Θεατρικές Παραστάσεις

loogoo

Γυναίκες Στα Πρόθυρα Νευρικής Κρίσης

gynaikeskrisi2   Κυριακή του Πάσχα λίγα λεπτά πριν τις 21:00 και ο χώρος έξω από το Ράδιο Σίτυ μόλις αρχίζει να γεμίζει. Η παράσταση βέβαια αρχίζει σε λίγα λεπτά… Σκέφτομαι ότι ίσως είναι η μέρα που κράτησε πολλούς μακριά από το κέντρο της πόλης. Ή ίσως ο κόσμος να μοιράστηκε στις  πολλές ταυτόχρονες θεατρικές πρεμιέρες. Ή δεν ξέρω τι άλλο… Χαιρετάω γνωστούς και φίλους, ανταλλάσσουμε ευχές και παρακολουθώ (ή και συμμετέχω) τα διάφορα πηγαδάκια που έχουν σχηματιστεί. Επιτέλους ο κόσμος αρχίζει να πληθαίνει. Σκέφτομαι: “Κλασσικοί  Έλληνες… Πάντα της τελευταίας στιγμής”. Η παράσταση αρχίζει στις 21:15 και ακριβώς αυτή την ώρα τουλάχιστον 50 άτομα περιμένουν στην ουρά του ταμείου για το εισιτήριό τους. Οι συνεπείς έχουν ήδη πάρει τις θέσεις τους και η αναστάτωση είναι πλέον εμφανής.

   21:45 και η Σμαράγδα Καρύδη εμφανίζεται (επιτέλους) στη σκηνή εισπράττοντας το χειροκρότημα του κοινού. Και η παράσταση μόλις αρχίζει…

   Η Πέπα, Ισπανίδα ηθοποιός με επιτυχίες σε… διαφημιστικά σποτ, βλέπει εφιάλτες όταν τα ξυπνητήρια γύρω της αρχίζουν μανιωδώς να χτυπούν. Ο Ιβάν την έχει εγκαταλείψει. Και δεν είναι μόνο η απουσία του ανυπόφορη αλλά και ο ανεξήγητος λόγος της φυγής του. Στα τηλέφωνα δεν απαντά, στη δουλειά δεν εμφανίζεται. Πού είναι...;; κανείς δεν ξέρει...  Και η νευρικότητα κάνει την εμφάνισή της.

   gynaikeskrisi3Η Καντέλα, η κολλητή της, μοντέλο για παχουλές στο επάγγελμα, βρίσκει τον τέλειο εραστή και περνάει μαζί του νύχτες πάθους. Το παραμύθι ωστόσο σύντομα τελειώνει καθώς ανακαλύπτει πως πρόκειται για καταζητούμενο τρομοκράτη που σχεδιάζει μάλιστα νέα βομβιστική επίθεση. Στρέφεται στη φίλη της, η οποία όμως παρά τα αμέτρητα μηνύματα στο τηλεφωνητή της, ποτέ δεν απαντά. Η κατάστασή της Καντέλα, κωμικοτραγική...

   Η Λουτσία, σύζυγος του Ιβάν, επιστρέφει στο σπίτι της μετά από απουσία χρόνων λόγω  εγκλεισμού της σε νευρολογική κλινική. Μόλις μαθαίνει για την παρουσία της Πέπα, το ανθρωποκυνηγητό ξεκινά. Και η  νευρικότητα εντείνεται όλο και περισσότερο...

   Η ταινία που καθιέρωσε τον Αλμοδοβάρ διεθνώς το 1988 ανεβαίνει για πρώτη φορά σε ελληνική σκηνή βασισμένη στη  διασκευή των Jeffrey Lane και David Yazbek για το Broadway. Η απόδοση στα ελληνικά είναι του Θοδωρή Πετρόπουλου ενώ η σκηνοθεσία του Γιάννη Κακλέα.

   gynaikes review 4Οι γρήγορες, σχεδόν κινηματογραφικές σκηνές και το αλώνισμα των ηθοποιών όχι μόνο της σκηνής αλλά και ολόκληρου του θεάτρου, αποτελούν σίγουρα από τα σημεία αναφοράς της παράστασης με σχόλια πότε θετικά και πότε αρνητικά. Για πολλούς αυτό το πήγαινε έλα είναι κουραστικό και αναίτιο. Για κάποιους άλλους είναι αυτό που κρατά το ενδιαφέρον τους αμείωτο. Σίγουρα η διατήρηση της εγρήγορσης ήταν η πρόθεση του σκηνοθέτη αλλά επίσης σίγουρα αρκετές από τις σκηνές δεν προσδίδουν τίποτα στο έργο.

   Τα εντυπωσιακά σκηνικά του Μανόλη Παντελιδάκη βρίσκουν επιτέλους στο Ράδιο Σίτυ τη σκηνή που τους αντιστοιχεί καθώς ο χώρος στο Μικρό Παλλάς της Αθήνας ήταν πραγματικά περιορισμένος.

   Τα κοστούμια της Ειρήνης Τσακίρη και της Σοφίας Νικολαίδη με τα έντονα χρώματα και τους “τρελούς” συνδυασμούς έχουν σημαντική δόση αλμοδοβαρικής τρέλας και οπωσδήποτε αρέσουν.

   Αν πάντως κάτι απογειώνει την παράσταση, αυτό δεν είναι άλλο από την ομολογουμένως απολαυστική - από την πρώτη στιγμή - ερμηνεία της Βίκυς Σταυροπούλου. Η Σμαράγδα Καρύδη πείθει ως απεγνωσμένη εγκαταλελειμμένη σύντροφος του “γόη” Αντώνη Φραγκάκη (η παρουσία του στη σκηνή, περιορισμένη) ενώ η Αριέττα Μουτούση και η Μαρία Κωσταντάκη οι πιο “υστερικές” και καρτουνίστικες φιγούρες αποτελούν δύο ακόμη κομμάτια αυτού του αλλόκοτου παζλ.  Ένα ανθρώπινο παζλ το οποίο συμπληρώνεται με τη φεμινίστρια δικηγόρο, που τελικά υποτάσσεται στον παράνομο έρωτά της, Ντορέττα Παπαδημητρίου και την θεοσεβούμενη Νεφέλη Ορφανού (μικρός ρόλος, πολύ γέλιο).

   Φεύγοντας από το θέατρο άκουσα τόσες πολλές και διαφορετικές απόψεις και κατέληξα σε κάτι που ήξερα ήδη. Ο καθένας παίρνει από την τέχνη αυτό που μπορεί και θέλει να πάρει. Και ακόμη κι αν αυτή δεν είναι η παράσταση που θα σε σημαδέψει, οι δυόμισι περίπου ώρες περνάνε ευχάριστα.

Θάνος Βάγιος

Τη σκηνοθεσία υπογράφει ο Γιάννης Κακλέας. Η απόδοση είναι του Θοδωρή Πετρόπουλου, τα σκηνικά σχεδίασε ο Μανόλης Παντελιδάκης και τα κοστούμια η Ειρήνη Τσακίρη και η Σοφία Νικολαΐδη.
Πρωταγωνιστούν: Σμαράγδα Καρύδη, Βίκυ Σταυροπούλου, Αριέττα Μουτούση, Αντώνης Φραγκάκης, Νεφέλη Ορφανού, και οι: Ντορέττα Παπαδημητρίου, Βαγγέλης Χατζηνικολάου, Μαρία Κωνσταντάκη, Κίμων Φιορέτος, Κωνσταντίνος Κακούρης, Ιvan Svitailo.
ΠΑΡΑΓΩΓΗ: ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΘΕΑΜΑΤΩΝ
Θέατρο Ράδιο Σίτυ, Παρασκευοπούλου 9
Τηλέφωνα για πληροφορίες: 2310-824970, 2310-819153
Προπώληση εισιτηρίων: Στο ταμείο του θεάτρου
Ώρες ταμείου: Καθημερινά,10:30 – 14:00 & 17:30 – 22:00
Τιμές εισιτηρίων: 22€ (κανονικό), 16€ (φοιτητικό)
Ημέρες και ώρες παραστάσεων:
Κυριακή του Πάσχα, 15 Απριλίου, στις 21:15
Δευτέρα του Πάσχα, 16 Απριλίου, στις 21:15
Τετάρτη, 21:15
Πέμπτη, 21:15
Παρασκευή, 21.15
Σάββατο, 18.15 (λαϊκή) & 21:15
Κυριακή, 18.15 & 21:15
gynaikeskrisi1

Θεατρικές Παραστάσεις