Θεατρικές Παραστάσεις

Ανταπόκριση Θεατρικής Παράστασης: ''Περιμένοντας τον Γκοντό''


-Πάμε να φύγουμε;
-Δε μπορούμε.
-Γιατί;
-Περιμένουμε τον Γκοντό.
 
godot2   Γύρω από αυτόν τον λιτό διάλογο περιπλέκεται η ιλαροτραγωδία του Samuel Beckett, "Περιμένοντας τον Γκοντό", την οποία παρουσιάζει η θεατρική ομάδα Γκραν Γκινιόλ σε συνεργασία με το Κέντρο Θεατρικής Έρευνας Θεσ/κης (ΚΘΕΘ). Ένα έργο που από πολλούς θεωρήθηκε ως δώρο Θεού για το θέατρο και που ακόμα και σήμερα μελετείται από πολλούς κριτικούς θεάτρου, έχοντας διχάσει κατά καιρούς για την ακαδημαϊκή ανάλυση του.
 
   Και όμως είναι τόσο απλό. Δεν χρειάζεται ανάλυση. Δύο άστεγοι, δύο ρακένδυτοι αλήτες περιμένουν ένα φορέα σωτηρίας, τον Γκοντό. Όσο περιμένουν ανταλλάσσουν ασήμαντες κουβέντες με ανθρώπους που συναντούν, βαριούνται, σχεδιάζουν, αναβάλλουν και πάντα... περιμένουν. Περιμένουν τον Γκοντό!
 
   Τα ερωτήματα που δημιουργεί το έργο του Beckett είναι περισσότερα από όσα μπορεί να απαντήσει. Όπως αναφέρει και ο σκηνοθέτης Στάθης Μαυρόπουλος στο πρόγραμμα της παράστασης είναι εμφανές ότι στο "Περιμένοντας τον Γκοντό", ο Beckett δεν νοιάζεται τόσο για τον ίδιο τον Γκοντό, αλλά για το περιμένοντας και θα συμφωνήσω μαζί του.
 
   "Αναμονή και μόνο αναμονή για εκατομμύρια χρόνια σε έναν κόσμο μάταιο."
 
   Δύο πρωταγωνιστές, δυο μορφωμένοι αλήτες ή κουρασμένοι κλόοουν, ο Βλαντιμίρ (Κώστας Βουρλιώτης) και ο Εστραγκόν (Πέτρος Μαλιάρας) περιμένουν στην διάρκεια δύο ημερών (πράξη πρώτη και δεύτερη) να φανεί ένας τύπος που δεν εμφανίζεται ποτέ. Ο Γκοντό.
 
godot3   Αντ' αυτού συναντούν δύο άλλους ανθρώπους, τον Πότζο (Διονύσης Καραθανάσης) και τον Λάκυ (Ιωάννα Λαμνή). Όλοι μαζί θα αναδείξουν με έναν παρομοιώδη τρόπο το παράλογο της ύπαρξης μέσα σε έναν κόσμο ξένο, όπου όλα τα μεγαλειώδη ερωτήματα που βασανίζουν την ανθρωπότητα δεν είναι παρά χαλίκια κάτω από ένα έρημο δέντρο στη μέση του πουθενά. Πλήρης ματαιότητα και εκεί που αρχίζεις και ο ίδιος ως θεατής να αναρωτιέσαι ποια λύτρωση περιμένεις, θα έρθει το παιδί (Δάφνη Νικητάκη), ως αγγελιοφόρος του Γκοντό, για να σε καθησυχάσει και να σου πει: "Ο Γκοντό δε θα ρθει σήμερα, αλλά σίγουρα θα έρθει αύριο".
 
   Η παράσταση είναι πολύ έξυπνα στημένη, με τέτοιο τρόπο που απαλοίφεται, σε έναν μεγάλο βαθμό, το βάρος που φέρει ένα τέτοιο κείμενο. Αναδεικνύοντας έντονα τα στοιχεία της κομέντια ντελ άρτε του έργου, είτε με το βάψιμο είτε με το ύφος των ηρώων, ο σκηνοθέτης καταφέρνει στο τέλος να προβάλλει το μήνυμα του με μια ήρεμη και άμεση φωνή, που σου ψιθυρίζει στο αυτί πως αυτή η γελοιότητα που καλούμε ζωή, θα πρέπει να αναρωτηθούμε μήπως δεν είναι παρά μια αυταπάτη που καμουφλάρεται πίσω από την απατηλή αίσθηση μιας ακόμα "δημιουργικής μέρας".
 
   Όλοι οι ηθοποιοί φαίνεται να δίνουν τον καλύτερο τους εαυτό. Οι πρωταγωνιστές παριστάνουν άψογα τους ρακένδυτους αλήτες και δίνουν τον απαραίτητο όγκο σε δυο χαρακτήρες που θα μπορούσαν εύκολα να γίνουν γραφικοί. Ο Πότζο κυριολεκτικά σε γοητεύει με την ερμηνεία του και ο βοηθός του ο Λάκυ σε γεμίζει σπαρακτικά οίκτο και λύπηση. Τέλος το παιδί, που καταφέρνει να γίνεται σημαντικός καταλύτης, καθώς φαίνεται να "διασκεδάζει" με την ηρεμία που διαχειρίζεται την αγωνία των βασικών ηρώων.
 
godot   Σε αυτό το σημείο θα ήθελα να κάνω μια ειδική μνεία στην σκηνική είσοδο των Πότζο και Λάκυ που σε καθηλώνει, σε αρπάζει από το λαιμό και σου λέει πως σε αυτήν την ιστορία δεν είσαι ένας αμέτοχος θεατής, αλλά ο βασικός ήρωας. Είσαι ο Βλαντιμίρ, ο Εστραγκόν, ένας τυχαίος, ένας ξένος, είσαι αυτός που τελικά περιμένει...
 
   Αξιοσημείωτο επίσης είναι ότι οι ερμηνείες των ηθοποιών, αν και έχουν αφετηρία μια γκροτέσκο έως κωμική διάθεση, καταλήγουν σε μια καθολικά ανθρώπινη διάσταση, από όπου δεν μπορείς να αποφύγεις την ταύτιση. Αυτό είναι και το μεγάλο επίτευγμα της ομάδας Γκραν Γκινιόλ, που δάμασε ένα από τα αριστουργήματα της θεατρικής λογοτεχνίας και το έφερε στα μέτρα της, προτείνοντας σε όλους τους θεσσαλονικείς μια εξαίσια θεατρική πρόταση για την ψυχαγωγία τους.
 
Γιάννης Τσιαβός
 
Ταυτότητα παράστασης
Μετάφραση:OLLON
Σκηνοθεσία: Στάθης Μαυρόπουλος
Σκηνικά- Κοστούμια: Όλγα Χατζηιακώβου
Φωτισμοί: Πέτρος Ζηβανός
Βοηθός Σκηνοθέτη: Λήδα Μπατσή
Διανομή: Κώστας Βουρλιώτης, Διονύσης Καραθανάσης, Ιωάννα Λαμνή, Πέτρος Μαλιάρας, Δάφνη Νικητάκη.
 
Πληροφορίες παράστασης
Πρεμιέρα: Παρασκευή 20 Σεπτεμβρίου 2013 στις 21:00
Ημέρες και ώρες παραστάσεων: Παρασκευή έως Κυριακή στις 21:00
Τιμές εισιτηρίων: 10 ευρώ κανονικό & 7 ευρώ φοιτητικό
Χώρος: Αίθουσα Μάντεως Τειρεσία, Γεωργίου Κωνσταντινίδη 15 & Μάντεως Τειρεσία. (Περιοχή Δελφών με Παρασκευοπούλου–Περιοχή θεάτρων Άνετον & Ράδιο Σίτυ)
Πληροφορίες - κρατήσεις: Τετάρτη έως Κυριακή (18.00 – 20.30) 2310865904 & 6932814168

Facebook Comments

Θεατρικές Παραστάσεις