Θεατρικές Παραστάσεις

Ανταπόκριση Θεατρικής Παράστασης: ''Θα Σε Πάρω Να Φύγουμε''


   Μετά την τεράστια επιτυχία της στο Θέατρο Badminton η παράσταση ''Θα σε πάρω να φύγουμε'' παρουσιάζεται για λίγες παραστάσεις στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης. Πρόκειται για ένα μουσικοχορευτικό θέαμα, που αφηγείται την Ιστορία της Ελλάδας στον 20 αιώνα μέσα από την παράλληλη πορεία της επιθεώρησης.
 
8aseparw4   Δεν είχα την τύχη να παρακολουθήσω αρκετές παραστάσεις του συγκεκριμένου Θεατρικού είδους στην εποχή της δόξας του, ούτε και είμαι αντίθετος σε μία μορφή τέχνης όποια και αν είναι αυτή, όταν εύστοχα και με συνέπεια υπηρετεί τον σκοπό και σέβεται τους κανόνες από τους οποίους διέπεται.

   Ας μη λησμονούμε πως κάθε έργο τέχνης είναι μια προσπάθεια του δημιουργού να αφήσει κάτι μνημειώδες, που να νικήσει το χρόνο και τη φθορά που επιφέρει. Στην περίπτωση της Επιθεώρησης έχουμε όμως ακριβώς το αντίθετο: βασίζεται στην επικαιρότητα που όταν παρέλθει, συμπαρασύρει και τα έργα στη λήθη.
 
   Η Επιθεώρηση δεν είναι τίποτα άλλο από ''την εφημερίδα του Θεάτρου'', γιατί τα νούμερα παραμένουν επίκαιρα στην καλύτερη περίπτωση για λίγους μήνες. Πολλοί την χαρακτηρίζουν ως ένα έξοχο πολιτικό Θέατρο που έχει τον ''ανδρισμό'' να κάνει αντιπολίτευση και να αναδεικνύει την κριτική του απλού πολίτη, του καθημερινού Έλληνα, διασκεδάζοντας τον παράλληλα. Έτσι ολόκληρες γενιές γεύτηκαν αλησμόνητες βραδιές, κοσμικά πανηγύρια όπου δεν έτρεχε μόνο η λαϊκή τάξη, αλλά και η αστική, όταν στη ράμπα παρουσιάζονταν νούμερα που έμειναν τελικά στην Ιστορία του Νεολληνικού Θεάτρου.
 
8aseparw3   Η Επιθεώρηση ως είδος ίσως τείνει προς εξαφάνιση, αλλά είναι σαν την Ελλάδα τελικά: ''ποτέ δεν πεθαίνει''. Σε καμία περίπτωση δεν είναι εύκολο σκηνικό δημιούργημα, καθώς απαιτεί εύστοχη επιλογή θεμάτων, έξυπνους διαλόγους και έντεχνο μοντάρισμα. Και στην συγκεκριμένη περίπτωση δεν θα μπορούσε να πέσει σε καλύτερα χέρια από αυτά του Άγγελου Πυριόχου (κείμενα –έρευνα), ενός ανθρώπου που χρόνια υπηρετεί το Θέατρο ως ερευνητής και γνώστης σπάνιων Θεατρικών διαμαντιών. Έγραψε ένα έργο -πραγματικό θησαυρό- με τραγούδια και κείμενα που αγγίζουν κάθε θεατή. Με πρόσχημα την Επιθεώρηση και μία εμβόλιμη ιστορία έρωτα και πάθους παρελαύνουν εμπρός μας στιγμιότυπα γεγονότα που σφράγισαν την ιστορία της σύγχρονης Ελλάδος: από την προπολεμική Αθήνα και αυτή του Μεσοπολέμου περνάει εύστοχα στον πόλεμο του 40, στην Κατοχή και στον Εμφύλιο και όλα αυτά μέσα από τα πλούσια σκηνικά και τα κοστούμια της Εύας Νάθενα και τις φωτεινές χορογραφίες του Φωκά Ευαγγελινού, ο οποίος παράλληλα έχει αναλάβει την σκηνοθεσία και φυσικά την χορογραφία.
 
   Ο Φωκάς Ευαγγελινός, ο γνωστός χορογράφος με πολλές επιτυχίες και δάφνες στο βιογραφικό του, μας εξέπληξε και πάλι ακολουθώντας όμως περισσότερο την συνταγή του μουσικο-χορευτικού θεάματος, αν όχι του Μιούζικαλ, ή τουλάχιστον μιας εγχώριας εκδοχής του, με πολύ μουσική, τραγούδι και χορό. Εκεί στριμώχνεται με μέτρια επιτυχία η εμβόλιμη ιστορία ενός κομπέρ που συναντά την πεθαμένη γιαγιά του, η οποία δεν είναι άλλη από την ίδια την Επιθεώρηση.
 
8aseparw   Το δύσκολο φορτίο του ρόλου της γιαγιάς της Επιθεώρησης υποστήριξε ο Αντώνης Λουδάρος, ο οποίος για ακόμη μία φορά αποδεικνύει την κλάση, την φαντασία και το εκτόπισμά του προσφέροντας μας έναν απολαυστικό γυναικείο χαρακτήρα χωρίς να γλιστράει στην ευκολία του ευτελισμού και της απλής μίμησης. Άξια δίπλα του και η Τάνια Τρύπη που με εξαίσια τεχνική και αίσθηση του στυλ κατάφερε να αναβιώσει μουσικά μια σειρά από μυθικούς γυναικείους χαρακτήρες του μουσικού θεάτρου. Μία μεγάλη και λαμπερή πρωταγωνίστρια.
 
   Συμπαθητικός αλλά διεκπεραιωτικός ο εγγονός κομπέρ του Γιώργου Καπουτζίδη, ανάμεσα στους χαρισματικούς Μέμο Μπεγνή και Μιχάλη Μαρίνο, οι οποίοι πολύ εύστοχα και με συνέπεια μας χάρισαν τον δεξιό και αριστερό παππού του εγγονού.

   Ιδιαίτερη μνεία στους Χαρά Κεφαλά, Μαριάννα Πολυχρονίδη και Μίνωα Θεοχάρη που με σπάνια φωνητικά προσόντα γέμισαν την αυλαία με συγκίνηση και θαυμασμό.
 
8aseparw2   Υπέροχες ξεχωριστές μονάδες και ο υπόλοιπος θίασος από ηθοποιούς, τραγουδιστές και χορευτές, ένα ταλαντούχο σύνολο εναρμονισμένο άψογα και συνοδευόμενο από 10μελη ορχήστρα υπό την διεύθυνση του μοναδικού μαέστρου Γιώργου Κατσαρού.
 
   Ζωντανά και πολύχρωμα και τα κοστούμια της παράστασης της Εύας Νάθενα συνθέτουν μία πολύ πλούσια παραγωγή που με όχημα την υπέροχη μουσική και τα τραγούδια της επιθεώρησης στήνουν ένα πρωτόγνωρο για τα ελληνικά δεδομένα θέαμα-ακρόαμα. Με χαρά μας μαθαίνουμε ότι έπεται και η συνέχεια με τίτλο ''Θα περάσει και αυτό''. Εύχομαι και σύντομα κοντά μας.

Μέλλιος Σπύρος
 
ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ
Σκηνοθεσία - Χορογραφία: Φωκάς Ευαγγελινός
Κείμενα - Έρευνα: Άγγελος Πυριόχος
Μουσική Διεύθυνση: Γιώργος Κατσαρός
Σκηνικά - Κοστούμια: Εύα Νάθενα
Φωτισμοί: Λευτέρης Παυλόπουλος
Παραγωγή: Μιχάλης Αδάμ

Στο θίασο πρωταγωνιστούν:
στο ρόλο «Κυρίας-Επιθεώρησης» ο Αντώνης Λουδάρος
Τάνια Τρύπη
Μέμος Μπεγνής
Μιχάλης Μαρίνος
Χαρά Κεφαλά
στο ρόλο του κομπέρ ο Γιώργος Καπουτζίδης
 
και οι:
Μαριάννα Πολυχρονίδη - Μίνως Θεοχάρης
Μαζί τους οι:
Αντιγόνη Ψυχράμη - Μανόλης Θεοδωράκης - Λίνα Εξάρχου
Δήμητρα Σιγάλα - Αδάμ Τσαρούχης - Λήδα Μανουσάκη   
Αναστάσης Δεληγιάννης - Λίζα Ψαλτάκου
Στράτος Λύκος - Δημήτρης Γαλάνης - Λουίζα Πυριόχου 
Λάμπρος Κτεναβός - Αλέξανδρος Ψυχράμης - Τατιάνα Μύρκου 
 
Παίζουν οι μουσικοί:
Κώστας Αναδιώτης (ακορντεόν), Γιάννης Αρβανιτάκης (τρομπόνι), Νικόλας Βογιατζής (πιάνο), Μαρίνος Γαλατσινός (σαξόφωνα), Τάσος Λιβέρης (ντραμς), Μανώλης Μιχαλάκης (μπουζούκι),
Γιάννης Μωραΐτης (τρομπέτα), Κώστας Νικολόπουλος (κιθάρα), Γιάννης Σαρόγλου (μπάσο)  
Την Ορχήστρα διευθύνει ο μαέστρος Γιώργος Κατσαρός
ΗΜΕΡΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ:
ΠΕΜ. 17, ΠΑΡ. 18, ΣΑΒ. 19, ΚΥΡ. 20, ΔΕΥΤ. 21, ΤΡΙΤ. 22, ΠΕΜ. 24, ΠΑΡ. 25, ΣΑΒ. 26, ΚΥΡ. 27, ΔΕΥΤ. 28, ΤΕΤ. 30, ΠΕΜ. 31 ΟΚΤ.,
ΠΑΡ. 1, ΣΑΒ. 2, ΚΥΡ. 3 ΝΟΕΜ.
ΩΡΑ ΕΝΑΡΞΗΣ: 21:00
ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ: 45€, 35€, 30€, 25€ (17€*), 15€
* Τιμή εισιτηρίου για μαθητές, φοιτητές & κατόχους κάρτας ανεργίας

Θεατρικές Παραστάσεις