Συνεντεύξεις

Συνέντευξη με τους Κωνσταντίνο Λεβαντή και Σήφη Μάινα

 
   Μετά από την επιτυχημένη, πρώτη σειρά παραστάσεων που κέρδισε το κοινό, το έργο παρουσιάζεται με νέα σκηνοθετική - και όχι μόνο - ματιά, για δεύτερη χρονιά στο Small Argo Full of Art . Μιλήσαμε με τον Κωνσταντίνο Λεβαντή, αλλά και το σκηνοθέτη Σήφη Μάινα, για τις αλλαγές και το νέο τρόπο προσέγγισης της παράστασης.
 
psigeio029 
Γιατί έχει επιλεγεί το συγκεκριμένο έργο;
Κωνσταντίνος Λεβαντής: Είναι σύγχρονο ισπανικό έργο, ο Μάνθος (σ.σ. Καλαντζής) το έχει επιλέξει. Του άρεσε πάρα πολύ γιατί είναι ένα έργο χαρακτήρων, θεώρησε ότι έχει κάτι να πει, μου το πρότεινε και το ξεκινήσαμε πέρυσι με μεγάλη επιτυχία.

Θα έχει διαφορά από την περσυνή παράσταση;
Κωνσταντίνος: Είναι τελείως διαφορετικό. Είναι διαφορετική η προσέγγιση από το Σήφη, που θα το σκηνοθετήσει. Οπότε και οπτικά αλλά και ακουστικά θα είναι τελείως διαφορετικό.
Σήφης Μάινας: Ή μπορεί να είναι ίδιο! (γέλια) Δεν είχα δει την περσυνή παράσταση.

Είναι ένα έργο με πολύ έντονες στιγμές. Πόσο δύσκολο ήταν να μπείτε σε αυτούς τους ρόλους;
Κωνσταντίνος: Σε παίρνει η φόρα του λόγου. Όλη η ιστορία ξεκινά με πολύ ένταση, θέλει μια προετοιμασία ψυχολογική, έχει πολλά σκαμπανεβάσματα. Και οι δύο χαρακτήρες κάνουν πλήρεις συναισθηματικούς κύκλους, αλλά σε οδηγεί από μόνο του το κείμενο.
 
psigeio025
Πέρυσι που είχα δει την παράσταση, έπιανα τον εαυτό μου να αγωνιά, παρόλο που ήξερα το τέλος, περίμενα την ανατροπή.
Κωνσταντίνος: Υπάρχει λόγος για αυτό. Ο άνθρωπος είναι γεννημένος για να έχει ελπίδα. Η ελπίδα σε αυτούς τους δύο είναι ζωντανή. Αν χάσεις την ελπίδα σου, έχεις χάσει το παιχνίδι.
Σήφης: Το θέμα δεν είναι αν θα ανοίξει η πόρτα, το θέμα είναι αν αυτοί που είναι μέσα με κλειστή την πόρτα θα αντέξουν να βγάλουν κάτι από μέσα τους για να επιβιώσουν. Το σίγουρο είναι ότι η πόρτα δεν θα ανοίξει. Η βοήθεια που πρέπει να βρεθεί πηγάζει από μέσα τους.

Σήφη, ποια είναι η δική σου οπτική γωνία για «Το Ψυγείο»;
Σήφης: Προσπαθώ να δω τι θα έκαναν δύο άνθρωποι αν έρχονταν αντιμέτωποι με αυτή την κατάσταση. Ουσιαστικά πώς θα αντιμετώπιζαν τον θάνατο. Θέλω το κοινό να είναι και εκείνο κλεισμένο μαζί τους στο ψυγείο για όλη τη διάρκεια της παράστασης. Να ζήσουν και εκείνοι την εμπειρία των δύο ηρώων που κοιτούν κατάματα το θάνατο.
Κωνσταντίνος: Ο Σήφης έχει κάνει διαφορετική προσέγγιση, έχει πλησιάσει τους χαρακτήρες και αναδεικνύει την εμπειρία του θανάτου των ηρώων.
 
psigeio028a
Τα δύο αδέρφια είναι αποξενωμένα πριν μπουν στο ψυγείο. Μετά;
Κωνσταντίνος: Η επικοινωνία μεταξύ τους είναι μηδενική. Ο μεγάλος δεν τον έχει σε εκτίμηση, αλλά το ζηλεύει συνάμα γιατί είχε τα κότσια να κυνηγήσει το όνειρό του. Ο ίδιος έχει κολλήσει στον τόπο που γεννήθηκε, ήταν δίπλα στους γονείς του και ανέλαβε την οικογενειακή επιχείρηση, το κρεοπωλείο. Δεν κατάφερε να ξεφύγει ποτέ από εκεί. Ενώ ο μικρός τελικά ακολουθεί τα βήματα του μεγάλου, ουσιαστικά ο μεγάλος αδερφός θα ήθελε να κάνει πολύ αυτό που έκανε ο μικρός.
 
Κάνεις το μεγάλο αδερφό. Ένα άνθρωπο ταλαιπωρημένο από τη ζωή, με έναν αποτυχημένο γάμο και ένα παιδί.
Βρίσκεται στον απόλυτο πάτο. Πιο κάτω δεν έχει. Ίσως και για αυτό έχει τη μικρότερη αντίσταση σε αυτό που τους συμβαίνει στο ψυγείο. Είναι αυτός που «πέφτει» πρώτος. Δεν έχει χαμηλότερα να πάει.

Πέρυσι είχατε αντιδράσεις περίεργες λόγω του τέλους;
Κωνσταντίνος: Ναι, είχαμε πολλές, αρκετά διαφορετικές, με κοινές συνιστώσες δε. Υπήρξε άνθρωπος από το κοινό που μας ευχαρίστησε και μας είπε «Πάω να πάρω τον αδερφό μου τηλέφωνο». Τους αγγίζει. Είναι ένα έργο που έχει να κάνει με χαρακτήρες και όσο πιο πολύ εμβαθύνεις, επηρεάζεις το κοινό. Με τον ένα τρόπο ή τον άλλον ο θεατής θα ταυτιστεί. Είναι αρκετά έξυπνα γραμμένο ώστε να μπορείς να ταυτιστείς και με τα δύο αδέρφια. Αυτό λειτουργεί ως προβολή στο θεατή. Δεν είναι διδακτικό ως κείμενο, περνάει τα νοήματα υπόγεια. Ότι μερικά πράγματα στη ζωή είναι μάταια και ότι δεν θα είμαστε για πάντα εδώ. Χτυπά κατευθείαν στο συναίσθημα.
 
psigeio026
Τι γνώμη έχετε για το σημερινό θέατρο;
Σήφης: Έχει γεμίσει θέατρα η Αθήνα και νομίζω είναι περισσότερα από ποτέ. Δεν παρακολουθώ αρκετά για να μπορώ να έχω σφαιρική άποψη για όλες τις παραστάσεις. Αναλογικά με το πόσες παραστάσεις ανεβαίνουν, το επίπεδο του Αθηναϊκού θεάτρου είναι αρκετά υψηλό. Σημαίνει ότι υπάρχει μια επαφή με το θέμα και το κοινό έχει εκπαιδευτεί γιατί καθορίζει τι παραστάσεις θα ανέβουν.

Τα social media βοηθάνε τις θεατρικές παραστάσεις;
Κωνσταντίνος: Βοηθάνε αλλά η πληροφορία περνά τόσο γρήγορα και από παντού, που ο κόσμος δεν προλαβαίνει να ενημερωθεί. Πολλές φορές δεν εστιάζουμε, δεν απομνημονεύουμε. Η πληροφορία κάπου θα χαθεί.
Σήφης: Είναι δωρεάν διαφήμιση και εφόσον είναι δωρεάν, χάνεται. Είναι πολύ πιο δύσκολο γιατί πλέον υπάρχει πολύ πληροφόρηση με λίγους αποδέκτες.

Ευχαριστώ πολύ για το χρόνο σας, παιδιά.
Εμείς ευχαριστούμε και σε περιμένουμε στην έναρξη 26 Νοεμβρίου στο Θέατρο Αργώ, στη μικρή σκηνή A Small Argo full of Art.

Μαίρη Ζαρακοβίτη
 
ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ
Μετάφραση: Μαρία Χατζηεμμανουήλ – Δημήτρης Ψαρράς
Σκηνοθεσία: Σήφης Μάινας
Σκηνικά-Κοστούμια: Μάγδα Καλέμη
Φωτισμοί: Κατερίνα Μαραγκουδάκη
Μουσική Επιμέλεια / Επεξεργασία ήχων: Σωτήρης Καναρέλης
Φωτογραφίες: Γιάννης Τζουβελέκης
Παραγωγή: Ομάδα Γέφυρα
 
Παίζουν :
Μάνθος Καλαντζής
Κωνσταντίνος Λεβαντής

Ακούγονται αποσπάσματα από μουσική και τραγούδια του Γιάννη Καμπουρόπουλου
A Small Argo full Of Art, Ελευσινίων 15, Αθήνα (Στάση Μετρό Μεταξουργείο)

Παραστάσεις:
Από 26/11/2018 ως 15/01/2019
κάθε Δευτέρα και Τρίτη στις 21:00
Διάρκεια: 80΄

Εισιτήρια: €12, €8 (φοιτητικό), €5 (ατέλειες-ανέργων)
Τηλ. ταμείου: 210-5201684
 
Επικοινωνία Παράστασης: Αλέξανδρος Κωνσταντάκης

Συνεντεύξεις