Συνεντεύξεις

Moby Dick - Συνέντευξη - Αιμιλιανός Σταμάτης, Jerome Kaluta, Αντώνης Βλάχος

 
   Μια μεγαλειώδης παράσταση ήταν η αφορμή. Το “MOBY DICK, Τhe Musical”, μας συγκλόνισε τόσο τεχνικά όσο και για το απαράμιλλα τέλειο επιτελείο του. Τρία νέα παιδιά, τρεις απίστευτα προικισμένοι καλλιτέχνες, μαζί στη σκηνή, μας μιλούν για αυτό το υπερθέαμα. Ο Αιμιλιανός Σταματάκης, Ο Αντώνης Βλάχος και ο Jerome Kaluta, λίγο πριν την παράσταση, κάθισαν στις θέσεις των θεατών και μας περιέγραψαν την εμπειρία του Moby Dick. Ευχαριστούμε πολύ την Ειρήνη Λαγουρού για την πολύτιμη βοήθειά της στην πραγματοποίηση αυτής της συνέντευξης και το Christmas Theater που μας φιλοξένησε.
 
moby2258

Πώς σας προσέγγισαν για τη παράσταση “Moby Dick”;
Αντώνης Βλάχος: Εγώ είχα πάει στην οντισιόν το Πάσχα του 2019 και με επέλεξαν.
Jerome Kaluta: Είχα μιλήσει με τον κύριο Παπαδημητρίου… Μου μίλησε για τις ανάγκες του έργου, πέρασα από την οντισιόν για τον ρόλο που κάνω και μπήκα και εγώ στο πλήρωμα.
Αιμιλιανός Σταματάκης: Νομίζω πριν πέντε χρόνια κανονίσαμε μια συνάντηση με τον κύριο Παπαδημητρίου. Μου είπε ότι είχε ένα μεγάλο όραμα σχετικά με το Moby Dick. Είχε στα σκαριά κάτι midi που είχε γράψει. Προκειμένου να ξεκινήσει όλο αυτό έπρεπε να μπούμε σε φάση ηχογράφησης σε στούντιο, για να δούμε πώς ακούγεται. Έτσι ξεκίνησε μια πολύ όμορφη συνεργασία.

Πόσο καιρό διήρκησαν οι πρόβες;
Jerome Kaluta: Οι πρώτες ή οι δεύτερες; (γέλια) Οι πρώτες ήταν τρεις μήνες για τις επτά παραστάσεις που δόθηκαν στο Παλλάς και το χτίσιμο όλο της παράστασης. Δύο μήνες προβών χρειάστηκαν για τις παραστάσεις που γίνονται στο Christmas Theater.
Αιμιλιανός Σταματάκης: Υπήρξαν κάποιες αντικαταστάσεις ανθρώπων που δεν μπορούσαν να είναι εδώ, συνολικά πέντε μήνες προβών, αλλά και σταμάτημα των παραστάσεων λόγω covid ενδιάμεσα.

Επί τρεις ώρες πάνω στη σκηνή, ματώνετε πραγματικά. Χαρίζετε ένα υπερθέαμα. Τι αντοχές έχετε; Πόση εξάσκηση στη φωνή σας θέλει όλο αυτό;
Αντώνης Βλάχος: Τέσσερις παρά είκοσι θες να πεις! (γέλια) Επειδή είναι αρκετά τεχνικό όλο αυτό και δύσκολο, γιατί έχουμε και τα χορωδιακά, όταν φτάνει η στιγμή της παράστασης είναι σαν να πατάς ένα κουμπί και αμέσως εναρμονίζεσαι.
Αιμιλιανός Σταματάκης: Αυτό που κάνουμε εμείς εδώ δεν γίνεται πουθενά στον κόσμο. Η παράδοση σε μια όπερα είναι να γίνουν το πολύ τρεις παραστάσεις. Με διπλές διανομές… έχεις αντικαταστάτες. Το να παίζεις κάθε μέρα μια όπερα ουσιαστικά και τόσες πολλές ώρες, θεωρείται απαγορευτικό. Χρειάζεται lifestyle πρωταθλητισμού για να επιτευχθεί αυτό που κάνουμε.
Jerome Kaluta: Ρυθμίζουμε, αν θες, τις αντοχές μας. Ξέρουμε ότι σταματάμε 10 Απριλίου. Αυτό που εμένα μπορεί να με διαλύσει είναι να μου πουν ότι θα παίξουμε άλλη μια παράσταση, π.χ. στις 11 του μήνα. Είναι πολύ δύσκολο αυτό που κάνουμε. Το σώμα θα υπακούσει την ώρα που πρέπει, αλλά χρειάζεται απίστευτη αντοχή όλο αυτό.
Αντώνης Βλάχος: Η ελληνική κουλτούρα θέλει μια παράσταση να παίζεται πέντε μέρες τη βδομάδα. Αυτό που κάνουμε, όπως είπε και ο Αιμιλιανός, απαιτεί πρωταθλητισμό, προσέχουμε τι τρώμε, παίρνουμε βιταμίνες. Κάνουμε ό,τι είναι απαραίτητο.
 
moby2262

Υπήρξαν σημεία ή πλευρές των ρόλων σας που σας δυσκόλεψαν;
Jerome Kaluta: Εγώ υποδύομαι τον γέρο μάγειρα του καραβιού, τον Φλης. Τον ακούμε και τον βλέπουμε μια φορά, αλλά είναι επάνω στη σκηνή καθόλη τη διάρκεια της παράστασης. Η δυσκολία μου δεν ήταν στο τραγούδι αλλά στο υπόλοιπο κομμάτι, όπου θα πρέπει ο χαρακτήρας μου να έχει μια δική του υπόσταση πάνω στη σκηνή για ένα δίωρο και να είναι ενδιαφέρον και για μένα αλλά και για εκείνον που το βλέπει. Έπρεπε να κρατήσω τη συνθήκη ενός γέρου κουτσού ενενήντα ετών.
Αιμιλιανός Σταματάκης: Αντίστοιχα σε μένα είναι οι ιδιαιτερότητες στην παράσταση. Τραγουδάς, σκαρφαλώνεις, σε κυνηγάνε, μεταφέρεις κιβώτια και πρέπει να τραγουδάς σαν να μην συμβαίνει τίποτα. Σπριντάρεις συνεχώς.
Αντώνης Βλάχος: Έχω δύο σκηνές που η ταχύτητα παίζει μεγάλο ρόλο και σκέφτομαι ότι αν κάποια στιγμή στραβώσει κάτι και δεν μπορώ να φτάσω σε κλάσματα δευτερολέπτου εκεί που πρέπει, θα υπάρχει πρόβλημα. Η παράσταση είναι δομημένη ακόμα και στα δευτερόλεπτα.
Αιμιλιανός Σταματάκης: Ένα βήμα να χάσεις μπορεί να χαθεί ολόκληρη σκηνή. Όλοι έχουν ένα πολύ συγκεκριμένο πόστο και είναι και θέμα ασφάλειας. Τα σκηνικά μπορούν να γίνουν πολύ επικίνδυνα, αν δεν τα έχεις συνηθίσει. Σκηνικά ανεβαίνουν και κατεβαίνουν, ενώ είμαστε όλοι σε δράση πάνω στη σκηνή. Είναι πολλές οι λεπτομέρειες, που αυτός που παρακολουθεί δεν μπορεί να τις προσέξει.

Το βιβλίο το είχατε διαβάσει; Γνωρίζατε την ιστορία;
Αιμιλιανός Σταματάκης: Ναι, για τις ανάγκες της παράστασης.
Αντώνης Βλάχος: Εγώ δεν κατάφερα να το διαβάσω… Πήρα ένα παιδικό περιοδικό με τριάντα σελιδούλες (γέλια από όλους) και διάβασα λίγα πράγματα για τον ρόλο μου.
 
mobydick2290

Αλήθεια, παιδιά, γιατί «μπλέξατε» με το θέατρο;
Jerome Kaluta: Είμαι μουσικός, αλλά ένοιωθα ότι έλειπε κάτι. Γνωρίζω τον Σταμάτη Κραουνάκη… Κάνουμε δύο φοβερές παραστάσεις. Μπαίνω στη Σπείρα Σπείρα μετά από αυτό και εκεί μου ανοίγονται οι πόρτες του θεάτρου.
Αιμιλιανός Σταματάκης: Από τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου κάνω θέατρο. Από τη στιγμή που τελείωσα το σχολείο πήγα θεατρολογία στο Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου και στη συνέχεια έκανα εξειδίκευση στην υποκριτική στο Ωδείο Αθηνών. Ήταν το μόνο που ήθελα να κάνω στη ζωή μου.
Αντώνης Βλάχος: Ένα κάλεσμα με έφερε στο θέατρο. Όχι μεταφυσικό, τηλεφωνικό. Μεγάλωσα σε ένα σπίτι θεατρικής αγωγής. Και να μην το θες, κάτι νοιώθεις. Αυτό το τηλεφώνημα με έφερε στην πρώτη θεατρική μου δουλειά και ήμουν παρέα με τον Αιμιλιανό. Έχουμε παίξει μαζί πέντε φορές μέχρι τώρα.

Μετά το Moby Dick τι έχετε στα σκαριά;
Αιμιλιανός Σταματάκης: Δεν είναι ακόμα ανακοινώσιμο, αλλά θα συνεχίσω να δουλεύω με τον Γιάννη Κακλέα. Αυτό μπορώ να πω μόνο.
Jerome Kaluta: Ετοιμάζω ένα νέο τραγούδι και ευελπιστώ να κάνω το καλοκαίρι περιοδεία.
Αντώνης Βλάχος: Μετά και την παράσταση “Take Me Home”, στο Μέγαρο Μουσικής, θα είμαι σε περιοδεία με την Έλενα Παπαρίζου.

Σας εύχομαι τα καλύτερα σε ότι κάνετε!
Μαίρη Ζαρακοβίτη
 
Joomla Social by OrdaSoft!