Συνεντεύξεις

loogoo

''Αναμονή'' και ''Η ζάλη των ζώων πριν την σφαγή'' (Συνέντευξη Τύπου)

 
   Την Παρασκευή 10 Ιανουαρίου 2014 έλαβαν χώρα δύο συνεντεύξεις τύπου για τις θεατρικές παραστάσεις 'Αναμονή’ και ‘Η ζάλη των ζώων πριν την σφαγή’
 
   Ο κ. Θωμάς Χαρέλας από το θέατρο Αυλαία ξεκινά λέγοντας πως το θέατρο «Αυλαία» έχει συμπληρώσει τρία χρόνια λειτουργίας, παραμένοντας πάντα πιστό στις προγραμματικές του δηλώσεις, ενισχύοντας και προωθώντας την τέχνη, κοιτώντας σταθερά προς το μέλλον, επενδύοντας στο ουσιαστικό. Συνεχίζει αναφέροντας τους βασικούς άξονες του θεάτρου «Αυλαία». Κατά τον πρώτο αποδίδεται τιμή στους ανθρώπους της Θεσσαλονίκης που εκπροσωπούν αυτήν την πόλη επαξίως όπως ο κ. Δημήτρης Δημητριάδης. Ο δεύτερος άξονας είναι οι παραστάσεις με νέες τάσεις και μεθόδους καθώς είναι χρέος του θεάτρου «Αυλαία» να στηρίζει και να προωθεί τα νέα ρεύματα. Γι’ αυτό τον λόγο, άλλωστε, επιλέχθηκε και το έργο «Αναμονή» της κα. Δήμητρας Τάκου. Ο κ. Θ. Χαρέλας τονίζει, τέλος, πως το Θέατρο «Αυλαία» εντάσσει πλέον και το μουσικό στοιχείο στον χώρο του.

Αναμονή
 
anamprin   Η σκηνοθέτις του έργου, κα. Δήμητρα Τσάκου, αρχικά αναφέρει πως η παράσταση πηγάζει από του δικούς της προβληματισμούς για το τι εστί η αναμονή καθώς επίσης και για το πώς διαχειριζόμαστε τον χρόνο και την διάρκεια της αναμονής στην ζωή μας. Η παράσταση ουσιαστικά, αναφέρει η κα. Δ. Τσάκου, είναι η ιστορία ενός αγοριού και ενός κοριτσιού από την στιγμή της γέννησής τους, όπου βιώνουμε και την πρώτη αναμονή στο έργο, μέχρι αυτές οι δύο παράλληλες ζωές να φτάσουν στην στιγμή της συνάντησης. Το δεύτερο μέρος της παράστασης πραγματεύεται την κοινωνικοπολιτική κατάσταση του σήμερα. Το ποιο σημαντικό στοιχείο της παράστασης, όπως η κα. Δ Τσάκου υπογραμμίζει, είναι το σωματικό θέατρο της επινόησης. Το θέατρο της επινόησης, όπως μας εξηγεί η ίδια, βασίζεται σε μια ιδέα πάνω στην οποία δουλεύει αυτοσχεδιαστικά η ομάδα, χωρίς θεατρικό κείμενο, και σταδιακά δημιουργείται/συντίθεται μια παράσταση που κάθε φορά προκύπτει ίδια. Η κα. Δ. Τσάκου προσθέτει πως το κύριο μήνυμα που δίνει αυτή η παράσταση είναι ότι το να περιμένει κανείς μπορεί να αποδώσει καρπούς αλλά από την άλλη, μπορεί να επιφέρει και το αντίθετο αποτέλεσμα μπαίνοντας σε ένα τρυπάκι συνεχούς αναμονής και αδράνειας.
 
anamprin2   Στην συνέχεια ο κ. Νίκος Κιουρκτσής, που επιμελήθηκε την μουσική σύνθεση της παράστασης, αναφέρει πως η παράσταση ήταν μια πρόκληση γι’ αυτόν καθώς ήταν η πρώτη φορά που συνέθεσε μουσική για θεατρικό έργο. Η μουσική του συνοδεύει ζωντανά το έργο σε όλη του τη διάρκεια εκτός από κάποια ήδη ηχογραφημένα κομμάτια.
 
Η Ζάλη των Ζώων πριν την Σφαγή
 
anamprin3   Ο συγγραφέας του έργου, κ. Δημήτρης Δημητριάδης, αναφέρει αρχικά πως το έργο γράφτηκε στα τέλη του ‘90 και τελικά παραδόθηκε το 2000 στον κ. Χουβαλά, ο οποίος το ανέβασε στο θέατρο του Νότου για περίπου δύο μήνες. Έκτοτε, το έργο δεν ανέβηκε ποτέ ξανά παρά μόνο στο Παρίσι το 2009-2010 στα πλαίσια ενός αφιερώματος που έγινε για τον ίδιο τον κ. Δημητριάδη. Προσθέτει λέγοντας πώς η ιδέα του έργου τον απασχολούσε πρώτου το γράψει και πως είναι ένα έργο που έχει ως αφετηρία του το βιβλίο του Ιώβ της Παλαιάς Διαθήκης. Όλο το έργο είναι μια εκδοχή της διάστασης του ανθρώπου κατά την οποίαν έρχεται αντιμέτωπος με το γεγονός της ύπαρξης. Εν συνεχεία, ο κ. Δημήτρης Δημητριάδης παραθέτει πως το έργο είναι απλό, πραγματεύεται καταστάσεις και γεγονότα που υπάρχουν σε όλες τις οικογένειες, τα οποία αν και γνωρίζουμε όλοι δεν μιλάμε ποτέ γι’ αυτά. Το έργο ξεκινάει με δύο φίλους οι οποίοι βιώνουν μια σχέση κατά την απόλυτη αρχαιοελληνική έννοια∙ πνευματικά και σωματικά. Δύο άντρες εκ των οποίων ο ένας από αυτούς (ο Νίκος) αποφασίζει να παντρευτεί, να δημιουργήσει αυτό που όλοι γνωρίζουμε ως οικογένεια με ότι αυτό κυοφορεί∙ κάτι το τραγικό όσο και αναπότρεπτο. Συντελείται δηλαδή ένας ευνουχισμός άνευ όρων και ορίων που σπάει τα χαλινάρια κάθε ηθικού φραγμού, όλοι επιτίθενται ερωτικά, και όχι μόνο, προς όλους τρώγοντας τις σάρκες τους. Ο Νίκος αποσχίζεται από τον άλλο άντρα τόσο πνευματικά όσο και ερωτικά, μαζί με την γυναίκα του δημιουργούν μια βιβλική σχέση στο έργο και μετά κάνουν τρία παιδία. Η σύζυγός του είναι η Μιλίτσα, όνομα που εμπεριέχει το στοιχείο της ομιλίας. Ο Φίλων είναι ο φίλος, η Στάρλετ είναι η κόρη με ό,τι συνεπάγει αυτό το όνομα, ο Αιμίλιο ο μεγάλος γιος και ο Ευγένιος ο μικρός γιος με όσους επίσης συνειρμούς σας δημιουργεί αυτή η λέξη.
 
anamprin4   Ο σκηνοθέτης της παράστασης, κ. Δημήτρης Μπίτος, μας μιλάει για το έργο αναφέροντας πως είναι μια τραγωδία που δεν κλείνει, είναι σαν να μην τελειώνει ποτέ και αυτό δεν αφορά απαραίτητα την κοινωνία ως ένα σύνολο αλλά την ανθρωπότητα γενικότερα. Πιστεύω πως το έργο πρόσκειται στον συγγραφικό χαρακτήρα του Ευριπίδη. Η αφετηρία για να ξεκινήσουμε να δουλέψουμε το κείμενο του Δημητριάδη είναι ο Ευριπίδης. Εάν διαβάσετε ή ακούσετε το κείμενο θα καταλάβετε ότι «το τυχαίο» διαδραματίζει πολύ σημαντικό ρόλο στην ιστορία καθορίζοντας γεγονότα πράγματα και καταστάσεις.
 
   Με τη σειρά της, η ηθοποιός της παράστασης, κα. Ειρήνη Δράκου, τονίζει πως είναι ένα βαθιά υπαρξιακό έργο με διαχρονικό και ανοικτό χαρακτήρα. Αυτό ήταν, άλλωστε, που συγκίνησε τους θεατές : ότι είναι ένας ζωντανός οργανισμός επιτρέποντας στο δημιουργό αφενός να υπάρξει μέσα στο έργο αφετέρου δε να γεννήσει κάτι και στη συνείδηση του κοινού. Για την κα. Ειρήνη Δράκου τούτο είναι και το σημαντικότερο στοιχείο της παράστασης: φεύγοντας ο θεατής νιώθει δημιουργός.
 
anamprin5   Τέλος, ο ηθοποιός της παράστασης, κ. Φαλελάκης Κωνσταντίνος, αρχικά ευχαρίστησε το θέατρο «Αυλαία» για την στήριξη. Επί πλέον αναφέρει πως αυτήν την στιγμή η κοινωνία μας είναι πρωταγωνιστής του δευτέρου μέρους του έργου. Ζει την σφαγή αφού έχει προηγηθεί η ζάλη, κάτι που με έναν τρόπο προφητικό ο κ. Δ. Δητριάδης κατέγραψε. Επίσης, υπογραμμίζει ότι σπάνια σε ένα σύγχρονο έργο καταγράφεται, με τόση σαφήνεια, ακρίβεια καθαρότητα και χάρη, η μικροαστική οικογένεια, το κακό κύτταρο δηλαδή της ελληνική οικογένειας. Ο κ. Κ. Φαλελάκης καταλήγει πως το έργο θα μπορούσε να συνοψιστεί σε μια φράση του «Άμλετ» του Σαίξπηρ για την κοινωνία του σήμερα: «Συνέχεια γεννώντας και σαπίζοντας οργιάζει αυτή η τυφλή βλάστηση, καμία χρήση του κόσμου δεν είναι καλή, να βουλιάξει. Αυτό είναι το τραγικό».
 
Χαράλαμπος Παπαστεφάνου
 
Αναμονή
 
Συντελεστές
Σύλληψη-Σκηνοθεσία: Δήμητρα Τσάκου
Μουσική Σύνθεση: Νίκος Κιουρκτσής aka tourbis
Κινησιολογία-Χορογραφίες: Μαρία Στεφανίδου
Video-Art: Βαγγέλης Κολότσιος, Χέμη Μποζίνη
Κοστούμια-Σκηνογραφική Επιμέλεια: Έλλη Τελεβάντου
Φωτισμοί: Στράτος Κουτράκης, Έλενα Κώτση
Οργάνωση παραγωγής: Δώρα Σεϊτανίδου, Αποστόλης Λιάπης
Κατασκευές: Θάνος Καρώνης
Φωτογραφίες: Γιώργος Σκανδαλάρης
Σχεδιασμός αφίσας-flyer: Βαγγέλης Κολότσιος
Παραγωγή: Πολυχώρος εκτ6ς
Παίζουν οι ηθοποιοί: Χριστίνα Γεωργίου, Γιάννης Δρόσος, Βασιλίνα Κατερίνη, Δημήτρης Κουστολίδης,, Σταύρος Μπαρτζόκας, Μαρία Στεφανίδου.
Παίζουν επί σκηνής οι μουσικοί: Νίκος Κιουρκτσής aka tourbis, Ηλίας Τσιπτσές, Αστέρης Βαρελάς

Πληροφορίες παράστασης
Χώρος: Θέατρο Αυλαία
Πρεμιέρα: 13 Ιανουαρίου 2014
Διάρκεια παραστάσεων: 13 Ιανουαρίου – 4 Φεβρουαρίου 2014
Ημέρες και ώρες παραστάσεων: Δευτέρα και Τρίτη στις 21:00
Διάρκεια παράστασης: 1 ώρα και 20 λεπτά
Εισιτήρια: Γενική είσοδος 12€, φοιτητικό 10€, ανέργων – ατέλειες – ομαδικό 6€
 
Η Ζάλη των Ζώων πριν τη Σφαγή
 
Συντελεστές
ΚΕΙΜΕΝΟ: Δημήτρης Δημητριάδης
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ : Δημήτρης Μπίτος
ΜΟΥΣΙΚΗ : Τηλέμαχος Μούσας
ΦΩΤΙΣΜΟΙ : Νύσος Βασιλόπουλος
ΠΑΙΖΟΥΝ: Θεοδώρου-Γκλινάβος Στέλιος, Δράκου Ειρήνη, Σκυφτούλης Θοδωρής, Σταυροπούλου Αγγέλικα, Τούντας Αλέξανδρος, Φαλελάκης Κωνσταντίνος
 
Πληροφορίες Παράστασης
ΠΑΡΑΓΩΓΗ : ΑΣΙΠΚΑ
ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ 15-19, 22-26 Ιανουαρίου & 29 Ιανουαρίου- 2 Φεβρουαρίου 2014
ΗΜΕΡΕΣ & ΩΡΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ Τετάρτη-Σάββατο 21.00, Κυριακή 20.00
ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ Κανονικό 15€, Μειωμένο 12€

ΘΕΑΤΡΟ ΑΥΛΑΙΑ
Κτίριο ΧΑΝΘ, πλευρά Τσιμισκή, τηλ: 2310237700
Γραμματεία-Δημόσιες Σχέσεις: Αγγελίνα Σοφιανοπούλου, e-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. Site: www.avlaiatheatre.gr

Συνεντεύξεις

Facebook Comments