Ταινίες

loogoo

Ο Δράκουλας Των Εξαρχείων

 

poster

Ο Δράκουλας Των Εξαρχείων
Πρωταγωνιστούν: Κωνσταντίνος Τζούμας, Ισαβέλλα Μαυράκη, Αντώνης Καφετζόπουλος, Τζόνι Βαβούρας, Τζίμης Πανούσης και Δημήτρης Πουλικάκος
Σκηνοθέτης: Νίκος Ζερβός
Διάρκεια: 90 λεπτά    
Παραγωγή Ταινίας: 1983

drakoulas22   Η ταινία Ο δράκουλας των Εξαρχείων είναι μια διαχρονική βόμβα σε κάθε έκφανση καθωσπρεπισμού και ηθικολογίας. Πρόκειται για μια πολιτική-πολιτιστική-μουσική-ιδεολογική σάτιρα του 1983, σε σκηνοθεσία του Νίκου Ζερβού και σενάριο των Τζίμη Πανούση, Βαγγέλη Κοτρώνη, Λίλης Πανούση, Νίκου Ζερβού.

   Παρότι παλιάς παραγωγής, τα μηνύματα που περνάει με τον πιο underground τρόπο χαστουκίζουν τα σημερινά σημάδια όχι μόνο στο χώρο της μουσικής, αλλά και της πολιτικής, της κοινωνίας και του φαινομενισμού. Φυσικά δεν παρουσιάζονται έκδηλα αλλά καμουφλαρισμένα με το γνώστο και προκλητικότατο χιούμορ του Τζίμη Πανούση.

   Το σενάριο λέει πως ένας σοφιστικέ και ιντελεκτουάλ ορθοπεδικός με το όνομα Βίκτωρ Παπαδόπουλος (υποδύεται ο Κ. Τζούμας) «μετακομίζει» από τα Καρπάθια στα Εξάρχεια, μαζί με την κόρη του (Ι. Μαυράκη) και τους δύο βοηθούς του. Η αποστολή του είναι να καρπωθεί χρήματα δημιουργώντας το καλύτερο μουσικό συγκρότημα (τις Μουσικές Ταξιαρχίες) και για να το καταφέρει αυτό αποσπά και επανασυνθέτει μέλη από νεκρούς μουσικούς. Φανταστείτε λοιπόν κάλτ σκηνές σε νεκροταφεία, με τους πεθαμένους να οργανώνουν επανάσταση για αυτή την ασέβεια και καπήλευση, με αρχηγό των ζόμπι, το Χαμένο Ανθυπολοχαγό της Αλβανίας (Α. Καφετζόπουλος).
 

O Drakoulas ton Exarheion photo3   Είναι ένα έργο κειμήλιο μόνο και μόνο για όλα τα στοιχεία καλτουριάς, σπλατεριάς, υποκόσμου, αλλά και για τις συμμετοχές – έκπληξη όπως του Νικόλα Άσιμου και του Σάκη Μπουλά, αλλά και του Δημήτρη Πουλικάκου που εμφανίζεται σε μια ροκ διασκευή του καζατζιδικού τραγουδιού "Υπάρχω".

   Ο «Τζιμάκος» ανελέητος όπως πάντα, θίγει και δεν θίγεται, ενοχλεί και καυτηριάζει, σκαλίζει με φτυάρι και όχι πίσω από το δάχτυλό του θέματα «παρακαλώ μην αγγίζετε» όπως είναι κάθε είδους σύστημα, η ομοφυλοφιλία, ο θάνατος (καλύτερα η ζωή σαν θάνατος), η υποκρισία και γενικά κάθε ρεύμα της εποχής που δυστυχώς κυλάει μέχρι και το σήμερα. Τα σκηνικά αν και απλά, δημιουργούν τη δική τους ατμόσφαιρα. Να σημειωθούν εδώ και οι εμφανείς επιρροές από τις ταινίες τρόμου της δεκαετίας του 1960-70 (βλέπε «Νύχτα των ζωντανών νεκρών»).
 

   Σουρεαλισμός, αφρικανή υπηρέτρια που τραγουδά τον ύμνο του πασόκ, σεξ σε φέρετρο, ανδρικά καλλιστεία, εκρήξεις φεμινισμού, ανδρικός γοργόνος... κοινώς 90 λεπτά πολιτιστικού «σκουντήγματος». Προκλητική κινηματογραφική παραγωγή στο παρόν, που το μάτι έχει πλέον συνηθίσει σε ποικιλία «απωθητικών» εικόνων – σκεφτείτε επί 1983 πόση αίσθηση θα είχε προκαλέσει. Ξεχωρίζει αναμφισβήτητα για τη διορατικότητα των όσων έπονταν. Το ελληνικό καλτ στα καλύτερά του.
 
Βασιλική Φατούρου
 

Ταινίες

Facebook Comments