Συνεντεύξεις

loogoo

Συνέντευξη με την Αλεξάνδρα Παλαιολόγου

 
   Η Αλεξάνδρα Παλαιολόγου, η σπουδαία πρωταγωνίστρια που έχουμε θαυμάσει σε εξίσου σπουδαίες παραστάσεις, είναι η Άντζελα του συγκινητικού, κωμικού και τόσο γνήσια ζωντανού μονόλογου «Το υπέροχό μου διαζύγιο». Συναντηθήκαμε με τη μεγάλη ηθοποιό λίγη ώρα πριν βγει στη σκηνή και μιλήσαμε για το έργο, τα πλάνα της για το μέλλον, την ασίγαστη δίψα της να κάνει πράγματα γύρω από την τέχνη της. Θερμές ευχαριστίες στον Αντώνη Κοκολάκη και την καταπληκτική ομάδα του, η οποία φρόντισε να πραγματοποιηθεί αυτή η συνέντευξη.
 
palaiologou2037
Εδώ, με το υπέροχο διαζύγιο… Πώς ξεκίνησε όλο αυτό; Σαν ιδέα, σαν προσέγγιση;
Ξεκίνησε με τη λήξη της καραντίνας. Ήλθε η πρόταση από το Δημήτρη Μυλωνά και χάρηκα παρά πολύ, για να σας πω την αλήθεια… Το “Support Art Workers” δεν είναι για να επαιτούμε. Είναι για να είμαστε ενεργοί και να κάνουμε τη δουλειά μας και μέσω αυτής να μπορούμε να αμειβόμαστε. Τώρα… όλο αυτό που συμβαίνει, αυτές τις μέρες ειδικά… Είναι λίγο… ανησυχητικό εκ νέου. Θα δούμε. Πάντως, είμαι πολύ χαρούμενη που είμαι εδώ παρούσα. Το θέατρο εφημερεύει. Και είναι καλό που εφημερεύει.

Και θα το πάτε και βόλτα;
Βόλτα όχι. Μόνο στο Χυτήριο.

Είχα την εντύπωση ότι θα το πάτε κι αλλού.
Είναι κάποιες παραστάσεις αγορασμένες από Δήμους. Τρίπολη, Ωρωπός… Όπου δεν είναι αγορασμένες από δήμους και για να είμαστε λίγο χαλαροί κι εμείς, επειδή φέτος είναι πολύ περίεργα τα πράγματα, είπαμε να μην το διακινδυνεύσουμε άλλο.

Σας ιντριγκάρει ο μονόλογος;
Κοιτάξτε… Αν σκεφτεί κανείς ότι είναι ο τρίτος που κάνω, προφανώς και μου κάνει κάτι ο μονόλογος! (γελάει) Ο καλός μονόλογος βέβαια, έτσι;

Πάνω στη σκηνή είστε μόνη σας, είστε γυμνή απέναντί μας και αν πέσει σεντόνι, ο μη γένοιτο…
Παναγία μου, τι μου λες πριν την παράσταση! (σ.σ. «χτυπάει ξύλο», ακουμπώντας το τραπέζι – απίστευτο γέλιο)
 
palaiologou2038
Από την άλλη μεριά όμως… εξαρτάται αποκλειστικά από εσάς. Είστε σε φόρμα – θα πετάξει ο μονόλογος, θα γίνει «τούμπανο».
Αυτό είναι αλήθεια. Έτσι είναι.

Πώς δουλεύετε πάνω σε τέτοια μοτίβα;
Δουλεύω ούσα συγκεντρωμένη χίλια τα εκατό, γιατί αλλιώς ΔΕΝ γίνεται. Απαιτεί περισσότερη δουλειά ένας μονόλογος, ούτως ή άλλως, γιατί είναι ένα κείμενο μεγάλο, το οποίο θέλει πρώτον εκμάθηση και δεύτερον την υποκριτική ερμηνεία του. Και πραγματικά πρέπει να ρίξεις την προσοχή όλη πάνω στη σκηνή. Έτσι και φύγεις λίγο, είναι καταστροφή.

Έχετε βάλει στο ρόλο δικά σας στοιχεία;
Δικά μου στοιχεία, με την έννοια ότι πάντοτε ένας ηθοποιός παίζει ένα ρόλο… Πάντα βάζει υποκριτικά στοιχεία. Αν λέτε τέτοια στοιχεία, τότε ναι.

Το έχετε σκεφτεί κάπως έτσι;
Όχι, όχι. Είναι ένα κείμενο, το οποίο νομίζω σου λέει από μόνο του ότι «Οφείλω να παιχτώ έτσι. Οφείλεις να με παίξεις έτσι». Όλα τα κείμενα το λένε, με τον ένα ή τον άλλο τρόπο. Έχω την αίσθηση ότι με το Δημήτρη Μυλωνά έχουμε κάνει μία πολύ βατή σκηνοθεσία, με την πρόθεση ο Δημήτρης Μυλωνάς να μην φανεί ο ίδιος… Δεν είναι από τους σκηνοθέτες που θέλουν να καπελώνουν τα έργα και να φαίνεται η σκηνοθεσία και τα ευρήματα, αλλά να αναδεικνύεται ο λόγος και ο ηθοποιός.
 
palaiologou2039
Σ’ αυτό το έργο η ηρωίδα είναι μία γυναίκα, της οποίας ο σύζυγος αποφασίζει κάποια στιγμή να «ταξιδέψει» αλλού. Μήπως τελικά το έργο φωτογραφίζει όλες τις γυναίκες, ανεξαρτήτως ηλικίας; Φωτογραφίζει μυαλά, συνειδήσεις…
Κοιτάξτε… Πρώτα απ’ όλα το γεγονός είναι σύνηθες, το έχουμε δει άπειρες φορές… Κάποιοι σύζυγοι, γύρω στη μέση ηλικία, κάτι παθαίνουν… Middle Life Crisis και εγκαταλείπουν τη συζυγική στέγη, για κάποια καινούργια κατάσταση, προφανώς μικρότερης ηλικίας. Εν τω μεταξύ, η κόρη της ηρωίδας, η οποία είναι στην εφηβεία, την εγκαταλείπει και αυτή, γιατί πάει να μείνει με τον καλό της. Οπότε, είναι μία γυναίκα που ξαφνικά στα πενήντα ένα της, μένει χωρίς οικογένεια, χωρίς παρέες, χωρίς φίλους, χωρίς δουλειά, χωρίς να ξέρει και να μπορεί να διαχειριστεί αυτό το αναπάντεχο που τη βρήκε και δεύτερον, πώς να διαχειριστεί τη μοναξιά της, αλλά και πρακτικά θέματα επίσης. Έχει διάφορες μεταπτώσεις σαν χαρακτήρας, περνάει από διάφορες φάσεις, τραγελαφικές, κωμικές, όπως είναι η ίδια η ζωή βέβαια. Μέχρι να βρει τον εαυτό της. Γιατί αυτό ουσιαστικά μας λέει το έργο. Όταν τα βρεις εσύ με τον εαυτό σου, τότε θα σου έλθουν και τα πράγματα που θέλεις.

Πέρα από το «Το υπέροχό μου διαζύγιο», έχετε προγραμματίσει κάτι για τη νέα σεζόν; Μ’ όλα αυτά που συμβαίνουν με την πανδημία…
Έχω προγραμματίσει… (γελάει)

Είναι κάτι ανακοινώσιμο;
Ανακοινώσιμα είναι… Θα κάνει ο Κωνσταντίνος Χατζής το «Οιδίπους Τύραννος» στο Ίδρυμα Μ. Κακογιάννης. Δεν ξέρω τώρα πότε ακριβώς, δεν έχουμε μιλήσει για πότε. Θα είμαι κι εγώ εκεί. Μάλλον δεύτερη σεζόν θα πάει… Δεν γνωρίζω ακόμα. Και θα συνεχίσω αυτό εδώ. Στο Από Μηχανής Θέατρο.
 
palaiologou2036
Ποια είναι η κινητήρια δύναμη για να κάνετε όλα αυτά τα πράγματα για την τέχνη σας;
Το ίδιο το θέατρο μας δίνει αυτό το έναυσμα. Θεωρώ ότι όταν είσαι στο θέατρο, δεν παύεις ποτέ να είσαι ενεργός. Γιατί απαιτεί το θέατρο πράγματα συνέχεια από σένα. Πρέπει να είναι τα εκφραστικά σου όργανα πάντα καλά κουρδισμένα, πρέπει να βλέπεις τι γίνεται στον κόσμο. Κάθε φορά, πιάνοντας ένα ρόλο, έχεις ένα τεράστιο όγκο πληροφοριών γύρω από την εποχή που έχει γραφτεί το έργο, το πώς ζούσε τότε ο κόσμος… Ουσιαστικά, μέσα απ’ αυτό, μαθαίνεις και πολλά πράγματα. Νομίζω ότι είναι η διάθεσή μας. Αν γίνεις ηθοποιός, έχεις διάθεση να τα κάνεις όλα αυτά. Έχεις διάθεση, κάθε τρεις και λίγο, να ψάχνεις, να βρίσκεις και να διαβάζεις και να μαθαίνεις και να δοκιμάζεις και όλα αυτά.

Κώστας Κούλης, Μαίρη Ζαρακοβίτη
 

Συνεντεύξεις