Συνεντεύξεις

'Alexander Rock Opera' (ΣυνέντευξηΤύπου)

 
   Όλα ξεκίνησαν πριν κάποια χρόνια με τον σκηνοθέτη Κώστα Αθυρίδη σε ένα στούντιο να ηχογραφεί κομμάτια για μία ελληνική ροκ όπερα πάνω σε στίχους της PennyTurner. Παρατηρώντας ο ίδιος τις προτιμήσεις των Άγγλων σε τέτοια είδη, θέλησε να φέρει και στην Ελλάδα ένα είδος τόσο ανοιχτό σε κοινό με διαφορετικά ακούσματα και προτιμήσεις που ξεφεύγει από τους περιορισμούς της γλώσσας.
 
AlexRockOp3   Οι συντελεστές του έργου «AlexanderRockOpera» που παρουσιάζεται για δεύτερη σειρά παραστάσεων στη Θεσσαλονίκη, αυτή τη φορά στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης, έδωσαν συνέντευξη Τύπου μιλώντας για μια από τις μεγαλύτερες μουσικοθεατρικές παραγωγές που ανέβηκαν ποτέ στην Ελλάδα.
 
   «Βλέποντας τόσο κόσμο να συρρέει σε ροκ όπερες στο Λονδίνο, σκέφτηκα γιατί όχι και στην Ελλάδα;» ανέφερε ο σκηνοθέτης Κώστας Αθυρίδης μιλώντας για το πώς ξεκίνησε αυτή η ιδέα.
 
   Γιατί όμως Αλέξανδρος; «Επρόκειτο για μία ελληνική όπερα επομένως ήθελα μία γνωστή ιστορία με μία αδιαμφισβήτητα γνωστή περσόνα του παρελθόντος. Η επιλογή του αμφιλεγόμενου πρόσωπου του Αλέξανδρου ήταν επακόλουθη και η ζωή του ταίριαζε απόλυτα και με τον ροκ χαρακτήρα του έργου», είπε χαρακτηριστικά. Ωστόσο ο ίδιος ανέφερε ότι αυτή η επιλογή του ιστορικού προσώπου δεν σημαίνει ούτε την επικρότηση, ούτε την καταδίκη των κατορθωμάτων του ήρωα.
 
   «Στόχος μας δεν είναι να διδάξουμε ιστορία. Πιο πολύ προβηματιστήκαμε με το πως ένας δεκαοχτάχρονος νέος άντλησε τόση δύναμη και με τόσες φιλόδοξίες έκανε ότι έκανε, καλώς ή κακώς. Πτυχές της ζωής του θέλουμε να δείξουμε-η κρίση με τη σειρά της θα έρθει από τον κάθε θεατή ξεχωριστά», δήλωσε ο σκηνοθέτης.
 
AlexRockOp   Έτσι άρχισαν να πέφτουν οι πρώτες ιδέες για την πραγματοποίηση της συγκεκριμένης παράστασης. Τα προβλήματα πολλά. Το κόστος ακριβό, οι χώροι που να ευνοούν την παραγωγή τέτοιων παραστάσεων ελάχιστοι και οι εκπαιδευμένοι ηθοποιοί στο συγκεκριμένο είδος θεάτρου λίγοι, καθώς πέραν της υποκριτικής, απαραίτητες είναι και οι γνώσεις χορού και τραγουδιού. Τα κάστινγκ ξεκίνησαν ξεφεύγοντας των παραδοσιακών διαδικασιών. Ο Κώστας Αθυρίδης αναζήτησε τους ηθοποιούς του σε μπαρ και μίνι συναυλίες, όπου είχε την ευκαιρία να ακούει γνωστά και μη πρόσωπα της σύγχρονης ροκ μουσικής σε διάφορες μουσικές σκηνές της Θεσσαλονίκης.
 
   Όπως είπε, «Μ αυτό τον τρόπο δημιουργήθηκε η ομάδα. Εξεπλάγην από το ενδιαφέρον των νέων αυτών καλλιτεχνών και η συνεργασία με όλα τα μέλη της ομάδας ξεκίνησε ευνοϊκά μέσα σε μία πολύ συγκινησιακή και δεμένη ατμόσφαιρα».
 
   Οι πρώτες παραστάσεις ξεκίνησαν με επιτυχία το Νοέμβριο του 2012 όποτε και τράβηξαν την προσοχή του Καλλιτεχνικού διευθυντή του Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης, Εμμανουήλ Λαζαρίδη. Ο τελευταίος δήλωσε πως στόχος του Μεγάρου είναι να φέρει και άλλων ειδών μουσικά θεάματα πέρα από τα πλέον «σοβαροφανή», τα οποία το κοινό Θεσσαλονίκης έχει συνηθίσει να παρακολουθεί.
 
AlexRockOp2   «Θέλουμε το Μέγαρο να ανοίξει στο ευρύ κοινό της Θεσσαλονίκης με μεγαλύτερη ποικιλία θεαμάτων» δήλωσε χαρακτηριστικά, γι’ αυτό και έγινε η σχετική πρόταση για την ροκ όπερα .
 
   Αναφορικά με τις αλλαγές που προστέθηκαν στις νέες παραστάσεις σχετικά με τις παλιότερες, ο Κώστας Αθυρίδης μαρτυρεί μερικές από αυτές, μεταξύ των οποίων είναι δύο νέα κομμάτια, videoprojections, μία νέα χορογραφία υπό την επιμέλεια της Άσπας Φούτση.
 
   Τέλος, όπως αναφέρθηκε, στόχος της ομάδας είναι να μυήσουν ακόμη και το μη συνηθισμένο σε τέτοια ακούσματα κοινό στη μαγεία μιας ροκ όπερας και να παρακινήσουν περισσότερους Έλληνες δημιουργούς να ασχοληθούν περισσότερο με το συγκεκριμένο είδος.
 
 
   Αξίζει να σημειωθεί ότι η παραγωγή θα ταξιδέψει αργότερα στην Αθήνα, ενώ ενδέχεται να παρουσιαστεί σε φεστιβάλ, όπως των Φιλίππων και του Ολύμπου, αλλά και στην Αμερική.
 
Έλενα Σκρέκα
 
*Το βιβλίο/2cd «AlexanderRockOpera», οι ηχογραφήσεις του οποίου συσπείρωσαν πάνω από 150 μουσικούς, τραγουδιστές και συντελεστές, κυκλοφορεί ήδη στην ελληνική αγορά.
 
Συντελεστές
Σκηνοθεσία: Κώστας Αθυρίδης
Σκηνικά/Κοστούμια: Απόστολος Βέττας
Χορογραφίες: Άσπα Φούτση
Σκηνοθετική Επιμέλεια: Αλέξανδρος Ευκλείδης
Σχεδιασμός ήχου/ηχοληψία: Γιάννης Μαυρίδης (Cue Productions)
Ενορχήστρωση/Διεύθυνση Ορχήστρας: Κώστας Τζούνης
Φωτισμοί: Γιώργος Τσάβαλος
Ρυθμική Επιμέλεια: Νίκος Τουρμπής
Διεύθυνση Σκηνής/Stage Manager: Βίκη Αλεξάκη
 
Διανομή
Το έργο παρουσιάζεται από την καλλιτεχνική ομάδα EPOPSIS:
Αλέξανδρος: Δημήτρης Τικτόπουλος
Λανίκη/Ιέρεια: Ρούλα Μανισσάνου
Ολυμπιάς: Χαρίκλεια Χατζησαββίδου
Κλειώ: Γεωργία Βεληβασάκη
Ηφαιστείων: Νικίας Φονταράς
Φίλιππος: Θοδωρής Προύσαλης
Στρατηγοί/Φίλοι: Γιώργος, Φωκάς, Θωμάς Βλιαγκόφτης, Ντίνος Ψυχογιός, Δημήτρης Σουρουλλάς
Πυθία: Δημήτρης Κυανίδης
Ρωξάνη: Εύη Σιαμαντά/Ραχήλ Τσελεπίδου
Αρίστανδρος: Γιώργος Ξυπολιτάς
Θαΐδα: Αρετή Βαλαβανοπούλου
Αντύπας: Stefan Schwerdtfeger
Φύλακας Δελφών: Κώστας Αθυρίδης
Σκλάβα: Νόνικα Μαλκουτζή
Απόμαχος στρατιώτης: Κώστας Βασιλούδης
Γοργόνα: Μαρία Νερατζάκη
Στρατιώτες/Πλήθος: Χρυσάνθη Τσολάκη, Μαριάννα Παπαθανασίου, Δημήτρης Κωνσταντιλάκης, Άκης Δαμιανός, Χριστίνα Ζιώγα, Κώστας Γάνος, Χρήστος Γάνος, Σταυρούλα Καμνή, Αναστασία Παναγιώτου, Τάνια Μινογιάννη, Γωγώ Μαυραντζά, Αγνή Σαμολαδά, Κωστής Δουρτμές, Γιώργος Δούλκας, Μίμης Βεϊζαδές, Νίκη Αποστολίδου, Θοδωρής, Βουτσικάκης Χορευτική ομάδα της Σχολής Χορού «Άσπα Φούτση»: Νάντια Ποσειδώνος, Ελένη Κουγεβετοπούλου, Αναστασία Κωστοπούλου, Βίκυ Ίτσιου, Ιουλία Ταλιαδώρου
 
Πληροφορίες
Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης
Παρασκευή 29, Σάββατο 30 και Κυριακή 31 Μαρτίου
Ώρα: 21:00
Τιμές εισιτηρίων: 20€, 15€, 10€ (μαθητικό-φοιτητικό)
Προπώληση εισιτηρίων στα εκδοτήρια στην Αριστοτέλους και στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης (τηλ. 2310/ 895.938)

Facebook Comments

Συνεντεύξεις