Ταινίες

loogoo

Ταινία: Η Γυναίκα στο Δωμάτιο

 
gynaikad2041
 
   Η μητέρα του βρίσκεται στο νοσοκομείο. Δεν είναι καλά. Δεν θα τη βγάλει καθαρή. Ο θεριστής δεν επιθυμεί να της χαριστεί. Ο γιος τα έχει αντιληφθεί όλα αυτά. Η μητέρα του είναι ξεκάθαρη στις κουβέντες της. «Δεν θέλω να έρχεσαι εδώ». Να λείπουν οι «παρέες». Το έχει πάρει απόφαση. Να πεθάνει μόνη της… Τίποτα άλλο. Εκείνος δεν την ακούει. Πάει και κάθεται με τις ώρες. Κοιμάται έξω από το δωμάτιό της. Μέχρι που δέχεται κι αυτός μια επίσκεψη. Από τον άνθρωπο με τα λευκά. Βλέπετε, ακόμα κι ο Χάρος θέλει ένα ρετούς ανά τους αιώνες. Θέλει και το σκουλαρικάκι στο αυτί, δεν λέει όχι σε ένα κυριλέ κοστούμι. Ακόμα και το δρεπάνι του θυσίασε εξ αιτίας της εμπορικότητας.

   Ήταν καλοκαίρι του 2017 όταν βρεθήκαμε στα γυρίσματα της μικρού μήκους ταινίας του Ρωμανού Παπαϊωάννου. Είχαμε μιλήσει με το Δημήτρη Αλεξανδρή, μας είχε προσκαλέσει και μάλλον δεν χρειάζεται να γράψω περισσότερα για το πώς κανονίστηκε όλο αυτό. Από τη στιγμή που μπήκαμε στο χώρο, εντυπωσιαστήκαμε από πολλά πράγματα, το εξής ένα. Τον απίστευτο επαγγελματισμό των παιδιών, προεξάρχοντος του του νεαρού σκηνοθέτη, που τότε ήταν σε διαδικασία απόκτησης πτυχίου. Όλο το συνεργείο σεβάστηκε απόλυτα τους τρεις μεγάλους ηθοποιούς, όλο το εγχείρημα ολοκληρώθηκε και πιστώθηκε σε μία ταινία που μπορείτε να απολαύσετε και εδώ.
 

   Ο Ρωμανός, γυρίζοντας σε μαυρόασπρο, μεταφέρει ένα αγαπημένο του κείμενο/διασκευή πάνω στο ομώνυμο κείμενο/ιστορία του Stephen King, από το βιβλίο του «Νυχτερινή βάρδια» (Night Shift). Δείχνει τον πόνο ενός ανθρώπου. Ενός γιου που δεν δέχεται ότι πρέπει να φύγει η μητέρα του από τη ζωή. Ενός γιου που δεν δέχεται με τίποτα ότι πρέπει εκείνος να πατήσει το κουμπάκι για να πραγματωθεί η επιθυμία του αγαπημένου του προσώπου. Ο Αλεξανδρής συγκινεί σε μέγιστο βαθμό, είναι απόλυτα γνήσιος και πιστοποιεί για ακόμα μία φορά τη στόφα του. Ιδίως η σκηνή που αφηγείται την ιστορία για εκείνη τη μητέρα και τα δυο παιδάκια της… Απίστευτος!
 
gynaikad2042
   Ο Τσιμάρας Τζανάτος δίνει και εκείνος ένα μικρό ρεσιτάλ. Είναι απόλυτα πειστικός στο ρόλο του, είναι κυνικός και ρεαλιστής και θλίβεται για την κατάντια μας, σαν ανθρώπινο γένος, παρόλο που αυτή δεν τον αγγίζει. Θαυμάσια στο ρόλο της και σπουδαία Έρση Μαλικένζου, την οποία θαυμάσαμε την περασμένη σεζόν στην υπέροχη παράσταση «Οι φάλαινες του Αυγούστου». Ήταν η κατάλληλη παρουσία, ήταν ό,τι ακριβώς θα ήθελε να δει κάθε θεατής σε αυτό το «κάμποτο υποκριτικής». Το ταινιάκι αυτό είναι κλασσικό παράδειγμα υποδειγματικής δουλειάς από ένα τσούρμο νεαρούς ανθρώπους, που διέδρασε με τρεις τέλειους εκφραστές (και) της έβδομης τέχνης.

   Ελπίζω και εύχομαι να είναι μεγάλη και εξίσου σπουδαία η πορεία του Ρωμανού και των συνεργατών. Ήταν χαρά μας που γνωριστήκαμε, είναι χαρά μας που φιλοξενούμε τη δουλειά το στο περιοδικό μας και παραμένουμε εδώ, να θαυμάσουμε και να στηρίξουμε και τις επόμενες δημιουργίες του. Πολλά μπράβο, κύριοι! Μας συγκινήσατε πολύ.

Κώστας Κούλης
 
gynaikad2043
Η Γυναίκα στο Δωμάτιο
Σκηνοθεσία/Σενάριο
Ρωμανός Παπαϊωάννου
βασισμένο στο διήγημα του Στήβεν Κίνγκ “The Woman in the room” από τη συλλογή Night Shift/Νυχτερινή Βάρδια

Ηθοποιοί
ΆΓΓΕΛΟΣ
Δημήτρης Αλεξανδρής
ΜΗΤΕΡΑ
Έρση Μαλικένζου
ΑΝΤΡΑΣ ΜΕ ΤΑ ΜΑΥΡΑ
Τσιμάρας Τζανάτος
 
Παραγωγή
Μαριτίνα Δρακοπούλου
Ρωμανός Παπαϊωάννου
 
Διεύθυνση Φωτογραφίας
Φανούριος Καζάκης
 
Mοντάζ
Βασίλης Μιχαλαριάς
 
Σκηνογράφος/Ενδυματολόγος
Λία Αντωνέλλη
Ειρήνη Μπιρμπίλη
 
Α' βοηθός σκηνοθέτη
Στέφανος Γκέκας

Ήχος
Χρήστος Σακελλαρίου
 
Μακιγιάζ
Μαρία Χατζηιωάννου
 
Β' βοηθός σκηνοθέτη
Μαρία-Έλενα Μητροδήμα
 
Οπερατέρ
Άννα Πατρικίου
 
Ηλεκτρολόγος
'Αλκης Παπαδόπουλος
 
Βοηθοί Παραγωγής
Βασίλης Μιχαλαριάς
Μιχάλης Μαθιουδάκης
 
Σκριπτ
Τόνια Γιαννούλα
 
Storyboard
Πηνελόπη Μαυροψαρίδη
 
gynaikad2044
Σημείωμα του σκηνοθέτη
Στην ταινία βλέπουμε την προσπάθεια ενός άντρα που βρίσκεται σε συναισθηματικό αδιέξοδο να πάρει μια απόφαση. Αυτή η απόφαση είναι να κάνει ευθανασία στην μητέρα του που πλήττεται από μια ανίατη ασθένεια που καταβάλει το μυαλό και το σώμα της. Ενώ είμαι μεγάλος φαν του Στίβεν Κινγκ, δεν είχα τη συγκεκριμένη συλλογή. Την έκλεψα πέρσι το καλοκαίρι από το σπίτι του φίλου μου Βασίλη στη Σπάρτη (του μοντέρ της ταινίας). Έχω την κακή συνήθεια να θέλω να διαβάσω κάτι για να με πάρει ο ύπνος αλλά δεν είχα φέρει κανένα βιβλίο μαζί μου. Βρήκα το ‘Night Shift’ στο δωμάτιό του, δανεισμένο από τη βιβλιοθήκη Σπάρτης, χωρίς να έχει επιστραφεί ποτέ, έτσι είπα ‘ΟΚ, δεν το έχει διαβάσει, δεν θα το διαβάσει ποτέ, mine’!

Το διάβασα και η τελευταία ιστορία ήταν ‘Η Γυναίκα στο Δωμάτιο’, η δεύτερη από τις δυο ιστορίες του βιβλίου που δεν ήταν είδος τρόμου. Ήξερα ότι ο Φρανκ Ντάραμποντ είχε αρχίσει την καριέρα του με μια μικρού μήκους μεταφορά του διηγήματος και ως άσκηση περισσότερο σκεφτόμουν τρόπους να το κάνω διαφορετικό γιατί δεν μου άρεσε η βερσιόν του. Για ένα μεγάλο διάστημα το είχα αφήσει και δούλευα ένα άλλο σενάριο για πτυχιακή ταινία που όμως δεν με έβγαζε πουθενά. Είχα κολλήσει άσχημα αλλά επέμενα να το δουλεύω μάταια, σαν να ήθελα να αποδείξω στον εαυτό μου ότι μπορώ να ξεκολλήσω. Μίλησα με τον υπεύθυνο καθηγητή του πρότζεκτ μας στο Κολέγιο και είπα ότι θα αλλάξω σενάριο. Το βιβλίο ήταν σχεδόν έτοιμο και τόσο καιρό που το δούλευα είχα βρει και τις αλλαγές που λείπανε κατά τη γνώμη μου από το διήγημα, η μάλλον από την κινηματογραφική μεταφορά του διηγήματος.

Ο Στίβεν Κινγκ γράφει περιγραφικά. Η περιγραφή, της περιγραφής, ω περιγραφή! Αυτό δουλεύει όταν το διαβάζεις αλλά γίνεται δύσκολο όταν το κινηματογραφείς. Οι σκέψεις του ήρωα και η σύγκρουσή του από εσωτερική έπρεπε να γίνει εξωτερική. Επίσης έχει πολύ γραμμική γραφή όσον αφορά το πώς εν τέλη παίρνει την απόφαση να κάνει ευθανασία στη μητέρα του. Διαβάζοντάς το, όπως είναι φυσικό, σου έρχονται εικόνες στο μυαλό. Αυτές οι εικόνες έπλασαν τον κόσμο που ήθελα να βάλω αυτούς τους χαρακτήρες και το τι ήθελα να πω με αυτούς. Η ευθανασία στο βιβλίο του Κινγκ είναι η προφανής λύτρωση της Μητέρας που υποφέρει. Αυτό που ήθελα να πετύχω είναι η συμφιλίωση με την έννοια του θανάτου. Η Μητέρα αποζητά το θάνατο αλλά δεν είναι σε θέση να δώσει η ίδια τέλος στη ζωή της, έτσι το ζητά από το γιο της. Είναι φίλη με τη φιγούρα του θανάτου, πρέπει ο γιος να το καταλάβει αυτό ώστε να δώσει τη λύση. Και πώς το καταλαβαίνει αυτό; Θα το δείτε...
 

Ταινίες

Facebook Comments