Συνεντεύξεις

Αντώνης Λουδάρος

H katara ths Irma Bep backstage theatro Egnatia 03

   Ένας ηθοποιός του σήμερα με το στίγμα των κωμικών του χθες. Οι επιπλέον χαρακτηρισμοί μάλλον περισσεύουν στην περίπτωση του Αντώνη Λουδάρου. Τον συνάντησα στο καμαρίνι του στο θέατρο Εγνατία καθώς μεταμορφωνόταν σε ένα μυστηριώδη υπηρέτη - λυκάνθρωπο για τις ανάγκες της παράστασης “Η κατάρα της Ίρμα βεπ”, στη οποία συμπρωταγωνιστεί με το Γεράσιμο Γεννατά, και μιλήσαμε για το αριστούργημα του Charles Ludlam αλλά και περί θεάτρου και τέχνης γενικότερα.

   Πες μου αρχικά  δυο λόγια για το που βασίζεται η συγκεκριμένη παράσταση
   Το έργο είναι μια παρωδία ταινιών τρόμου και διαδραματίζεται σε έναν πύργο. Αυτό και μόνο το κάνει ιδιαίτερο καθώς κάτι τέτοιο σπάνια έχει ανέβει στην Ελλάδα. Το συγκεκριμένο έργο είναι μια κωμωδία – θρίλερ.  Αν δηλαδή το θρίλερ το παρομοιάσεις με ένα κέικ, τότε εμείς έχουμε βάλει πάρα πολύ φαρινάπ. Έρχεται το πράγμα και φουσκώνει, διογκώνεται.

   Επειδή ακριβώς πρόκειται για παρωδία ταινιών θρίλερ το γέλιο είναι κάτι που έρχεται εντελώς αβίαστα και στο κοινό αλλά ακόμη και σε εσάς επί σκηνής
   Κοίταξε να δεις, εγώ εκείνη την ώρα προσπαθώ να είμαι πολύ συγκεντρωμένος και να μην ακούω τι συμβαίνει κάτι που είναι πραγματικά δύσκολο. Ειδικά αν παίζεις με το Γεράσιμο Γεννατά. Πολλές φορές σταματάω να παίζω και κάθομαι να τον χαζεύω κι εγώ σαν θεατής.

   Είναι η δεύτερη φορά που το ελληνικό κοινό έχει τη δυνατότητα να παρακολουθήσει το συγκεκριμένο έργο.
   Πράγματι, η “Κατάρα της Ίρμα Βεπ” έχει ανέβει άλλη μία φορά, πριν από 12 χρόνια, από μια επίσης πολύ δυνατή ομάδα αποτελούμενη από τον Αντώνη Καφετζόπουλο και το Άκη Σακελλαρίου.  Οι υπόλοιποι συντελεστές είναι οι ίδιοι με τότε ενώ ο Άκης Σακελλαρίου αυτή τη φορά έχει το ρόλο του παραγωγού. Όταν ψάχναμε με το Γεράσιμο ποιο έργο θα ανεβάσουμε και έπεσε η συγκεκριμένη πρόταση στο τραπέζι, η συμφωνία ήταν ομόφωνη. Δεν είχαμε τίποτα να φοβηθούμε.

H katara ths Irma Bep backstage theatro Egnatia 12

   1831 theatrrekataraΟι συνεχείς εναλλαγές που συντελούνται επί σκηνής κάνουν την παράσταση πραγματικά εντυπωσιακή.
   Χαίρομαι αν το αποτέλεσμα είναι τελικά εντυπωσιακό γιατί είναι μια παράσταση με πολλές τεχνικές δυσκολίες λόγω ακριβώς αυτών των συνεχών εναλλαγών. Κατά τη διάρκειά της υποδυόμαστε οχτώ διαφορετικούς ρόλους. Από τέσσερις ο καθένας.  Χρειάζεται μια σπιρτάδα, μια σβελτάδα, μια γρηγοράδα για να μπορέσεις να αντιμετωπίσεις όλη αυτή τη λαίλαπα. Αυτό είναι και το μαγικό κουτί της. Είναι πολύ γοητευτικό και το να παίζεις και το να παρακολουθείς μια τέτοια παράσταση. Γι’ αυτό  θα ήταν φαντάζομαι πολύ ενδιαφέρον να μπορεί κανείς να την παρακολουθήσει και πίσω από τη σκηνή κάτι που θα βρούμε τον τρόπο να εφαρμόσουμε άμεσα.

   Ποιοι επιπλέον παράγοντες παίζουν οπότε σημαντικό ρόλο και βοηθούν στην επιτυχή έκβασή της;
   Οπωσδήποτε η μνήμη μας παίζει τρομερό ρόλο. Έκανα το Γεράσιμο να υποφέρει μέχρι να μάθω τα λόγια μου γιατί ήταν πάρα πολλά και σε συνδυασμό μεταξύ τους. Πρόκειται για ένα ολόκληρο παζλ. Ακόνισε επίσης την υπομονή μου. Στις πρόβες είναι η αλήθεια ότι έσπαγα πολύ εύκολα και πίστευα ότι δεν θα μπορέσω να το κάνω. Μου έκανε πολύ καλό.

6813151d0418b36ec44710284cba7852 L   Τελευταία άρχισες να ασχολείσαι επίσης με τη σκηνοθεσία και το τραγούδι. Πώς προέκυψαν στο δρόμο σου;
   Γενικά θέλω να κάνω οτιδήποτε με ευχαριστεί. Μ’ αρέσει να κάνω σκηνοθεσία, θα κάνω σκηνοθεσία. Χωρίς αυτό φυσικά να σημαίνει ότι θα σταματήσω να παίζω για να σκηνοθετώ αποκλειστικά.  Αν με ευχαριστεί να κάνω κινηματογράφο, θα κάνω κινηματογράφο. Ότι μου έρθει στο μυαλό και το θέλω πάρα πολύ θα το κάνω. Μ’ αυτό το σκεπτικό βγήκα και σε μουσικές σκηνές. Όχι επειδή θέλω ξαφνικά να γίνω τραγουδιστής. Και αν μη τι άλλο η σκηνοθεσία έχει άμεση σχέση με την υποκριτική. Γενικά στο θέατρο θα μπορούσα να κάνω οποιαδήποτε δουλειά σε οποιαδήποτε θέση. Μ’ αρέσει η δουλειά των φωτιστών, των ταξιθετριών, των υπαλλήλων στην υποδοχή… Αγαπώ τη δουλειά του θεάτρου στο σύνολο της. Αν κάπου έπασχε και ακόμη πάσχει ο Έλληνας ήταν ότι έκανε τη δουλεία του με σκοπό το κέρδος και όχι από αγάπη.

   Αν σου ζητούσα να μου βάλεις τους τέσσερις τομείς στους οποίους έχεις δραστηριοποιηθεί (θέατρο, κινηματογράφος, τηλεόραση, μουσική) σε μια σειρά, ποια θα ήταν αυτή;
   Όλα αυτά τα 22 χρόνια που δουλεύω στο θέατρο, δείχνουν από μόνα τους ποιο βάζω στην πρώτη θέση. Δεν θα βαθμολογήσω τα υπόλοιπα. Μου αρέσει και ο κινηματογράφος και η τηλεόραση αρκεί να γίνονται σωστά. Μπορούμε να δούμε πολύ ωραίες δουλείες στη μικρή οθόνη αν και  πολλές φορές δεν συμβαίνει γιατί απαιτούνται χρήματα ή και ταλέντο που μερικές φορές απουσιάζει. Ο κινηματογράφος από την άλλη  είναι μια μεγάλη τέχνη και θα θελα να κάνω ταινίες. Αλλά όταν λέμε κινηματογράφο εννοούμε κινηματογράφο. Όχι βιντεοκασέτες που απλά βγαίνουν στον κινηματογράφο. Πάσχουμε όμως πολύ σ’ αυτό. Έχω πει έτσι όχι σε αρκετά πράγματα γιατί δεν μ’ αρέσανε.

   Έχεις δηλαδή πλέον την πολυτέλεια της επιλογής;
   Κοίταξε, πιστεύω ότι ήμουνα πολύ τυχερός. Από την αρχή της πορείας μου μου τύχανε ωραίες δουλειές. Έχω πει και κάποια όχι. Δεν με έχει γελάσει εκεί το ένστικτό μου γιατί πράγματι τελικά δεν ήταν ωραίες δουλειές. Βέβαια μερικές φορές με έχει οδηγήσει και  σε επιλογές που εγώ πίστευα ότι θα βγει κάτι πολύ καλό και το αποτέλεσμα ήταν “πατάτα”. Συμβαίνουν κι αυτά αλλά όσο άσχημο κι αν είναι, στη ζωή δεν έχουμε μόνο επιτυχίες.

  IMG 4578 Παρακολουθώντας σας με το Γεράσιμο στο θέατρο μου επιβεβαιώνετε την άποψη ότι η τηλεόραση εμποδίζει την ανάδειξη του μεγέθους του ταλέντου
   Μια τηλεοπτική σειρά έχει συγκεκριμένες απαιτήσεις. Δεν μπορείς να δεις κάτι άλλο εκτός από αυτό που καλείται ο ηθοποιός να παίξει. Σου δίνει μόνο μια φέτα. Συνήθως στην τηλεόραση σ’ αυτό που σε γνωρίζουν, αυτό και σου ζητάνε και τις περισσότερες φορές να κάνεις μετά. Σπάνια μπορείς να ξεφύγεις απ’ αυτό. Δεν μπορούμε να πούμε ότι η τηλεόραση αδικεί. Είναι η φύση της τέτοια. Η τηλεόραση δεν είναι τέχνη. Μπορείς όμως να κάνεις πολύ ωραίες δουλειές.

   Είχες κάποια συγκεκριμένα πρότυπα όταν αποφάσισες να γίνει ηθοποιός;
   Τα πρότυπά μου ήταν αυτά που έβλεπα σαν πιτσιρικάς στις ελληνικές ταινίες. Την κληρονομιά που έχουμε όλοι μας. Το Βέγγο , τον Αυλωνίτη, το Ρίζο το Φωτόπουλο, το Λογοθετίδη. Δεν προσπάθησα να τους μιμηθώ αλλά δεν σου κρύβω ότι μερικές φορές χρησιμοποιούσα δικά τους στοιχεία που τα έφερνα κοντά σε μένα. Ήταν κάτι που γινόταν αυτόματα. Δεν το έκανα δηλαδή συνειδητά. Αυτό νομίζω ότι συμβαίνει με καθετί που αγαπάς.

  jahsg Φίλους από το χώρο έχεις κάνει; Πολλοί υποστηρίζουν ότι η ανταγωνιστικότητά του καθιστά κάτι τέτοιο σχεδόν αδύνατο.
   Δεν είναι ανταγωνιστικός ο χώρος. Αυτό είναι ένα παραμυθάκι των μέσων για να το κάνουν να φαίνεται κάπως. Όταν είσαι σε μια ομάδα σίγουρα μπορεί να ειπωθεί κάτι και να δημιουργηθεί ένα περίεργο κλίμα.  Απλά επειδή η δουλειά αυτή προβάλλεται βγαίνει λίγο διογκωμένο προς τα έξω. Αλά αυτό μπορεί να συμβεί οπουδήποτε. Φίλους έχω λοιπόν, ναι. Όχι πάρα πολλούς. Θέλει δουλειά το να έχεις φίλους. Θέλει χτίσιμο, θέλει να επενδύεις, να είσαι εκεί. Με τους φίλους που έχω, είμαι οριακά. Δεν έχω και πολύ χρόνο. Δεν είμαι όμως άνθρωπος που κλείνει  και τις πόρτες του σε κάτι καινούριο απλά κάτι τέτοιο πλέον γίνεται σπάνια. Είμαι πιο κατασταλαγμένος σ’ αυτό το θέμα.

   Ποια είναι τα επόμενα επαγγελματικά σου σχέδια;
   Το καλοκαίρι έχουμε σκοπό να παρουσιάσουμε την “Κατάρα της Ίρμα Βεπ” σε διάφορες πόλεις της Ελλάδας και από φθινόπωρο αν όλα πάνε καλά ελπίζουμε να συνεχίσουμε την παράσταση και δεύτερη χρονιά.

Θάνος Βάγιος
Φωτογραφίες (Παρασκήνια) : Χριστίνα Κεχαγιά


H katara ths Irma Bep backstage theatro Egnatia 04

Συνεντεύξεις