Θεατρικές Παραστάσεις

loogoo

Ανταπόκριση θεατρικής παράστασης: Άμλετ

 
   Όσες φορές και αν ανέβει ο Άμλετ, όσες φορές και αν το διαβάσουμε, ποτέ δεν θα τον κατανοήσουμε απόλυτα και πάντα κάτι νέο θα υπάρχει για να ανακαλύψουμε. Ο Άμλετ είναι ένα έργο που διαπραγματεύεται θεμελιώδη ερωτήματα της ανθρώπινης ύπαρξης. Ο ίδιος είναι ένας νεαρός πρίγκιπας της Δανίας, ο οποίος, πριν προλάβει να θρηνήσει το θάνατο του πατέρα του, μαθαίνει ότι η μητέρα του, Γερτρούδη, παντρεύεται το θείο του, Κλαύδιο.
 
amlet2036
   Οργή και θλίψη γεμίζει την καρδιά του και βυθίζεται ολοένα πιο πολύ μέσα στα σκοτάδια της απόρριψης και της αποστροφής. Ένα βράδυ τον επισκέπτεται το φάντασμα του πατέρα του και του ζητά εκδίκηση στο όνομά του. Ο θάνατός του ήταν δόλιος και προϊόν σκευωρίας, που στήθηκε από τον ίδιο τον Κλαύδιο, προκειμένου να σφετεριστεί ό,τι ήταν δικό του. Το μυαλό του Άμλετ τώρα τρέχει με την ταχύτητα του φωτός, ο ίδιος φλέγεται να αποδώσει δικαιοσύνη και να ρίξει φως στις αιτίες που του στέρησαν τον πατέρα του.

   Σκαρφίζεται την τρέλα, κρύβοντας μέσα της τις πιο μεγάλες αλήθειες. Χρησιμοποιεί την ορμή της νιότης, συνδυάζοντάς τη με το σκεπτικό της βαθιάς και συνειδητοποιημένης ωριμότητας. Τα λόγια του κοφτά, εύστοχα, ταράζουν όσους βρίσκονται απέναντί του. Ανήσυχος, συχνά αμφιταλαντεύεται ανάμεσα στο πραγματικό και το όνειρο. Η θύμηση του πατέρα του μοναδική του συντροφιά και παρηγοριά σε μια χώρα που του φαντάζει ξένη, γεμάτη με προδότες. Αναζητά την αλήθεια με κάθε κόστος και θυσιάζει για αυτήν ακόμα και την αγάπη του προς την Οφηλία. Χαρακτηριστικά τα λόγια της όταν τον αποχωρίζεται, έχοντας αποδεχτεί πως ο Άμλετ που αγάπησε έχει πια χαθεί.

«Αυτό το υπέροχο μυαλό, πώς ρήμαξε»!
 
amlet2037

   Με ένα τέχνασμα και μια ομάδα ηθοποιών πείθεται για την ενοχή του θείου του και την ειλικρίνεια του φαντάσματος, οπότε ο θάνατος αποτελεί μονόδρομο για τον Άμλετ. Κυριευμένος από μένος και φωτιά στην ψυχή του, επισκέπτεται τη μητέρα του, προκειμένου να προσφέρει τη ευκαιρία να επανορθώσει για την επιλογή συντρόφου της. Εκεί σκοτώνει, χωρίς να το έχει προσχεδιάσει, τον Πολώνιο, βασιλικό σύμβουλο και πατέρα της Οφηλίας. Είναι πλέον εμφανές στον Κλαύδιο, ότι ο Άμλετ αποτελεί απειλή για τον ίδιο και τον εξορίζει, στέλνοντάς τον σε παγίδα θανάτου. Ο Άμλετ, με την οξυδέρκεια που το χαρακτηρίζει, ανακαλύπτει το αιματηρό σχέδιο και το αντιστρέφει προς τους δήμιούς του. Επιστρέφει στη Δανία ψυχρός και αποφασισμένος να ολοκληρώσει την αποστολή του. Η ημέρα της επιστροφής του συμπίπτει με την ημέρα της ταφής της Οφηλίας.

   Στη Δανία έχει επιστρέψει και ο Λαέρτης, γιος του Πολώνιου και αδελφός της Οφηλίας. Ζητά και εκείνος με την σειρά του εκδίκηση για το χαμό των αγαπημένων του πρόσωπων και προκαλεί τον Άμλετ σε μονομαχία. Ο αγώνας είναι στημένος, το σπαθί του Λαέρτη είναι βουτηγμένο σε δηλητήριο και καταδικάζει τον Άμλετ σε σίγουρο θάνατο. Στη μάχη αυτή κανένας δεν βγαίνει νικητής, αφού πριν ολοκληρωθεί πεθαίνουν η Γερτρούδη, ο Λαέρτης, ο Κλαύδιος και φυσικά ο Άμλετ με το ολέθριο πάθος του για δικαιοσύνη. Μοναδικός μάρτυρας των γεγονότων ο Οράτιος, πιστός φίλος του Άμλετ, που αναλαμβάνει το ρόλο της αποκατάστασης του ονόματός του και της εξιστόρησης της αλήθειας.
 
amlet2038
   Ο Άμλετ λόγω της πολυπλοκότητας του χαρακτήρα του, αποτελούσε πάντα πόλο έλξης για τους ηθοποιούς, Ο Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος είναι αναμφισβήτητα ένας από τους πιο ταλαντούχους και σπουδαίους ηθοποιούς της γενιάς του και μας προσέφερε έναν Άμλετ ολοκληρωμένο, κατασταλαγμένο και αποφασισμένο. Υποδύεται με μαεστρία όλους τους ρόλους που ο Άμλετ στήνει στο δικό του θεατρικό σκηνικό. Γίνεται ο οργισμένος γιος, ο μοναχικός πρίγκιπας, ο τιμωρός του βασιλιά, ο εκδικητής εις το όνομα του πατρός, φιλόσοφος και μηδενιστής, τρελός και συνάμα λογικός. Συναισθανθήκαμε μαζί του την οργή την ώρα της αποκάλυψης από το φάντασμα και την απαξίωσή του προς τους προδότες κατά τη διάρκεια της συναναστροφής του μαζί τους. Η ευφυΐα του χαρακτήρα, η παράνοιά του, η εμμονή παντρεμένη με θλίψη και βία, αποδόθηκε σε ολόκληρο το μεγαλείο της. Μου έλειψε μονάχα το αίσθημα αγωνίας της μεταστροφής του, από ευγενικό πρίγκιπα σε ορκισμένο εκδικητή. Η εσωτερική του πάλη, καθώς η αδικία ανεβαίνει στην καρδιά του και τον πνίγει. Εξαιρετική σκηνή το μανιασμένο ξέσπασμά του απέναντι στο Λαέρτη, όταν το συναντά στον τάφο της Οφηλίας, τυφλωμένος από τύψεις και από αγάπη προς το πρόσωπό της.

   Συγκλονιστικός ο Γιάννης Φέρτης ως φάντασμα του πατέρα βασιλιά Άμλετ, γέμισε τη σκηνή με την παρουσία του και ας μην ήταν φυσική. Ο Νίκος Ψαρράς, ως Κλαύδιος, ήταν εξαιρετικός, με καθαρή άρθρωση και επιβλητική παρουσία. Άρτιες και ολοκληρωμένες και οι ερμηνείες των υπόλοιπων ηθοποιών, με τους πιο έμπειρους να οδηγούν τις σκηνές και τους νεότερους να βάζουν τα δυνατά τους. Ήταν όμως εμφανές ότι οι ρόλοι αγαπήθηκαν και δουλεύτηκαν με μεράκι από όλους τους συντελεστές. Άτυχη επιλογή, στο σπαραχτικό της μονόλογο, η Οφηλία να εμφανιστεί χωρίς εσώρουχο, πιο πολύ αποσυντόνισε το κοινό παρά απέδωσε το συμβολισμό του βαθύ θρήνου και του αδιέξοδου στο μυαλό της.
 
amlet2039
   Η Κατερίνα Ευαγγελάτου σκηνοθέτησε έναν Άμλετ συνδετικό κρίκο του παρελθόντος και του σήμερα και ήταν σαν να συνομιλεί η ίδια με το φάντασμα του δικού της πατέρα. Εκμεταλλεύεται το χώρο σπιθαμή προς σπιθαμή, με φωτισμούς και ομίχλη, δημιουργώντας εντυπωσιακές σκηνές και εικόνες. Διατηρεί τη νεκροκεφαλή στη σκηνή του νεκροταφείου, τα ξύλινα σανίδια της σκηνής του θεάτρου, αποδίδοντας φόρο τιμής στην παράσταση του 1991. Καταφέρνει, ωστόσο, να δημιουργήσει μια συναισθηματικά φορτισμένη ατμόσφαιρα ανάμεσα στη μνήμη και την απώλεια ακόμα και σε εμάς, που δεν είχαμε την τύχη να παραβρεθούμε σε εκείνη την παράσταση παλαιότερα. Εξαιρετική επιλογή η μετάφραση του κειμένου από το Γιώργο Χειμωνά, έμοιαζε με ποίηση. Κάθε ανέβασμα σε αυτό το εμβληματικό έργο αποτελεί μια αποκάλυψη και ένα νέο έργο από την αρχή.

Καλή σας θέαση!
Χάρις Μολυβιάτη
 
amlet2040
Μετάφραση: Γιώργος Χειμωνάς
Δραματουργία-σκηνοθεσία: Κατερίνα Ευαγγελάτου
Σκηνικό: Θάλεια Μέλισσα
Κοστούμια: Βασιλική Σύρμα
Κίνηση: Πατρίσια Απέργη
Μουσική: Σταύρος Γασπαράτος
Φωτισμοί-Βίντεο-Φωτογραφίες: Σίμος Σαρκετζής
Φωτογραφίες παράστασης: Βάσια Αναγνωστοπούλου
Artwork αφίσας: Ιφιγένεια Βασιλείου - Σταύρος Μπιλιώνης
Διεύθυνση Παραγωγής: Όλγα Μαυροειδή 
 

ΑΜΛΕΤ ο Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος.

Πρωταγωνιστούν: Νίκος Ψαρράς (Κλαύδιος), Άννα Μάσχα (Γερτρούδη), Δημήτρης Παπανικολάου (Πολώνιος), Αμαλία Νίνου (Οφηλία), Μιχάλης Μιχαλακίδης (Οράτιος), Γιώργος Ζυγούρης (Λαέρτης), Γιάννης Κότσιφας (Ηθοποιός, Νεκροθάφτης), Κλέαρχος Παπαγεωργίου (Ρόζενκραντζ), Βασίλης Μπούτσικος (Γκίλντενστερν).

Στο ρόλο του Φαντάσματος εμφανίζεται σε βίντεο ο Γιάννης Φέρτης.

«ΑΜΛΕΤ»
σε σκηνοθεσία ΚΑΤΕΡΙΝΑΣ ΕΥΑΓΓΕΛΑΤΟΥ
«ΑΜΦΙ-ΘΕΑΤΡΟ ΣΠΥΡΟΥ Α.ΕΥΑΓΓΕΛΑΤΟΥ»
Αγγελικής Χατζημιχάλη 15 (και Αδριανού 111) - Πλάκα, τηλ. 211-2131301
ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ
Τετάρτη & Κυριακή 20:00
Πέμπτη 20:30
Παρασκευή 21:00
Σάββατο 17:30 & 21:30
ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ
Τετάρτη, Πέμπτη, Παρασκευή:
Διακεκριμένη: 17€ | Α Ζώνη: 15€, μειωμένο 12€ (*) | Β Ζώνη: 12€
Σάββατο & Κυριακή:
Διακεκριμένη: 20€ | Α Ζώνη: 17€, μειωμένο 15€ (*) | Β Ζώνη: 15€
(*) Μειωμένο: Φοιτητικό, Ανέργων
 
ΠΡΟΠΩΛΗΣΗ
https://www.ticketservices.gr/event/katerina-evaggelatou-amlet-sto-amfi-theatro/
ΑΓΟΡΑ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ
τηλεφωνικά στο 210 7234567
online στο www.ticketservices.gr
και στα καταστήματα:
TICKET SERVICES
Πανεπιστημίου 39, Στοά Πεσμαζόγλου
PUBLIC
σε όλα τα καταστήματα PUBLIC και στο tickets.public.gr
ΤΑΜΕΙΟ ΘΕΑΤΡΟΥ
τηλ. 211-2131301

Θεατρικές Παραστάσεις