Συνεντεύξεις

loogoo

Πάνος Γκιουλής

182171-253-11

   Mε αφορμή την επίσημη πρεμιέρα της παράστασης «Ο Τραπεζίτης», το Σάββατο 24 Μαρτίου, μιλήσαμε με το σκηνοθέτη και πρωταγωνιστή Πάνο Γκιουλή για τις σχετικές προσδοκίες του αλλά και για τη δική του εμπειρία στο χώρο του θεάτρο μέχρι σήμερα.

   Να συμπληρώσουμε πως «Ο Τραπεζίτης» (W for Banker - των Βρετανών συγγραφέων Ray Kilby και John Steinberg ), πρωτοπαρουσιάστηκε το 2010 στο Λονδίνο και πρόκειται για ένα σύγχρονο, κοινωνικό έργο με πολλές απροσδόκητες  κωμικές στιγμές αλλά και με πολλά κοινά σημεία με την Ελλάδα του σήμερα.  

   Πώς αποφασίσατε να ασχοληθείτε με το θέατρο; Υπήρξε κάποιο πρόσωπο που σας ενέπνευσε αρχικά ή ήταν δική σας τάση;
   Αγαπούσα από μικρός το θέατρο και παρακολουθούσα συχνά παραστάσεις. Το θέαμα μπήκε στη ζωή μου από πολύ νεαρή ηλικία, η ενασχόληση όμως με το θεάτρο προέκυψε από την ειλικρινή ανάγκη για έκφραση και καλλιτεχνική δημιουργία.

   Πιστεύετε πως οι θεατρικές σπουδές είναι απαραίτητες για κάποιον που θέλει να ασχοληθεί επαγγελματικά με το χώρο, ή αρκεί απλά το πάθος για το θέατρο;
   Το πάθος σίγουρα είναι εφαλτήριο και κινητήριος δύναμη, δεν αρκεί όμως. Στο χώρο του θεάτρου απαιτείται  ουσιαστική παιδεία και σπουδή η οποία βέβαια δεν σταματά ποτέ για τους επαγγελματίες του χώρου.

   Πώς είναι να συνεργάζεται κανείς με καταξιωμένους επαγγελματίες του εξωτερικού στο χώρο των τεχνών;
   Πάνω από όλα είναι εξαιρετική εμπειρία και μεγάλη τύχη αλλά επί  του πρακτέου  είναι συνδιασμός  άρτιας καλλιτεχνικής κατάρτισης  με  εργασιακό ρυθμό και  επαγγελματική συνέπεια,  στοιχεία που αξιολογώντας τα θεωρώ ότι είναι τα πιο ουσιώδη στις συνεργασίες μου αυτές.

   Εσείς εργάζεστε επίσης και ως διευθυντής παραγωγής σε θεατρικές και μουσικοχορευτικές παραστάσεις στο Λονδίνο. Έχετε εντοπίσει διαφορές στην ανάληψη παρόμοιων καθηκόντων ανάμεσα στα δύο περιβάλλοντα, Λονδίνου – Ελλάδας;
   Αντιλαμβάνεστε  ότι υπάρχει διαφορά κουλτούρας, νοοτροπίας και εκπαίδευσης, τα τελευταία χρόνια όμως  στο χώρο του θεάματος η Ελλάδα έχει  παρουσιάσει εξαιρετικές παραγωγές εξίσου απαιτητικές και πολυδάπανες  με  αντίστοιχες του εξωτερικού. Τελικά μάλλον  θα έλεγα ότι εντοπίζω αρκετές κοινές συνισταμένες ανάμεσα στις δύο χώρες.

   Στην επερχόμενη θεατρική παράσταση «Ο Τραπεζίτης» είστε υπεύθυνος για τη μετάφραση, τη διασκευή και τη σκηνοθετική επιμέλεια. Ποια είναι τα «κέρδη» που αποκομίσατε από αυτή σας τη δραστηριοποίηση;
   Ο "Τραπεζίτης" είναι ένα έργο το οποίο είχα τη χαρά να το δω από τη γέννησή του. Το σημαντικότερο κέρδος για εμένα είναι η καλλιτεχική δημιουργία και το  αίσθημα πληρότητας που μου χαρίζει.

   Πέραν αυτών, στο έργο υποδύεστε τον Τζών. Μιλήστε μας λίγο για το χαρακτήρα του. Ποιες είναι οι άμυνές του απέναντι στην πτώση, στη μοναξιά και τη σκευωρία;
   Ο Τζων είναι χαρακτήρας που συγκεντρώνει και τα επτά θανάσιμα αμαρτήματα, ως αποτέλεσμα αυτών είναι η δύσκολη θέση στην οποία ο ίδιος έχει τοποθετήσει τον εαυτό του. Δεν μπορεί να διαχειριστεί ούτε  να αξιολογήσει την κατάσταση στην οποία βρίσκεται, δεν μπορεί να υποψιαστεί  αυτό που θα συμβεί, οι άμυνές του είναι ανύπαρκτες, είναι παραδομένος στη  δίνη των γεγονότων.

   Ποια πιστεύετε πως θα είναι η απήχηση του «Τραπεζίτη» στο ελληνικό κοινό;
   Ευελπιστώ το κοινό να αγκαλιάσει την παράσταση και να την υποστηρίξει με την παρουσία του. Το κοινό  με τη συμμετοχή του δεν είναι άλλωστε πάντα αυτό  που ολοκληρώνει την κάθε παράσταση;

   Ποια είναι τα σχέδιά σας για το μέλλον; Έχετε σκεφτεί να ανεβάσετε ένα έργο ολοδικό σας;
   Σαφώς υπάρχουν πράγματα που ως καλλιτέχνης θα ήθελα να επικοινωνήσω με το κοινό όμως στα πιο άμεσα σχέδια μου είναι το ανέβασμα της χοροθεατρικής παράστασης της Antonia  Franceschi  «Μανχάταν»  στην οποία έχω αναλάβει την μετάφραση και την επιμέλεια  παραγωγής.

Artist info : Ο Πάνος Γκιουλής γεννήθηκε στην Αυστραλία και μεγάλωσε στην Αθήνα. Σπούδασε στο Swinburne University της Μελβούρνης και είναι απόφοιτος της δραματικής σχολής «Βεάκη». Παρακολούθησε μαθήματα physical  theatre στη δραματική ακαδημία LAMDA του Λονδίνου, σεμινάρια υποκριτικής στο Επιμορφωτικό Πολιτιστικό Κέντρο Έναστρον και στο Κέντρο Αρχαίου Δράματος «ΔΕΣΜΟΙ».  Έχει λάβει μέρος στις παραστάσεις Carmen σε σκηνοθεσία Gilles Denizot, Baudelaire’s “Les Fleurs Du Mal”σκηνοθεσία Α. Κεφαλά, Beckett 3B  Ίδρυμα Μιχάλης Κακκογιάννη σκηνοθεσία Έρση Πήττα, Αντιγόνη Μέγαρο Μουσικής Αθηνών σε σκηνοθεσία Lee Breuer. Συνεργάστηκε ως υπεύθυνος παραγωγής και βοηθός σκηνοθέτη στην παράσταση Beckett 3B. Παράλληλα εργάζεται ως διευθυντής παραγωγής σε θεατρικές και μουσικοχορευτικές παραστάσεις στο Λονδίνο. Για το 2012-2013 μεταφράζει και επιμελείται την παραγωγή της χοροθεατρικής παράστασης  “Manhattan” της Antonia Franceschi’s.

Βασιλική Φατούρου

Συνεντεύξεις

Facebook Comments