Συνεντεύξεις

loogoo

Συνέντευξη με τον Κώστα Ανταλόπουλο

 
   Τρόμος, όνομα και πράμα… Η εκπληκτική ιστορία του TERROR, που ξεδιπλώνεται στη σκηνή του θεάτρου Αθηνών, οι θαυμάσιες ερμηνείες των ηθοποιών και το κοινό που καλείται να δώσει ετυμηγορία δια… ύψωσης! Φιλοξενούμε τον Κώστα Ανταλόπουλο, ο οποίος υποδύεται το μάρτυρα υπεράσπισης Λάουτερμπαχ και μαθαίνουμε ακόμα περισσότερα για ένα έργο που κυριολεκτικά σαρώνει και τα μελλοντικά πλάνα του εξαίρετου αυτού καλλιτέχνη. Όχι, δεν ρωτήσαμε για το δίκλαρο πηλίκιο. Κρατάμε την ερώτηση για την επόμενη συνάντηση δια ζώσης. Έτσι κι αλλιώς, έχουμε πλέον την ανάγκη να ξαναδούμε αυτή την παράσταση. Είναι ένα θεατρικό έργο που θα παρακολουθούσαμε άνετα μία φορά την εβδομάδα, κάθε εβδομάδα! Πολλά ευχαριστώ στον Άρη Ασπρούλη, ο οποίος φρόντισε να πραγματοποιηθεί αυτή η συνέντευξη.

Αντί προλόγου: Κώστας Κούλης
Η συνέντευξη δόθηκε στη Μαίρη Ζαρακοβίτη
 
antalopoulos1986
Συμμετέχετε στην παράσταση TERROR στο θέατρο Αθηνών, που ήδη σημειώνει μεγάλη επιτυχία. Πώς σας προσέγγισαν για το ρόλο; Είχατε δίλλημα αν θα συμμετέχετε ή όχι;
Αρχικά δέχθηκα ένα τηλεφώνημα από το Νίκο Χαρλαύτη, που έχει αναλάβει και το ενδυματολογικό κομμάτι της παράστασης. Με το Νίκο δουλέψαμε μαζί στη «Μαλάμω», δικό του έργο, που ανέβηκε στο θέατρο Λαμπέτη. Στη συνέχεια μίλησα με το Βασίλη Παλαιολόγο, που εκτός του ρόλου του Προέδρου του δικαστηρίου, εμπλέκεται και στην παραγωγή. Ο Βασίλης επίσης μου ανέφερε για την καταλυτική συνεισφορά της Ευαγγελίας Νάνου στο ν’ ανέβει το TERROR, έργο το οποίο έχει μεταφράσει η ίδια. Ό,τι αφορά το καλλιτεχνικό κομμάτι το συζήτησα με τον σκηνοθέτη της παράστασης Γιώργο Οικονόμου, ο οποίος από την πρώτη στιγμή ήταν πολύ κατατοπιστικός και θετικός στην προοπτική να συνεργαστούμε.

Υποδύεστε τον μάρτυρα υπεράσπισης του πιλότου. Ήταν δύσκολο να κουμπώσετε στο ρόλο; Πώς καταφέρατε να μπείτε στην ψυχολογία του;
Στην παράσταση TERROR υποδύομαι τον αξιωματικό της πολεμικής αεροπορίας αντισμήναρχο Λάουτερμπαχ. Ο οποίος είναι και ο μάρτυρας υπεράσπισης. Επίσης, είναι ο άνθρωπος που διαχειρίστηκε από την αρχή ως το τέλος το γεγονός της αεροπειρατείας. Έμμεσα η υπεράσπιση του πιλότου που κατέρριψε το αεροπλάνο της Λουφτχάνσα, αποτελεί και έμμεση υπεράσπιση της άτυπης θέσης της γερμανικής πολεμικής αεροπορίας, η οποία αντιτίθεται της απόφασης του Ομοσπονδιακού Συνταγματικού Δικαστηρίου. Η δυσκολία του συγκεκριμένου ρόλου είναι σε ό,τι αφορά την αφήγηση του κειμένου, εξαιτίας της ορολογίας και του καταιγισμού πληροφοριών. Από το Λάουτερμπαχ μαθαίνουμε αρχικά λεπτό προς λεπτό για το τι πραγματικά συνέβη. Ό,τι αφορά στην σωματικότητα του ρόλου, αυτή εκδηλώνεται μ’ ένα αυστηρό στιλιζάρισμα και σκηνική οικονομία, όπως άλλωστε είναι και η συνθήκη μέσα στην οποία κινείται όλη η παράσταση. Υποδύομαι ένα χαρακτήρα του οποίου οι ψυχολογικές μεταπτώσεις δεν είναι και τόσο έκδηλες, διότι η προσπάθειά του είναι να μη χάσει την αυτοκυριαρχία του. Παρόλα αυτά, δεν τα καταφέρνει σ’ όλη την διάρκεια της ακροαματικής διαδικασίας. Η εισαγγελέας του βρίσκει κάποια τρωτά σημεία. Επίσης το ίδιο το έργο δεν δίνει πολλά στοιχεία για το τι ακριβώς είναι ο Λάουτερμπαχ ως άνθρωπος. Οπότε όλα αυτά τα στοιχεία της ψυχοσύνθεσής του, έπρεπε ως ένα βαθμό να τα εφεύρουμε.
 
antalopoulos1985

Κάνατε «πρόβα τζενεράλε» στη Νομική στις 14 Οκτωβρίου. Πώς νοιώσατε που βρισκόσασταν σ’ ένα τέτοιο χώρο; Και ποιες ήταν οι εντυπώσεις του κοινού μετά την παράσταση;
Δεν ήταν ακριβώς πρόβα τζενεράλε, με την καθαρή θεατρική έννοια της γενικής πρόβας. Και αυτό γιατί παίξαμε χωρίς ήχους-μουσική και φώτα! Στοιχεία που είναι απαραίτητα της τελικής πρόβας πριν την πρεμιέρα. Η παράσταση στη Νομική είχε σαφώς ιδιαίτερο χρώμα, γιατί παίξαμε ένα δικαστικό έργο μπροστά σε νομικούς και μάλιστα στην «έδρα τους», σ’ ένα κατάμεστο από κόσμο αμφιθέατρο και όχι στο φυσικό μας χώρο, που είναι η θεατρική αίθουσα. Το μυημένο αυτό κοινό αγκάλιασε το TERROR από την πρώτη στιγμή και η οδηγία του Γιώργου Οικονόμου πριν την παράσταση αποδείχθηκε η πιο κατάλληλη. Μας ζήτησε να «ροκάρουμε» και έτσι έγινε. «Ροκάραμε» κι εμείς και το κοινό της Νομικής.

Πιστεύετε ότι η ιδιότητα των ανθρώπων που παρακολούθησαν την παράσταση επηρέασε και την τελική απόφαση;
Έχω την αίσθηση ότι οι περισσότεροι των φοιτητών της Νομικής ψήφισαν «Αθώος», ενώ οι δάσκαλοι και οι καθηγητές τους και όσοι άλλοι εμπλέκονταν με νομικά θέματα και παρευρίσκονταν στην αίθουσα ψήφισαν «Ένοχος».
 
antalopoulos1988
Το κοινό είναι και οι ένορκοι της παράστασης. Αυτοί που αποφασίζουν αν αυτός που στερεί τη ζωή 164 ανθρώπων είναι Αθώος ή Ένοχος. Εσείς τι θα λέγατε;
Η παράσταση έχει ως ένα βαθμό διαδραστικό χαρακτήρα και αυτό την κάνει ιδιαίτερη. Το κοινό είναι αυτό που αποφασίζει για την έκβαση της δίκης. Προσωπικά θα αναφέρω μία φράση της Εισαγγελέως, της Βάσω Καβαλιεράτου, ότι πρόκειται για ανθρώπινες ζωές και δεν γίνεται να μπαίνουν σε ζυγαριά. Μία φράση από τον Πρόεδρο, Βασίλη Παλαιολόγο, ότι οποιαδήποτε δικαστική απόφαση δεν γίνεται να παρθεί χωρίς αντιδικία και διχογνωμία και ότι ο νόμος δεν μπορεί να καλύψει τα πάντα και τέλος μία φράση του Συνηγόρου, Γιάννη Στεφόπουλου, ότι ο κατηγορούμενος έπραξε το μη χείρον βέλτιστον. Επίσης θα ‘λεγα πως εκτός από το γραπτό νόμο υπάρχει και ο άγραφος, τον οποίο πρέπει να το λαμβάνουμε σοβαρά υπόψιν.

Για πόσο διάστημα θα είστε στο θέατρο Αθηνών; Υπάρχουν σχέδια για μετά; Σχεδιάζετε κάτι;
Τα δείγματα ανταπόκρισης του κοινού για το TERROR είναι πολύ ενθαρρυντικά! Πράγμα που σημαίνει ότι σε πρώτη φάση η παράσταση θα παίζεται τουλάχιστον μέχρι την πρώτη εβδομάδα πριν το Πάσχα! Το διάστημα αυτό συμμετέχω και στον ‘’Κύκνο’’ της Ελίζαμπεθ Έγκλοφ, μια παράσταση σκηνοθετημένη από το Σταύρο Στάγκο. Ο ‘’Κύκνος’’ είναι ένα υπαρξιακό ερωτικό θρίλερ με πολλά στοιχεία μαύρης κωμωδίας. Είμαστε στο θέατρο Αγγέλων Βήμα κάθε Σάββατο και Κυριακή στις 18.30.

Μαίρη Ζαρακοβίτη
 
antalopoulos1987
 

Συνεντεύξεις

Facebook Comments