν λίγο Τζιμάκο, έτσι τον συμπάθησα ακόμα περισσότερο. Έχει κουμπώσει πάνω στο ρόλο τόσο καλά, ενώ τον έχει σκηνοθετήσει η Δανάη Σπηλιώτη, η οποία έχει επίσης ασχοληθεί πολλά χρόνια με τη συγκεκριμένη παράσταση. Η ουσία είναι ότι κατά τη διάρκεια του έργου θα αισθανθείτε άπειρη ευθυμία, θα πέσετε όμως και λίγο πριν τα Τάρταρα. Απ’ όλα έχει ο ζωολογικός κήπος… Ε… ναι… Δεν ήθελα να το γράψω, αλλά δεν αντέχω! Σε κάποια στιγμή του έργου που μας δίνει οδηγίες για το πώς θα πίνουμε νερό… ΕΠΟΣ!
Αν θέλετε να νιώσετε και λίγο στα παπούτσια ενός… γορίλα, δεν έχετε παρά να πάτε μια βόλτα μέχρι το θέατρο. Ο χώρος είναι εύκολα προσβάσιμος, πολύ ζεστός και πολύ ανθρώπινος… Μια χαρά για έναν καινούργιο άνθρωπο δηλαδή…
 
Κώστας Κούλης
 
Ταυτότητα της παράστασης
Θέατρο του Νέου Κόσμου
Έναρξη παραστάσεων από Παρασκευή 16 Ιανουαρίου
Τετάρτη έως Σάββατο στις 21.15, Κυριακή στις 19.00
Διάρκεια 60’
Τηλέφωνο κρατήσεων:  210 9212900
 
Θεατρική ομάδα Roswitha
Σκηνοθεσία : Δανάη Σπηλιώτη
Παίζει: Θοδωρής Σκυφτούλης
Μετάφραση πρωτότυπου κειμένου: Δανάη Σπηλιώτη
Φωτισμοί: Νύσος Βασιλόπουλος
Σκηνικά- Κοστούμια: Αλεξάνδρα Σιάφκου, Αριστοτέλης Καρανάνος
Φωτογραφίες, trailer παράστασης: Νύσος Βασιλόπουλος
Μουσική επιμέλεια: Roswitha
Σχεδιασμός αφίσας/ flyer: Βάσω Μάρκου
Επικοινωνία/Προβολή: Αρτίνα Γκέτση, Χρύσα Ματσαγκάνη
 

Θεατρικές Παραστάσεις