Θεατρικές Παραστάσεις

loogoo

Βρεθήκαμε στο θέατρο Ακροπόλ - Ο κουρέας της Σεβίλλης

 
   Φίγκαρο λα, Φίγκαρο κουά, Φίγκαρο τσου, λαλαλαλά… Ένας από τους πιο υπέροχους κατεργάρηδες και μία από τις πιο χρυσές καρδιές στον χώρο της τέχνης επιστρέφει στο θέατρο. Ο δαιμόνιος, παμπόνηρος και πιο αγαπητός μπαρμπέρης όλων των εποχών, προσγειώθηκε στη θεατρική σκηνή και διασκέδασε τον κόσμο. Η ιστορία, λίγο ως πολύ, γνωστή σε όλους. Ο κόμης Αλμαβίβα πέφτει πάνω στη γλυκιά Ροζίνα, την ερωτεύεται κεραυνοβόλα και θέλει να την παντρευτεί. Η όμορφη ευγενής δεν είναι ποτέ μόνη της όμως. Τη «συντροφεύει» παντού, ακόμα και στο μπαλκόνι για να πάρει αέρα, ο κακός, στρυφνός, τσιγκούνης και διαφόρων παρομοίων χαρακτηρισμών κηδεμόνας της Μπαρτόλο, ο οποίος μάλιστα έχει ιδιαίτερα σκοτεινούς σκοπούς, όσον αφορά πάντα την κηδεμονευομένη του.

   Ο κόμης, νέος, με ήθος, με πνεύμα και τσαγανό, ζητά τη βοήθεια του Φίγκαρο. Ο κουρέας και πρώην… μια μεγάλη σειρά από επαγγέλματα τέλος πάντων, θέλει να βοηθήσει. Και εκεί πλέον ξανοίγεται μπροστά μας μία μεγάλη παραγωγή, με ηθοποιούς, μουσικούς, χορευτές και ακροβάτες. Κουρέας, ξεκουρέας, το μεγαλείο του το θέλει πάντα.
 
koureas2114

   Προσωπική υπόθεση; Όταν έχεις δύο τέτοιους ηθοποιούς στο θίασο, εκεί πλέον τα πράγματα είναι ξεκάθαρα. Μουρατίδης και Χαραλαμπόπουλος, Χαραλαμπόπουλος και Μουρατίδης. Πρέπει να έριξαν και τέσσερις λίβρες ιδρώτα ο καθένας πάνω στο σανίδι. Ο Βασίλης Χαραλαμπόπουλος, στον ρόλο του κουρέα, ήταν καταιγιστικός. Πάνω-κάτω τη σκηνή, χορός και τραγούδι και ξανά πάνω-κάτω τη σκηνή. Όχι απλά απολαυστικός… Ήταν η βιτρίνα του έργου! Σε μία σκηνή μάλιστα, κατά την οποία μία ηλεκτρική κιθάρα ήλθε να προστεθεί στα αξεσουάρ του, ο σπουδαίος ηθοποιός έγινε για λίγα λεπτά ο δικός μας Angus Young! Και όχι μόνο στα χαρτιά… Μιλάμε για άψογη κινησιολογία.

   Ο Φάνης Μουρατίδης έλαμψε ως Μπαρτόλο. Με εκείνη την ανεκδιήγητη κοτσίδα, η οποία αψηφούσε τη βαρύτητα, με το ύφος ενός πραγματικού βιλαίν της τέχνης και με όλη την ξινίλα του σύμπαντος, συνέθεσε έναν χαρακτήρα που κανονικά θα λατρεύαμε να μισούμε, εδώ όμως τον κατασυμπαθήσαμε. Κάποια μοτίβα που χρησιμοποίησε μου θύμισαν τον τεράστιο Don Rickles, ιδίως στον τρόπο περπατήματος – ο κλασσικός συνταξιούχος Εβραίος που είναι διακοπές στο Μαϊάμι και φωνάζει «Κρατήστε το ασανσέρ», διανύοντας τα τρία μέτρα μέχρι εκεί σε περίπου δυόμισι ώρες – και γενικά έδειξε πόσο καταπληκτικός είναι σε αυτό που κάνει. Η στιχομυθία με την ορχήστρα ήταν όνειρο, αν και στην ουσία εκείνος που μιλούσε ήταν ο Μπαρτόλο, που απλά τα έχωνε στους μουσικούς για τη «φασαρία» που έκαναν. Και οι δύο πρωταγωνιστές αυτοσχεδίασαν μαγικά, χρησιμοποιώντας ακόμα και τις βροντές που ακούγονταν κατά διαστήματα. Και ο καιρός σύμμαχος; Και ο καιρός σύμμαχος!

   Ο Ρένος Ρώτας στον ρόλο του κόμη ήταν πολύ γλυκύς, πολύ σπιρτόζος και πραγματικά θεατρικός. Συνεχής κίνηση, χαμόγελο, ατακαριό και ακόμα μερική κίνηση, για να κατακάτσει σε όλους μας πως ο καλός σκοπός μετρά. Αλλαγές κοστουμιών, ακόμα μερικά χαμόγελα και ευχαρίστηση στο κοινό για τα δρώμενα και την απόδοση. Η Νίκη Βακάλη είναι κλασσικά η απίστευτη φωνάρα και η θαυμαστά χαριτωμένη παρουσία. Κλειδωμένη στον ρόλο, με μεγάλη συμμετοχή στις κωμικές θεματικές και άξια που δεν γελούσε όταν οι δύο θεοπάλαβοι έκαναν τα δικά τους.
 
koureas2116

   Αξίζει να σημειώσουμε τη φοβερή δουλειά που έγινε στο κείμενο, το οποίο μετέφρασε και διασκεύασε η Λουίζα Μητσάκου. Το έμμετρο του πράγματος έδειξε πως υπάρχουν φωτισμένοι άνθρωποι, οι οποίοι μπορούν να χειριστούν τον λόγο άψογα και πως αυτό μπορεί να φανεί από τους ηθοποιούς πολύ ιδιαίτερα. Η Σοφία Σπυράτου σκηνοθέτησε με πανέξυπνο τρόπο, χρησιμοποίησε κάθε εκατοστό της σκηνής και φρόντισε μάλιστα και τις χορογραφίες. Πολλά μπράβο και στον κύριο Μανόλη Παντελιδάκη για τα υπέροχα κοστούμια και σκηνικά!

   Εκπληκτικοί οι τέσσερις μουσικοί που συνόδευσαν την παράσταση, ένας κι ένας όλοι τους και πολλά μπράβο αξίζουν και στους χορευτές/ακροβάτες που μας χάζεψαν από την εισαγωγική σκηνή. Μεγάλη παραγωγή, το ξαναγράφω και το τονίζω, μεγάλη παράσταση, γέλιο και συγκίνηση. Τι άλλο να ζητήσεις πια; Ίσως και έναν κομμωτή που να μπορεί να σου παρασταθεί…

Κώστας Κούλης

Διασκευή, Μετάφραση: Λουίζα Μητσάκου
Σκηνοθεσία, Χορογραφία: Σοφία Σπυράτου
Σκηνικά, Κοστούμια: Μανόλης Παντελιδάκης
Μουσική επεξεργασία, Πρωτότυπη μουσική: Μιλτιάδης Παπαστάμου
Μουσική Διδασκαλία: Δέσποινα Στεφανίδου
Σχεδιασμός Φωτισμών: Λευτέρης Παυλόπουλος
Βοηθός Σκηνοθέτη: Αιμιλία Σιαφαρίκα
Βοηθός Χορογράφου: Αλέξανδρος Κεϊβανάη
Βοηθός Σκηνογράφου: Ελίνα Δράκου
Βοηθός Ενδυματολόγου: Χαρά Τσουβαλά

Πρωταγωνιστούν
Βασίλης Χαραλαμπόπουλος
Φάνης Μουρατίδης
Γιώργος Συμεωνίδης, Ρένος Ρώτας, Νίκη Βακάλη, Μάριος Πετκίδης, Ιωάννης Κοντέλης

Χορεύουν
Adolfo Vega, Σοφία Μαρτίου,Γκάμπριελ Μιρτσέα, Φαίδρα Νταϊόγλου,Κώστας Παπα-ματθαιάκης, Γιάννης Σμέρος, Κωστής Τσιαμάγκας, Τατιανή Χατζημπίνου.

Μουσικοί
Μιλτιάδης Παπαστάμου, Μαρίνος Γαλατσινός, Φοίβος Ζήτης, Αλέξανδρος Κασάρτζης
 
koureas2115
Φωτογραφίες: Γιώργος Καπλανίδης, Μαριλένα Αναστασιάδου
Βίντεο Τρέϊλερ: Μαριλένα Αναστασιάδου
Σχεδιασμός Αφίσας: Χριστόφορος Χαραλαμπόπουλος
Οργάνωση Παραγωγής: Ντόρα Βαλσαμάκη
Επικοινωνία, Δημόσιες Σχέσεις: Μαργαρίτα Δρούτσα 
Διαδικτυακή επικοινωνία: Κωνσταντίνος Ζουρνάς / Digital.gr

Πρεμιέρα 29 Οκτωβρίου 2021

Θέατρο ΑΚΡΟΠΟΛ ΙΠΠΟΚΡΑΤΟΥΣ 9-11, 10679 Αθήνα, 2103648 303
Ημέρες και ώρες παραστάσεων:
Τετάρτη 19.00
Πέμπτη 21.00
Παρασκευή: 21.00,
Σάββατο: 18.00, και 21.00
Κυριακή: 18.00
Διάρκεια: 90΄ (χωρίς διάλειμμα)
Τιμές Εισιτηρίων: 45,35,25,20 ευρώ και Φοιτητικό - Ανέργων 15 ευρώ
Δεχόμαστε εισιτήρια ΟΓΑ, Ειδικές τιμές για group
Προπώληση Εισιτηρίων
https://www.viva.gr/tickets/theater/theatroakropol/o-koureas-tis-sevillis/

Ακολουθήστε μας στην επίσημη ιστοσελί-δα www.theatroakropol.gr και στα επίσημα social media του θεάτρου Α-κροπόλ για να απολαμβάνετε πρώτοι τα τελευταία νέα και τις επίσημες φωτογραφίες της παράστασης.

Το Θέατρο θα λειτουργήσει ως Αμιγής Χώρος
Οι θεατές εισέρχονται κατόπιν υποχρεωτικής επίδειξης κατά την είσοδο :
[α] πιστοποιητικού εμβολιασμού ή
[β] πιστοποιητικού νόσησης που εκδίδεται τριάντα (30) ημέρες μετά από τον πρώτο θετικό έλεγχο και η ισχύς του διαρκεί έως εκατόν ογδόντα (180) ημέρες μετά από αυτόν.
Απαιτείται αστυνομική ταυτότητα ή δίπλωμα οδήγησης ή διαβατήριο ή άλλο αποδεικτικό ταυτότητας, προκειμένου να διενεργείται έλεγχος ταυτοπροσωπίας .
Τα ανωτέρω πιστοποιητικά επιδεικνύονται είτε σε έγχαρτη μορφή είτε ηλεκτρονικά μέσω κινητής συσκευής του θεατή.
Οι ανήλικοι από τεσσάρων (4) έως έντεκα (11) ετών, δύνανται να προσκομίζουν, εναλ-λακτικά, δήλωση αυτοδιαγνωστικού ελέγχου (self-test) τελευταίου εικοσιτετραώρου, στην οποία προβαίνει είτε οποιοσδήποτε γονέας, ακόμα και μη έχων την επιμέλεια, είτε κηδεμόνας. Δεν απαιτείται φυσική παρουσία του γονέα ή κηδεμόνα.
 

Θεατρικές Παραστάσεις