Θεατρικές Παραστάσεις

loogoo

Ανταπόκριση Θεατρικής Παράστασης: 'Ποιος Άμλετ'

 
   «Σκότωσα τον πατέρα μου… επιτέλους! Τώρα μπορώ να ζήσω»! Φαντάζει σαν η πιο απεχθής ατάκα στον υπερκύβο των εννέα διαστάσεων; Μπορεί, εδώ όμως μιλάμε για θέατρο, μιλάμε για κάθαρση, δεν ασχολούμαστε με σαχλομαθηματικά… Η οικογενειακή βία, σε όλες τις μορφές της, η ένοχη σιωπή και οι τύψεις που κανένας κερατάς γείτονας δεν σηκώνει το τηλέφωνο για να πει την αλήθεια, ενώ την ξέρει τη ρημάδα, εμφανίζονται μπροστά μας κατά τη διάρκεια αυτής εδώ της παράστασης. Και η ατάκα πλέον αλλάζει μορφή, αλλάζει ύφος και διάσταση και γίνεται περήφανο ξεστόμισμα, γίνεται μανιφέστο και πονοκεφαλιάζει τους δήθεν, τους απαίδευτους, τους κοιμισμένους.
 
poiosamlet01
   Γεμάτο πούπουλα το πάτωμα της σκηνής (συμβολίζουν τη ζεστασιά, την οικογενειακή θαλπωρή, ίσως ακόμα και την κοιλιά της μάνας)… Ένα πέπλο, παιχνίδια στο ταβάνι, σαν κι αυτά που κρέμονται πάνω από τα παιδικά κρεβάτια, αλλά και συμβολικά κλουβιά και οι χαρακτήρες του έργου. Ο Γνωστός και ο Άγνωστος… και η Γυναίκα. Θα μπορούσε να είναι η Οφηλία, θα μπορούσε να είναι η μητέρα του ήρωα, θα μπορούσε να είναι η αιώνια γυναίκα, έτσι όπως την έχουμε λατρέψει και μισήσει ανά τους αιώνες… Ποιος από τους δύο είναι ο γιος του βασιλιά; Ποιος είναι ο Άμλετ που δείλιασε και δεν πήρε ποτέ τη σωστή απόφαση; Ποιος είναι ο «σωστός» Άμλετ, που έκανε πέρα τις αδυναμίες του, σκότωσε τον κατηραμένο όφι και μπορεί πλέον να αναπνεύσει;
 
   Βαρύ το έργο, δύσκολο και στριφνό, κάτι που βέβαια αποτελεί και σκοπό του συγγραφέα, σκηνοθέτη και ηθοποιού στην παράσταση, Χρήστο Ράντου. Ο νεαρός καλλιτέχνης συμμαχεί με τους Απόλλωνα Μπόλλα και Αλεξία Πηγαδιώτη και μας δίνουν ένα έργο, στο τέλος του οποίου θα σηκωθούμε άβολα από τις θέσεις μας με μια ερώτηση καρφωμένη στο μυαλό. «Τι έγινε, ρε μάγκα μου»; Ο Χρήστος μάλιστα το πάει παρακάτω, θα τον συγκινούσε πολύ αν κάποιοι από τους θεατές έκλαιγαν στο τέλος. Για να πω πάντως την αμαρτία μου, καθώς παρακολουθούσα την παράσταση σκεφτόμουν «Τι πίκρα είναι αυτή, ρε παιδί μου»… Γιατί η πίκρα είναι ατελείωτη σε αυτή την ιστορία. Μην σας αποκαλύψω περισσότερα όμως, θα δείτε τα υπόλοιπα μόνοι σας. Να πω μόνο ότι πέρα από τους τρεις ηθοποιούς, στο έργο συμμετέχουν και δύο μουσικοί, οι Μιχάλης και Παντελής Καλογεράκης, οι οποίοι μελοποιούν ποιήματα με τη συνοδεία μιας κιθάρας και προσδίδουν το κάτι διαφορετικό στη ροή της ιστορίας.
 
poiosamlet04
   Πολύ σημαντικό και παράδειγμα προς μίμηση για πολύ κόσμο: μέρος των εσόδων του έργου θα δοθεί στο Κατάστημα Κράτησης Γυναικών Ελεώνα Θήβας. Εξαιρετική χειρονομία πραγματικά, ενώ με χαρά μου έμαθα ότι δεν είναι η πρώτη φορά που γίνεται κάτι τέτοιο. Σε κάθε έργο του ο Χρήστος φροντίζει μέρος των εσόδων να πηγαίνει σε κάποιο ίδρυμα. Να συγχαρώ τα παιδιά για την προσπάθεια, να ευχηθώ περαστικά στον Απόλλωνα που έπαιζε κρυωμένος και να ανανεώσω το ραντεβού μας για τη συνέντευξη με το Χρήστο, ο οποίος μας μίλησε μετά την παράσταση και μας είπε διάφορα «μυστικά»… Καλή επιτυχία, παίδες!
 
Κώστας Κούλης
 
Ταυτότητα της παράστασης
Κείμενο - Σκηνοθεσία: Χρήστος Ράντου
Σκηνογραφία – Έργο Φωτογραφίας: Φώτιος Μπάλας
Μουσική – Μελοποίηση Ποιημάτων: Ταδέλφια ΤΑΔΕ (Μιχάλης & Παντελής Καλογεράκης)
Παραγωγή: A PRIORI (α πριόρι) Αστική μη κερδοσκοπική εταιρεία καλλιτεχνικών και πολιτιστικών εκδηλώσεων
Παίζουν: Απόλλων Μπόλλας, Αλεξία Πηγαδιώτη, Χρήστος Ράντου
Δημόσιες σχέσεις: Μαρκέλλα Καζαμία
 
Πληροφορίες:
Πρεμιέρα: 21 Ιανουαρίου 2013
κάθε Δευτέρα και Τρίτη
Χώρος: Θέατρο Άβατον, Ευπατριδών 3, Γκάζι.
Ώρα έναρξης: 21.00
Διάρκεια: 70΄
Γενική είσοδος: 10 ευρώ (δωρεάν είσοδος για ανέργους, με την επίδειξη της κάρτας ανεργίας)
Τηλ. Επικοινωνίας – κρατήσεις: 6951001133, 210 3412689 (13:00 έως 23:00)

Θεατρικές Παραστάσεις