Starlight

loogoo

Τι να φάω για να βελτιώσω τη διάθεσή μου;

 
Ή πώς η ψυχολογία μας περνά μέσα από το πιάτο μας. 
 
   Όλοι πάνω κάτω γνωρίζουν τον πολύτιμο ρόλο που παίζει ο εγκέφαλός μας στην ψυχική μας υγεία, λιγότεροι ωστόσο γνωρίζουν ότι το έντερό μας παίζει εξίσου σημαντικό ρόλο. Ναι, καλά ακούσατε, το έντερο είναι υπεύθυνο να ρυθμίζει τη διάθεση, τα συναισθήματα και συμβάλλει στην ψυχική ισορροπία. Το έντερο έχει, όπως και ο εγκέφαλος, το δικό του νευρικό σύστημα και στην επιστημονική βιβλιογραφία αναφέρεται συχνά ως δεύτερος εγκέφαλος. Αυτό συμβαίνει γιατί τα βακτήρια του εντέρου παράγουν νευροδιαβιβαστές, όπως η σεροτονίνη και η ντοπαμίνη, ουσίες που σχετίζονται άμεσα με τη διάθεσή μας. Η υγεία του εντέρου μας και κατ’ επέκταση του εγκεφάλου μας εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τη διατροφή μας.
 
troo2014
Πολύ σημαντικό ρόλο διαδραματίζει η σεροτονίνη, μια και είναι μία από τις πιο βασικές χημικές ουσίες του νευρικού μας συστήματος, καθορίζοντας τη διάθεσή μας, την ποιότητα του ύπνου και τη συναισθηματική μας σταθερότητα. Βασικό δομικό της λίθο αποτελεί το αμινοξύ τρυπτοφάνη, που το παίρνουμε από τροφές όπως μπανάνες, αυγό, λιπαρά ψάρια, κοτόπουλο πατάτες και ξηροί καρποί. Άλλες τροφές που συντελούν σημαντικά στο να βελτιώσουμε τη διάθεση και να μειώσουμε το άγχος μας είναι οι παρακάτω.

ΣΟΚΟΛΑΤΑ
Η μαύρη σοκολάτα έχει ισχυρή αντικαταθλιπτική δράση και ευεργετικές ιδιότητες στην υγείας μας, καθώς βελτιώνει τη διάθεσή μας και παρέχει στον οργανισμό μας πολύτιμες ουσίες όπως ασβέστιο, φωσφόρο και μαγνήσιο. Συστήνεται σε μικρή ποσότητα. Η μαύρη σοκολάτα χοληστερόλη και δεν προκαλεί εθισμό.
 
troo2015

Ω3 ΛΙΠΑΡΑ – EPA
Όλο και περισσότερες έρευνες συμφωνούν όσον αφορά την ισχυρή αντιοξειδωτική και αντικαταθλιπτική δράση των ιχθυέλαιων, που δρουν με προληπτικό όσο και με συμπληρωματικό τρόπο. Τα ιχθυέλαια βρίσκονται στον τόνο, το σολομό, τις σαρδέλες, το μπακαλιάρο, τον αστακό, τις γαρίδες, τον ξιφία. Βρίσκονται επίσης στο αβοκάντο, τις ελιές και τα καρύδια, καθώς και σε φυτικές τροφές όπως σογιέλαιο, καρυδέλαιο, καρύδια, λιναρόσπορος, λιναροσπορέλαιο. Προτιμήστε μικρά ψάρια, ώστε να μην είναι επιβαρυμένα με βαριά μέταλλα.
 
troo2016
 
ΒΙΤΑΜΙΝΕΣ ΤΟΥ ΣΥΜΠΛΕΓΜΑΤΟΣ B
Για να συντεθεί σεροτονίνη ο οργανισμός μας χρειάζεται τις βιταμίνες Β6, Β12 και το φολικό οξύ. Κάποιες από τις τροφές που μας παρέχουν αυτές τις βιταμίνες σε υψηλή ποσότητα είναι οι πατάτες, οι μπανάνες, τα λαχανικά, τα ψάρια, το αβοκάντο, το κοτόπουλο και το μοσχάρι. Οι βιταμίνες B6 και β12 φαίνεται να βοηθούν στη χαλάρωση του νευρικού συστήματος και στην ψυχική μας ισορροπία.
 
troo2017

ΜΑΓΝΗΣΙΟ
H έλλειψη μαγνησίου έχει συσχετιστεί ερευνητικά με πολλά νοσήματα ψυχιατρικής φύσεως, όπως η κατάθλιψη, η διαταραχή άγχους και οι φοβίες. Το μαγνήσιο είναι ένα από τα πολυτιμότερα ιχνοστοιχεία του οργανισμού, καθώς συμμετέχει σε πολυάριθμες λειτουργίες των κυττάρων. Η επαρκής πρόσληψη μαγνησίου μπορεί εύκολα να μετατραπεί σε ανεπαρκή όταν το στρες στον οργανισμό μας αυξηθεί αρκετά. Πλείστες έρευνες έχουν δείξει ότι η λήψη μαγνησίου ωφελεί σημαντικά άτομα με επεισόδια θλίψης ή κατάθλιψης και βοηθά εξαιρετικά στη σωματική και ψυχολογική κόπωση και τις διαταραχές διάθεσης.
 
troo2018

Η ΒΙΤΑΜΙΝΗ ΤΟΥ ΗΛΙΟΥ Η ΑΛΛΙΩΣ D3
Πάνω από 2000 κλινικές δοκιμές έχουν καταδείξει τεράστια επίδραση της βιταμίνης D3 στην ψυχολογία του ατόμου, πέρα από τα τεράστια οφέλη και στη σωματική υγεία του. Σας παραθέτω τα αποδεδειγμένα οφέλη της βιταμίνης D3 στην υγεία σας. Τα άτομα που έχουν επάρκεια βιταμίνης D3 στον οργανισμό ή τη λαμβάνουν σε περίπτωση ανεπάρκειας, έχουν μειωμένη συχνότητα εμφάνισης καρκίνου του μαστού και άλλων καρκίνων, μειωμένη συχνότητα εμφάνισης αναπνευστικών λοιμώξεων και μειωμένο κίνδυνο σκλήρυνσης κατά πλάκας και μειωμένη εμφάνιση ψυχιατρικών ασθενειών όπως κατάθλιψη και σχιζοφρένεια.

ΚΕΦΙΡ
Το κεφίρ παρέχει στον οργανισμό μας τα πολύτιμα προβιοτικά, που βοηθούν στην υγεία του εντέρου αλλά και της ψυχολογίας μας! Έρευνες έδειξαν ότι τα «κακά» βακτήρια του εντέρου όταν αυξάνονται δημιουργούν στον οργανισμό άγχος και φοβίες, γι' αυτό είναι σημαντικό να λαμβάνουμε και ωφέλιμα βακτήρια ώστε να υπάρχει ισορροπία. Κεφίρ λοιπόν!
 
ΡΟΦΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΒΟΤΑΝΑ ΜΕ ΧΑΛΑΡΩΤΙΚΕΣ ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ
Λυκίσκος: Ο Λυκίσκος περιέχεται στη μπύρα που μας φέρνει συχνά υπνηλία και συστήνεται σε άτομα με προβλήματα ύπνου
Πασιφλώρα: Δρα κατασταλτικά στο άγχος και βοηθά στον ύπνο
Βαλεριάνα: Εξαιρετικό ηρεμιστικό της φύσης με ισχυρές αντικαταθλιπτικές ιδιότητες
Χαμομήλι: Γνωστό ηρεμιστικό βότανο με ήπια δράση
Λεβάντα: Χαλαρωτική και σπασμολυτική δράση, ιδιαίτερα βοηθητική σε πονοκέφαλο
Μελισσόχορτο: Εξαιρετικό αγχολυτικό με αντικαταθλιπτικές και σπασμολυτικές ιδιότητες
 
troo2020

Παρότι τα βότανα θεωρούνται σχετικά άκακα, συμβουλευτείτε το γιατρό σας πριν καταναλώσετε, ώστε να βεβαιωθείτε ότι είναι κατάλληλα για την περίπτωσή σας. Πάρτε την απόφαση να βελτιώσετε τη διατροφή σας και αυτή θα σας ανταμείψει με καλή διάθεση και ηρεμία.
 
Ασπασία Πίζγα
 
troo2021

Starlight